vochtbultje neuspiercing

23-08-2017 11:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik heb nu al 1 maand een neuspiercing (knopje, geen ring). En heb nu een super lelijke bult.. :( Ik verzorg gewoon 2x per dag mijn piercing met unicura (aanbevolen door mijn piercer.) En nu dus door die vochtbult ook 1 x per dag een zeezout bad. Maar dat helpt amper, het enige wat er gebeurt is dat de rode kleur van het bultje verandert in een huidskleur. maar het bultje zelf gaat niet weg. Ik weet dat het lang kan duren voor ie weg is maar ik schaam me er zo erg voor, het is echt super lelijk. Hebben jullie super tips?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2017 11:51
Reden: medisch advies geven
97.91% gewijzigd
[...]

Ah ik wil hem er echt niet uithalen maar het ziet er idd niet uit. Paracetamol papje ga ik eens proberen thanks!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2017 11:51
Reden: medisch advies geven
60.61% gewijzigd
Oei, ik zou naar de huisarts gaan.
Het kan ook een onderhuidse ontsteking zijn misschien, daar kan je een litteken aan overhouden. (ik spreek uit ervaring van een navelpiercing)
vera78 schreef:
23-08-2017 12:01
Oei, ik zou naar de huisarts gaan.
Het kan ook een onderhuidse ontsteking zijn misschien, daar kan je een litteken aan overhouden. (ik spreek uit ervaring van een navelpiercing)
nee denk het niet want doet gelukkig geen pijn!
Wat zegt je piercer ervan?
Felix_Urbexicus schreef:
23-08-2017 12:07
Wat zegt je piercer ervan?

dat ik een zeezout bad moest nemen af en toe. maar dat helpt niet voor mijn gevoel
Inderdaad even laten nakijken door de huisarts. Wel vind ik het wassen met zeep een bijzonder advies van de piercer. Ik heb bij mijn piercings altijd het advies gekregen deze alleen schoon te maken met water en bij irritaties met een zoutoplossing. Verder zou je nog kunnen proberen tijdelijk een glazen piercing te dragen, deze heb je ook in verschillende kleuren (Gorilla Glass is een merk wat makkelijk online te vinden is).
Huisarts. Das stap 1.
Verder NIET AANKOMEN! Vaak wordt advies gegeven om aan de piercing te draaien, maar doe dit aub niet.
Het is een wondje en kan het beste met rust gelaten worden. Schoonhouden met water en eventueel een zoutoplossing.
Geef het tijd. Indien de piercing echt genezen is, maar het bultje blíjft, kan je proberen met Bio Oil te smeren om littekenvorming terug te dringen.
Ik heb dit gehad met mijn tragus piercing en bij mij kwam het doordat de piercing niet van zilver was. Toen ik er een zilveren sieraad in deed was het direct over.
Van welk materiaal is je piercing? Ik zou daar eens naar kijken, kan ook best de oorzaak zijn.
Ik kreeg jaaaren geleden bij mijn navelpiercing ook het advies om te wassen met unicura trouwens, dat hielp bij mij goed. Ik kreeg ook een soort desinfectie druppels erbij. Was overigens wel een ringetje, heb toch het idee dat je dat beter kan schoonhouden. Maar geen idee dus wat de 'beste' methode is..
Floor789 schreef:
23-08-2017 12:51
Ik heb dit gehad met mijn tragus piercing en bij mij kwam het doordat de piercing niet van zilver was. Toen ik er een zilveren sieraad in deed was het direct over.
Ik zou juist geen zilver doen, zilver is een relatief zacht materiaal en kan juist vrij snel beschadigen waardoor bacterien lekker hun gang kunnen gaan. Zilver wordt alleen aangeraden voor genezen piercings. Het veiligste ben je met titanium, dit bevat het minste nikkel en is daarom eigenlijk het veiligste voor 'verse' piercings.

In dit geval zou ik naar de huisarts gaan om uit te sluiten dat het een infectie is en hem er dan toch uithalen. Je kan hem altijd opnieuw laten zetten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Huisarts niet doen zolang je geen heftige ontstekingen heb, dat zijn geen piercers en kunnen je niet helpen. Die zeggen alleen dat ie er uit moet.

Ik heb meerdere piercings (o,a. neus maar nooit problemen mee gehad) en het enige dat helpt tegen bultjes is tea tree olie.
Onverdund is het erg heftig, dus je kan het mengen met wat olie (amandel oid) en dit voorzichtig 2x per dag met een wattenstaafje op je bultje stippen.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
23-08-2017 14:47
Huisarts niet doen zolang je geen heftige ontstekingen heb, dat zijn geen piercers en kunnen je niet helpen. Die zeggen alleen dat ie er uit moet.

Ik heb meerdere piercings (o,a. neus maar nooit problemen mee gehad) en het enige dat helpt tegen bultjes is tea tree olie.
Onverdund is het erg heftig, dus je kan het mengen met wat olie (amandel oid) en dit voorzichtig 2x per dag met een wattenstaafje op je bultje stippen.
Als aanvulling, bioplast sieraden werk voor mij erg goed als mijn piercings 'moeilijk' doen.
Zie: https://www.alloverpiercings.nl/bioplas ... size%3A0.8
Internagelaktisch
Ik zou naar de huisarts gaan. ik ken iemand die dit ook heeft en dit is blijvend. Ze laat het een keer in de zoveel tijd behandelen.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven