Inchecktijd Schiphol
woensdag 3 mei 2017 om 10:52
Wij vliegen binnenkort, buiten de schoolvakantie, op een dinsdagochtend 10.15 uur naar Londen. Nu had ik bedacht die ochtend zelf het huis af te kunnen sluiten (nadat mijn jongste dochter naar school is, gaat niet mee). Ik kan dan rond 09.00 op Schiphol zijn, en in normale tijden is dat vroeg genoeg om te kunnen inchecken.
Nu met alle nieuwsberichten over lange rijen durf ik daar niet op te vertrouwen. Iemand al ervaring op normale doordeweekse dagen, buiten de 'spits'?
Nu met alle nieuwsberichten over lange rijen durf ik daar niet op te vertrouwen. Iemand al ervaring op normale doordeweekse dagen, buiten de 'spits'?
woensdag 16 augustus 2017 om 12:25
Ik ga vandaag alleen met handbagage, 2 uur van tevoren moet genoeg zijn toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 16 augustus 2017 om 15:40
Dat lijkt me stug als bij beiden vluchten (van de week wederom van iemand gehoord overigens) de bagage echt van boord gehaald moet worden. En er dus lege plekken overblijven.
•
woensdag 16 augustus 2017 om 16:04
Vannacht iemand naar Schiphol gebracht voor en vlucht om 5 uur met Transavia. Was heel rustig. Geen rijen bij het afgeven van de bagage en ook niet bij de douane.Wandelen_afvallen schreef: ↑16-08-2017 09:23Wij gaan morgenochtend via Schiphol naar Mallorca met Transavia. Om 6.30. Zijn er nog ervaringen met de drukte? Is de toestand beter dan in de meivakantie?
We waren uit voorzorg wel al om 2 uur aanwezig, conform het advies van Transavia. Of het dichter tegen de vertrektijd aan drukker is geworden, weet ik natuurlijk niet.
Liever uurtje eerder op pad en dan na de douane rustig wat drinken, dan lopen stressen op vakantie of je de gate wel op tijd gaat halen.
woensdag 16 augustus 2017 om 17:06
Gewoon je aan de regels houden?Foodisgood schreef: ↑16-08-2017 14:30Ik moet 31 augustus op Schiphol zijn. Ben al ingecheckt maar moet nog wel ruimbagage afgeven. De vliegmaatschappij geeft aan dat ik het beste 3 uur vooraf aanwezig kan zijn. Zelf vind ik dit wel erg vroeg.. wat zouden jullie doen?
Wat kan je je vroeg inchecken. Waar vlieg je naar toe dan?
woensdag 16 augustus 2017 om 17:18
woensdag 16 augustus 2017 om 17:24
In ieder geval bij Easyjet en Ryanair kan je al minstens een maand van te voren inchecken. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer. Het zijn vooral de dure maatschappijen die zo klantonvriendelijk zijn dat je pas kort van te voren kunt inchecken.tampontouwtje schreef: ↑16-08-2017 17:06Gewoon je aan de regels houden?
Wat kan je je vroeg inchecken. Waar vlieg je naar toe dan?
woensdag 16 augustus 2017 om 17:29
woensdag 16 augustus 2017 om 19:53
Bij die maatschappijen kun je wel van tevoren je zitplaatsen reserveren, maar afhankelijk van de maatschappij kan het daadwerkelijke inchecken pas 36-48 uur van tevoren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 16 augustus 2017 om 20:53
Onzin. Ik vlieg regelmatig met Ryanair naar Dublin. Ik koop tickets gemiddeld 4 weken vantevoren en check dan meteen in. Ze laten me iedere keer gewoon toe tot het vliegtuig met de QR code op mijn telefoon. Ik neem aan dat ik dan toch echt gewoon ingecheckt ben....