Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

zaterdag 19 augustus 2017 om 13:31
Windmolen, ik ben gisteren echt ongesteld geworden. Ik zie dat maar als dag 1. Ik bedenk me net dat ze misschien wel tp in kunstmatige cyclus willen doen. Als dat zo is, dan zal ik ook utro moeten gebruiken en dan wordt is vast pas 1 wk na het stoppen pas ongesteld, dus zal mijn cyclus vast weer ong 5 weken duren, mits de progynova zijn werk gaat doen... Dan klopt er straks weer niets van mijn berekening, maar het voordeel is dat je natuurlijk gewoon een week langer de progynova kan slikken om een tp uit te stellen, toch?? ( of zeg ik nu iets geks? Dan luistert het allemaal niet zo nauw en kun je sturen met de dag van tp. Ik ga maandag maar eens bellen/mailen met DD hier over. Dus of we samen op het wachtbankje komen... Wie weet! Ik neem altijd een lounge mee, dat weet je he? Dat is wat lekkerder...
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:32
Animal met Progynova kan je idd een dag of wat schuiven met de terugplaatsing. Een hele week wordt geloof ik lastig. Meestal doen ze op dag 13-15 de echo om te kijken of het bms dik genoeg is, als dat zo is kan je beginnen met Utrogestan/ crinone en kan je 5 dagen later de tp hebben.
En wat 'fijn' eindelijk echt ongesteld. Hoop voor je de laatste in een hele lange tijd.
Snap trouwens helemaal je praktische overweging mbt geen wachtmaanden dit jaar meer zodat je aan het eind van het jaar weet of je een andere zorgverzekering moet nemen of niet. Ik hanteer zelf vaak ook dat soort praktische/ financiële overwegingen.
En wat 'fijn' eindelijk echt ongesteld. Hoop voor je de laatste in een hele lange tijd.
Snap trouwens helemaal je praktische overweging mbt geen wachtmaanden dit jaar meer zodat je aan het eind van het jaar weet of je een andere zorgverzekering moet nemen of niet. Ik hanteer zelf vaak ook dat soort praktische/ financiële overwegingen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:40
Animal ik herken ook die praktische gedachte mbt zorgverzekering. Stel ik begin eind dit jaar aan icsi2. Als ik weer geen cryos heb en het wordt niks, dan is icsi3 misschien al in april of zo. Wil ik nog een vierde poging benutten, zal dat ook volgend jaar zijn. Dan moet ik dus eind dit jaar wel switchen van verzekering. Aan de andere kant is een vierde poging misschien niet eens nodig. Bij dit soort dingen ben ik een beetje jaloers op de meiden die cryos in de vriezer hebben.
Bovendien is het onzeker of bepaalde verzekeringen die nu de vierde poging vergoeden dat de komende jaren blijven doen. Lastig dilemma.
Bovendien is het onzeker of bepaalde verzekeringen die nu de vierde poging vergoeden dat de komende jaren blijven doen. Lastig dilemma.
zaterdag 19 augustus 2017 om 22:30
@ zizo je kunt je altijd extra verzekeren. PNO is een optie en ik vond het ook niet veel duurder. Ik had me voor 2017 ook verzekerd en zou in januari al beginnen met ivf 1, maar wist niet hoe het zou lopen. Ik dacht stel dat ik elke poging maar 1-2 cryo's heb, dan ben ik sneller doorheen. Uiteindelijk heb ik het gelukkig niet nodig gehad, maar het gaf me wel rust.
zaterdag 19 augustus 2017 om 22:43
Zizo, er is nu 1 verzekering die poging 4 en 5 vergoed is een duur pakket (iets van 200 euro per maand) en die heeft geen uitsluitingscriteria. Staat op de site van Freya. Ik weet natuurlijk niet wat deze verzekering volgend jaar gaat doen. De rest wordt je uitgesloten als je al begonnen bent (of dat met de MM is of met IVF weet ik niet)
Lastig is dat he, maar je moet er wel goed over na denken, want het zou best veel geld kunnen schelen.... En dan liever voor "niets" extra betalen dan achteraf balen denk ik...
Angel had jij niet dat jij op dag 14 met progynova een mooi baarmoederslijmvlies had, maar dat ze de tp pas een week later gepland hadden? Of heb ik dat helemaal mis?
Lastig is dat he, maar je moet er wel goed over na denken, want het zou best veel geld kunnen schelen.... En dan liever voor "niets" extra betalen dan achteraf balen denk ik...
Angel had jij niet dat jij op dag 14 met progynova een mooi baarmoederslijmvlies had, maar dat ze de tp pas een week later gepland hadden? Of heb ik dat helemaal mis?
zaterdag 19 augustus 2017 om 23:07
Animal het blijft lastig. Ik denk dat wij het erop gokken. Eerst drie pogingen. Mocht het dan niet lukken, dan evt overstappen. Dat kan betekenen dat we dan een aantal maanden moeten wachten op een nieuw verzekeringsjaar. Het is dan niet anders. Dat is de gok. In het ergste geval moeten we het zelf betalen. Volgens mij kost het icsi-traject bijna 5000 euro. Dat is veel geld. Maar wij zouden het financieel kunnen dragen.
Maar desondanks ga ik het eind november wel goed uitzoeken. En hopelijk hebben we dan iets beter dichtbij het vervolgtraject. In het ergste geval kunnen we nog niet verder ivm mijn operatiegedoe.
Angel ik las in het andere topic dat je onzeker bent voor de echo. Dat snap ik heel goed. En ik vrees dat je dat gevoel naar elke echo toe zilt hebben. Zoals Baggal zegt: het ivf-syndroom. Ik duim voor een goede echo. Dikke knuffel.
Maar desondanks ga ik het eind november wel goed uitzoeken. En hopelijk hebben we dan iets beter dichtbij het vervolgtraject. In het ergste geval kunnen we nog niet verder ivm mijn operatiegedoe.
Angel ik las in het andere topic dat je onzeker bent voor de echo. Dat snap ik heel goed. En ik vrees dat je dat gevoel naar elke echo toe zilt hebben. Zoals Baggal zegt: het ivf-syndroom. Ik duim voor een goede echo. Dikke knuffel.
zondag 20 augustus 2017 om 07:21
Animal, nav je vraag; bij een kunstmatige cyclus moet je 5 dagen voor terugplaatsing van een blastocyste beginnen met utrogestan/ crinone dus je zit sowieso 5 dagen na de echo waarbij wordt gekeken of het bms een minimale dikte heeft. Je kan dan nog wel wat schuiven begreep ik, dus bv 8-9 dagen later een tp maar niet bv 13-14 dagen later een tp. Maar ca een week na de uitgangsecho de tp is redelijk standaard.
zondag 20 augustus 2017 om 07:27
Kon niet slapen van de gezonde spanning en heb nog een testje gedaan, ik denk dat ik het echt stilaan mag geloven, het plusje is veel duidelijker dan gisteren :o
Dit lijkt zo onwerkelijk, ben echt benieuwd wat het bloedresultaat morgen zegt!
https://www.mupload.nl/img/kzb7zfihsynme.jpg
Dit lijkt zo onwerkelijk, ben echt benieuwd wat het bloedresultaat morgen zegt!
https://www.mupload.nl/img/kzb7zfihsynme.jpg

zondag 20 augustus 2017 om 08:53
Selin, jij krijgt morgen gewoon te horen dat het er voor de tijd dat je nu bent, gewoon zwanger bent! Ze lopen erg mooi op, super meid! Hij is ook niet een beetje donkerder, het lijkt me wel 3 x zo donker.
Thanx Weija en Angel, dat stelt me gerust, we gaan 7 dagen weg, dus dat lijkt me dat dat allemaal zou moeten kunnen. Als het kunstmatig wordt (ga ik wel van uit) dan hoeven we ons daar minder zorgen over te maken. (ik zie mij al met de utro worstelen op vakantie... We gaan naar een warm land en ik ben een waterrat. Die vraag komt tegen die tijd wel langs
)
Thanx Weija en Angel, dat stelt me gerust, we gaan 7 dagen weg, dus dat lijkt me dat dat allemaal zou moeten kunnen. Als het kunstmatig wordt (ga ik wel van uit) dan hoeven we ons daar minder zorgen over te maken. (ik zie mij al met de utro worstelen op vakantie... We gaan naar een warm land en ik ben een waterrat. Die vraag komt tegen die tijd wel langs

zondag 20 augustus 2017 om 09:01
@ animal om je gerust te stellen ik had wel 6 pakjes utro mee naar Thailand en heb ook gewoon gezwommen. Als je maar 20-30 min na inbrengen niet het water in gaat (denk ik) is het goed. Dan is utro al opgenomen door je lichaam. Verder als je water uitgaat om utro in te brengen, goed je lichaam spoelen, handen wassen, dan pas utro inbrengen.
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 09:10
20.63% gewijzigd
zondag 20 augustus 2017 om 09:05
Selin: Ik voorspel
dat de bloedtest zegt dat je zwanger bent, ha-ha!! Dit is een hele duidelijke test! Blij voor je! Waarschijnlijk heb je rond 7 weken een echo en als je zin hebt, er is een vervolgtopic! Kun je over een tijdje dat vriendinnetje ook jullie nieuws melden
Animal: Klopt helemaal wat Weija zegt. Het zou fijn zijn als het precies uitkomt met je vakantie
Chevrolet: angst voor de echo is heel normaal. De eerste echo is gewoon zo eng, Zeker met jouw voorgeschiedenis
. Af en toe accepteren dat het eng is helpt wel. Ik vind het nu na 8 maanden soms nog steeds moeilijk te geloven dat ze echt komt. Ik hoop op een mooie echo!

Animal: Klopt helemaal wat Weija zegt. Het zou fijn zijn als het precies uitkomt met je vakantie

Chevrolet: angst voor de echo is heel normaal. De eerste echo is gewoon zo eng, Zeker met jouw voorgeschiedenis

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zondag 20 augustus 2017 om 09:51
Haha dank je wel meiden 

Animal, ik ben dus 1 dag na men terugplaatsing op vakantie vertrokken, elke dag letterlijk in het zwembad gelegen, dan spreek ik echt over uren
vlak na uren, vergat utro soms ook tijdig op te steken.. En kijk nu, een positieve test, had het zelf ook echt niet durven dromen! Dacht dat het hartstikke mislukt was omdat ik utro/progynova niet op de juiste tijdstippen gebruikte, altijd gezwommen heb en dacht dat de werking van utro weg was, niet Dus!
Animal, ik ben dus 1 dag na men terugplaatsing op vakantie vertrokken, elke dag letterlijk in het zwembad gelegen, dan spreek ik echt over uren
zondag 20 augustus 2017 om 11:33
Selin wat geweldig! Dat ziet er super goed uit!
Ik maak me een beetje zorgen, vanochtend na het douchen liep er ineens een straaltje donkerbruin vocht langs mijn benen. Omdat we niet thuis zijn had ik ook geen testen meegenomen. Mijn man is nu naar een kruidvat om testen te halen. Ik heb geen krampen, een beetje een trekkend gevoel in m'n liezen en het gevoel dat ik continu moet plassen.
Ik heb een uur geleden een klein glas gedronken, straks dus weer even testen. Ik hou jullie op de hoogte, duimen jullie voor me?
Sorry voor deze egopost!!
Ik maak me een beetje zorgen, vanochtend na het douchen liep er ineens een straaltje donkerbruin vocht langs mijn benen. Omdat we niet thuis zijn had ik ook geen testen meegenomen. Mijn man is nu naar een kruidvat om testen te halen. Ik heb geen krampen, een beetje een trekkend gevoel in m'n liezen en het gevoel dat ik continu moet plassen.
Ik heb een uur geleden een klein glas gedronken, straks dus weer even testen. Ik hou jullie op de hoogte, duimen jullie voor me?
Sorry voor deze egopost!!
zondag 20 augustus 2017 om 11:37