Lange vlucht, tips?
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Verre reizen zijn leuk maar die lange vluchten wat minder. De laatste keer dat ik een lange vlucht had wist ik gewoon niet hoe ik moest zitten op een gegeven moment want mijn opblaasbaar nekkussentje zat voor geen meter, mijn broek begon irritant te zitten etc.
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:12
Dat heb ik helaas al jaaaaren niet meer zo getroffen. Ik reserveer wel altijd gangpad terwijl de raamstoel al bezet staat. Dan hoop ik dat de kans het kleinst is dat er middenin nog iemand komt zitten maar blijkbaar tref ik vaak toch volgeboekte vluchten.yasmijn schreef: ↑18-08-2017 13:35Op lange vluchten kijk ik ook veel films, ze hebben aan boord vaak films die hier nog niet in de bios zijn.
Hou ik van.
Als ik klaar ben met films kijken en eten heb gehad, dan een paar glazen wijn en mij hoor je niet meer.
Als boarding completed is loer ik ook vaak in het rond wat nog vrij is. Pas geleden direct na het opstijgen 3 stoelen alleen kunnen pakken (mijn man ook) en dan slaap je goed.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:13
Ik wel.pejeka schreef: ↑19-08-2017 17:09Daar gaat het ook niet om, het gaat om gewoon redelijk nadenken.
Je gaat niet dood als je een half uur of zelfs een uur lang geen slok water hebt gehad.
Je kan in normale kleding best 8 uur overleven, je gaat ook niet naar kantoor in joggingbroek en fleecevest, omdat je daar wel 8 uur of meer moet doorbrengen, waarvan een groot deel gewoon achter je bureau, laat staan dat je op kantoor je schoenen uitschopt zodra je binnenkomt want tja, 8 uur je schoenen aan, is toch wel érg lang...
Ik snap best dat mensen voor een lange vlucht comfortabele kleding aantrekken, maar dat hoeft toch niet gelijk joggingbroek en andere campingkleding te zijn? Doe je op je werk toch ook niet als je daar 10 uur moet zitten? Er bestaan toch ook nette broeken en blouses en sweaters die gewoon comfortabel zitten? En op je werk, als je daar 8 uur of meer moet zitten, trek je je schoenen toch ook niet uit? Ik snap het gewoon niet.
Verder heb ik in jouw ogen vast geen gepaste kleding.
Er zijn ook niet-tokkie jogginbroeken.
Ik draag altijd een rok tot op mijn enkels, met een legging, een shirtje en een vest. Allemaal zwart.
Zodra het kan doe ik mijn schoenen uit en dikke sokken aan.
Ik heb een hekel aan schoenen en als he even kan draag ik ze niet.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:17
Nou dan snap je het niet. En op mijn werk zit ik geen 10 uur in een stoel.pejeka schreef: ↑19-08-2017 17:09Daar gaat het ook niet om, het gaat om gewoon redelijk nadenken.
Je gaat niet dood als je een half uur of zelfs een uur lang geen slok water hebt gehad.
Je kan in normale kleding best 8 uur overleven, je gaat ook niet naar kantoor in joggingbroek en fleecevest, omdat je daar wel 8 uur of meer moet doorbrengen, waarvan een groot deel gewoon achter je bureau, laat staan dat je op kantoor je schoenen uitschopt zodra je binnenkomt want tja, 8 uur je schoenen aan, is toch wel érg lang...
Ik snap best dat mensen voor een lange vlucht comfortabele kleding aantrekken, maar dat hoeft toch niet gelijk joggingbroek en andere campingkleding te zijn? Doe je op je werk toch ook niet als je daar 10 uur moet zitten? Er bestaan toch ook nette broeken en blouses en sweaters die gewoon comfortabel zitten? En op je werk, als je daar 8 uur of meer moet zitten, trek je je schoenen toch ook niet uit? Ik snap het gewoon niet.
Werk is werk en op reis is mijn vrije tijd. Ik heb nu ook een joggingbroek en een los shirt aan en mijn schoenen uit.
Nodig nee. Fijner ja.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:19
MoirenPhae schreef: ↑19-08-2017 17:13
Ik heb een hekel aan schoenen en als he even kan draag ik ze niet.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:25
Ik zit thuis ook in makkelijke kleding. Maar no way dat ik zo de deur uit ga. Niet naar de supermarkt, niet naar de stad en ook niet op reis. Ook al is het allemaal mijn vrije tijd. Echt niet dat ik over twee weken in joggingbroek en in fleecetrui de taxi in stap om naar de luchthaven te gaan. En tuurlijk zal ik iets aantrekken dat comfortabel zit, maar dat kan ook met gewoon een nette broek en een lamswollen trui en nette makkelijke schoenen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:25
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:27
Ja dat kan. Je kan ook gewoon eens accepteren dat mensen verschillend zijn. Wat jij doet moet je zelf weten. Net als ik.pejeka schreef: ↑19-08-2017 17:25Ik zit thuis ook in makkelijke kleding. Maar no way dat ik zo de deur uit ga. Niet naar de supermarkt, niet naar de stad en ook niet op reis. Ook al is het allemaal mijn vrije tijd. Echt niet dat ik over twee weken in joggingbroek en in fleecetrui de taxi in stap om naar de luchthaven te gaan. En tuurlijk zal ik iets aantrekken dat comfortabel zit, maar dat kan ook met gewoon een nette broek en een lamswollen trui en nette makkelijke schoenen...
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:29
Ik doe kantoorwerk en geen hond die ziet dat ik de helft van de tijd geen schoenen draag.dagdromer1986 schreef: ↑19-08-2017 17:25Schoenen uit op het werk, dat zouden ze nou best mogen invoerenIk doe schoenen uit zodra het kan. Als ik stilzit in ieder geval, bij lopen of lang staan geven schoenen wat steun.
Toen ik in de kinderopvang werkte deed iedereen wel z'n schoenen uit trouwens. Zowel de kinderen als de medewerkers.
Thuis gaan die schoenen al helemaal direct uit.
Ik vind schoenen alleen praktisch buiten op straat.
En in de zomer ... zou ik zelfs daar liever rondlopen zonder.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:31
Ja! Zelfs als ik heel nodig moet plassen doe ik eerst mijn schoenen uit.
Het is echt: voordeur open, voordeur dicht, schoenen uit en dan al het andere pas. En mijn schoenen aan als ik weg ga is de laatste handeling voor ik de deur open doe.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:32
Klopt. Vind het gewoon jammer dat je steeds meer ziet dat gemakskleding die je normaal gesproken alleen binnenshuis zou dragen, doordringen tot het openbaar domein. Dat mensen er niet meer om geven hoe ze eruit zien. Soort van vervlakking.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:33
Ik heb net in een flodderbroek, een flodderbloes en op roze crocs mijn vuilniszak weggebracht. De ondergrondse container staat een eindje verderop in een winkelstraat.pejeka schreef: ↑19-08-2017 17:25Ik zit thuis ook in makkelijke kleding. Maar no way dat ik zo de deur uit ga. Niet naar de supermarkt, niet naar de stad en ook niet op reis. Ook al is het allemaal mijn vrije tijd. Echt niet dat ik over twee weken in joggingbroek en in fleecetrui de taxi in stap om naar de luchthaven te gaan. En tuurlijk zal ik iets aantrekken dat comfortabel zit, maar dat kan ook met gewoon een nette broek en een lamswollen trui en nette makkelijke schoenen...
Je denkt toch niet dat ik me dan eerst nog ga omkleden?
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:33
Ten opzichte van welke eeuw dan?
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:42
Nog niet eens zó lang geleden, eigenlijk.
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:41
Nou ja, hip... Een bepaalde, niet al te grote stroming vond dat erg hip. Maar ik geloof dat iedereen die geen gabber was het daar niet mee eens was.MoirenPhae schreef: ↑19-08-2017 17:46In de jaren 80 waren de joggingpakken hip. In de jaren 90 de trainingspakken en de housebroeken.
Dus niet zo lang geleden is jaren 60?
Pivot! PIVOT!!!
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:08
Eh ja. Niet op sokken nee maar wel makkelijke losse kleding, laagjes (soms te warm soms te koud) en makkelijke schoenen.pejeka schreef: ↑13-08-2017 17:21Ik zie het probleem niet. Volgende maand (wederom) 10 uur vliegen. Meestal kom ik niet eens van mijn plaats af, hooguit om een keer naar het toilet te gaan. Verder lees ik, kijk een filmpje of laat me even relaxt achteruit zakken. Boek wel altijd plaatsen met meer beenruimte of zitruimte, kost je dan wat meer, maar dat vind ik het wel waard. Maar schoenen uit? Waarom? Mijn god, heb mensen gezien die voor een vlucht van 4 uur zowat in pyjama het vliegtuig in komen, doe je dat ook als je 4 of 5 uur in de trein moet zitten ofzo (doe ik ook regelmatig, in Duitsland e.d., nou echt niet dat ik dan in joggingbroek en op mijn sokken de trein binnen wandel...).
En ja ik heb wel eens schoenen uitgedaan in de trein omdat er een (slechte been ) toch knelde. Ik ga echt geen 3 uur met afgeknelde voet zitten nee.
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:17
Voor mij geen joggingbroeken in het vliegtuig! Ik heb dan wel een stretchbroek (geen spijker) aan want dat zit makkelijker. Ook een keurige top met een jasje. Plaats weggaan is altijd fris en aankomst warm. Na landing jasje in de trolley.
Ik ben altijd correct gekleed in het vliegtuig. Ten eerste omdat ik alleen thuis in joggingbroeken loop. Nooit buiten de deur.
En ik heb er nog een reden voor: als er gratis of voor weinig up te graden valt, de crew kijkt altijd naar hoe je eruit ziet! Inside info, geloof me maar.
Ik ben altijd correct gekleed in het vliegtuig. Ten eerste omdat ik alleen thuis in joggingbroeken loop. Nooit buiten de deur.
En ik heb er nog een reden voor: als er gratis of voor weinig up te graden valt, de crew kijkt altijd naar hoe je eruit ziet! Inside info, geloof me maar.
zaterdag 19 augustus 2017 om 20:02
Er werd gevraagd welk slaapmiddel gebruikt wordt voor het slapen aan bord.
Mijn huisarts heeft mij Zolpiderm voorgeschreven, moest dat een half van tevoren innemen maar helaas deed dat werkelijk niks bij mij.
In tegendeel, ik was mentaal ontzettend moe maar fysiek hype.
Ik had deze week een vlucht van 12 uur en vond mijn toestand onder de medicatie afschuwelijk.
Zolpiderm is een kortwerkend slaapmiddel.
Maar helaas bij mij geen fijn effect gehad...
Mijn huisarts heeft mij Zolpiderm voorgeschreven, moest dat een half van tevoren innemen maar helaas deed dat werkelijk niks bij mij.
In tegendeel, ik was mentaal ontzettend moe maar fysiek hype.
Ik had deze week een vlucht van 12 uur en vond mijn toestand onder de medicatie afschuwelijk.
Zolpiderm is een kortwerkend slaapmiddel.
Maar helaas bij mij geen fijn effect gehad...
Girls compete with each other, women empower one another
zaterdag 19 augustus 2017 om 20:18
Op een lange vlucht is genoeg entertainment aan boord. Dus je hoeft je echt niet te vervelen. Regelmatig wordt er eten en drinken geserveerd. Meestal keuzemenu's. En ik moet eerlijk zeggen dat het vliegtuigeten echt niet allemaal zo slecht is hoor. Kussen en deken heb ik tot nu toe altijd in het vliegtuig gekregen. Slaapmasker en oordoppen neem ik wel altijd mee.
zondag 20 augustus 2017 om 00:14
Dat is waar, met je voeten onder het bureau is er eigenlijk niks van te zien als je je schoenen uitdoet!Tornacense schreef: ↑19-08-2017 17:29Ik doe kantoorwerk en geen hond die ziet dat ik de helft van de tijd geen schoenen draag.
Thuis gaan die schoenen al helemaal direct uit.
Ik vind schoenen alleen praktisch buiten op straat.
En in de zomer ... zou ik zelfs daar liever rondlopen zonder.
Lekker.
zondag 20 augustus 2017 om 00:19
Ik vind het knap als je 8-10 uur naar een schermpje kan zitten kijken.CharlotteAnnaSophie schreef: ↑19-08-2017 20:18Op een lange vlucht is genoeg entertainment aan boord. Dus je hoeft je echt niet te vervelen. Regelmatig wordt er eten en drinken geserveerd. Meestal keuzemenu's. En ik moet eerlijk zeggen dat het vliegtuigeten echt niet allemaal zo slecht is hoor. Kussen en deken heb ik tot nu toe altijd in het vliegtuig gekregen. Slaapmasker en oordoppen neem ik wel altijd mee.
Ik ben het na een half uur al zat.
zondag 20 augustus 2017 om 20:06
zondag 20 augustus 2017 om 20:10
Waarom zo geïrriteerd?CharlotteAnnaSophie schreef: ↑20-08-2017 20:06Vorige week nog een vlucht gehad van bijna 19 uur. En nee heb niet de hele tijd op mijn beeldscherm gekeken hoor. Maar toch 1 film en 2 documentaires gezien. Zoals ik al aangaf neem ik mijn oordoppen en slaapmasker ook mee. Neem aan dat het wel duidelijk is waar ik die voor gebruik.
maandag 21 augustus 2017 om 19:58
Ik ben net gisteren aangekomen na een vlucht van zo'n 6 uur. Het toestel was oud: onder de stoel voor me zat een stalen box / ding, daardoor kon ik mijn benen alleen zijlings er langs doen. Gelukkig ben ik niet heel lang.
Het entertainment systeem was oud en niet gebruiksvriendelijk. Maar ik heb ontdekt dat op Netflix items kunnen worden gedownload, en heb heerlijk op de ipad mijn favoriete serie gekeken.
Ook nog zo'n 2 uur geslapen met Bose noise cancelling oordoppen in en zo'n verduisteringsding over mijn ogen.
Qua kleding een makkelijke spijkerbroek, instapschoene, lang t shirt en een vest. De schoenen heb ik uitgedaan, en sokken (uit een ooit gekregen business class pakketje) aan.
Ik was wat huiverig nog voor drukte op Schiphol, maar had echt niemand voor me bij de security check
Zowel mijn trolley als handtas moesten wel worden doorzocht, maar alles prima. Had nog ruim tijd over om nog even een broodje te halen.
Het entertainment systeem was oud en niet gebruiksvriendelijk. Maar ik heb ontdekt dat op Netflix items kunnen worden gedownload, en heb heerlijk op de ipad mijn favoriete serie gekeken.
Ook nog zo'n 2 uur geslapen met Bose noise cancelling oordoppen in en zo'n verduisteringsding over mijn ogen.
Qua kleding een makkelijke spijkerbroek, instapschoene, lang t shirt en een vest. De schoenen heb ik uitgedaan, en sokken (uit een ooit gekregen business class pakketje) aan.
Ik was wat huiverig nog voor drukte op Schiphol, maar had echt niemand voor me bij de security check
Zowel mijn trolley als handtas moesten wel worden doorzocht, maar alles prima. Had nog ruim tijd over om nog even een broodje te halen.
maandag 21 augustus 2017 om 20:50
- Nacht voor vertrek weinig slapen
-Geen knellende bh
- Mocht je lezen dragen neem je lenzenhouder mee en draag je bril
- Dikke sokken
- Qua kleding zo een broek die nu in is met (bloemetjes) print
-Veel lagen op elkaar aantrekken
- Voor een keer de story weekend of prive, daar dood je de tijd ook mee.
- Tja en verder veel proberen te slapen en niet focussen op hoe lang nog.
-Geen knellende bh
- Mocht je lezen dragen neem je lenzenhouder mee en draag je bril
- Dikke sokken
- Qua kleding zo een broek die nu in is met (bloemetjes) print
-Veel lagen op elkaar aantrekken
- Voor een keer de story weekend of prive, daar dood je de tijd ook mee.
- Tja en verder veel proberen te slapen en niet focussen op hoe lang nog.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf