Borstvoeding/kinderwens, eind 2016
zondag 30 oktober 2016 om 14:00
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
BEVALLEN!
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Uitgerekende datum | Bijzonderheden |
| Mayolijn | 28 | Mei 2015 | 7 januari 2018 | |
| Nienemunt | 24 | December 2015 | 18 maart 2018 | |
| Worteltaart | 36 | April 2016 | 21 maart 2018 |
BEVALLEN!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Tweede kindje |
| Fee90 | 27 | Februari 2016 | 1 augustus 2017 |
| GMS | 30 | Februari 2016 | 29 september 2017 |
| es1984 | 32 | Oktober 2015 | 25 november 2017 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
woensdag 16 augustus 2017 om 19:33
Ach Bettie, wat verdrietig..
, tranen in mijn ogen hier nu ik het lees. Nu dus maar afwachten tot dinsdag en het verder maar over je heen laten komen. Was er een reden dat je de echo eerder had trouwens, maakte je je al zorgen over iets?
Fijn dat je rationeel kunt denken dat het dan niet goed is geweest en iedereen een volgende keer kan het zomaar wel goed gaan. Maar gevoel mag er ook zijn he of misschien moet het nog even doordringen allemaal.
Zolang het hartje nog klopt duim ik toch ook nog even voor je!
Fijn dat je rationeel kunt denken dat het dan niet goed is geweest en iedereen een volgende keer kan het zomaar wel goed gaan. Maar gevoel mag er ook zijn he of misschien moet het nog even doordringen allemaal.
Zolang het hartje nog klopt duim ik toch ook nog even voor je!
woensdag 16 augustus 2017 om 19:45
donderdag 17 augustus 2017 om 14:27
@worteltaart, we waren eerder terug van vakantie, dus ik had de praktijk gebeld of de afspraak eerder mocht. Ik maakte me geen zorgen, was gewoon misselijk en moe.
Lief dat jullie zo meeleven. Moet zeggen dat ik me er wel rustig bij voel. Soms overvalt het dan wel weer. Het is ook zo onwerkelijk! Ik ga niet hopen op een goede afloop, want die kans is echt heel klein.
Ik weet zeker dat ik niet korter zwanger ben, had ovulatietesten gebruikt en 5 dagen voor NOD duidelijk positief getest. En nu een vruchtje van 6 weken met trage hartslag.. Dat geeft mijn geen moed. Ik heb liever dat ik straks ga bloeden zodat het dan maar voorbij is.
Gelukkig geeft mijn zoontje wel afleiding. Gister sloeg hij twee armpjes om me heen. Niet dat ik keihard zat te brullen in zijn bijzijn hoor, maar hij voelde denk ik toch aan dat er wat was. Zo lief!
Lief dat jullie zo meeleven. Moet zeggen dat ik me er wel rustig bij voel. Soms overvalt het dan wel weer. Het is ook zo onwerkelijk! Ik ga niet hopen op een goede afloop, want die kans is echt heel klein.
Ik weet zeker dat ik niet korter zwanger ben, had ovulatietesten gebruikt en 5 dagen voor NOD duidelijk positief getest. En nu een vruchtje van 6 weken met trage hartslag.. Dat geeft mijn geen moed. Ik heb liever dat ik straks ga bloeden zodat het dan maar voorbij is.
Gelukkig geeft mijn zoontje wel afleiding. Gister sloeg hij twee armpjes om me heen. Niet dat ik keihard zat te brullen in zijn bijzijn hoor, maar hij voelde denk ik toch aan dat er wat was. Zo lief!
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:21
Bettiepage, wat een verdrietig/onzeker nieuws. Wat moet je in onzekerheid zitten... Ik ga heel hard duimen dat je gewoon minder ver bent dan dat je dacht en dat de hartslag volgende week krachtiger is. Fijn dat je er wel goed met je man over kan praten. Wat duurt het dan nog lang tot dinsdagavond. Ik snap je gedachte ook wel dat je niet gaat hopen op een goede afloop. Soms is het ook goed om van het ergste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen. De nasleep van het mis gaan is inderdaad ook niet niks. Gelukkig heb je een lief zoontje die afleiding geeft!
Worteltaart, fijn dat jullie er zo snel uitgekomen zijn samen. Wij krijgen nu ons 2e meisje en merken inderdaad dat dat het lastiger maakt. Als het een jongetje geweest zou zijn, dan zouden we er eerder uitgekomen zijn denk ik. Maar goed, we zijn eruit! En dat geeft mij rust, nu volop bezig met het uitzoeken van geboortekaartjes: leuk! Wat goed dat je vader het meteen zag! Dat hadden wij ook verwacht, maar dat gebeurde dus niet. Leuk die blijdschap!
Gms, ja het gaat super snel. Ik ben inderdaad van plan om tot 36 weken door te werken en zoals het nu gaat dan gaat dat ook helemaal lukken! En wat heerlijk dat je nu al verlof hebt. En fijn om na een drukke week het vooruitzicht te hebben met tijd voor jezelf en dingen doen, al zijn die ramen echt een ondankbaar karwei met kindjes in huis. Gaan je kinderen naar de opvang zodat je ook nog een dagje echt voor jezelf hebt?
Hier gaat alles goed, de tijd vliegt voorbij. Ik voel me goed en heb eigenlijk nergens last van. Nou op de nachtelijke toiletbezoekjes en af en toe wat maagzuur na. Buiten dat vooral genieten! Er hoeft ook nauwelijks meer iets geregeld/gekocht te worden dus dat geeft ook rust.
Worteltaart, fijn dat jullie er zo snel uitgekomen zijn samen. Wij krijgen nu ons 2e meisje en merken inderdaad dat dat het lastiger maakt. Als het een jongetje geweest zou zijn, dan zouden we er eerder uitgekomen zijn denk ik. Maar goed, we zijn eruit! En dat geeft mij rust, nu volop bezig met het uitzoeken van geboortekaartjes: leuk! Wat goed dat je vader het meteen zag! Dat hadden wij ook verwacht, maar dat gebeurde dus niet. Leuk die blijdschap!
Gms, ja het gaat super snel. Ik ben inderdaad van plan om tot 36 weken door te werken en zoals het nu gaat dan gaat dat ook helemaal lukken! En wat heerlijk dat je nu al verlof hebt. En fijn om na een drukke week het vooruitzicht te hebben met tijd voor jezelf en dingen doen, al zijn die ramen echt een ondankbaar karwei met kindjes in huis. Gaan je kinderen naar de opvang zodat je ook nog een dagje echt voor jezelf hebt?
Hier gaat alles goed, de tijd vliegt voorbij. Ik voel me goed en heb eigenlijk nergens last van. Nou op de nachtelijke toiletbezoekjes en af en toe wat maagzuur na. Buiten dat vooral genieten! Er hoeft ook nauwelijks meer iets geregeld/gekocht te worden dus dat geeft ook rust.
maandag 21 augustus 2017 om 15:16
Bettie, ik keek weer even op dit topic en las het verdrietige nieuws van je slechte echo
Hoe gaat het nu? Ik hoop dat je zoontje je er met heel veel lieve knuffels doorheen helpt en dat het dan ook op gang is gekomen als het echt mis is.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
woensdag 23 augustus 2017 om 00:03
Lieve allemaal,
Het was zoals wij al verwacht hadden niet goed. Het vruchtje was niet gegroeid en het hartje is ook gestopt met kloppen.
Heel verdrietig maar omdat ik vorige week al enigzins voorbereid was op een slechte afloop, was ik vanavond erg rustig toen de verloskundige aangaf geen hartactie meer te zien.
Ik hoop dat mijn lichaam het op de natuurlijke manier afstoot, dan an kan ik het daarna echt afsluiten.
Het is misschien gek, maar ik haal heel veel troost uit het feit dat we vorige week wel een kloppend hartje hebben gezien. Het heeft dus echt geleefd.
Ik zal vanaf nu niet meer meeschrijven. Ik was met Nienemunt en Worteltaart bijna gelijk. Daarbij heb ik niet de drang om meteen weer opnieuw zwanger te raken. Eerst dit verwerken en een plekje geven en dan voorzichtig weer in de toekomst kijken. Maar dan pas ik niet meer in dit topic.
@worteltaart, nog even en dan heb je de echo, hopelijk een mooi kloppend hartje
geniet ervan!
@nienemunt, ik hoop dat je misselijkheid niet meer zo hevig is, een fijne zwangerschap toegewenst meid.
@morgenstond, misschien lees je dit nog wel ook al schreef je niet meer mee: bedankt voor al je berichtjes
ik vond het toch wel ''fijn'' dat jij ook die korte LF had tijdens borstvoeding, konden we er samen over balen. Hopelijk is je LF al een paar dagen langer of weer snel normaal, komt goed!!
@fee, geniet van deze mooie periode en de roze wolk!
@GMS, heel veel succes met de laatste loodjes en succes voor als het zover is met de bevalling. Zet 'm op!
@es1984, fijn dat je zo kan genieten van je zwangerschap, voor jou gaat het ook opschieten.
@mayolijn, fijne zwangerschap toegewenst! Jou verhaal geeft me wel moed, dat je na een miskraam weer zwanger bent geworden.
@moiwichtjes, je kwam bij mij vaak heel relaxed over in je berichtjes, maar ik hoop dat zeer binnenkort je cyclus weer op gang komt! zodat jullie ook voor een volgend kindje kunnen gaan.
Oja, wil 1 van jullie mij uit de tabel halen? Voordat ik hem perongeluk helemaal in de war schop.
Het beste voor iedereen!
Liefs bettie
Het was zoals wij al verwacht hadden niet goed. Het vruchtje was niet gegroeid en het hartje is ook gestopt met kloppen.
Heel verdrietig maar omdat ik vorige week al enigzins voorbereid was op een slechte afloop, was ik vanavond erg rustig toen de verloskundige aangaf geen hartactie meer te zien.
Ik hoop dat mijn lichaam het op de natuurlijke manier afstoot, dan an kan ik het daarna echt afsluiten.
Het is misschien gek, maar ik haal heel veel troost uit het feit dat we vorige week wel een kloppend hartje hebben gezien. Het heeft dus echt geleefd.
Ik zal vanaf nu niet meer meeschrijven. Ik was met Nienemunt en Worteltaart bijna gelijk. Daarbij heb ik niet de drang om meteen weer opnieuw zwanger te raken. Eerst dit verwerken en een plekje geven en dan voorzichtig weer in de toekomst kijken. Maar dan pas ik niet meer in dit topic.
@worteltaart, nog even en dan heb je de echo, hopelijk een mooi kloppend hartje
@nienemunt, ik hoop dat je misselijkheid niet meer zo hevig is, een fijne zwangerschap toegewenst meid.
@morgenstond, misschien lees je dit nog wel ook al schreef je niet meer mee: bedankt voor al je berichtjes
@fee, geniet van deze mooie periode en de roze wolk!
@GMS, heel veel succes met de laatste loodjes en succes voor als het zover is met de bevalling. Zet 'm op!
@es1984, fijn dat je zo kan genieten van je zwangerschap, voor jou gaat het ook opschieten.
@mayolijn, fijne zwangerschap toegewenst! Jou verhaal geeft me wel moed, dat je na een miskraam weer zwanger bent geworden.
@moiwichtjes, je kwam bij mij vaak heel relaxed over in je berichtjes, maar ik hoop dat zeer binnenkort je cyclus weer op gang komt! zodat jullie ook voor een volgend kindje kunnen gaan.
Oja, wil 1 van jullie mij uit de tabel halen? Voordat ik hem perongeluk helemaal in de war schop.
Het beste voor iedereen!
Liefs bettie
woensdag 23 augustus 2017 om 05:00
Ach lieve Bettie, ik vind het echt heel erg voor je. Ik begrijp dat je er al op voorbereid was, maar het is nu toch wel heel definitief. Ik hoop dat het snel vanzelf op gang komt en dat verdere medische ingrepen je bespaard blijven. Ik vond het bloeden het meest confronterend, elke keer als je naar de wc gaat weer er aan herinnerd worden. Het komt uiteindelijk vast wel goed, maar daar heb je nu helemaal niks aan!
Veel sterkte bij de verwerking, wees lief voor jezelf
Veel sterkte bij de verwerking, wees lief voor jezelf
woensdag 23 augustus 2017 om 07:01
donderdag 24 augustus 2017 om 21:30
donderdag 24 augustus 2017 om 22:10
Fijn worteltaart!! Willen jullie weten wat het wordt? Moeten jullie veel voorbereidingen treffen voor deze baby, verbouwen oid, of valt het mee?
Hier gaat alles zn gangetje, laatste loodjes en genieten van mn verlof. Ben alleen al 17 kilo aangekomen
alleen daarom al hoop ik dat hij snel komt. Heb jij iets aan de grotr broer gemerkt Fee, vlak voordat zn zusje kwam? Ik merk dat onze oudste erg huilerig is en erg aan mij hangt, moeite met afscheid nemen weer etc. Zou hij iets aanvoelen?
Hier gaat alles zn gangetje, laatste loodjes en genieten van mn verlof. Ben alleen al 17 kilo aangekomen
donderdag 24 augustus 2017 om 22:32
Spannend gms! Hoe ver ben je nu? 36 weken?
Gek idee dat ik ook zo ver zou zijn als het geen miskraam was geworden. Ik had er nog niet aan gedacht eigenlijk.
Hier gaat ook alles zijn gangetje. 20-wekenecho was helemaal goed, toch altijd spannend!
Ik voel me echt prima. Weinig kwaaltjes, veel energie. Merkte alleen van de week wel wat bandenpijn bij het opstaan uit mijn bureaustoel en soms een pijnlijk schaambeen. Toch maar wat rustiger aan doen denk ik...
Gek idee dat ik ook zo ver zou zijn als het geen miskraam was geworden. Ik had er nog niet aan gedacht eigenlijk.
Hier gaat ook alles zijn gangetje. 20-wekenecho was helemaal goed, toch altijd spannend!
Ik voel me echt prima. Weinig kwaaltjes, veel energie. Merkte alleen van de week wel wat bandenpijn bij het opstaan uit mijn bureaustoel en soms een pijnlijk schaambeen. Toch maar wat rustiger aan doen denk ik...
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:47
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:07
Worteltaart wat fijn een goede echo!! En wat een mooi vooruitzicht voor het nieuwe jaar
!
Gms, fijn dat je lekker aan het genieten bent van je verlof. Maar kan me voorstellen dat je wil dat hij snel komt! Was je bij de 1e ook zoveel aangekomen of is dit echt anders? Zou de kleine het aanvoelen? Ze hebben vaak echt voelsprieten he, bijzonder! Was je bij de 1e te vroeg of te laat?
Mayolijn de 20-weken echo ook alweer gehad, wat gaat het dan snel. Dat is inderdaad toch een spannende echo, zo gedetailleerd!! Fijn dat je verder weinig last hebt van kwaaltjes. Belangrijk om dat zo te houden dus dan maar even rustiger aan.
Hier gaat ook alles goed, de tijd vliegt voorbij en stiekem ben ik de weken die ik nog moet werken aan het aftellen. Daarnaast ook druk bezig om het nieuwe huis in m'n hoofd in te richten, leuk! De 2e verjaardag van ons meisje komt er ook alweer bijna aan dus ook aan het nadenken wat we willen gaan doen en cadeautje etc. Leuke dingen!
Gms, fijn dat je lekker aan het genieten bent van je verlof. Maar kan me voorstellen dat je wil dat hij snel komt! Was je bij de 1e ook zoveel aangekomen of is dit echt anders? Zou de kleine het aanvoelen? Ze hebben vaak echt voelsprieten he, bijzonder! Was je bij de 1e te vroeg of te laat?
Mayolijn de 20-weken echo ook alweer gehad, wat gaat het dan snel. Dat is inderdaad toch een spannende echo, zo gedetailleerd!! Fijn dat je verder weinig last hebt van kwaaltjes. Belangrijk om dat zo te houden dus dan maar even rustiger aan.
Hier gaat ook alles goed, de tijd vliegt voorbij en stiekem ben ik de weken die ik nog moet werken aan het aftellen. Daarnaast ook druk bezig om het nieuwe huis in m'n hoofd in te richten, leuk! De 2e verjaardag van ons meisje komt er ook alweer bijna aan dus ook aan het nadenken wat we willen gaan doen en cadeautje etc. Leuke dingen!
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:55
Oo nee inderdaad gms, dat heeft fee nog niet gedaan.
Fee, als je ergens tijd hebt, wil je het eens proberen?
Ik heb wel een gevoel maar die zal ik je nog niet verklappen nu
Hoeveel weken zijn het nog Es?
Leuk hoor nieuw huis inrichten!
Wij hebben het beneden nu wel helemaal ingericht ongeveer, wachten alleen nog op de gordijnen en ik moet nog twee stoelen schilderen.
Nu weer druk aan het nadenken over de babykamer en kamer voor zoon. Dan gaat de commode, ledikant en kast naar de baby en dan nieuwe meubels voor zoon. Maar ook bij beide nog iets leuks voor op de muur want dat is nu gewoon wit. Zo blijven we bezig.
Wij hebben zoon een traptractor gegeven voor zijn tweede verjaardag
Fee, als je ergens tijd hebt, wil je het eens proberen?
Ik heb wel een gevoel maar die zal ik je nog niet verklappen nu
Hoeveel weken zijn het nog Es?
Leuk hoor nieuw huis inrichten!
Wij hebben het beneden nu wel helemaal ingericht ongeveer, wachten alleen nog op de gordijnen en ik moet nog twee stoelen schilderen.
Nu weer druk aan het nadenken over de babykamer en kamer voor zoon. Dan gaat de commode, ledikant en kast naar de baby en dan nieuwe meubels voor zoon. Maar ook bij beide nog iets leuks voor op de muur want dat is nu gewoon wit. Zo blijven we bezig.
Wij hebben zoon een traptractor gegeven voor zijn tweede verjaardag
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:44
Ik moet nog 8 weken werken! Het gaat bizar snel! De weken vliegen ook voorbij dus voordat ik het weet heb ik al verlof denk ik! Ja super leuk een nieuw huis inrichten. Leuk dat het bij jullie beneden al bijna klaar is
. Ja ik ben ook druk aan het nadenken over de babykamer en de kamer voor ons meisje. De commode, het ledikant en de kast gaan bij ons in het nieuwe huis ook naar de babykamer. Ben aan het nadenken welke kleur/accesoires ik dit keer ga doen. Voor onze dochter komen er ook nieuwe meubels. Heb al een leuk bed gezien en ben nu vooral aan het kijken naar een kast en het thema/kleur/accesoires. Zoveel leuke ideeen! Daar is Pinterest ook echt handig bij
.
Oh leuk! Ik denk dat wij een loopfiets gaan geven, heb een hele gave gezien!
Oh leuk! Ik denk dat wij een loopfiets gaan geven, heb een hele gave gezien!
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:17