Lijf & Lijn alle pijlers

Cellulitis wegtrainen?

23-08-2017 16:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben een vrouw van 25 jaar. tot mijn 22e levensjaar had ik zover ik zag geen enkele vorm van cellulitis. maar de afgelopen jaren is het ineens er gekomen, en het wordt ook erger. als ik mijn billen aan span zie je veel putjes op mijn boven been en bil. als ik het loslaat zie je nog steeds dat de huid niet strak is. Je ziet dat de overloop van boven been naar bil best wel erg slap is.

Mijn levensstijl is wel slecht (nooit gesport) maar omdat ik late puberteit had bleef ik tot mijn 22e gewoon strak. Ik eet/drink veel suikers en lig heel veel op bed te nietsen. 1 bil ziet er ook een beetje platgeslagen uit. (alsof slechte doorbloeding) heb dit nooit gehad. maar het stoort me nu wel echt. ben niet dik. 1,60 en 50 kilo.

Mijn vraag is dus of ik de cellulitis nog weg kan trainen of dat het te laat is als cellulitis er eenmaal is. heeft iemand tips om ervan af te komen? mag ook met een behandeling etc zijn. deel je goede of slechte ervaringen hier aub hier. thanks xxx
Sowieso is gezonder leven, niet (te)veel suikers eten, genoeg water drinken, en minstens 2,5 uur per week bewegen zeer aan te raden.

Vanwaar je nickname?
_Marana_ schreef:
23-08-2017 16:51
Sowieso is gezonder leven, niet (te)veel suikers eten, genoeg water drinken, en minstens 2,5 uur per week bewegen zeer aan te raden.

Vanwaar je nickname?
Ja ik beweeg echt zeer weinig, dag in en dag uit op bed enige beweging van de afgelopen 2 jaar is eigenlijk van het bed naar de bank in de woonkamer. daarbij nog wat glazen frisdrank en redbull geregeld. snoep etc. maar nu dat het beetje ten uiting komt (eerst kon ik het doen zonder gevolgen) zit ik er wel mee. omdat als ik mn bil strak hou en beetje omhoog houdt, been ook beetje strak hou het ineens weer stuk beter uitziet beter geshaped. maar zo gauw ik het loslaat is het natuurlijk weer zoals het is.

Nickname, is wegens andere topics die ik geplaats heb. al moet ik zeggen dat ik met mijn uiterlijk in vlagen ook erg obsessief kan zijn.
Ga wandelen. Is heel goed voor je benen. Gewoon iedere dag een half uur tot een uur een rondje wandelen. En stop met frisdrank en redbull.
_Marana_ schreef:
23-08-2017 16:57
Ga wandelen. Is heel goed voor je benen. Gewoon iedere dag een half uur tot een uur een rondje wandelen. En stop met frisdrank en redbull.
Maar ik ben alles behalve dik, maar gewoon beetje skinny fat lijkt het. ik wil graag gewoon strakkere benen en billen maar zeker ook vollere billen. dus niet afvallen. maar vooral dat alles weer fit en strak uitziet zonder dat ik echt veel vet verlies.
Vraag me af of wandelen dan genoeg in spanning is. Maar ja wss beter als niets :$
Geen idee of je het weg kan trainen, maar lekker gaan lopen of fietsen ga je je sowieso beter van voelen. Dus ga lekker elke dag een stuk lopen en een stuk fietsen, dan worden je benen en billen vast mooier van vorm en je gaat je ook fitter en beter voelen!
obsessivegirl schreef:
23-08-2017 17:00
Maar ik ben alles behalve dik, maar gewoon beetje skinny fat lijkt het. ik wil graag gewoon strakkere benen en billen maar zeker ook vollere billen. dus niet afvallen. maar vooral dat alles weer fit en strak uitziet zonder dat ik echt veel vet verlies.
Vraag me af of wandelen dan genoeg in spanning is. Maar ja wss beter als niets :$
Ik kan ook wel zeggen 'ga hardlopen' of 'bootcampen' of '3x per week een uur krachttraining doen' maar dat is wel een hele grote stap tov je huidige beweegpatroon. En dat ga je zeker niet volhouden.
Strakkere benen en vollere billen krijg je door te trainen. Lopen, fietsen, zwemmen, en daarnaast evt wat squads of zo.
Je cellulite lijkt me niet het ergste probleem. Deze levensstijl gaat je op gezondheidsgebied veel problemen brengen op lange termijn. Waarom doe je dit?
wandelen, water drinken ( en gezond eten etc) en smeren met verstevigend crèmes helpt wel iets maar he: we blijven niet eeuwig 16 he. Je wordt gewoon ouder, laat het gaan.
obsessivegirl schreef:
23-08-2017 17:00
Je kan zoveel willen maar je moet toch echt eerst van je luie krent afkomen. Je ziet nu wat er gebeurt wanneer je niet sport en slecht eet. Ik vind het een goede opmerking om eerst eens te beginnen met wandelen. Je gaat niet van 0,0 beweging direct helemaal los aan de gewichten. Bouw het rustig op en verwacht niet direct resultaat.

Als wij nu zeggen dat cellulitis nooit meer weg gaat dan blijf je dus maar lekker lui op bed liggen omdat het toch niet meer uitmaakt?
guppekop schreef:
23-08-2017 17:11
wandelen, water drinken ( en gezond eten etc) en smeren met verstevigend crèmes helpt wel iets maar he: we blijven niet eeuwig 16 he. Je wordt gewoon ouder, laat het gaan.
Nou sorry maar op je 25e al uitgezakt zijn is ook absoluut niet nodig.
Koffiehagedis schreef:
23-08-2017 17:08
Je cellulite lijkt me niet het ergste probleem. Deze levensstijl gaat je op gezondheidsgebied veel problemen brengen op lange termijn. Waarom doe je dit?
depressie, en lijk een beetje oma als het op dingen ondernemen aankomt. vaak voel ik me gewoon futloos.
guppekop schreef:
23-08-2017 17:11
pff! :( ik mag hopen dat ik op mijn 25e niet al aftakelverschijnselen vertoon. Ik vind het moeilijk om te accepteren. Voel me mentaal gezien ook geen 25 jaar.
ah, depressief, dan is iedere dag een (half) uurtje wandelen ook een heel goed idee
YouWish schreef:
23-08-2017 17:14
Nou sorry maar op je 25e al uitgezakt zijn is ook absoluut niet nodig.
hahah, dat zeg ik ook niet. Maar ik meen wel dat je lijf - zeker als je er geen donder mee doet- op je 25e al niet meer mag vergelijken met een tiener. Wilde het juist wat relativeren voor de obsessieve to ;-)
aftakelverschijnselen? hahaha
YouWish schreef:
23-08-2017 17:13
Je kan zoveel willen maar je moet toch echt eerst van je luie krent afkomen. Je ziet nu wat er gebeurt wanneer je niet sport en slecht eet. Ik vind het een goede opmerking om eerst eens te beginnen met wandelen. Je gaat niet van 0,0 beweging direct helemaal los aan de gewichten. Bouw het rustig op en verwacht niet direct resultaat.

Als wij nu zeggen dat cellulitis nooit meer weg gaat dan blijf je dus maar lekker lui op bed liggen omdat het toch niet meer uitmaakt?
uhmm ja. wel beetje demotiverend idd. zou er ook best voor onder het mes gaan. heb gewoon last van zelf acceptatie en denk dat uiterlijk de kracht is van een vrouw, ik geniet ook van aandacht en dat als ik met iemand date hij onder de indruk is van mijn schoonheid en niet denkt zo bijzonder is ze niet.

klinkt heel cliché en erg oppervlakkig maar dat is toch beetje waar mijn eigenwaarde op het einde van de dag op gebaseerd is. maar ja heb ook gewoon inzicht in feit dat sommige dingen nou niet bepaald indruk maken. en kunnen ook niet ontkennen dat veel mannen nu eenmaal oppervlakkig zijn. wss niet heel slim voor mij om er aan deel te nemen die vicieuze cirkel dat alleen maar om uiterlijk draait, maar toch vind ik het vervelend als ik me lelijk voel.
Juist bij een depressie is bewegen enorm belangrijk. Heb je hulp? Heb je geleerd over tegengesteld handelen? (wat je depressie je ingeeft te doen - hangen, slecht eten - maakt het meestal erger, dus doe het tegenovergestelde) Want wat je nu doet gaat je niet helpen. Niet voor je cellulite, niet voor ziektes waar je verhoogde kans op maakt, en zeker niet voor je depressie. Meer bewegen is in het begin heel lastig, maar op lange termijn is het juist de bedoeling dat het je energie op gaat leveren. Dus kom van de bank af, geef jezelf een schop en accepteer dit gedrag niet van jezelf. Je bent pas 25..
guppekop schreef:
23-08-2017 17:17
hahah, dat zeg ik ook niet. Maar ik meen wel dat je lijf - zeker als je er geen donder mee doet- op je 25e al niet meer mag vergelijken met een tiener. Wilde het juist wat relativeren voor de obsessieve to ;-)
:-o :-o :-o :blauwoog: :blauwoog: :blauwoog:
Koffiehagedis schreef:
23-08-2017 17:20
Juist bij een depressie is bewegen enorm belangrijk. Heb je hulp? Heb je geleerd over tegengesteld handelen? (wat je depressie je ingeeft te doen - hangen, slecht eten - maakt het meestal erger, dus doe het tegenovergestelde) Want wat je nu doet gaat je niet helpen. Niet voor je cellulite, niet voor ziektes waar je verhoogde kans op maakt, en zeker niet voor je depressie. Meer bewegen is in het begin heel lastig, maar op lange termijn is het juist de bedoeling dat het je energie op gaat leveren. Dus kom van de bank af, geef jezelf een schop en accepteer dit gedrag niet van jezelf. Je bent pas 25..
Ja had een leeftijd dat als ik een leuk outfitje over mijn lijf deed, en wat make up ik me echt heel energiek en fit, en soms ook wel knap voelde.
Maar nu is dat vaak maar matig dat gevoel van hier loop ik. Waarschijnlijk is het niet alleen mijn uiterlijk maar ook een beetje mijn ziel die minder fris geworden is. Maar ik twijfel er nogal aan. voel me gewoon niet meer wat het is zeg maar.

Klopt het is meer de angst van oh jee en toen was je 25 jaar en heb je geleefd jaren lang als een onzekere zombie. Waardoor soms ik jaloers kan zijn op meisjes van 15 en denk was ik het maar weer. het idee dat ik me zo oud voel laat me ook al niet de moeite waard voelen.

Maar je hebt zeker gelijkt hoe meer je blijft hangen in dat patroon hoe meer je eigenwaarde daalt, omdat het letterlijk zijn tekenen achterlaat dat niets doen.
Heb je hulp? Je uiterlijk is wel het minste van je problemen, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
obsessivegirl schreef:
23-08-2017 17:20
heb gewoon last van zelf acceptatie en denk dat uiterlijk de kracht is van een vrouw, ik geniet ook van aandacht en dat als ik met iemand date hij onder de indruk is van mijn schoonheid en niet denkt zo bijzonder is ze niet.

Ik vind het oprecht triest voor je. Je bent in de periode van je leven dat je quasi op je fysiek hoogtepunt bent...
Wat als iemand nu zo onder de indruk is van je uiterlijk (als je bereid bent aan jezelf te laten sleutelen, mag dat zelfs zijn: wat ziet ze er plastic uit?) en ze beginnen dan met je te praten en denken dan: zo bijzonder is ze niet. Is dat niet vele malen erger dan dat iemand je leert kennen en de schoonheid van je innerlijke ziet?
Kijk jij ook zo naar mannen (of vrouwen)? Wauw die ziet er knap uit, maakt niet uit of die persoon verder leuk/lief/grappig/...is?

Van de vrouwen die ik ken die een liposuctie hebben laten uitvoeren, is dit vet (en de putten) steeds na verloop van tijd teruggekomen.

Je bent een mens, geniet van je lijf, je kan er mee dansen, springen, zwemmen, klimmen,...je lijf functioneert goed, dat is toch prachtig? Nu eerst uit die depressie raken natuurlijk. Helpt niet je te focussen op alle kleine minpuntjes. Ik hoop dat je goed geholpen wordt...
Als dat zou kunnen dan zou je toch geen sterren meer met putjesbenen zien toch?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent er vroeg bij met 25 in elk geval. Er worden best vaak behandelingen aangeboden tegen cellulite maar of de behandelingen helpen weet niemand. Er zijn geen bewezen onafhankelijke successen met behandelingen. Iedereen die betrokken is heeft er belang bij te jokkebrokken over de resultaten en de ex-patiënten zullen ook niet happig zijn om hun mislukkingen wereldkundig te maken.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-08-2017 20:08
2.53% gewijzigd
Meestal begint het met 28; dat je de leeftijd waarop je ook je appelwangen verliest. Het is op zich niet erg aangezien het zo vaak voorkomt dat het normaal is. Ik denk dat sterren tijdens hun werk de boel naar boven trekken met strakke onzichtbare nylonkousen tot onder hun broekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven