Verandering in kattengedrag
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:49
Hallo iedereen,
1 van ons katten vertoont sinds enkele dagen veranderd gedrag. Hij plast in de zetel,op dekens in de zetel,en op kleding (dan vooral mijn kleding). Daarstraks ook op het bed,en dat allemaal voor mijn neus... ik vind ook dat hij er wat zenuwachtig bijloopt.. hij is altijd redelijk aanhankelijk geweest,maar nu nog veel aanhankelijker...
Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het iets te maken hebben met het feit dat wij bezig zijn met onze kinderwens te vervullen(ben 4 maand met de pil gestopt),voelt hij misschien dat ik wat spanning heb of......?
Weet het echt niet,is echt niet fijn,moet constant dingen wassen,en begrijp er niks van waarom hij dit doet... hij is zo lief,wil hem helpen.....zou feliway helpen?
1 van ons katten vertoont sinds enkele dagen veranderd gedrag. Hij plast in de zetel,op dekens in de zetel,en op kleding (dan vooral mijn kleding). Daarstraks ook op het bed,en dat allemaal voor mijn neus... ik vind ook dat hij er wat zenuwachtig bijloopt.. hij is altijd redelijk aanhankelijk geweest,maar nu nog veel aanhankelijker...
Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het iets te maken hebben met het feit dat wij bezig zijn met onze kinderwens te vervullen(ben 4 maand met de pil gestopt),voelt hij misschien dat ik wat spanning heb of......?
Weet het echt niet,is echt niet fijn,moet constant dingen wassen,en begrijp er niks van waarom hij dit doet... hij is zo lief,wil hem helpen.....zou feliway helpen?
zondag 13 augustus 2017 om 07:52
Danku voor de tips.het is sinds 2 dagen dat hij dat doet,dacht de eerste dag dat hij misschien boos was omdat we op verlof geweest waren .. maar gisteren was het dan de 2de dag,dus dan begon ik mij wat zorgen te maken... Hij is nu 2 jaar.. hij gaat ook nog in de bak pipi doen,en kaka ook nog altijd op de bak nu.... hij weent wel niet als hij pipi doet,en ik mag nog heel goed aan zijn buik komen.... danku voor de tips iedereen,ga vandaag afwachten en dan dierenarts bellen...
zondag 13 augustus 2017 om 08:55
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn kat een medisch probleem had. Ze plaste ook in fases buiten de bak en ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit van de stress kwam, omdat we nogal veel meegemaakt hebben. Ik ben uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan en kwam er daar achter dat er dus wel degelijk iets mis met haar is. Dit had ik veel en veel eerder moeten doen, dus ik kan je alleen maar aanraden om echt eerst naar de dierenarts te bellen.
zondag 13 augustus 2017 om 09:29
Probeer wat urine op te vangen in een schoon potje (potje niet met veel zeep en zeker niet met bleek schoonmaken en heel goed omspoelen) en ga naar de dierenarts. Een belangrijke reden naast stress om buiten de bak te plassen is een blaasontsteking al dan niet veroorzaakt door blaasgruis. Ander gedrag tijdens de zwangerschap ken ik wel maar niet dat katten dan ineens overal naast de bak gaan piesen. Sowieso naar de dierenarts dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
Gok zo dat TO Vlaamse is.
To, niet afwachten en vandaag gewoon de dierenarts bellen
zondag 13 augustus 2017 om 20:29
Ik dacht ook eerst dat het van de stress was,maar denk ondertussen van niet... wat mij ook opgevallen is,is dat als hij juist ergens pipi gedaan heeft,daarna direct aan zijn geslachtsdeel likt,en dat deed hij ervoor niet,dus denk dat hij pijn heeftsoftijsmetspikkels schreef: ↑13-08-2017 08:55Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn kat een medisch probleem had. Ze plaste ook in fases buiten de bak en ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit van de stress kwam, omdat we nogal veel meegemaakt hebben. Ik ben uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan en kwam er daar achter dat er dus wel degelijk iets mis met haar is. Dit had ik veel en veel eerder moeten doen, dus ik kan je alleen maar aanraden om echt eerst naar de dierenarts te bellen.
zondag 13 augustus 2017 om 20:32
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:59
Het is dus een blaasontsteking... hij heeft gisteren antibiotica gekregen en krijgt nu ook nog pijnstillers.. hij is al aan de beterhand... vandaag nog nergens pipi gevonden.... als het wegblijft en niet na 1/2 weken terugkeert was het gewoon blaasontsteking,maar als het zou terugkomen,is het waarschijnlijk blaasgruis,en dan wordt het speciale voeding... we hopen dus dat het nu wegblijft!
woensdag 16 augustus 2017 om 07:12