Driehoeksverhouding?

23-08-2017 20:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even wat perspectief nodig en in mijn directe omgeving heb ik eigenlijk alleen mensen die het/hem afdoen als "die hufter die van alle walletjes wil eten" en van mij vinden "dat ik t blijkbaar pik en dus niet moet zeiken". Dat laatsts is wellicht waar, maar ik heb even iets meer nodig dan dat.

Sinds enkele maanden heb ik een FWB-relatie met een ontzettend lieve man. Ik ben nu een tijdje gescheiden en hij is iets langer dan een jaar geleden bij zijn ex weg gegaan. Ze wonen apart, maar hebben nog een ontzettend diepe, goede band en gaan nog regelmatig met elkaar naar bed. Hier was ik vanaf het begin van op de hoogte en als FWB was dat ook prima. Op de momenten dat hij met mij is voelt het goed en gaat de aandacht naar mij.

Nu is het zo dat wij inmiddels verliefd zijn geworden op elkaar, elkaar heel goed hebben leren kennen, veel bij elkaar zijn en praten, etc etc. Het stevent af op een relatie. Een open relatie als het aan hem ligt, omdat hij haar niet (seksueel) los wil laten. Zij is nog vrij afhankelijk van hem en hij voelt zich verantwoordelijk voor haar. Hij wil nog niet overgaan op puur alleen vriendschap.

Nu is het voor mij zo dat ik, als we samen een stapje verder willen, ik toch echt die exclusiviteit zoek. Een ONS, parenclub of trio hier en daar voor de leuk is prima. Ik ben puur seksueel gezien geen voorstander van monogamie. Emotioneel daarentegen... Ik trek het denk ik niet dat hij met een ander dezelfde soort band heeft als met mij. Of misschien niet omdat het in dit geval zijn ex is waar hij jaren mee samen is geweest.

Het lijkt me duidelijk dat het éigenlijk simpel is: als ik het aankan dan lekker doen en zo niet dan afkappen. Maar de andere optie is natuurlijk dat hij haar op een gegeven moment wèl los kan laten. Hij heeft de andere FWBs, scharrels, tinderdates etc die hij naast mij had inmiddels wel afgesloten, namelijk.
Ook geeft hij aan dat hij hoopt dat zij iemand anders tegen zal komen die die grote rol die hij in haar leven speelt kan overnemen. Maar ik zie hem de knoop niet zelf doorhakken zolang zij hem nodig heeft, denk ik.

Wat denken jullie? Ik wil niet gaan eisen, want dat vind ik niet fair en werkt mogelijk averechts, maar ik wil ook geen relatie aangaan met iemand die nog voor 40% van iemand anders is (op dezelfde manier als hij voor 60% van mij zou zijn, zeg maar). Uiteraard zou een gewone vriendschap tussen die twee geen probleem zijn en heb ik daar niks over te vinden/zeggen.
Zijn ex en ik hebben elkaar ontmoet en kunnen goed met elkaar overweg. Ze zijn in zoverre ook echt uit elkaar. Ze woonden samen en nu niet meer.

Het is overduidelijk wel zo dat er nog een flinke commitment zit, maar het is geen relatie meer. Wat dat betreft hebben jullie dus ook echt wel gelijk dat het meer is dan alleen een "plichtsbesef". Als ik dat volledig zou geloven dan zou ik mezelf naïef noemen. Vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel zou hij prima alleen vrienden kunnen zijn, natuurlijk.

Ik twijfel of het echt een keus is tussen "mij en haar" of dat hij degene die hem dwingt te kiezen dus níet kiest. En in zoverre heeft hij ook wel toegegeven dat hij op dit punt nog niet wíl kiezen.

Maar goed. Ga ik wachten tot hij dat mogelijk wèl wil? Rationeel gezien zou ik er natuurlijk voor bedanken, maar gevoelsmatig hoop ik dat het het wachten waard zal zijn. Ook omdat er tov hoe het begon hier en daar ook echt wel het eea veranderd is.
Tja, hij is duidelijk, toch? Hij wil zijn ex niet opgeven (wat zijn goed recht is) dus daar zul je mee moeten dealen. En als jij exclusiviteit wilt, dan gaat hem dat niet worden.
Waarom heeft je omgeving geen gelijk volgens jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Courage-- schreef:
23-08-2017 21:26
Heel veel is al gezegd, ga ik niet herhalen.
Ik probeer een plaatje te maken van deze man, met zijn vele tinderdates, en nu 2 relaties.
Op wat voor 'n manier is hij 'ontzettend lief'? Ik krijg het plaatje in mijn hoofd niet rond.
Mijn vraag was serieus bedoeld.
Wat maakt hem lief? In combinatie met het feit dat hij kennelijk wel heel veel behoefte heeft aan afwisseling / aandacht / adoratie misschien.
Ik bedoel écht lief, niet alleen lief doen naar jou als hij je ziet.
KingsAndQueens schreef:
23-08-2017 23:20
Zijn ex en ik hebben elkaar ontmoet en kunnen goed met elkaar overweg. Ze zijn in zoverre ook echt uit elkaar. Ze woonden samen en nu niet meer.

Het is overduidelijk wel zo dat er nog een flinke commitment zit, maar het is geen relatie meer. Wat dat betreft hebben jullie dus ook echt wel gelijk dat het meer is dan alleen een "plichtsbesef". Als ik dat volledig zou geloven dan zou ik mezelf naïef noemen. Vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel zou hij prima alleen vrienden kunnen zijn, natuurlijk.

Ik twijfel of het echt een keus is tussen "mij en haar" of dat hij degene die hem dwingt te kiezen dus níet kiest. En in zoverre heeft hij ook wel toegegeven dat hij op dit punt nog niet wíl kiezen.

Maar goed. Ga ik wachten tot hij dat mogelijk wèl wil? Rationeel gezien zou ik er natuurlijk voor bedanken, maar gevoelsmatig hoop ik dat het het wachten waard zal zijn. Ook omdat er tov hoe het begon hier en daar ook echt wel het eea veranderd is.
ze zijn bevriend en hebben seks, dat klinkt als een relatie
Heel simpel. Als hij echt stapelverliefd op jou zou zijn dan zou hij geen behoefte meer hebben aan een seks met zijn soort van ex.
"Een open relatie als het aan hem ligt, omdat hij haar niet (seksueel) los wil laten."

Is hij net zo gul jouw een extra minnaar te gunnen?
Miss_Dizzy schreef:
24-08-2017 22:55
"Een open relatie als het aan hem ligt, omdat hij haar niet (seksueel) los wil laten."

Is hij net zo gul jouw een extra minnaar te gunnen?
Wat maakt dat nou uit? Hij mag dat toch gewoon willen?
vivamien schreef:
24-08-2017 23:00
Wat maakt dat nou uit? Hij mag dat toch gewoon willen?
Het maakt iets duidelijk over de motivatie van de 'open relatie' he?
Miss_Dizzy schreef:
24-08-2017 23:09
Het maakt iets duidelijk over de motivatie van de 'open relatie' he?
Nou, nee. Hij is er duidelijk in en zij wil (of kan) dat niet.
Ik "mag" er uiteraard net zo goed mensen naast hebben als ik dat zou willen. In zoverre is het eerlijk. Alleen wil ik dat simpelweg niet. Ik heb geen behoefte aan een tweede relatie. Hier en daar een ONS buiten de deur, samen swingen etc, helemaal prima. Dát wil ik, maar ik zoek geen andere emotionele connecties. En hij had die nou eenmaal al voor hij mij leerde kennen en wil deze niet opgeven.

Ik snap de vraag over wat hem lief maakt niet zo goed. Wat is het verschil met lief *doen? Hij staat voor me klaar als ik dat nodig heb, is hier in no time als ik dat vraag, luistert naar me, we kunnen goed praten... etc.
Tsja dan heeft hij andere wensen voor een open relatie dan jij hebt. Kan. Er zijn meer mensen met polyamoureuze relaties.
Als dat niet jouw ding Is zou ik het afkappen en verder zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk aangezien er al gevoelens meespelen.

Ironisch trouwens dat je de grens trekt bij het seks hebben met die ex terwijl het de emotionele band zou zijn die je niet zou trekken. Die emotionele band is er ook als ze geen seks zouden hebben.
Ik ben bekend met een Polyamoreus cluster. De enige rede dat die enigszins werkt is dat men daar vanaf het begin af aan al weet waar men aan begint en dat jaloezie al meteen voor gewaarschuwd wordt.
Dit houdt in voor die groep dat de leden liefdes gevoelens voor meerdere mensen hebben en ook seksueel weer meerdere partners hebben. Iets waar men dus heel bewust mee om moet gaan.

In jouw geval houdt die man blijkbaar van meerdere vrouwen en ben jij daar er een van. Het is aan jou of jij daar mee kan leven. Kan dat niet, dan ben jij degene die afstand moet gaan nemen, jij kan hem niet dwingen om alleen voor jou te kiezen, jij kan hem alleen confronteren met het feit dat jij niet voor hem kiest omdat hij niet bij jou past qua commitment.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb weleens wat gelezen over open relaties en las juist dat t niet werkt wanneer de 1 verliefd wordt op een ander. Dus dat het vaak alleen werkt als het puur om de seks gaat met anderen (ONS etc), maar dat er strikt voor gewaakt wordt dat de partner de enige exclusieve blijft waarvoor ook echt gevoelens zijn. Omdat het anders erg verwarrender ingewikkeld gaat worden allemaal.
Florence Nightingale idioot die gast. Pleur toch op.

Hij kan jou toch al neuken? Hij mag van jou ook anderen neuken maar dan moet perse met die ene? Die ook nog ex is.

Zoals ik al zei. Pleurt toch op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven