Verandering in kattengedrag

12-08-2017 23:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
1 van ons katten vertoont sinds enkele dagen veranderd gedrag. Hij plast in de zetel,op dekens in de zetel,en op kleding (dan vooral mijn kleding). Daarstraks ook op het bed,en dat allemaal voor mijn neus... ik vind ook dat hij er wat zenuwachtig bijloopt.. hij is altijd redelijk aanhankelijk geweest,maar nu nog veel aanhankelijker...
Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het iets te maken hebben met het feit dat wij bezig zijn met onze kinderwens te vervullen(ben 4 maand met de pil gestopt),voelt hij misschien dat ik wat spanning heb of......?
Weet het echt niet,is echt niet fijn,moet constant dingen wassen,en begrijp er niks van waarom hij dit doet... hij is zo lief,wil hem helpen.....zou feliway helpen?
Wat zegt de dierenarts?
Hoe oud is de kat?
DA gebeld?
Katten plassen niet zomaar buiten de bak. Ga naar de dierenarts.
Life is always rocky when you're a gem.
Echt niet dat dat beest voelt dat jij met de pil bent gestopt.

Tripje naar de dierenarts.
En eventueel al wat urine proberen op te vangen.
Sowieso naar de da.

Ben je niet zwanger dan? Het gedrag van mijn katten verandert dan ook... Alleen niet door te gaan plassen, dat dan weer niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dierenarts!
Toen onze kat dat deed, bleek hij blaasgruis te hebben. Zeer pijnlijk en gevaarlijk voor de kat. Dus gauw naar de DA.
Danku voor de tips.het is sinds 2 dagen dat hij dat doet,dacht de eerste dag dat hij misschien boos was omdat we op verlof geweest waren .. maar gisteren was het dan de 2de dag,dus dan begon ik mij wat zorgen te maken... Hij is nu 2 jaar.. hij gaat ook nog in de bak pipi doen,en kaka ook nog altijd op de bak nu.... hij weent wel niet als hij pipi doet,en ik mag nog heel goed aan zijn buik komen.... danku voor de tips iedereen,ga vandaag afwachten en dan dierenarts bellen...
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn kat een medisch probleem had. Ze plaste ook in fases buiten de bak en ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit van de stress kwam, omdat we nogal veel meegemaakt hebben. Ik ben uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan en kwam er daar achter dat er dus wel degelijk iets mis met haar is. Dit had ik veel en veel eerder moeten doen, dus ik kan je alleen maar aanraden om echt eerst naar de dierenarts te bellen.
Pipi en kaka? :facepalm:
Probeer wat urine op te vangen in een schoon potje (potje niet met veel zeep en zeker niet met bleek schoonmaken en heel goed omspoelen) en ga naar de dierenarts. Een belangrijke reden naast stress om buiten de bak te plassen is een blaasontsteking al dan niet veroorzaakt door blaasgruis. Ander gedrag tijdens de zwangerschap ken ik wel maar niet dat katten dan ineens overal naast de bak gaan piesen. Sowieso naar de dierenarts dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
proudmama33 schreef:
13-08-2017 09:23
Gok zo dat TO Vlaamse is.

To, niet afwachten en vandaag gewoon de dierenarts bellen
Hey,ik ben inderdaad van België!
Ik ga morgen bij dierenarts! Hopelijk is hij snel terug beter....
softijsmetspikkels schreef:
13-08-2017 08:55
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn kat een medisch probleem had. Ze plaste ook in fases buiten de bak en ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit van de stress kwam, omdat we nogal veel meegemaakt hebben. Ik ben uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan en kwam er daar achter dat er dus wel degelijk iets mis met haar is. Dit had ik veel en veel eerder moeten doen, dus ik kan je alleen maar aanraden om echt eerst naar de dierenarts te bellen.
Ik dacht ook eerst dat het van de stress was,maar denk ondertussen van niet... wat mij ook opgevallen is,is dat als hij juist ergens pipi gedaan heeft,daarna direct aan zijn geslachtsdeel likt,en dat deed hij ervoor niet,dus denk dat hij pijn heeft :'( ga morgenvoormiddag bij dierenarts! Hopelijk is zn probleempje snel opgelost....
proudmama33 schreef:
13-08-2017 09:23
Ja wij zeggen dat hier zo :-) geen facepalm dus :-)
Nikkivdh schreef:
13-08-2017 20:32
Ja wij zeggen dat hier zo :-) geen facepalm dus :-)
Zit je in de buurt van de Duitse grens?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
13-08-2017 20:34
Zit je in de buurt van de Duitse grens?
Woon in Vlaams-Brabant (dicht bij Aalst)
Het is dus een blaasontsteking... hij heeft gisteren antibiotica gekregen en krijgt nu ook nog pijnstillers.. hij is al aan de beterhand... vandaag nog nergens pipi gevonden.... als het wegblijft en niet na 1/2 weken terugkeert was het gewoon blaasontsteking,maar als het zou terugkomen,is het waarschijnlijk blaasgruis,en dan wordt het speciale voeding... we hopen dus dat het nu wegblijft!
Nu wel :facepalm: voor de dierenarts. Antibiotica is vrijwel nooit nodig (pijnstilling doet vaak al voldoende en het is meestal niet bacterieel) en blaasgruis is heel simpel vast te stellen door eventjes de urine onder de microscoop te bekijken. Wat zijn er toch een prutsende dierenartsen :evil:
Als er geen (medisch) probleem is, dan is het proberen van Feliway wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven