Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rucio ik duim mee voor jou.. houd ons op de hoogte!

Chevrolet, begrijp dat een echo spannend is!! Maar komt goed! Ik duim voor je!!
Aargh Rucio, ik snap de stress. Ondanks dat het niet mis hoeft te zijn, is bloedverlies erg naar.
Ik hoop dat je testen oplopen. :bigkiss:
Het streepje loopt gelukkig wel op! Nog steeds licht maar donkerder dan gisteren.

https://www.mupload.nl/img/0ptrsmxodoiqd.jpg

Bedankt lieve dames, ik probeer het rustig af te wachten en morgenochtend weer een testje te doen. Ik zal dan een foto maken van de testen bij elkaar.
Wat fijn rucio!! Het is zo spannend die eerste dagen... en dat oplopen van de testen gaat altijd veeeeel langzamer dan je hoopt.
Ik ben heel benieuwd naar je foto morgen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Selin, wat een mooie test! Hij loopt mooi op dus dat zit wel goed.

Rucio, voor jou nog even spannend dus. Ik dacht 3 weken gemeden ook dat ik ongesteld werd. Had 3 dagen bruin bloed, zo begint mijn menstruatie wel vaker, maar dan meestal 1 of 2 dagen. Daarna stopte het weer. Dus kan best innesteling zijn. En krampjes kan ook nog alle kanten op. Hoop dat je zo toch een mooi test hebt. Ik duim voor je!
Rucio, crosspost! Hij lijkt wel duidelijker dan de vorige foto hoor! En dit was geen ochtendurine, kan ook nog van invloed zijn.
Rucio: Fijn dat het oploopt! En een beetje bruin verlies hoeft niet meteen foute boel te zijn!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Gefeliciteerd dames!!!
Goedemorgen meiden,

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik ben sinds gistermiddag veel bloed verloren (donkerrood tot helderrood). Nu verlies ik ook nog af en toe een druppel. En toch is mijn test een stuk positiever geworden. Wie heeft dit ook meegemaakt? Hoe lang duurt het voordat de test weer negatief zou worden? Ik zou vandaag 4 weken zwanger zijn maar ik heb er geen vertrouwen in door het bloed.

https://www.mupload.nl/img/8esw86lhqnx6b.png
Even snel, zit op het vliegveld klaar om te boarden. Mijn man heeft me net bij de douane geschopt omdat ik op de vraag van de douanier 'heeft u iets bijzonders in uw tas?', antwoordde: '60 bolletjes'... :-D zijn reactie maakte ons volgens mij meer verdacht dan mijn eerlijke antwoord...

Selin en Rucio, wat superfijn om te lezen dat het waarschijnlijk raak is bij jullie! :p: Spannend nog wel, maar zoveel beter dan witte testen! In mijn koffer zit ook een test, maar mag zondag pas. Bij de IUI werd ik altijd óp of een dag ná de testdag ongesteld. En meestal voelde ik het ook wel aankomen. Nu met de utrogestan voel ik vanalles, dus durf er niks van te zeggen. Ben trouwens in alle achtbanen van walibi geweest, heerlijke dag samen met de kinderen van mijn man. Al ging het allemaal wel erg hard en kreeg ik op een gegeven moment ook buikpijn. We zullen zien of ons embryootje zich daardkorst goed klemvast heeft gezet..

Ik reageer later uitgebreid, eerst vliegen. Dikke knuffel voor iedereen.

Oh ja, we kregen brief dat we 4 cryo's hebben! Erg blij mee!!
Heb je ook last van krampen gehad? Je kan altijd even het ziekenhuis bellen en hey voorleggen. Misschien willen ze dan wel een bloedtest doen.
Crosspost rucio: wat een spanning :-( Ik duim keihard dat het wel raak is! Zijn er 1 of 2 embryo's teruggeplaatst? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar hoop hoop hoop dat je wel zwanger bent!!
Wow Rucio & Selin jullie brengen het goede nieuws weer terug!! Gefeliciteerd meiden! :cheer: :cheer2: zo blij voor jullie. Snap dat het ook spannend is met bloedverlies erbij hopelijk zegt het niks Rucio.
Ik reageer later ff uitgebreider als ik alles weer heb bij gelezen..
Shine bright like a diamond
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb geen krampen gehad.. Pff wat zenuwslopend dit! Ik durf niet zo goed te bellen omdat ik eigenlijk woensdag pas mag testen.

Fijne vakantie Sef!!
Hoi allemaal :-) Ik kruip weer even uit m'n ''mee-leesbubbel'' om een berichtje te plaatsen :bye:

@Rucio: ik wilde gaan typen 'Gefeliciteerd!', maar lees net je laatste berichtje. Pffff, daar word je vast naar van! Ik kan helaas niets zinnigs zeggen, ik heb er geen ervaring mee. Wellicht een ander wel. Je foto van de testen is bemoedigend, maar ik kan me voorstellen dat het bloed je angstig en onzeker maakt. Ik duim voor je! :kiss:

@Selin: wat een mooie streepjes en plusjes! Fijn joh! Gefeliciteerd!! :cheer2:

@Animal: oh heerlijk, even lekker weg op vakantie. Wij vonden het heel fijn om na de mislukte terugplaatsing er samen tussenuit te zijn en hebben ook echt even onze zinnen kunnen verzetten. Ik weet zo snel even niet wanneer je gaat, maar als het er al bijna aan zit te komen: geniet van je vakantie!! :sun:

@Chevrolet: ook ik duim voor een goede echo :redrose:

@Sef: jeeeeeehj! Vier cryo's! Super!! :cheer2: En een heel fijne vakantie gewenst! :sun:

@hier: twee dagen voor onze terugreis werd ik 'ongesteld'. Heel gek: drie dagen alleen bruinverlies. Soms iets meer, soms iets minder. Maar geen enkele druppel helderrood bloed. Nog nooit eerder zo gehad. In overleg met de verpleegkundigen toch maar op cyclusdag 12 een afspraak gemaakt voor een inwendige echo om naar het bms e.d. te kijken.
Vanochtend had ik daar een afspraak voor en er leek géén menstruatie te zijn geweest. Op dit moment nog geen mogelijkheden om een cryo terug te laten plaatsen dus. Ik kreeg toen eigenlijk de vraag wat ik wilde: nog een maand afwachten om te bekijken of er dan wel een normale / echte menstruatie op gang zou komen, de menstruatie opwekken met een kuur Provera of het traject van terugplaatsing in kunstmatige cyclus in gaan.
Ik wist gewoon niet goed wat ik moest zeggen / kiezen dus ik word in de loop van de dag even teruggebeld zodat ik er over na kan denken. Mijn menstruatie is zéér onregelmatig en soms blijft het maandenlang uit (vermoedelijk door leverziekten & medicatie) dus alleen maar blijven afwachten heeft niet mijn voorkeur. Dat had het sowieso al niet, maar vanuit het ziekenhuis werd geadviseerd om dat eerst te proberen.
Hebben jullie ervaring met Provera? Wat zouden jullie doen? Als het in een natuurlijke cyclus zou kunnen lijkt me dat beter / fijner, maar als een kunstmatige cyclus nodig is dan doen we dat natuurlijk gewoon. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik wel Provera mag gebruiken i.v.m. mijn lever, dat zou de gynaecoloog dan wel even met mijn mdl-arts moeten afstemmen...
Rucio wat naar die onzekerheid. Ik zou als ik jou was met het ziekenhuis bellen of als je het aan durft gewoon nog een paar dagen aan kijken.
Mijn eerste miskraam verliep redelijk gelijk (alleen een kleine week later dan bij jou). De testen liepen bij mij aanvankelijk gedurende de eerste paar dagen ondanks het bloedverlies nog wel op, pas na dag 3/4 bloedverlies begon ik wat lichter te testen.
Het hcg hormoon blijft ook vaak nog wel een tijdje aanwezig. (Bij mij duurde het destijds ruim een week voordat de testen weer negatief waren).

Maar ik hoop voor je dat het bij jou anders verloopt en je 'gewoon' zwanger bent.

Selin succes vandaag met de bloedtest!

Edit: En Chevrolet natuurlijk heel veel succes vandaag met de echo. Hoop heel erg op een mooi hartje voor jullie!
weija wijzigde dit bericht op 21-08-2017 10:02
8.22% gewijzigd
vervelend rucio . ik heb bloedverlies van week 5 tot 8 gehad en zelfs zo erg dat het langs mijn benen liep. maar ze zit er nog steeds :) dat zegt natuurlijk niks over jouw situatie maar het hoeft dus niks te betekenen:hug:
Rucio: Dit kan echt twee kanten opgaan. Anne en Tasje hadden veel bloed verlies. Tasje is inmiddels bevallen van een gezonde zoon en Anne is midden Oktober uitgerekend. Mijn eerste vroege miskraam verliep echter ook zo. Al heb ik geen testen gedaan. Ik denk dat je het even moet uitzitten tot woensdag als je dat kan volhouden!

Doces: in jouw geval zou ik niet voor een TP in de natuurlijke cyclus gaan. Normaal gesproken ben ik daar fan van, mits je cyclus regelmatig is. Dat is bij jou niet het geval en dan is het piekmoment kiezen ook lastiger. Er is geen verschil tussen de kans op een zwangerschap tussen een medicated FERC en een natural FERC.

Sef: moest wel even lachen om je bolletjes verhaal bij de duane. Top: 4 cryo's! Fijne vakantie.

Labgeek: hoe gaat het met jou?

Chevrolet: Ik hoop op een mooie echo!! Heel veel succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
doces, ik ben erg onregelmatig ongesteld en heb altijd tp in kunstmatige cyclus . het is makkelijker te plannen voor zhuis en zo miste ik geen maand voor de tp (wat in natuurlijke cyclus wel zo was)
zo 2 x zwanger geraakt dus het maakt niks uit ;-)) ik had zelf geen last van de progynova en utrogestan dus het maakte niks uit
Baggal en Piene, net een tijdje met mijn man erover gepraat. Ik ga waarschijnlijk toch wachten op een volgende menstruatie. Nog niet eens zozeer omdat ik geen provera / progynova / utrogestan / kunstmatige cyclus wil, maar meer om 'organisatorische redenen'. Het schooljaar begint binnenkort weer en de eerste weken wil ik liever niet afwezig zijn voor echo's en dergelijke. Ik werk in het speciaal onderwijs en het is voor mijn leerlingen (en dus ook voor mij) heel belangrijk om in de eerste weken de structuur heel strak neer te zetten. Als ik dan om de (paar) dag(en) later ben en vervangen moet worden omdat ik (voortgangs)echo's heb, geeft dat denk ik te veel onrust. Dus ik denk dat liever een paar weken wacht. Wie weet word ik wel ergens in die tijd ongesteld en kan het alsnog in een natuurlijke cyclus. Komt er geen menstruatie op gang kan ik altijd nog een provera kuur vragen of aangeven dat ik voor een kunstmatige cyclus wil gaan. Wat een ingewikkeld gedoe allemaal weer...
omdat ik kunstmatig had had ik juist de tp in het weekend want ze kunnen gewoon een dagje schuiven :-D werk zelf ook met kinderen en kan ook niet altijd zomaar weg hihi . fijne was juist dat ik maar 1 echo had voor bms en dan de tp in het weekend (of op mn vrije dag) dus dat ging top zo!
maar uiteraaard doen wat je zelf het fijnste vind :high5:
Of misschien toch maar snel beginnen met 10 dagen provera, dan heb ik dat achter de rug voordat het schooljaar over 2 weken van start gaat... @( Even met de gynaecoloog overleggen straks.

(Is terugplaatsing in een kunstmatige cyclus 'ingrijpend' in de zin van hormonen / echo's en dergelijke?)
@rucio Wat een spanning meid, bah. Maar zolang het maar druppels zijn heb ik echt nog goede hoop. Ik duim dat het weer snel opdroogt en niet erger wordt! En je testen lopen echt mooi op. :shame:

@chevrolet Heeeeeel veel succes straks met je echo! Wat zal dat stressen zijn nu (of valt het mee?)...

@doces Good to see you! Ik heb alleen tp's in mijn eigen cyclus gehad, dus ik kan je er niet echt bij helpen... Fijn dat je binnenkort van start kunt, yes!! :yes:

@sef80 Hihihi, drugssmokkelaar! ;-)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
21-08-2017 10:31
@doces Good to see you! Ik heb alleen tp's in mijn eigen cyclus gehad, dus ik kan je er niet echt bij helpen... Fijn dat je binnenkort van start kunt, yes!! :yes:
Hoi Flip! :bye:
1 echo doces :) op dag 14 ofzo van de cyclus:) medicatie verschild per zhuis maar je krijgt een schema mee van de hoeveelheid die je slikt. ik had geen last van de medicatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven