Inchecktijd Schiphol
woensdag 3 mei 2017 om 10:52
Wij vliegen binnenkort, buiten de schoolvakantie, op een dinsdagochtend 10.15 uur naar Londen. Nu had ik bedacht die ochtend zelf het huis af te kunnen sluiten (nadat mijn jongste dochter naar school is, gaat niet mee). Ik kan dan rond 09.00 op Schiphol zijn, en in normale tijden is dat vroeg genoeg om te kunnen inchecken.
Nu met alle nieuwsberichten over lange rijen durf ik daar niet op te vertrouwen. Iemand al ervaring op normale doordeweekse dagen, buiten de 'spits'?
Nu met alle nieuwsberichten over lange rijen durf ik daar niet op te vertrouwen. Iemand al ervaring op normale doordeweekse dagen, buiten de 'spits'?
woensdag 3 mei 2017 om 10:56
woensdag 3 mei 2017 om 10:58
woensdag 3 mei 2017 om 11:01
Ik zou ook vooraf al inchecken, de rijen voor alleen bagageafgifte zijn vaak een stuk korter. Dan heb je alleen nog de security.. Normaal zou ik idd ook 5 tot 6 kwartier vantevoren aanwezig zijn, maar nu met die extreme drukte weet ik het ook niet zo goed.. Al denk ik dat het buiten de schoolvakanties wel meevalt hoor. Dus dan zou het moeten lukken, zeker als je vooraf incheckt.
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?
woensdag 3 mei 2017 om 11:01
quote:R-Woman schreef op 03 mei 2017 @ 11:01:
Ik zou ook vooraf al inchecken, de rijen voor alleen bagageafgifte zijn vaak een stuk korter. Dan heb je alleen nog de security.. Normaal zou ik idd ook 5 tot 6 kwartier vantevoren aanwezig zijn, maar nu met die extreme drukte weet ik het ook niet zo goed.. Al denk ik dat het buiten de schoolvakanties wel meevalt hoor. Dus dan zou het moeten lukken, zeker als je vooraf incheckt.
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?Veel scholen zijn deze week nog vrij.
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?Veel scholen zijn deze week nog vrij.
•
woensdag 3 mei 2017 om 11:02
Geen ervaring met hoe het nu is op normale dagen, maar afgelopen week heb ik man & dochter op het vliegtuig gezet op een topdag met extreme drukte. Zij moesten anderhalf uur wachten voor het inchecken/bagage afgeven en nog eens anderhalf uur voor de security check. Dus drie uur om echt binnen te komen en dan ben je nog niet bij de gate (waar je toch meestal ook wel een half uur voor de vlucht geacht wordt aanwezig te zijn).
Het scheelt natuurlijk als je alleen handbagage hebt, maar dan nog zou ik jouw planning te krap vinden. Ik zou zelf het risico niet nemen, ik begin liever mijn vakantie zonder stress en met wat extra wachttijd dan met rennen en vliegen nog net de vlucht halen.
Het scheelt natuurlijk als je alleen handbagage hebt, maar dan nog zou ik jouw planning te krap vinden. Ik zou zelf het risico niet nemen, ik begin liever mijn vakantie zonder stress en met wat extra wachttijd dan met rennen en vliegen nog net de vlucht halen.
woensdag 3 mei 2017 om 11:02
quote:R-Woman schreef op 03 mei 2017 @ 11:01:
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?Ja, vanaf aankomend weekend zijn alle vakanties voorbij geloof ik. Mijn achterneefje bijvoorbeeld zit in de 2e van de middelbare en heeft 2 weken vakantie. Zijn zus zit 2 jaar hoger op een andere schook en had maar 1 week. Verschilt dus.
ik vlieg morgenavond vanaf Schiphol, zijn er dan eigenlijk nog vakanties?Ja, vanaf aankomend weekend zijn alle vakanties voorbij geloof ik. Mijn achterneefje bijvoorbeeld zit in de 2e van de middelbare en heeft 2 weken vakantie. Zijn zus zit 2 jaar hoger op een andere schook en had maar 1 week. Verschilt dus.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
woensdag 3 mei 2017 om 11:04
Ik vind het wel spannend. En hoe ga je naar Schiphol? Met de auto? Dan moet je nog heel ver lopen vanaf de parkeergarage en je hebt last van druk verkeer op dat tijdstip. Als je met het OV gaat heb je ook kans op oponthoud, hoef je wel minder ver te lopen, maar evengoed nog een flinke afstand. Ook weet je niet hoe ver je na de security nog moet lopen naar je gate. Op Schiphol zijn het nou eenmaal flinke afstanden en dan komen de eventuele rijen er nog bij, hoewel ik denk dat die wel meevallen op een doordeweekse ochtend buiten de vakanties.
woensdag 3 mei 2017 om 11:09
Ik wilde dus rond 08.15 van huis weg, naar een station waar je kunt parkeren, en dan binnen 15 min op Schiphol bent. Moet vlotjes gaan, maar als hij niet rijdt (niet ondenkbaar, vaker meegemaakt), is dat wel een tegenslag. Met de auto kan ook, maar dan komen er wel veel kosten bij voor parkeren. Is waarschijnlijk niet sneller, wel zekerder.
woensdag 3 mei 2017 om 11:09
Is echt te kort. Ga uit van rijen voor security en het doorzoeken van je handbagage. Als je geluk hebt, komt er ook nog fouilleren bij (klinkt overdreven, maar is mij allemaal onlangs gebeurd). Dan nog de paspoortcontrole. Vroeger had ik het ook wel aangedurfd, maar ik zou het nu gewoon niet doen. Dan maar het risico op lummelen bij de gate.
Edit: je wilt om 8.45 op Schiphol zijn voor een vlucht om 10.10 uur? Boarden is dan al om 9.40, denk ik. Dat is echt te krap.
Edit: je wilt om 8.45 op Schiphol zijn voor een vlucht om 10.10 uur? Boarden is dan al om 9.40, denk ik. Dat is echt te krap.
woensdag 3 mei 2017 om 11:13
Ik ben vlak voor de meivakantie met het vliegtuig gegaan, en het was wel drukker dan normaal. We hadden alleen handbagage en waren al ingecheckt, maar toch hebben we ruim een uur gedaan over de security + naar de gate lopen. We stonden ruim een half uur in de rij voor de security en onze gate was ook nog een flink stuk lopen. Dus ik zou echt wat eerder aanwezig zijn!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!