Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 13 februari 2009 om 21:18
Wat leuk, zulke snelle reacties! Ik zal even per naam reageren. Zeg er vast even bij dat ik een erg kritische man heb die bijna niets leuk vindt Dus het zal wel een moeilijk verhaal worden.quote:Catooo schreef op 13 februari 2009 @ 20:54:
Banda;
Jorn nee
Gijs nee
Rein nee
Lars zo heet mijn neef
Jort zo heet mijn achterneef
Cas nee
Ruben favoriet van mijn man, maar vind ik niks
Pieter nee
Remon nee
Onno nee
Jesper vind ik leuk, man niet
Thomas te populair
David vind ik leuk, man niet
Daniël te populair
Lander nee
Ludo nee, gtst
(vind namen met de L mooi bij Simon.. waarom weet ik ook niet)
Wat vind je?
Banda;
Jorn nee
Gijs nee
Rein nee
Lars zo heet mijn neef
Jort zo heet mijn achterneef
Cas nee
Ruben favoriet van mijn man, maar vind ik niks
Pieter nee
Remon nee
Onno nee
Jesper vind ik leuk, man niet
Thomas te populair
Daniël te populair
Lander nee
Ludo nee, gtst
(vind namen met de L mooi bij Simon.. waarom weet ik ook niet)
Wat vind je?
The time is now
vrijdag 13 februari 2009 om 21:23
quote:Cejo schreef op 13 februari 2009 @ 21:09:
voor Banba
Rutger nee
Pepijn leuk!, maar is er al één van in de directe omgeving
Joost nee
Jonas vind ik leuk, maar twijfel nogal ivm de walvis
Merijn nee
Alex nee
CAsper vind ik mooi, maar niet in combinatie met de K van de achternaam, klinkt te hard
Hugo zo heet een achterneefje
Jorik nee
Karsten nee, want K
Wessel nee
Michiel nee
Vincent nee
voor Banba
Rutger nee
Pepijn leuk!, maar is er al één van in de directe omgeving
Joost nee
Jonas vind ik leuk, maar twijfel nogal ivm de walvis
Merijn nee
Alex nee
CAsper vind ik mooi, maar niet in combinatie met de K van de achternaam, klinkt te hard
Hugo zo heet een achterneefje
Jorik nee
Karsten nee, want K
Wessel nee
Michiel nee
Vincent nee
The time is now
vrijdag 13 februari 2009 om 22:20
Dat is ook precies mijn bezwaar bij Benjamin. Waarschijnlijk zal het steeds afgekort worden naar Ben, wat ik niet zó vind.
Verder:
quote:Cejo schreef op 13 februari 2009 @ 21:33:
Alledrie hele mooie namen.
Wij hebben Benjamin als 2de naam gebruikt,als 1ste naam vind ik hem iets te "zwaar"..
ga nog eens wat roepen
Aron nee
Joas nee, te 'gemaakt'
Boaz nee, idem
Joram lijkt teveel op Joran (van der Sloot)
Lucas nee, niet leuk
Joris niet leuk
Maarten vind ik leuk, man niet
Pascal leuk, maar komt voor in directe omgeving
Leon zelfde als Pascal
Maxim niet leuk
Olivier wel leuk, maar beetje 'ballerig'
Verder:
quote:Cejo schreef op 13 februari 2009 @ 21:33:
Alledrie hele mooie namen.
Wij hebben Benjamin als 2de naam gebruikt,als 1ste naam vind ik hem iets te "zwaar"..
ga nog eens wat roepen
Aron nee
Joas nee, te 'gemaakt'
Boaz nee, idem
Joram lijkt teveel op Joran (van der Sloot)
Lucas nee, niet leuk
Joris niet leuk
Maarten vind ik leuk, man niet
Pascal leuk, maar komt voor in directe omgeving
Leon zelfde als Pascal
Maxim niet leuk
Olivier wel leuk, maar beetje 'ballerig'
The time is now
zondag 15 februari 2009 om 13:03
zondag 15 februari 2009 om 14:13
Hey dames!
mag ik jullie hulp inroepen?
Ik ben al moeder van een zoon, Stijn. Nu is er weer een jongetje op komst en ik kom er niet uit.
Het moet uiteraard bij Stijn passen. Mijn man komt met namen zoals Tim, Tom, Bram en Chris. Persoonlijk vind ik daar niets aan en neig meer naar Florian, Fabian, Ingmar, Thijmen, Yuri e.d. In ieder geval loopt het aardig spaak want we hebben dus een zeer verschillende smaak. Wie o wie heeft er wat leuke suggesties?
Alvast bedankt!
Eef
Ik ben al moeder van een zoon, Stijn. Nu is er weer een jongetje op komst en ik kom er niet uit.
Het moet uiteraard bij Stijn passen. Mijn man komt met namen zoals Tim, Tom, Bram en Chris. Persoonlijk vind ik daar niets aan en neig meer naar Florian, Fabian, Ingmar, Thijmen, Yuri e.d. In ieder geval loopt het aardig spaak want we hebben dus een zeer verschillende smaak. Wie o wie heeft er wat leuke suggesties?
Alvast bedankt!
Eef
zondag 15 februari 2009 om 14:48
Stijn is jarenlang mijn grote favoriet geweest. Toch onze zoon Mees genoemd. Is dat een optie?
Verder leuke namen:
Stijn & Finn
Stijn & Luuk
Stijn& Noud
Stijn& Jip
Stijn & Ties
quote:Eefje1979 schreef op 15 februari 2009 @ 14:13:
Hey dames!
Alvast bedankt!
Eef
Verder leuke namen:
Stijn & Finn
Stijn & Luuk
Stijn& Noud
Stijn& Jip
Stijn & Ties
quote:Eefje1979 schreef op 15 februari 2009 @ 14:13:
Hey dames!
Alvast bedankt!
Eef
zondag 15 februari 2009 om 14:50
Hey Catooo!
Tobias vind ik wel leuk maar manlief helaas niet.
Pepijn had ik in eerste instantie ok op mn lijst staan, maar dat rijmt zo en dus valt ie af.
Boaz zat ik ook over na te denken, maar volgens mij was dat een bedrieger in de bijbel of zoiets??
De andere namen die je noemt gaan 'm niet worden want da's mn smaak gewoon niet.
Tobias vind ik wel leuk maar manlief helaas niet.
Pepijn had ik in eerste instantie ok op mn lijst staan, maar dat rijmt zo en dus valt ie af.
Boaz zat ik ook over na te denken, maar volgens mij was dat een bedrieger in de bijbel of zoiets??
De andere namen die je noemt gaan 'm niet worden want da's mn smaak gewoon niet.
zondag 15 februari 2009 om 14:53
@mimi,
Finn stond ook op mijn lijstje maar mn man heeft het dan over huckleberry finn?!! geen idee wie 't is maar dat was geen optie. Ik vond 'm super!!
Jip, Ties en Noud vind ik niks en toevallig heeft onlangs een kennisje haar zoontje Luuk genoemd dus die valt af....
Toen ik zwanger was van Stijn vond ik Jesse (wel op z'n Nederlands uitspreken) erg leuk maar op de een of andere manier nu niet meer.
Finn stond ook op mijn lijstje maar mn man heeft het dan over huckleberry finn?!! geen idee wie 't is maar dat was geen optie. Ik vond 'm super!!
Jip, Ties en Noud vind ik niks en toevallig heeft onlangs een kennisje haar zoontje Luuk genoemd dus die valt af....
Toen ik zwanger was van Stijn vond ik Jesse (wel op z'n Nederlands uitspreken) erg leuk maar op de een of andere manier nu niet meer.
zondag 15 februari 2009 om 16:11
eefje; namen die je nu beetje leuk vindt zijn dus Boaz, Finn, Jesse, maar ze zijn het allemaal net niet?! (heb ik een beetje een idee
Pelle, Rune, Joren, Tristan, Levi, Noah, Kobe, Milan, Robbe,Wout, Chiel, Senne, Lucas, Seppe, Nathan, Liam, Sander, Arne, Lander, Ilias, Ilja, Jelle, Jarne, Maxim, Michiel, Ward, Ferre, Axel, Brecht, Aaron, Joppe, Olivier, Jente, Vince, Willem, Adam, Samuel, Yorben, Dieter, Seth, Flor, Nils, Kaan, Dries, Tibo, Freek, Gijs, Mats, Jelmer, Camiel, Mees,
Pelle, Rune, Joren, Tristan, Levi, Noah, Kobe, Milan, Robbe,Wout, Chiel, Senne, Lucas, Seppe, Nathan, Liam, Sander, Arne, Lander, Ilias, Ilja, Jelle, Jarne, Maxim, Michiel, Ward, Ferre, Axel, Brecht, Aaron, Joppe, Olivier, Jente, Vince, Willem, Adam, Samuel, Yorben, Dieter, Seth, Flor, Nils, Kaan, Dries, Tibo, Freek, Gijs, Mats, Jelmer, Camiel, Mees,
zondag 15 februari 2009 om 16:14
quote:Catooo schreef op 15 februari 2009 @ 13:03:
Banba; Elias en Abel.. vind ze allebei wel leuk bij.
Anders nog;
Niels, Wouter, Tijmen, Timo, Pim, Laurens, Ralf, Thijs, Robin, Bastiaan, Tobias, Yoeri, Joost, Max, Rick, Twan, Thom, Jacob, Harm, Bas, Gerben, Jasper, Remi, Chris, Tim, Allard,
Tobias vind ik zóó mooi!! (zucht) reactie van man was: "wat een foute Duitse naam". Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van.
Tijmen, Robin, Bastiaan, Bas en Jasper heb ik ook allemaal al voorgelegd, maar nee.
De rest vind ik zelf niet zo leuk.
Banba; Elias en Abel.. vind ze allebei wel leuk bij.
Anders nog;
Niels, Wouter, Tijmen, Timo, Pim, Laurens, Ralf, Thijs, Robin, Bastiaan, Tobias, Yoeri, Joost, Max, Rick, Twan, Thom, Jacob, Harm, Bas, Gerben, Jasper, Remi, Chris, Tim, Allard,
Tobias vind ik zóó mooi!! (zucht) reactie van man was: "wat een foute Duitse naam". Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van.
Tijmen, Robin, Bastiaan, Bas en Jasper heb ik ook allemaal al voorgelegd, maar nee.
De rest vind ik zelf niet zo leuk.
The time is now
zondag 15 februari 2009 om 16:20
quote:Banba schreef op 13 februari 2009 @ 21:25:
Ik heb zelf nog wat namen die ik voorgelegd heb en die niet direct zijn afgewezen (hoera). Voor mijn gevoel zit dé naam er niet tussen, maar wil toch graag jullie mening vragen. Wat vinden jullie van
en:
Abel JAAAAAAAAA!!!!! Erg leuk!
Benjamin nee
Elias nee
Ik heb zelf nog wat namen die ik voorgelegd heb en die niet direct zijn afgewezen (hoera). Voor mijn gevoel zit dé naam er niet tussen, maar wil toch graag jullie mening vragen. Wat vinden jullie van
en:
Abel JAAAAAAAAA!!!!! Erg leuk!
Benjamin nee
Elias nee
zondag 15 februari 2009 om 16:40
ok annepanne, wat ideeen dan naar aanleiding van jouw post voor banba;
De apostelen waren (in alfabetische volgorde):
Andreas (Petrus' broer)
Bartolomeüs
Filippus
Jacobus de Mindere of de Rechtvaardige (al dan niet de broer van Jezus)
Jacobus de Meerdere (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
Johannes (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
Judas Taddeüs (broer (of zoon) van Jakobus, ook wel Judas Lebbeüs genoemd)
Judas Iskariot, na de hemelvaart vervangen door Mattias
Matteüs (ook wel Levi genoemd)
Simon Petrus (Petrus is een vertaling van zijn bijnaam Kefas)
Simon de Zeloot (of de IJveraar)
Thomas
Dus thomas, levi, judas, mattias, petrus, johannes, jacobus (johan/jacob) , filip(pus) of andreas?
De apostelen waren (in alfabetische volgorde):
Andreas (Petrus' broer)
Bartolomeüs
Filippus
Jacobus de Mindere of de Rechtvaardige (al dan niet de broer van Jezus)
Jacobus de Meerdere (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
Johannes (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
Judas Taddeüs (broer (of zoon) van Jakobus, ook wel Judas Lebbeüs genoemd)
Judas Iskariot, na de hemelvaart vervangen door Mattias
Matteüs (ook wel Levi genoemd)
Simon Petrus (Petrus is een vertaling van zijn bijnaam Kefas)
Simon de Zeloot (of de IJveraar)
Thomas
Dus thomas, levi, judas, mattias, petrus, johannes, jacobus (johan/jacob) , filip(pus) of andreas?
zondag 15 februari 2009 om 16:57
@Catoo:
Thomas vind ik leuk, maar wordt te vaak gegeven op het moment. Levi vind ik super, maar zo heet het zoontje van goede vrienden van ons, ik vind dat we dat niet kunnen maken (zijn broertje heet Daniël, ook al zo'n mooie naam).
De rest klinkt wat zwaar en ouderwets. En Judas lijkt me wat lullig .
Man en ik neigen steeds meer naar Abel dus ik denk dat dat 'm gaat worden. Leuk ook dat jullie enthousiast zijn hierover. Nu nog een meisjesnaam.....
Thomas vind ik leuk, maar wordt te vaak gegeven op het moment. Levi vind ik super, maar zo heet het zoontje van goede vrienden van ons, ik vind dat we dat niet kunnen maken (zijn broertje heet Daniël, ook al zo'n mooie naam).
De rest klinkt wat zwaar en ouderwets. En Judas lijkt me wat lullig .
Man en ik neigen steeds meer naar Abel dus ik denk dat dat 'm gaat worden. Leuk ook dat jullie enthousiast zijn hierover. Nu nog een meisjesnaam.....
The time is now
zondag 15 februari 2009 om 19:35
Nou deze namen staan op ons lijstje.
• Yuri (vind ik leuk, vind hij wel aardig)
• Florian (vind ik leuk, hij wel aardig, maar dat wordt 'm niet volgens hem)
• Fabian (vind ik leuk, hij wel aardig, maar neigt meer naar nee)
• Torsten (vind ik leuk, hij werkelijk walgelijk)
• Finn (vind ik leuk, hij heeft associatie met huckleberry finn)
• Thijmen (vind ik leuk, maar hij niet)
• Lucas (vind ik leuk maar hij niet omdat het bijbels is)
• Tim (vind hij leuk, ik niet)
• Tom (vind hij leuk, ik niet)
• Chris (vind hij leuk, ik niet)
• Bram (vind hij leuk, ik niet)
• Chiel (vind ik leuk)
• Jens (vind ik leuk, hij niet)
• Laurens (vind ik leuk, hij niet)
• Morris (vind ik leuk)
• Miguel (vind ik leuk)
• Yuri (vind ik leuk, vind hij wel aardig)
• Florian (vind ik leuk, hij wel aardig, maar dat wordt 'm niet volgens hem)
• Fabian (vind ik leuk, hij wel aardig, maar neigt meer naar nee)
• Torsten (vind ik leuk, hij werkelijk walgelijk)
• Finn (vind ik leuk, hij heeft associatie met huckleberry finn)
• Thijmen (vind ik leuk, maar hij niet)
• Lucas (vind ik leuk maar hij niet omdat het bijbels is)
• Tim (vind hij leuk, ik niet)
• Tom (vind hij leuk, ik niet)
• Chris (vind hij leuk, ik niet)
• Bram (vind hij leuk, ik niet)
• Chiel (vind ik leuk)
• Jens (vind ik leuk, hij niet)
• Laurens (vind ik leuk, hij niet)
• Morris (vind ik leuk)
• Miguel (vind ik leuk)