Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Naar aanleiding van een tip hier hebben wij Flashpoint gekocht. Omdat vooral mijn dochter niet tegen haar verlies kan maar spelletjes wel leuk vindt een groter coöperatief spel. Morgen wordt het bezorgd. Ik ben benieuwd! Kleinere coöperatieve spelletjes als Wie heeft het gedaan en Glibber Gebibber vinden ze heel leuk maar worden wel erg simpel.
Verder is de kast uitgebreid maar te weinig tijd voor spelletjes spelen.
Hoe komen jullie aan de spelletjes groepen? Waar vind je die?
@ hoera
spelletjesgroep heb ik gevonden via internet. gewoon zoeken op bordspellenclub of vereniging+ plaatsnaam
Om je te helpen link ik deze pagina zovast, https://www.bordspelmania.eu/spellenver ... 6fc49ab8fd
maar niet alle clubs staan daar vermeld, dus niet te snel wanhopen
Je kunt ook in een spellenwinkel vragen of zij adressen weten
@Vrano, helaas is Zwolle te ver weg voor een spellendate :-(
Dank je wel, Nlies Ik heb even gekeken en er is een club in de buurt. Misschien toch maar eens kijken...
En door dat forum nog een spelletje gekocht, Potion Explosion. Fijn het weekend gast het regenen, kunnen we de spelletjes uitproberen... ;-)
Ik lees altijd mee, maar door drukte weinig aan het spelen de laatste tijd.

Wilde wel even met jullie delen dat er op wat spellen op wehkamp nu korting is.
Thanks voor de tip Eevf. Ik heb meteen even gekeken.
Vanavond spelavond aan huis. Ik heb wel zin in Alhambra of "Het Dorp" benieuwd wat de gasten willen
snug schreef:
14-08-2017 11:01
Ben wel benieuwd naar Escape Room. Zijn de opdrachten pittig of juist vrij makkelijk? En hoeveel scenario's zijn er voor het spel is uitgespeeld?
Als je escape room leuk vindt, probeer dan ook eens exit the game (http://bordspeler.nl/2017/06/02/exit-het-spel/). We (mijn man en ik) hebben één scenario gespeeld (de verlaten hut) en waren heel enthousiast. Unlock! vond ik zelf iets leuker (maar ik ben dan ook groot fan van de spellen van space cowboys, de T.I.M.E stories scenario's zijn mijn lieveligsspellen), maar exit is echt de moeite waard als je van escape rooms houdt.
Bedankt voor de tip! En T.I.M.E. lijkt mij inderdaad ook heel leuk.
Vandaag Qwixx gekocht.
Ik ben benieuwd! Zag er uit als een leuk spelletje, op vakantie maar eens even testen.
nlies schreef:
18-08-2017 13:35
Vanavond spelavond aan huis. Ik heb wel zin in Alhambra of "Het Dorp" benieuwd wat de gasten willen

Wat is het geworden Nlies?

Wij hebben Carcassonne rad van fortuin getest. Leuk! Leuker dan het spel zelf eigenlijk. De spanning van de speciale tegels is een leuk element.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Het Dorp en Dominion gespeeld
Was gezellig
ja ik vond Rad van Fortuin ook leuk
zo terug van een gezellig dagje. Leuke spellen gespeeld, bekenden tegengekomen, Wat wil je nog meer
Jullie maken me blut! @( :D

Vorige week had ik nog niks in huis he, was het jaren geleden dat man en ik een spelletje gedaan hadden (met zn tweeën, met kind(eren) doen we wel regelmatig spelletjes), en dat was dan schaken ofzo. Inmiddels ben ik druk op zoek en aan het verzamelen, zowel echte spelletjes als op een lijstje. Maar ja ik kan slecht kiezen dus dan koop ik meer dan ik in eerste instantie had bedacht. De spellenkast is dus uitgebreid :

- kolonisten van catan kaartspel
- 7 wonders duel
- het stenen tijdperk
- targi
- kingdomino

Ik heb mezelf nu een koopverbod opgelegd. :$
@ pucker, niets mis met dat lijstje. De eerste 2 nooit gespeeld, de andere zijn leuk
Pucker het Kolonisten kaartspel is leuk! ! Leuker dan met 2 het gewone spel doen. Trouwens echt wel een groot verschil met het bordspel hoor. Duurt wel lang. Wij zijn zeker 1,5 uur (vaak langer) bezig. Maar hier op vakantie een favoriet.

Ik word ook blut van de aankopen haha ik wil me beperken tot tweedehands dingen :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
We hebben gisteren uiteindelijk Dixit en Machiavelli gespeeld. Wat is Dixit leuk zeg! Ik ga eens kijken of ik die ook ergens op de kop kan tikken. ( er staat een rondje kringloop gepland later deze week)
Ik ben bang dat Dixit via de kringloper niet gaat lukken.
Ik weet niet met hoeveel mensen je gemiddeld speelt, maar er zijn van Dixit 2 uitvoeringen. de normale van 3-6 en een voor een grotere groep (Odessey kan van 3 tot 12 personen)
Wij zijn gister toch naar Turnhout gegaan en een super leuke dag gehad.

We hebben eerst Machiavelli Deluxe uitvoerig bekeken aangezien we de basis hebben en deze heel leuk vinden. Ik denk dat we in de toekomst wel overstappen naar de Deluxe versie omdat daar toch een uitbreiding meer bij zit. Heeft iemand hier de Machiavelli Deluxe? En vind je deze echt leuker?

We hebben Pandemie gespeeld en het ging super goed en toen was het ineens klaar (verloren).
Potion explosion, ook super leuk en lekker luchtig.
Daarna Numbers gespeeld maar dat vonden we toch minder leuk. Wat ons vooral tegenviel was dat de kaartjes zo schuiven en dat we ze steeds terug goed moesten leggen.
Als laatste nog Tokaida (geen idee hoe je het uitspreekt) gespeeld, ook een erg leuk spel wat er prachtig uitziet.

Wij zijn nu echt helemaal enthousiast geworden, het werkt wel een beetje verslavend heb ik het idee. We gaan waarschijnlijk ook naar Spellenspektakel in Eindhoven.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
en dan heb je nog Spel in Antwerpen, en in het voorjaar Zuiderspel in Veldhoven, en volgens mij in oktober ongeveer ook nog ergens in Belgisch Limburg, en als je er echt voor wilt gaan Spiel in Essen
nlies schreef:
21-08-2017 11:19
Ik ben bang dat Dixit via de kringloper niet gaat lukken.
Ik weet niet met hoeveel mensen je gemiddeld speelt, maar er zijn van Dixit 2 uitvoeringen. de normale van 3-6 en een voor een grotere groep (Odessey kan van 3 tot 12 personen)
Oh jammer. :sigh: We hebben met 5 personen gespeeld. Verwacht ook niet meer dan 6 in de toekomst. Dan toch maar overwegen een nieuwe te kopen..
je zou gezelsschapspellenmarkt op fb of marktplaats in de gaten kunnen houden. Maar Dixit is echt zo'n spel dat gekocht wordt door spelliefhebbers die ook weten dat er vraag naar is zodat ze nog een leuke prijs krijgen
nlies schreef:
21-08-2017 18:06
en dan heb je nog Spel in Antwerpen, en in het voorjaar Zuiderspel in Veldhoven, en volgens mij in oktober ongeveer ook nog ergens in Belgisch Limburg, en als je er echt voor wilt gaan Spiel in Essen
Spiel lijkt ons nog iets te heftig (en ik spreek geen woord duits :facepalm: ). Wie weet Zuiderspel wel leuk ja, volgend jaar. Zo te horen ga jij ook graag naar beurzen?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Er wordt op spiel ook Engels gesproken hoor. Maar ja als je daar heen gaat moet je niet bang zijn voor veel zalen en veel mensen
En ja ik vind beurzen altijd gezellig, komt weer bekenden tegen (al ken je ze enkel van Facebook)
Eindhoven en Antwerpen zitten in dezelfde maand, had van mij beter verdeeld mogen zijn, maar goed die mensen kunnen geen rekening houden met mij he.
Even een tvp. Kom later terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven