Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Een bekende die plaats "opeens bij de eerste hulp terecht gekomen" en dan ingecheckt in het ziekenhuis. Iedereen reageert met "oh nee meid wat is er aan de hand" enz. Reageert ze of niet of met: ik stuur je even een PB. Grrr waarom app of PB je je vrienden dan niet gewoon?
EvaViva schreef:
17-08-2017 14:29
Een bekende die plaats "opeens bij de eerste hulp terecht gekomen" en dan ingecheckt in het ziekenhuis. Iedereen reageert met "oh nee meid wat is er aan de hand" enz. Reageert ze of niet of met: ik stuur je even een PB. Grrr waarom app of PB je je vrienden dan niet gewoon?
Net zoiets als... ik voel me verdrietig/boos/ellendig/etc en als iedereen vraagt wat er is gewoon niet reageren. Zo irritant is dat!
Appels kun je eten, peren wel
appels-peren schreef:
17-08-2017 16:14
Net zoiets als... ik voel me verdrietig/boos/ellendig/etc en als iedereen vraagt wat er is gewoon niet reageren. Zo irritant is dat!
"Mensen die echt om me geven weten dat wel."
"Dat zeg ik liever niet, sommige mensen grijpen alles aan om je kapot te maken."

Dat soort reacties. Alsjeblieft zeg, schoon je friend list een keer op als je er zo over denkt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik had vandaag een begrafenis in beeld, geen idee waarom je dat openbaar op Facebook zet, als je het al nodig vindt dat überhaupt te doen.. Ik ken de plaatser en diens overleden moeder volstrekt niet, hij is een vriend van een kennis van mij die het geliked heeft.

Verder nog een vriendin die op vakantie is naar een all in hotel. Nou is het echt een leuke vrouw maar op sociale media is het een drama. Ze plaatst foto's van minimaal twee eetmomenten per dag. En niet een bericht nee eerst een foto met het voorgerecht, dan een van het hoofdgerecht, dan een van nog meer hoofdgerecht want het was zo lekker en dan een foto van het toetje. :nut: Ik wil het gewoon helemaal niet weten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik snap dat je je profiel foto veranderd na aanleiding van Barcelona. Vriendin zet er een tekst bij dat ze mee leeft en dat ze vreselijk vind wat er gebeurd is en dat haar gedachten o.a bij de nabestaande is.

2 uur later gooit ze er weer een zooi vakantie foto's op :facepalm: met de tekst dat ze plezier aan het maken is en volop geniet van het lekkere weer en eten.
Tvp
Wat vinden jullie van de dagelijkse 'ik klop mezelf even op de schouder want kijk eens een foto van een kaart met hoe lang/hoe snel de route was die ik heb hardgelopen/gefietst/gewandeld'. Daar word ik echt moe van. Who the fuck cares. En dan echt dagelijks....
Orangetree schreef:
18-08-2017 10:48
Wat vinden jullie van de dagelijkse 'ik klop mezelf even op de schouder want kijk eens een foto van een kaart met hoe lang/hoe snel de route was die ik heb hardgelopen/gefietst/gewandeld'. Daar word ik echt moe van. Who the fuck cares. En dan echt dagelijks....
Irritant, net als andere dingen die dagelijks geplaatst worden.
Van een evenement of iets bijzonders vind ik het nog wel leuk, net als bij andere zaken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Orangetree schreef:
18-08-2017 10:48
Ik vind dat vaak wel leuk. Ik weet van bepaalde mensen, die van behoorlijk overgewicht komen, die nu 10 km lopen. Daar mogen ze van mij best trots op zijn.
Later is nu
Van wie ik zulke berichten niet dagelijks wil zien zet ik de meldingen uit.. scheelt een heleboel :)

Wat ik zelf niet snap is dat mensen hun kind op facebook zetten, dat je trots bent op je kroost snap ik maar het kind tentoonstellen op het web snap ik niet.
Ik snap überhaupt niet waarom mensen van alles op Facebook zetten..
appels-peren schreef:
18-08-2017 15:19
Van wie ik zulke berichten niet dagelijks wil zien zet ik de meldingen uit.. scheelt een heleboel :)

Wat ik zelf niet snap is dat mensen hun kind op facebook zetten, dat je trots bent op je kroost snap ik maar het kind tentoonstellen op het web snap ik niet.
Helemaal met je eens! 1 iemand is tegenwoordig verslaafd aan vissen en zet er hele verhalen op. 3 per dag, inclusief een lap tekst. Hartstikke leuk dat ze een hobby heeft gevonden maar ik werd er knettergek van.
Een ander iemand deelt tig berichten per dag van verschillende filmpjes, over hoe je je haar leuk opsteekt, en dat soort meuk. Ook hartstikke leuk maar heel mijn timeline stond er op een gegeven moment vol mee. Sinds ik ze op 'niet volgen' heb gezet heb ik er geen last meer van haha.
Ik erger me aan foto's van half leeg gevreten borden. Stel je voor dat je uit eten bent en je hebt geen foto van je maaltijd geplaatst waar je halverwege de maaltijd achter komt.
Miriam1981 schreef:
18-08-2017 19:27
Ik erger me aan foto's van half leeg gevreten borden. Stel je voor dat je uit eten bent en je hebt geen foto van je maaltijd geplaatst waar je halverwege de maaltijd achter komt.

Ik zat laatst ergens en daar zat iemand die wilde net een hap nemen van zijn eten en bedacht toen dat hij nog geen foto gemaakt had. Dus bestek neer, eerst een foto en dan pas eten. :rofl:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
19-08-2017 12:28
Ik zat laatst ergens en daar zat iemand die wilde net een hap nemen van zijn eten en bedacht toen dat hij nog geen foto gemaakt had. Dus bestek neer, eerst een foto en dan pas eten. :rofl:
Oh my freaky G... haha
Krijg meteen een beeld om dat te fotobomb-en met je mond op hun diner...maarja, dat is ook weer niet zo netjes.. schijnt.
Ik heb een enorme ubermuttie met 8 kinderen op fb.
En elke dag weer komen er updates zoals :

Poeh poeh, wat een planning, 8 kids.
Maar het is weer gelukt. De bedden zijn verschoond, de was is gedaan en ik heb zelfs gestreken.
Vanaaf met manlief de agenda's voor de komende maand weer samgengevoegd, dat blijft een uitdaging voor ene Groot Gezin, maar het lukte weer.
Alle sporten ( twee per kind he ) en muzieklessen zijn weer in onze werkschema's gepast.
Heerlijk dit.

En dat dan elke dag weer. he.

De eerste weken had ik nog een soort van respect voor ze.

Inmiddels wil ik iets roepen van : Ja, Jémig, jij wilde zo nodig met je benen uit elkaar zonder voorbehoedsmiddelen. Zeur dan ook niet, domme baardoos.

maar ja, dat doe je dan weer niet he.
Dus.
Ik heb een kennis die jarenlang riep dat mensen die kinderen kregen niet goed bij hun hoofd waren.
Te pas en te onpas haar mening verkondigen hoezeer je jezelf te kort doet als je moeder wordt.
Op haar 43 werd ze ineens broeds, moest er zonodig een kind komen, en nu verkondigt ze de godgandse tijd dat vrouwen zonder kinderen niet weten wat ze missen en dat eigenlijk je leven maar zinloos is zonder kroost.
Ze heeft ook de ubermoeder-wijsheid in pacht, want het kind wordt natuurlijk niet ingeënt. Alleen schapen die niet zelf nadenken doen dat hun kinderen aan. Ik volg haar niet meer, ik kon er echt niet meer tegen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
boro_ schreef:
20-08-2017 01:39

Maar het is weer gelukt. De bedden zijn verschoond, de was is gedaan en ik heb zelfs gestreken.
Vanaaf met manlief de agenda's voor de komende maand weer samgengevoegd, dat blijft een uitdaging voor ene Groot Gezin, maar het lukte weer.
Alle sporten ( twee per kind he ) en muzieklessen zijn weer in onze werkschema's gepast.
Heerlijk dit.

Inmiddels wil ik iets roepen van : Ja, Jémig, jij wilde zo nodig met je benen uit elkaar zonder voorbehoedsmiddelen. Zeur dan ook niet, domme baardoos.

:rofl:
Whahahahahahahaha domme baardoos!!!!!! Geniaal!!!!!
boro_ schreef:
20-08-2017 01:39

Heerlijk dit.

Ik had onlangs zo'n post van iemand die verzuchtte dat dochterlief zoveel hobby's had, en dan die commentaar eronder van wij zijn supervrouwen. :pukey: Niemand zegt dat je je kinderen 34 hobby's moet laten hebben hé.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Heel soms zet ik fb even aan maar wat ik nu allemaal voorbij zie komen..

Is het tegenwoordig helemaal in om foto's van een begrafenis / crematie neer te zetten?
Foto's van opgebaarde overledenen?
Foto's hoe de kist erbij staat?
Laatst zag ik nog een foto van een net overleden kindje.

Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je dit zo openbaar op fb neerzet.

Ik knal hem ook gelijk weer uit want op dit soort dingen zit ik echt niet te wachten.
dat ben ik nog nooit tegen gekomen. En zou diegene denk ik ook meteen verwijderen.
Ik heb ze ook niet in mijn lijst.
Ik zie het als andere mensen dit liken of erop reageren , die wel in mijn lijst staan. :-?
Flower2017 schreef:
20-08-2017 11:42
Is het tegenwoordig helemaal in om foto's van een begrafenis / crematie neer te zetten?
Foto's van opgebaarde overledenen?
Foto's hoe de kist erbij staat?
Laatst zag ik nog een foto van een net overleden kindje.

Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je dit zo openbaar op fb neerzet.
Ik heb dat soort mensen niet in mijn lijst, ik ben gelukkig dat soort dingen echt nog nooit tegengekomen.
Ik wel.... via via had ik ineens een opgebaarde oma op mn FB.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven