Werk & Studie alle pijlers

Uitzendbureau betaald 'te laat'

23-08-2017 19:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik werk nu een tijdje (6 maanden) via een uitzendbureau voor een grote webshop. Mijn uitzendbureau contract wordt iedere 2 weken weer opnieuw goedgekeurd.
Echter is het uitzendbureau nu al 3 keer vergeten om dit contract goed te keuren. Hierdoor zou ik eigenlijk mijn wekelijkse loon niet ontvangen.
Nu heb ik dit gelukkig wel iedere keer in de gaten gehad, hierdoor is de betaling alsnog een dag later gedaan, het is pas een keer voorgekomen dat de betaling een week werd uitgesteld.

Ik verdien het minimum loon (€8,04 bruto), hierdoor schiet ik gelijk in de stress als die betaling weer niet gedaan wordt, omdat ik geen buffer kan opbouwen.

Nu is het vandaag voor de 4e keer zo dat dat contract niet is goedgekeurd, ik wil dan ook graag weten wat mijn 'rechten' hierin zijn en wat ik het beste kan aangeven bij het uitzendbureau.
Op internet vind ik eigenlijk alleen maar informatie over werkgevers die maaaanden niet betalen, maar dat is bij mij (gelukkig!!) niet het geval.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En wat zou ik kunnen doen tegen het uitzendbureau?
Als je contract elke 2 weken verlengd moet worden zit je dan niet al aan je tax wat verlengingen betreft? Je mag toch maar 'n x-aantal verlengingen krijgen?
Wat bijzonder dat je contract iedere 2 weken goedgekeurd moet worden?

En wat staat er in je cao qua uitbetaling?
Ben je al eens in gesprek gegaan met je intercedent hier over?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga in gesprek met het ub en uit je klacht hierover.
Ik heb alleen ervaring gehad met het werken in een winkel waar ze ook op zijn zachts gezegd nalatig waren met het storten van mijn salaris. Toen ik het hoger opzocht werden ze niet blij dat ik niet geduldig wilde afwachten, ik heb toen snel een andere baan gezocht.

Als je het minimum verdient en steeds te laat krijgt uitbetaald, is het dan niet gewoon de hoogste tijd om een andere baan te zoeken waar je wel wordt gewaardeerd?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Niets zo bijzonder hoor, dat het contract twee wekelijks moet worden goedgekeurd. Ik werk ook voor een uitzendburo. Nu wel in BE, maar ik krijg wekelijkse contracten, elke week tekenen en wekelijks uitbetaald. Gek word ik ervan. Moet nog x aantal dagen en dan zit mijn contract erop bij het uitzendburo en zou ik een vast contract moeten krijgen bij het bedrijf waar ik nu werk.
Best spannend want zelfs op de laatste dag bij het uitzendburo kunnen ze nog zeggen bye bye..
Gewoon, bij dat uitzendbureau binnen lopen, op een bureau gaan zitten (van je contactpersoon) en vertellen dat je niet beweegt tot het opgelost is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
himalaya schreef:
23-08-2017 19:43
Wat bijzonder dat je contract iedere 2 weken goedgekeurd moet worden?

En wat staat er in je cao qua uitbetaling?
Ben je al eens in gesprek gegaan met je intercedent hier over?
Ik heb een zogehete 'Fase A' contract. Dit contract duurt in theorie 78 weken, maar het uitzendbureau mag het contract stoppen als het bedrijf waar ik nu voor werk aangeeft me niet meer nodig te hebben. Ik mag in die 78 weken ook gewoon ontslag nemen, zonder een maand uitwerk termijn.
De webshop waar ik nu voor werk, heeft met het uitzendbureau afgesproken dat dit contract die 78 weken doorloopt, zonder tegenbericht.
Het uitzendbureau heeft ervoor gekozen om dit contract iedere 2 weken weer opnieuw goed te keuren.

Ik heb zowel met het uitzendbureau als met de webshop hierover een gesprek gehad. De webshop geeft aan 'niks te kunnen doen' omdat het uitzendbureau voor mijn betalingen zorgt.
Het uitzendbureau geeft aan dat de betalingen toch wel gewoon zijn gedaan en dat ze me verder niet kunnen helpen. 'Waar mensen werken worden fouten gemaakt en je hebt uiteindelijk gewoon betaald gekregen'.
violetskies schreef:
23-08-2017 19:45
Ik heb alleen ervaring gehad met het werken in een winkel waar ze ook op zijn zachts gezegd nalatig waren met het storten van mijn salaris. Toen ik het hoger opzocht werden ze niet blij dat ik niet geduldig wilde afwachten, ik heb toen snel een andere baan gezocht.

Als je het minimum verdient en steeds te laat krijgt uitbetaald, is het dan niet gewoon de hoogste tijd om een andere baan te zoeken waar je wel wordt gewaardeerd?
De webshop waar ik nu voor werk heeft aangegeven me aan het einde van het jaar te willen 'overnemen'. Ik vind het werk echt enorm leuk, en ga ook beter betaald krijgen als ik eenmaal bij de webshop in dienst ben.

Vandaar dat ik de rit tot het einde van het jaar wel wil uitzitten, maar ik zit er niet op te wachten om nog 3,5 maand iedere week achter m'n salaris aan te bellen.
speechlessone schreef:
23-08-2017 19:53
De webshop waar ik nu voor werk heeft aangegeven me aan het einde van het jaar te willen 'overnemen'. Ik vind het werk echt enorm leuk, en ga ook beter betaald krijgen als ik eenmaal bij de webshop in dienst ben.

Vandaar dat ik de rit tot het einde van het jaar wel wil uitzitten, maar ik zit er niet op te wachten om nog 3,5 maand iedere week achter m'n salaris aan te bellen.
Misschien dan voor jezelf een ultimatum stellen want ze kunnen nog wel leuke allemaal dingen beloven maar doen is een tweede.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Als die toko jou in vaste dienst wil nemen, waarom dan niet nu al? Dan kost je hen de helft minder dan wanneer je voor het uitzendbureau blijft werken.
@redbulletje, misschien omdat die toko een contract heeft met het uitzendburo?
Is het een landelijk, groot uitzendbureau? Dan zou je de ondernemingsraad kunnen benaderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou ze structureel elke 2 weken bellen vlak voor de uitbetaling, en daarbij elke keer weer hetzelfde riedeltje oplepelen: "Hallo, met mij weer, omdat het morgen betaaldag is en het eerder al een aantal keer fout ging, bel ik even om te checken of alles in orde is voor mijn uitbetaling. Omdat ik maar een minimum loon verdien, heb ik helaas geen buffers om een week vertraging te overbruggen, dus stipte uitbetaling is erg belangrijk voor mij".
Klinkt als dezelfde uitzendbureau waar ik voor heb gewerkt.
Te laat of niet alle uren en toeslagen uitbetaald krijgen.
Heb 1,5 jaar moeten vechten om ziektegeld uitbetaald te krijgen.
En ben nu alweer een half jaar bezig om mijn transitievergoeding betaald te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven