Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 21 augustus 2017 om 10:14
Welja, ze moet vooral gedwee al die narigheid over zich heen laten komen. Ik vind haar nog netjes.Solomio schreef: ↑21-08-2017 10:12OB gunde niemand een miskraam, dat is dus wat er misgaat: je verdraait woorden.
OB dacht dat het mss in deze situatie beter was (voor het kind) om niet geboren te worden.
En wederom getuigt je laatste zin van een behoorlijke portie (passieve) agressie. Ook zo'n mooie eigenschap niet.
maandag 21 augustus 2017 om 10:19
Het was al duidelijk wat jij vindt en ik denk dat ook duidelijk is wat ik vind.
OB deelde hier, met schaamte nota bene, een niet zo fijne gedachte.
Dat zal ze (en anderen) niet zo snel meer doen. Terwijl het in mijn ogen een volstrekt normale gedachte was.
En shisha zegt het ene (dat zij nooit zulke gedachtes heeft), maar toont het andere: ze oordeelt over mij en OB en eigenlijk alle forumsters.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 21 augustus 2017 om 10:22
Ach, het was dus mijn schuld dat jij zulke dingen dacht...?
maandag 21 augustus 2017 om 10:24
Oudblond heeft toch gezegd dat ze zich schaamde? Waarom wordt er een heel issue van gemaakt? Het is toch ook niet romantisch om een kind in de wereld te brengen wanneer je niet goed in je vel zit? Ik vind dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een kind op de wereld zetten. Je psychische gesteldheid gaat VOOR!!!!
maandag 21 augustus 2017 om 10:26
Mee eens.NeNeLeakes schreef: ↑21-08-2017 10:24Oudblond heeft toch gezegd dat ze zich schaamde? Waarom wordt er een heel issue van gemaakt? Het is toch ook niet romantisch om een kind in de wereld te brengen wanneer je niet goed in je vel zit? Ik vind dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een kind op de wereld zetten. Je psychische gesteldheid gaat VOOR!!!!
maandag 21 augustus 2017 om 10:27
Het gaat allang niet meer over OB. maar over zoveel anderen die ook even haarfijn uit willen leggen waarom zij beter dat kind niet kan krijgen. Wie zijn die mensen nou helemaal om dat recht tegen iemand te zeggen. Ik vind het walgelijk. Maar blijf vooral denken dat jullie goed bezig zijn en iemand helpen.Solomio schreef: ↑21-08-2017 10:19Het was al duidelijk wat jij vindt en ik denk dat ook duidelijk is wat ik vind.
OB deelde hier, met schaamte nota bene, een niet zo fijne gedachte.
Dat zal ze (en anderen) niet zo snel meer doen. Terwijl het in mijn ogen een volstrekt normale gedachte was.
En shisha zegt het ene (dat zij nooit zulke gedachtes heeft), maar toont het andere: ze oordeelt over mij en OB en eigenlijk alle forumsters.
maandag 21 augustus 2017 om 10:28
Dat klopt, zodra je privé info deelt, ben je kwetsbaar.shisha schreef: ↑21-08-2017 09:53Hij is niet meer depressief en werkt al sinds ongeveer 9 maanden 5 dagen per week.
Het levert alleen helaas tot nu toe nog niks op.
Daarom heb ik besloten dat ik daar toch niet op moet vertrouwen op dit moment.
Maar sowieso vind ik de sfeer op dit forum nogal veroordelend en soms zelfs vijandig.
Meerderen vinden dat.
Want meestal als een van de vaste forumleden echt een probleem heeft dan maakt diegene een nieuwe nick aan...dan zie je staan: "ik heb even een nieuwe nick aangemaakt, want ik zit nu echt met een probleem..."
Dat zegt iets over hoe veilig mensen zich voelen hier...totaal niet veilig.
En het is nota bene al anoniem...
Regelmatig krijg ik pb's van mensen die mij steunen, maar die dat niet openlijk durven te doen.
Dat zegt mij ook iets.
Mensen voelen zich hier blijkbaar erg snel bedreigd en ik vind dat niet zo vreemd.
Want bijvoorbeeld: zit je er midden in de nacht eens een keertje helemaal doorheen en doe je verder niets geks behalve dat je je angsten en zorgen deelt, zoals ik laatst deed, dan wordt je daar op afgerekend.
Alles wat je hier zegt kan en zal tegen je worden gebruikt.
Blijkbaar.
En ik geloof helemaal niet dat jullie of de rest zo perfect zijn als jullie zelf zeggen.
Jullie houden de schone schijn op dat jullie zelf zo geweldig zijn en nooit eens een crisis hebben.
En mocht dat wel zo zijn...dan maken jullie snel even een nieuwe nick aan omdat jullie te laf zijn om hier anoniem iets van jullie zelf te durven delen.
(niet iedereen natuurlijk)
Alles voor het anonieme imago, uit angst dus.
Dit is niet de veilige en steunende plek die het had kunnen zijn, omdat een aantal het hier voor de rest grondig verpest.
Jammer.
En als je dat niet prettig vindt, moet je het doseren. Zoals je hopelijk ook in je privé leven doet.
Niemand hier heeft een perfect leven, we maken af en toe allemaal shit mee, alleen niet iedereen braakt alles eruit.
Omdat de meeste mensen helemaal geen behoefte hebben aan de mening van Jan en alleman.
Want dat is wat je krijgt als je alles rondtettert.
En als je gevoelig bent voor de mening van (relatief) onbekende mensen dan moet je jezelf in bescherming nemen.
maandag 21 augustus 2017 om 10:29
Waarom denk jij dat wij allemaal op dit forum zitten om goed en helpend bezig te zijn ? Dan hadden we allemaal wel een , al dan niet betaalde , baan bij een crisisdiienst.Tarlin schreef: ↑21-08-2017 10:27Het gaat allang niet meer over OB. maar over zoveel anderen die ook even haarfijn uit willen leggen waarom zij beter dat kind niet kan krijgen. Wie zijn die mensen nou helemaal om dat recht tegen iemand te zeggen. Ik vind het walgelijk. Maar blijf vooral denken dat jullie goed bezig zijn en iemand helpen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 21 augustus 2017 om 10:30
En dan ben ik wrsch nog één van de weinigen hier die de status van je financiën volstrekt onbelangrijk vindt voor het krijgen van een kind.
Psychische gesteldheid vind ik belangrijker, maar dat je ooit opgenomen bent geweest vind ik helemaal niets zeggen over of je wel of niet geschikt bent om een kind te krijgen.
De situatie is mss niet ideaal, maar ook niet dramatisch, in mijn ogen.
OB schatte dat anders in en dat mag.
Ik val over het feit dat zij zo veroordeeld wordt op iets waar ze zich toch al voor schaamt en wat in mijn ogen een normale gedachte is. Die schaamte is ook normaal. Pas als ze die schaamte niet had gehad had ik het veroordeeld.
Psychische gesteldheid vind ik belangrijker, maar dat je ooit opgenomen bent geweest vind ik helemaal niets zeggen over of je wel of niet geschikt bent om een kind te krijgen.
De situatie is mss niet ideaal, maar ook niet dramatisch, in mijn ogen.
OB schatte dat anders in en dat mag.
Ik val over het feit dat zij zo veroordeeld wordt op iets waar ze zich toch al voor schaamt en wat in mijn ogen een normale gedachte is. Die schaamte is ook normaal. Pas als ze die schaamte niet had gehad had ik het veroordeeld.
Try something new today. For example: make a good decision.
maandag 21 augustus 2017 om 10:44
maandag 21 augustus 2017 om 10:48
Je zit nu in het verkeerde topic.shisha schreef: ↑21-08-2017 10:09Het was onverwacht en toch zeer welkom.
Ik ben al 40, ik kan helemaal niet wachten.
Ik ben depressief geweest, maar inmiddels is dat al weer 3 jaar geleden, verder heb ik gewoon een eigen bedrijf gehad, een koophuis en een fijn leven met veel vrienden en een hond.
De kinderwens ging een aantal jaren geleden niet in vervulling, ik raakte de zaak kwijt en mijn langdurige relatie en die combinatie zorgde ervoor dat ik in een depressie belandde.
Het kan iedereen eens gebeuren in zijn/haar leven dat hij/zij depressief wordt en je kunt er volledig van herstellen.
Ik ben daar heel erg goed uitgekomen.
Ik had zelfs wel een kindje willen krijgen in mijn eentje, als ik had gedacht dat ik vruchtbaar genoeg was om dat te doen.
Nu is het toch spontaan gebeurd, iets wat ik nooit meer had durven hopen.
Een klein wonder.
Eigenlijk was ik namelijk al door een soort van rouwproces heen gegaan dat ik nooit moeder zou worden, dat was een groot deel van de depressie.
Deze vriend die ik heb is erg lief, heeft een heel goed hart, maar hij kan inderdaad nu niet voor ons zorgen.
Dat doe ik dan zelf wel.
Dat ik te klein woon is heus wel op te lossen.
Ik heb even getwijfeld of ik bij hem zou komen wonen in zijn grote huis, maar ik zie nu in dat het opknappen te lang gaat duren.
Het gaat ook bakken vol met geld kosten.
Er is iemand komen kijken met verstand van verbouwen en ervaring en nadat we een rondje hebben gemaakt door het hele huis werd dat duidelijk.
Ik heb dat tegen mijn vriend verteld en dat we anders gewoon gaan latten en het kwam even erg hard aan bij hem.
Hij heeft sorry gezegd en hij begrijpt het wel en doet boodschappen en kookt en maakt grapjes en zorgt ervoor dat ik elke dag kan lachen.
Hij heeft heus zijn kwaliteiten en zoals ik al zei: het hart op de goede plaats.
Verder doet hij dus zijn best door te werken en ik ook alleen werd het de laatste tijd vanwege die bloedingen wel een beetje lastig.
Maar ik merk dat ik erg sterk ben en dat zelfs de tegenslagen mij niet omver kunnen krijgen.
Ik vind het wel erg jammer dat er hier zo veroordelend wordt gedaan, want ik vind een forum eigenlijk wel een hele goede uitlaatklep voor als je er even doorheen zit als mens.
En ik snap heus wel dat er oordelen komen en kritiek, alleen toch wel jammer als je leest dat mensen je een miskraam toewensen.
maandag 21 augustus 2017 om 10:48
Een nare reactie kan ook voortkomen uit boosheid, pijn of verdriet. Als je je persoonlijke verhaal gedetailleerd uit de doeken doet, kan het zijn dat iemand daar een emotionele reactie op geeft.
Ik kan ook enorm pissig reageren op mensen die nonchalant onder waardeloze omstandigheden een kind op de wereld gaan zetten.
Die opmerkingen zijn helemaal niet constructief, maar dat is ook geen voorwaarde hier.
Als je echt verandering wil, kun je beter in gesprek gaan.
Ik kan ook enorm pissig reageren op mensen die nonchalant onder waardeloze omstandigheden een kind op de wereld gaan zetten.
Die opmerkingen zijn helemaal niet constructief, maar dat is ook geen voorwaarde hier.
Als je echt verandering wil, kun je beter in gesprek gaan.
maandag 21 augustus 2017 om 10:50
Niet waar, ze schreef niet dat dit kindje beter niet gemaakt had kunnen worden of iets dergelijks, solo: jij bent het die de woorden verdraait.Solomio schreef: ↑21-08-2017 10:12OB gunde niemand een miskraam, dat is dus wat er misgaat: je verdraait woorden.
OB dacht dat het mss in deze situatie beter was (voor het kind) om niet geboren te worden.
En wederom getuigt je laatste zin van een behoorlijke portie (passieve) agressie. Ook zo'n mooie eigenschap niet.
Ze schreef wel letterlijk miskraam.
Ze schreef: ik hoopte dat ze een miskraam zou krijgen.
maandag 21 augustus 2017 om 10:52
Maar hoe kom je er toch bij dat ik niet goed in mijn vel zit?NeNeLeakes schreef: ↑21-08-2017 10:24Oudblond heeft toch gezegd dat ze zich schaamde? Waarom wordt er een heel issue van gemaakt? Het is toch ook niet romantisch om een kind in de wereld te brengen wanneer je niet goed in je vel zit? Ik vind dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een kind op de wereld zetten. Je psychische gesteldheid gaat VOOR!!!!
Ik zit juist hartstikke goed in mij vel.
De depressie is voorbij en ik voel me sterk en ben over het algemeen erg gelukkig.
Is dat zo lastig om te geloven?
maandag 21 augustus 2017 om 10:52
Ze heeft dagennnnnnnnnnnn terug excuses gemaakt voor de uitspraak.
Zuigen is volgens mij niet toegestaan op het viva forum. Als iemand dagen terug excuses maakt is het onderwerp een keertje klaar.
maandag 21 augustus 2017 om 10:54
maandag 21 augustus 2017 om 10:55
Shisha, laat het verder rusten.
Het heeft geen zin er steeds maar over door te gaan.
maandag 21 augustus 2017 om 10:56
maandag 21 augustus 2017 om 10:58
Wat maakt het jou nou uit wat forummers denken. Ga ajb verder op je eigen topic en leef je fantastische leven.
maandag 21 augustus 2017 om 11:01
Als je goed in je vel zit, psychisch sterk bent, gewaardeerd en gesteund wordt in je echte leven, wat doen meningen van - in jouw ogen - boosaardige forummers er dan in vredesnaam toe ? Dan haal je toch je schouders op en denk je " gekkies " oid en dan ga je verder met je heerlijke leven vol vreugde en vrienden en familie en zo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 21 augustus 2017 om 11:03
Alles kan op het Vivaforum dat blijkt maar weer.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 21 augustus 2017 om 11:08
Dat precies.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-08-2017 11:01Als je goed in je vel zit, psychisch sterk bent, gewaardeerd en gesteund wordt in je echte leven, wat doen meningen van - in jouw ogen - boosaardige forummers er dan in vredesnaam toe ? Dan haal je toch je schouders op en denk je " gekkies " oid en dan ga je verder met je heerlijke leven vol vreugde en vrienden en familie en zo ?
maandag 21 augustus 2017 om 11:10
Dit inderdaad.blijfgewoonbianca schreef: ↑21-08-2017 11:01Als je goed in je vel zit, psychisch sterk bent, gewaardeerd en gesteund wordt in je echte leven, wat doen meningen van - in jouw ogen - boosaardige forummers er dan in vredesnaam toe ? Dan haal je toch je schouders op en denk je " gekkies " oid en dan ga je verder met je heerlijke leven vol vreugde en vrienden en familie en zo ?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.