Lange vlucht, tips?
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Verre reizen zijn leuk maar die lange vluchten wat minder. De laatste keer dat ik een lange vlucht had wist ik gewoon niet hoe ik moest zitten op een gegeven moment want mijn opblaasbaar nekkussentje zat voor geen meter, mijn broek begon irritant te zitten etc.
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
dinsdag 15 augustus 2017 om 19:19
Tja, iedereen moet het zelf weten. Zelf vind ik het geen pan, een vliegtuig binnen te stappen alsof je op een goedkope camping zit.LoiseauVélo schreef: ↑14-08-2017 19:18Maar waarom zou je er representatief moeten uitzien in een vliegtuig?! Dit meen je toch niet serieus? Dat representatieve wordt sowieso compleet te niet gedaan wanneer je met een druppel kwijl aan je kin onderuitgezakt in je stoel zit te snurken![]()
Maar dan nog: een lange vliegreis maken doe ik doorgaans zonder collega's en klanten en voor mijn eigen plezier. Op mijn werk zie ik er representatief uit (noodzakelijk kwaad...), in de trein naar het strand zit ik in m'n korte broek of flodderjurkje. En in het vliegtuig naar mijn vakantiebestemming trek ik mijn schoenen uit en een fleecevest aan![]()
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:52
Ik ook niet.
Ik heb eens naast een vent gezeten, strak in het pak maar een ontzettende stinkerd. Had dan liever naast me iemand in een trainingspak gehad die niet stonk.
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:57
De langste vlucht die ik ooit heb gemaakt is van München naar Tokio. 12 uur zover ik weet. Een ontzettend lange vlucht, maar eenmaal in Japan aangekomen, heb ik daar uiteindelijk beslist geen spijt van!
Tijdens de vlucht kijk ik naar een paar films. Ik vind het ook interessant om de vlucht te volgen: Waar zijn we? Hoe hard gaan we? Hoe veel km moeten we nog? Wat is de vermoedelijke aankomsttijd? Wat is de koers? Dat verandert steeds. Dat is vooral bij het landen en stijgen interessant.
Tijdens de vlucht kijk ik naar een paar films. Ik vind het ook interessant om de vlucht te volgen: Waar zijn we? Hoe hard gaan we? Hoe veel km moeten we nog? Wat is de vermoedelijke aankomsttijd? Wat is de koers? Dat verandert steeds. Dat is vooral bij het landen en stijgen interessant.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:58
het langste wat ik ooit gevlogen heb is 9 uur in Nov ga ik 12 uur vliegenhans66 schreef: ↑15-08-2017 20:57De langste vlucht die ik ooit heb gemaakt is van München naar Tokio. 12 uur zover ik weet. Een ontzettend lange vlucht, maar eenmaal in Japan aangekomen, heb ik daar uiteindelijk beslist geen spijt van!
soms kan het idd wel grappig, in April vloog ik naar Spanje over de Pyreneeën heb veel mooie foto's gemaakt zijn al vind ik over zee vliegen best wel saai
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:31
Ik vlieg regelmatig naar Sydney en NY, helaas slaap ik bijna nooit tijdens een vlucht en dan duurt het best lang.
Tijdens lange vluchten draag ik comfortabele kleding, liefst in een paar laagjes omdat het altijd warmer of kouder is dan ik verwacht. Ik zie er zelf wel graag representatief uit, geen legging of joggingbroek, maar ik maak een uitzondering voor Uggs.
Mijn winterjas kan ik klein opvouwen, die prop ik in een klein kussensloop.
Tijdschriften/serie downloaden op mijn iPad, kindle en powerbank mee (de USB dingen aan boord werken niet altijd).
Fijne koptelefoon pak ik ook in.
Toilet artikelen om wat op te frissen.
Wat snacks, zoals noten of fruit.
Eigen theezakjes en niet te vergeten; een goed afsluitbare thermos/reisbeker. Ik drink graag een grote mok koffie/thee, deze blijft zo lang warm en ik kan hem naast me op de stoel zetten, zodat ik het tafeltje kan terugklappen.
Tijdens lange vluchten draag ik comfortabele kleding, liefst in een paar laagjes omdat het altijd warmer of kouder is dan ik verwacht. Ik zie er zelf wel graag representatief uit, geen legging of joggingbroek, maar ik maak een uitzondering voor Uggs.
Tijdschriften/serie downloaden op mijn iPad, kindle en powerbank mee (de USB dingen aan boord werken niet altijd).
Eigen theezakjes en niet te vergeten; een goed afsluitbare thermos/reisbeker. Ik drink graag een grote mok koffie/thee, deze blijft zo lang warm en ik kan hem naast me op de stoel zetten, zodat ik het tafeltje kan terugklappen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:44
Ik heb in mijn leven meerdere lange vluchten gemaakt. Zorg voor comfortabele kleding die niet knelt. Dit geldt ook voor je BH! Vul je handbagage met leuke tijdschriften, boek lezen is fijn maar na 7 uur je nog concentreren op een boek lukt meestal niet zo. Tenminste mij niet meer
In een tijdschrift kun je lekker bladeren. Zorg voor je favoriete muziek, setje herriestoppers (oordoppen), en zoek uit of er leuke films in het entertainmentprogramma zitten. Verder...de tijd uitzitten! Ik ben ook geen fan van vliegen maar door mezelf af en toe een beetje toe te spreken 'kom op, wees blij dat je op reis kan!' En 'we zijn al over de helft!' Helpt meestal wel
succes en goede reis!
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:47
Zo zit ik ookFamiliemens schreef: ↑15-08-2017 23:44Ik ben ook geen fan van vliegen maar door mezelf af en toe een beetje toe te spreken 'kom op, wees blij dat je op reis kan!' En 'we zijn al over de helft!' Helpt meestal welsucces en goede reis!
Goed zo, weer een half uur geplast. Nu mag je even plassen.
Op de helft! Dat is fijn, een groot deel gehad en nog niet neergestort.
Ik vind vliegen echt verschrikkelijk.
En ik heb nog nooit een leuk tijdschrift gevonden
woensdag 16 augustus 2017 om 22:23
Goeie tip, maar wanneer vul je je thermos met heet water?Storm-in-a-teacup schreef: ↑15-08-2017 23:31Ik vlieg regelmatig naar Sydney en NY, helaas slaap ik bijna nooit tijdens een vlucht en dan duurt het best lang.
woensdag 16 augustus 2017 om 22:35
Voor de vlucht (ongeacht hoelang) heb ik dezelfde kleding als ik normaal ook draag. Soms pas ik me qua kleding aan de te verwachten temperatuur in het land waar ik ga landen.
Af en toe neem ik drinken mee, maar liever gebruik ik drank en eten die tijdens de vlucht door de stewards of stewardessen worden uitgereikt. Als het kan neem ik extra geld mee i.p.v. drinken. Op de luchthaven van vertrek (na het inchecken en voor het boarden) eet ik iets, koffie met wat erbij, of soms op de luchthaven van aankomst (in geval van georganiseerde reis niet altijd mogelijk).
In de handbagage naast drinken ook opladers, apparatuur (geen wekker en geen fototoestel) en belangrijke documenten als vliegtickets, boarding pass, paspoort, andere belangrijke bescheiden die ik direct kan tonen.
Op een vlucht kan ik moeilijk slapen. Toen ik het vliegtuig pakte naar Nagasaki sliep ik zeer lang niet. De dag duurde 31 uur en de volgende dag was ik hondsmoe. Ik wou naar Huis Ten Bosch, maar dat lukte niet. De dag daarna (3e dag in Japan) voelde ik me wat fitter.
Af en toe neem ik drinken mee, maar liever gebruik ik drank en eten die tijdens de vlucht door de stewards of stewardessen worden uitgereikt. Als het kan neem ik extra geld mee i.p.v. drinken. Op de luchthaven van vertrek (na het inchecken en voor het boarden) eet ik iets, koffie met wat erbij, of soms op de luchthaven van aankomst (in geval van georganiseerde reis niet altijd mogelijk).
In de handbagage naast drinken ook opladers, apparatuur (geen wekker en geen fototoestel) en belangrijke documenten als vliegtickets, boarding pass, paspoort, andere belangrijke bescheiden die ik direct kan tonen.
Op een vlucht kan ik moeilijk slapen. Toen ik het vliegtuig pakte naar Nagasaki sliep ik zeer lang niet. De dag duurde 31 uur en de volgende dag was ik hondsmoe. Ik wou naar Huis Ten Bosch, maar dat lukte niet. De dag daarna (3e dag in Japan) voelde ik me wat fitter.
woensdag 16 augustus 2017 om 23:16
woensdag 16 augustus 2017 om 23:17
Waarom niet? Ik heb mijn apparatuur echt altijd bij me. Op zeker dat dat niet het ruim in gaat.hans66 schreef: ↑16-08-2017 22:35Voor de vlucht (ongeacht hoelang) heb ik dezelfde kleding als ik normaal ook draag. Soms pas ik me qua kleding aan de te verwachten temperatuur in het land waar ik ga landen.
woensdag 16 augustus 2017 om 23:18
Dit vind ik echt een geweldige tip! Bedankt.Storm-in-a-teacup schreef: ↑16-08-2017 23:16@Semafoor: Ik heb een fijne (grote) goed afsluitbare reisbeker, die laat ik bij Starbucks ( of waar ze maar koffie verkopen) vullen met koffie/thee. Aan boord vindt het personeel het nooit een probleem om 'm opnieuw te vullen, ze spoelen 'm zelfs even om, of ik doe dat zelf.
woensdag 16 augustus 2017 om 23:33
Wekker en camera zitten tegenwoordig in telefoon.MoirenPhae schreef: ↑16-08-2017 23:17Waarom niet? Ik heb mijn apparatuur echt altijd bij me. Op zeker dat dat niet het ruim in gaat.
Maar op zo'n reis neem ik wel een gewone camera mee maar alle apparatuur gaat in de handbagage inderdaad.
donderdag 17 augustus 2017 om 06:22
Ik heb voor mijn camera een aparte cameratas. Daar gaan mijn objectieven in, en andere dingen m.b.t. mijn camera. Als ik in het land van bestemming toeristische plekken ga bezoeken gaan belangrijke spullen ook in de cameratas. Dan hoef ik alleen die tas mee te nemen. De rest blijft op de hotelkamer.
Met mijn fotocamera kan ik ook filmen, dus de camcorder blijft thuis. Hoe minder bagage, hoe beter.
Met mijn fotocamera kan ik ook filmen, dus de camcorder blijft thuis. Hoe minder bagage, hoe beter.
donderdag 17 augustus 2017 om 08:17
Daar ging het toch niet om. Het ging erom dat je zei dat je geen fototoestel in de handbagage had.hans66 schreef: ↑17-08-2017 06:22Ik heb voor mijn camera een aparte cameratas. Daar gaan mijn objectieven in, en andere dingen m.b.t. mijn camera. Als ik in het land van bestemming toeristische plekken ga bezoeken gaan belangrijke spullen ook in de cameratas. Dan hoef ik alleen die tas mee te nemen. De rest blijft op de hotelkamer.
donderdag 17 augustus 2017 om 08:25
Ik vind vliegen heerlijk!
Ik vlieg al sinds jongs af aan, naar onder andere VS, Australië, Z-Korea etc.
Ik verheug me nu al op oktober, dan ga ik eindelijk (na 2 jaar) weer vliegen, naar Curaçao, dus een uur of 9.
Ik neem altijd 2-3 goede boeken mee (lees snel) en muziek, kleding in laagjes en extra sokken! In-flight-system vind ik niet zo boeiend behalve om te checken hoe ver we zijn.
Om de zoveel tijd even wandelen, met andere passagiers/personeel praten, ogen even dicht.
Ik vind vliegtuigvoedsel zelfs lekker
(ik neem wel altijd de veganistische/vegetarische variant, dat maakt wel verschil volgens mij; moet je vooraf aangeven bij de maatschappij)
Ik vlieg al sinds jongs af aan, naar onder andere VS, Australië, Z-Korea etc.
Ik verheug me nu al op oktober, dan ga ik eindelijk (na 2 jaar) weer vliegen, naar Curaçao, dus een uur of 9.
Ik neem altijd 2-3 goede boeken mee (lees snel) en muziek, kleding in laagjes en extra sokken! In-flight-system vind ik niet zo boeiend behalve om te checken hoe ver we zijn.
Om de zoveel tijd even wandelen, met andere passagiers/personeel praten, ogen even dicht.
Ik vind vliegtuigvoedsel zelfs lekker
donderdag 17 augustus 2017 om 12:08
Dus dat stop je allemaal in je ruimbagage.hans66 schreef: ↑17-08-2017 06:22Ik heb voor mijn camera een aparte cameratas. Daar gaan mijn objectieven in, en andere dingen m.b.t. mijn camera. Als ik in het land van bestemming toeristische plekken ga bezoeken gaan belangrijke spullen ook in de cameratas. Dan hoef ik alleen die tas mee te nemen. De rest blijft op de hotelkamer.
Best dom.
donderdag 17 augustus 2017 om 12:21
Ik heb 'n leeg half liter flesje bij wat ik al voor opstijgen laat vullen met water en dan ook regelmatig tijdens de vlucht. Vind 't een stuk fijner dat je iets hebt wat afgesloten in dat zakje voor je past ipv die open bekertjes die je op dat tafeltje moet zetten en in de gaten moet houden bij turbulentie.Storm-in-a-teacup schreef: ↑16-08-2017 23:16@Semafoor: Ik heb een fijne (grote) goed afsluitbare reisbeker, die laat ik bij Starbucks ( of waar ze maar koffie verkopen) vullen met koffie/thee. Aan boord vindt het personeel het nooit een probleem om 'm opnieuw te vullen, ze spoelen 'm zelfs even om, of ik doe dat zelf.
Peroonlijk zou ik graag zien dat je gewoon standaard zo'n half liter flesje water zou krijgen op elke vlucht. Maken ze de tickets maar 2,50 duurder.
donderdag 17 augustus 2017 om 13:40
Ik krijg altijd een flesje water op lange vluchten, geloof ik.redbulletje schreef: ↑17-08-2017 12:21Ik heb 'n leeg half liter flesje bij wat ik al voor opstijgen laat vullen met water en dan ook regelmatig tijdens de vlucht. Vind 't een stuk fijner dat je iets hebt wat afgesloten in dat zakje voor je past ipv die open bekertjes die je op dat tafeltje moet zetten en in de gaten moet houden bij turbulentie.
Peroonlijk zou ik graag zien dat je gewoon standaard zo'n half liter flesje water zou krijgen op elke vlucht. Maken ze de tickets maar 2,50 duurder.