Inchecktijd Schiphol

03-05-2017 10:52 198 berichten
Wij vliegen binnenkort, buiten de schoolvakantie, op een dinsdagochtend 10.15 uur naar Londen. Nu had ik bedacht die ochtend zelf het huis af te kunnen sluiten (nadat mijn jongste dochter naar school is, gaat niet mee). Ik kan dan rond 09.00 op Schiphol zijn, en in normale tijden is dat vroeg genoeg om te kunnen inchecken.

Nu met alle nieuwsberichten over lange rijen durf ik daar niet op te vertrouwen. Iemand al ervaring op normale doordeweekse dagen, buiten de 'spits'?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
16-08-2017 09:41
Ik was er op 16 juli en het zou megadruk worden.

Ik was thuis al ingecheckt en was om 0700 (vertrek was 10.00 uur) bij de controle en er stond geen kip, kon er zo door.

Volgende week vrijdag weer, ik hoop op hetzelfde :lol:
Ik ga vandaag alleen met handbagage, 2 uur van tevoren moet genoeg zijn toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ben al ingecheckt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
:rofl:
Wat is zo grappig?
Nouschi schreef:
16-08-2017 12:25
Ik ga vandaag alleen met handbagage, 2 uur van tevoren moet genoeg zijn toch?
Tuurlijk. Ga ik volgende week ook doen.
Normaal doe ik 1 1/5 uur, maar voor de zekerheid nu maar wat langer.
Ik moet met de NS richting AMS dus ik neem het zeker ruim :lol:
yasmijn schreef:
16-08-2017 13:47
Ik moet met de NS richting AMS dus ik neem het zeker ruim :lol:
Ik kan op mijn sloffen heen :proud:
Ik moet 31 augustus op Schiphol zijn. Ben al ingecheckt maar moet nog wel ruimbagage afgeven. De vliegmaatschappij geeft aan dat ik het beste 3 uur vooraf aanwezig kan zijn. Zelf vind ik dit wel erg vroeg.. wat zouden jullie doen?
Loca_Loca schreef:
16-08-2017 09:46
Dit is een pressiemiddel om passagiers naar de gate te krijgen. Ik ben zelf ook wel eens omgeroepen terwijl ik alleen handbagage bij me had.
Dat lijkt me stug als bij beiden vluchten (van de week wederom van iemand gehoord overigens) de bagage echt van boord gehaald moet worden. En er dus lege plekken overblijven.
Nouschi schreef:
16-08-2017 13:49
Ik kan op mijn sloffen heen :proud:
:lol:

Ik zit helaas 2 uur in de trein .

Ik probeer zoveel mogelijk vanaf Dusseldorf te gaan, want dat is veel dichterbij (en relaxter dan Spl) maar dat lukt niet altijd.
Ik ben er nu, er was geen hond. Met handbagage naar London, was in 12 minuten door de security en paspoortcontrole. Veel hangt af van het vertrektijdstip van je vlucht.
Wandelen_afvallen schreef:
16-08-2017 09:23
Wij gaan morgenochtend via Schiphol naar Mallorca met Transavia. Om 6.30. Zijn er nog ervaringen met de drukte? Is de toestand beter dan in de meivakantie?
Vannacht iemand naar Schiphol gebracht voor en vlucht om 5 uur met Transavia. Was heel rustig. Geen rijen bij het afgeven van de bagage en ook niet bij de douane.
We waren uit voorzorg wel al om 2 uur aanwezig, conform het advies van Transavia. Of het dichter tegen de vertrektijd aan drukker is geworden, weet ik natuurlijk niet.
Liever uurtje eerder op pad en dan na de douane rustig wat drinken, dan lopen stressen op vakantie of je de gate wel op tijd gaat halen.
Foodisgood schreef:
16-08-2017 14:30
Ik moet 31 augustus op Schiphol zijn. Ben al ingecheckt maar moet nog wel ruimbagage afgeven. De vliegmaatschappij geeft aan dat ik het beste 3 uur vooraf aanwezig kan zijn. Zelf vind ik dit wel erg vroeg.. wat zouden jullie doen?
Gewoon je aan de regels houden?

Wat kan je je vroeg inchecken. Waar vlieg je naar toe dan?
Nouschi schreef:
16-08-2017 13:02
Wat is zo grappig?
Ik zag jouw avatar op Schiphol voor me.
Loca_Loca schreef:
16-08-2017 09:46
Dit is een pressiemiddel om passagiers naar de gate te krijgen. Ik ben zelf ook wel eens omgeroepen terwijl ik alleen handbagage bij me had.
Hoe bedoel je dat?
Wij vliegen zondag om 7.35 naar Kaapverdië. Denk dat ik het zekere voor het onzeker neem en me gewoon braaf om half 5 meld (we logeren toch in een schiphol hotel), beter te vroeg dan te laat.

We zijn al ingecheckt maar hebben wel een koffer af te geven...
Live long and prosper
tampontouwtje schreef:
16-08-2017 17:06
Gewoon je aan de regels houden?

Wat kan je je vroeg inchecken. Waar vlieg je naar toe dan?
In ieder geval bij Easyjet en Ryanair kan je al minstens een maand van te voren inchecken. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer. Het zijn vooral de dure maatschappijen die zo klantonvriendelijk zijn dat je pas kort van te voren kunt inchecken.
viva1966 schreef:
16-08-2017 17:24
. Het zijn vooral de dure maatschappijen die zo klantonvriendelijk zijn dat je pas kort van te voren kunt inchecken.
oh ja want het kost 24 uur van te voren veel meer moeite dan 3 weken van te voren. echt heel onvriendelijk ;-)
Bij Tui kan het ook een maand van tevoren. Wij hebben ook zitplaatsen gereserveerd en specifieke maaltijden, reis alleen met 3 kinderen en ik zit dan graag bij elkaar.
Live long and prosper
viva1966 schreef:
16-08-2017 17:24
In ieder geval bij Easyjet en Ryanair kan je al minstens een maand van te voren inchecken. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer. Het zijn vooral de dure maatschappijen die zo klantonvriendelijk zijn dat je pas kort van te voren kunt inchecken.
Bij die maatschappijen kun je wel van tevoren je zitplaatsen reserveren, maar afhankelijk van de maatschappij kan het daadwerkelijke inchecken pas 36-48 uur van tevoren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 12:42
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
pejeka schreef:
16-08-2017 19:53
Bij die maatschappijen kun je wel van tevoren je zitplaatsen reserveren, maar afhankelijk van de maatschappij kan het daadwerkelijke inchecken pas 36-48 uur van tevoren.
Onzin. Ik vlieg regelmatig met Ryanair naar Dublin. Ik koop tickets gemiddeld 4 weken vantevoren en check dan meteen in. Ze laten me iedere keer gewoon toe tot het vliegtuig met de QR code op mijn telefoon. Ik neem aan dat ik dan toch echt gewoon ingecheckt ben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven