Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:04
Dankjewel voor jullie reacties op mijn vraag over de eenpersoons spellen. Helaas ben ik momenteel door ziekte aan huis gekluisterd, dus zit de spellenwinkel er nu niet in. Maar door jullie tips ga ik via internet wat bestellen.
Frozie ik vind Carcassonne altijd ideaal om met anderen te spelen. Vooral als er onervaren spelers tussen zitten. Het is eenvoudig uit te leggen en dan snel mee te spelen.
Frozie ik vind Carcassonne altijd ideaal om met anderen te spelen. Vooral als er onervaren spelers tussen zitten. Het is eenvoudig uit te leggen en dan snel mee te spelen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:26
dinsdag 15 augustus 2017 om 12:04
Dankjewel Nlies! Mn zusje is helemaal lyrisch over Dixit, dus denk dat we die maar eens gaan proberen. Zij weet in ieder geval hoe het werkt, dus dat scheelt weer gehannes.
dinsdag 15 augustus 2017 om 12:48
Whoehoe!
En toen kwam de postbode met een stapel pakketjes!
Valse motten, Kakkerlakken poker royale, Vlotte geesten en Kakkerlakkensalade. 3 van de 4 kunnen zijn tweespeler-spellen dus die gaan we vanavond eens uitproberen. Man heeft de smaak te pakken qua Carcassonne maar wat afwisseling vind ik toch ook wel fijn.
Valse motten, Kakkerlakken poker royale, Vlotte geesten en Kakkerlakkensalade. 3 van de 4 kunnen zijn tweespeler-spellen dus die gaan we vanavond eens uitproberen. Man heeft de smaak te pakken qua Carcassonne maar wat afwisseling vind ik toch ook wel fijn.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
dinsdag 15 augustus 2017 om 12:59
o leuk Vrano, veel plezier, en och die vreemden gaat vast meevallen, je hebt allemaal dezelfde interesse he. Hier liggen de spellenclubs stil wegens vakantie, dus je woont vast niet hier in de buurt. Maar donderdagavond Pathfinder spelen, en vrijdagavond komen vrienden hier bordspellen spelen, dus ik verleer het niet intussen.
@ Frozie, als je van een beetje gokken houdt, is Camel Up ook leuk. Je gokt op de kameel dis als eerste of laatste over de finish gaat.je hebt het als bordspel of als kaartspel, ik heb alleen het bordspel gespeeld.
@ Frozie, als je van een beetje gokken houdt, is Camel Up ook leuk. Je gokt op de kameel dis als eerste of laatste over de finish gaat.je hebt het als bordspel of als kaartspel, ik heb alleen het bordspel gespeeld.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:32
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:58

dinsdag 15 augustus 2017 om 20:26
Ticket to ride (bijvoorbeeld Europe, uitdagender dan usa) is niet goedkoop maar absoluut het geld waard.
Een leuk familiespel wat niet ingewikkeld is maar toch een stuk meer inhoud heeft dan bijvoorbeeld camel up. Hierdoor vool volwassenen denk ik leuker.

dinsdag 15 augustus 2017 om 20:32

dinsdag 15 augustus 2017 om 20:34
Leuk Vrano! Hopelijk heb je een leuke avond! Ben benieuwd wat je gespeeld hebt en hoe het bevallen is!

dinsdag 15 augustus 2017 om 20:36
Leuk flipflop, veel plezier!flip-flop schreef: ↑15-08-2017 12:48Whoehoe!
Hopelijk heb je ook wat aan onze uitleg over Dominion. Toch leuk om alvast een nieuw spel op de wishlist te hebben.

dinsdag 15 augustus 2017 om 20:39
Gaan we zeker mee door, Nlies!
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:55
We hebben ze al uitgetest en het zijn heerlijke spellen om tussendoor te spelen. Lachen-gieren-brullen! En die wishlist is al zo groot geworden dankzij dit topic.... Dominion willen we wel eerst eens uitproberen voor we het aanschaffen. Jullie enthousiasme werkt in ieder geval aanstekelijk!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:06
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:30

Ik merk dat sinds het forum weer op de schop is gegaan ik veel topics mis. Ik vond deze ook bij toeval. Ik ben dol op spelletjes en ben heel blij met de nieuwe bijdrage in onze spelletjes voorraad dankzij jullie! Je blijft anders hangen in wat je kent. Onze spelletjes-club ligt ivm privé redenen op zijn gat. Daar haalde ik eerst nog inspiratie uit. Ik hoop dat ons clubje snel nieuw leven in word geblazen. Dan kan ik mijn nieuwe aanwinsten showen

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:49
Misschien was het topic eerder vindbaar geweest als ik het onder entertainment gezet had.LunchLover schreef: ↑15-08-2017 22:30![]()
Ik merk dat sinds het forum weer op de schop is gegaan ik veel topics mis. Ik vond deze ook bij toeval. Ik ben dol op spelletjes en ben heel blij met de nieuwe bijdrage in onze spelletjes voorraad dankzij jullie! Je blijft anders hangen in wat je kent. Onze spelletjes-club ligt ivm privé redenen op zijn gat. Daar haalde ik eerst nog inspiratie uit. Ik hoop dat ons clubje snel nieuw leven in word geblazen. Dan kan ik mijn nieuwe aanwinsten showen![]()
Misschien kun je zelf wat vrienden uit dat spellenclubje verzamelen om samen te spelen.
Of hier een oproep doen, of via facebook
woensdag 16 augustus 2017 om 08:13
Het was gisteren gezellig, ik wist niet wat ik er van moest verwachten qua "type"mensen zegmaar maar dat viel mee.
Goh ik dacht dat ik al veel spellen kon maar er was gewoon bijna niets bij van wat ik ken, er lagen wel 60 spellen op tafel ofzo.
Ik werd gevraagd of ik een spel mee wilde doen en hij zou het wel uitleggen..prima nou dit was echt niet mijn spel "Race for the galaxy"
dus toen er iemand was die dit spel wel kende heb ik snel gewisseld voor een makkelijk spelletje "de boze wolf". We waren er uiteindelijk met een man of 10 en over 3 tafels verdeeld en dat was wel heel leuk zo.
Ik kom btw uit Zwolle
Goh ik dacht dat ik al veel spellen kon maar er was gewoon bijna niets bij van wat ik ken, er lagen wel 60 spellen op tafel ofzo.
Ik werd gevraagd of ik een spel mee wilde doen en hij zou het wel uitleggen..prima nou dit was echt niet mijn spel "Race for the galaxy"
dus toen er iemand was die dit spel wel kende heb ik snel gewisseld voor een makkelijk spelletje "de boze wolf". We waren er uiteindelijk met een man of 10 en over 3 tafels verdeeld en dat was wel heel leuk zo.
Ik kom btw uit Zwolle
woensdag 16 augustus 2017 om 11:43
o ja die race for the galaxy. Een keer gespeeld, Niet moeilijk zeiden ze, want je kent Puerto Rico ook. Nou dat laatste spel is dus echt wel een stuk simpeler, en eer ik dan echt de betekenis van de kaart doorheb als hij ook nog in het engels is. Ook niet mijn spel, maar er zijn er gelukkig veel meer zoals je gezien hebt. En diezelfde reactie van jou Ik wist niet dat er zoveel spellen waren, horen wij ook vaak van nieuwe leden. En de kans is groot dat er als je weer gaat weer veel spellen ingeruild zijn voor weer anderen. De favorieten komen wel een tijd achter elkaar mee, de rest is wisselcollectie.
en het type mensen. och die vallen wel mee, zit van alles tussen, van onderwijzer tot student. Ze zijn meestal niet zo nerderig als in de cartoons
en het type mensen. och die vallen wel mee, zit van alles tussen, van onderwijzer tot student. Ze zijn meestal niet zo nerderig als in de cartoons
woensdag 16 augustus 2017 om 13:59
Ik Google me suf en mijn lijstjes worden alleen maar langer ipv korter.
Ik heb veel spelletjes die hier werden aangeraden bekeken, nog niet alles.
Genius, qwirkle, ubongo lijken me alle allemaal leuke spelletjes om ook met de oudste samen te doen.
Kami sado is wel wat voor mijn man maar daar kan ik niet bij winnen vrees ik dus dan wordt het snel niet leuk meer voor allebei.
Terra mystica is nog een beetje hoog gegrepen denk ik.
Orleans en stenen tijdperk vind ik er leuk uitzien en zoiets met zo'n spelbord en allemaal dingetjes erop had ik ook in gedachten voor mijn man en mij.
Hive, quatro zien er ook leuk uit maar komen ergens onderop het lijstje. Ik heb nu veel spellen die me leuker lijken.
Mr jack zei iemand hier dat je het na een aantal keer spelen doorhebt dus dat lijkt me ook niet zo leuk.
Targi is niet meer leverbaar dus heb ik ook nog bekeken verder.
Istanbul lijkt me ook leuk.
Ik ga nog even kijken naar Brugge, dominion, zeven wonders duel, splendor, patchwork, machi koro en Century de specerijenroute.
Ik wilde catan junior aanschaffen en na advies hier werd dat carcassonne. Inmiddels zijn daar ook weer meer titels bijgekomen
. Op dat lijstje staan nu ook ticket to ride, kingdomino en de verboden stad.
Dus nog genoeg uit te zoeken
Ik heb veel spelletjes die hier werden aangeraden bekeken, nog niet alles.
Genius, qwirkle, ubongo lijken me alle allemaal leuke spelletjes om ook met de oudste samen te doen.
Kami sado is wel wat voor mijn man maar daar kan ik niet bij winnen vrees ik dus dan wordt het snel niet leuk meer voor allebei.
Terra mystica is nog een beetje hoog gegrepen denk ik.
Orleans en stenen tijdperk vind ik er leuk uitzien en zoiets met zo'n spelbord en allemaal dingetjes erop had ik ook in gedachten voor mijn man en mij.
Hive, quatro zien er ook leuk uit maar komen ergens onderop het lijstje. Ik heb nu veel spellen die me leuker lijken.
Mr jack zei iemand hier dat je het na een aantal keer spelen doorhebt dus dat lijkt me ook niet zo leuk.
Targi is niet meer leverbaar dus heb ik ook nog bekeken verder.
Istanbul lijkt me ook leuk.
Ik ga nog even kijken naar Brugge, dominion, zeven wonders duel, splendor, patchwork, machi koro en Century de specerijenroute.
Ik wilde catan junior aanschaffen en na advies hier werd dat carcassonne. Inmiddels zijn daar ook weer meer titels bijgekomen

Dus nog genoeg uit te zoeken

woensdag 16 augustus 2017 om 14:32
@Pucker, heel herkenbaar. Dat doe ik ook sinds ik dit topic heb ontdekt. Ik ga van het weekend ook maar eens de kast met spellen afstoffen (en sparen voor een hele stapel nieuwe).
@Vrano, fijn dat je eerste spellen avond zo goed is bevallen!
Ik heb net ook even de Nederlandse uitleg voor Munchkin geprint. Ik heb hem echt al een hele tijd maar had geen zin om mij te verdiepen in de Engels of Duitse spelregels. Spelen meer mensen dit spel (voor het geval ik er dan nog niet uit kom.......)?
@Vrano, fijn dat je eerste spellen avond zo goed is bevallen!
Ik heb net ook even de Nederlandse uitleg voor Munchkin geprint. Ik heb hem echt al een hele tijd maar had geen zin om mij te verdiepen in de Engels of Duitse spelregels. Spelen meer mensen dit spel (voor het geval ik er dan nog niet uit kom.......)?
woensdag 16 augustus 2017 om 14:32
Dat wordt een worker placement spel genoemd. Je zet dus eerst al je speelstukjes (meeples) in. en daarna voer je de taken uit die daarbij horen.
Ik zou beginnen met Stenen tijdperk en Istanbul en Orléans nog even laten zitten
En als je wat aan die spellen gewend bent is Het Dorp ook leuk. Ziet er nog al overweldigend uit, maar valt wel mee, als je al wat andere spellen kent
En bedenk ik nu dat Alhambra ook een topper blijft, kan je oudste ook al snel meespelen denk ik
Denk dat ik maar even moet stoppen nu, anders raak je helemaal de kluts kwijt
Dat wordt een worker placement spel genoemd. Je zet dus eerst al je speelstukjes (meeples) in. en daarna voer je de taken uit die daarbij horen.
Ik zou beginnen met Stenen tijdperk en Istanbul en Orléans nog even laten zitten
En als je wat aan die spellen gewend bent is Het Dorp ook leuk. Ziet er nog al overweldigend uit, maar valt wel mee, als je al wat andere spellen kent
En bedenk ik nu dat Alhambra ook een topper blijft, kan je oudste ook al snel meespelen denk ik
Denk dat ik maar even moet stoppen nu, anders raak je helemaal de kluts kwijt