Vreemdgaan
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:10
Hallo.
Mijn man is vreemd gegaan en is er ook tussen uit gegaan met haar. Hij is nu weer terug bij mij maar ik mag niks vragen van hoe en wat hij geeft geen antwoorden. Het ergste vind ik nog dat zijn zus van alles op de hoogte was. Ze liegt over alles en geeft onze dochter overal de schuld van. Ik mag van mijn man ook niks over zijn zuster zéggen.
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Kan ik hem nog wel vertrouwen en geloven.
Ben er steeds mee bezig heb er nachtmerries over.
Mijn man is vreemd gegaan en is er ook tussen uit gegaan met haar. Hij is nu weer terug bij mij maar ik mag niks vragen van hoe en wat hij geeft geen antwoorden. Het ergste vind ik nog dat zijn zus van alles op de hoogte was. Ze liegt over alles en geeft onze dochter overal de schuld van. Ik mag van mijn man ook niks over zijn zuster zéggen.
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Kan ik hem nog wel vertrouwen en geloven.
Ben er steeds mee bezig heb er nachtmerries over.
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:45
Zijn jullie nu nog samen?iemand00 schreef: ↑25-08-2017 13:38Vreemdgaan is al erg genoeg, maar dat jij er vervolgens geen vragen over mag stellen, of erover mag praten, hoe kun je dit dan ooit verwerken?
Heb ook te maken gehad met bedrog, maar gelukkig konden wij er wel over praten, en ik mocht zoveel boos/verdrietig zijn als ik nodig had, zo vaak vragen stellen als ik wilde, en hij besefte hoe moeilijk ik het ermee had, dus heeft zijn stinkende best gedaan om het goed te maken..anders was ik knettergek geworden denk ik.
Jij mag ook aan je eigen gemoedsrust denken he? als hij met jou verder wil, kan hij op z'n minst zijn best doen om jou te troosten, en je te helpen om van dat rotgevoel af te komen, hij heeft het ook zelf veroorzaakt.
Ongedaan maken gaat niet, maar onder het tapijt schuiven werkt averechts.
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:50
ja wij zijn nog samen.
het heeft een tijd geduurd voor we weer in rustiger vaarwater kwamen, maar bij ons heeft het wel goed uitgepakt, ipv kop in het zand steken, en frustraties opbouwen, spreken we tegenwoordig veel sneller uit wat we willen, nodig hebben etc.
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:51
Echt? Vind je dat het ergste?Astraatjesport schreef: ↑25-08-2017 13:10Het ergste vind ik nog dat zijn zus van alles op de hoogte was.
Er staan veel ergere dingen in je OP. Bijvoorbeeld dat hij is vreemd gegaan, maar vooral dat hij ook nog eens bepaalt wat je wel en niet mag zeggen/vragen. Ik heb het gevoel dat je bang bent voor hem of bang bent dat hij je verlaat.
En hoezo krijgt jouw (ook zijn?) dochter de schuld???
Wegwezen daar, TO. Ik hoop dat je ergens heen kunt. En ga alsjeblieft werken aan je zelfvertrouwen.
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:51
En vertrouw je hem nu weer volledig? Ook als hij bv een avondje gaat stappen en alcohol drinkt?
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:53
Wat snap je daar niet aan? Ze is ook keihard voorgelogen door haar schoonzus. Ergens hoop je toch dat als er iemand zo'n actie van je vent zou veroordelen dat dat je schoonzus is. TO moet zich ongelooflijk eenzaam voelen.Wilhetnietweten schreef: ↑25-08-2017 13:51Echt? Vind je dat het ergste?![]()
Er staan veel ergere dingen in je OP. Bijvoorbeeld dat hij is vreemd gegaan, maar vooral dat hij ook nog eens bepaalt wat je wel en niet mag zeggen/vragen. Ik heb het gevoel dat je bang bent voor hem of bang bent dat hij je verlaat.
En hoezo krijgt jouw (ook zijn?) dochter de schuld???
Wegwezen daar, TO. Ik hoop dat je ergens heen kunt. En ga alsjeblieft werken aan je zelfvertrouwen.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:00
Natuurlijk is dat ook erg, maar om dat als 'het ergste' te kwalificeren lijkt mij een beetje scheef. Bovendien gaat het om zijn zus, je ziet vaker dat familie elkaar steunt. Ik hoop wel dat TO zelf familie heeft, waar ze terecht kan.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:09
Totaal geen problemen mee, als hij gaat stappen of wat drinkt, of wat dan ook.Frankdeman schreef: ↑25-08-2017 13:51En vertrouw je hem nu weer volledig? Ook als hij bv een avondje gaat stappen en alcohol drinkt?
Ik heb iig het vertrouwen terug dat hij eerlijk tegen me zal zijn wat er ook gebeurt.
100% vertrouwen in relaties op zich, heb ik niet meer, maar dat hoeft ook niet perse, je hebt namelijk nooit garantie dat je niet meer gekwetst gaat worden, maar ik laat het zeker niet m'n relatie-geluk verpesten, ik kan nog steeds met volle teugen van m'n partner genieten.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:14
Hoezo is je dochter een schuldige in dit verhaal?
Is ze 16 jaar en heeft ze soms tegen je man gezegd "hé paps, deze mevrouw wil heel graag door je geneukt worden. Ik heb aan mama gevraagd en het mocht."
Of is ze een jaar en een rotvervelend kind want sinds mama haar werk, huishouden en nog eens voor haar moet zorgen wordt arme manlief niet meer nachtelijks op zijn wenken bediend in de slaapkamer?
Of hoe moet ik het zien dat je dochter er schuld aan zou hebben.
Ik zie alleen een vent die schuld heeft. En blijkbaar zich nog niet schuldig genoeg vond. Die op dit moment nog altijd bezig is met zijn eigen hachje te redden en niet met jouw gevoelens. Hij heeft het van zijn borst en nu mag het terug doodgezwegen worden.
Grote kans dat over een tijdje, het verhaal een wending krijgt en als je nog durft er iets over te vragen of te zeggen, hij degene gaat zijn die boos is op jou. Want hij had je gezegd dat je niets over zijn zus mocht zeggen, hij had gezegd dat hij er niets over wilde vertellen. Waarom zit je weer te zagen, waarom laat je hem niet met rust?
En plotseling draait het niet meer over je man die vreemd is gegaan en dat terug wat onder de mat wil schuiven, maar vindt hij dat het werkelijk probleem is dat jij je mond er niet over kan houden.
Laat je daar niet in vangen.
Is ze 16 jaar en heeft ze soms tegen je man gezegd "hé paps, deze mevrouw wil heel graag door je geneukt worden. Ik heb aan mama gevraagd en het mocht."
Of is ze een jaar en een rotvervelend kind want sinds mama haar werk, huishouden en nog eens voor haar moet zorgen wordt arme manlief niet meer nachtelijks op zijn wenken bediend in de slaapkamer?
Of hoe moet ik het zien dat je dochter er schuld aan zou hebben.
Ik zie alleen een vent die schuld heeft. En blijkbaar zich nog niet schuldig genoeg vond. Die op dit moment nog altijd bezig is met zijn eigen hachje te redden en niet met jouw gevoelens. Hij heeft het van zijn borst en nu mag het terug doodgezwegen worden.
Grote kans dat over een tijdje, het verhaal een wending krijgt en als je nog durft er iets over te vragen of te zeggen, hij degene gaat zijn die boos is op jou. Want hij had je gezegd dat je niets over zijn zus mocht zeggen, hij had gezegd dat hij er niets over wilde vertellen. Waarom zit je weer te zagen, waarom laat je hem niet met rust?
En plotseling draait het niet meer over je man die vreemd is gegaan en dat terug wat onder de mat wil schuiven, maar vindt hij dat het werkelijk probleem is dat jij je mond er niet over kan houden.
Laat je daar niet in vangen.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:14
Maargoed,
TO, ik zou dat gedoe met zijn zus totaal negeren, die staat hier los van, het laatste wat je nu kunt gebruiken is bemoeizucht in je relatie.
Leg de focus terug op het werkelijke probleem, en dat is je partner, die in staat is om jou te belazeren en vervolgens niets doet met jouw verdriet.
op deze manier is goedmaken bijna onmogelijk, en dat moet je niet eens willen denk ik.
TO, ik zou dat gedoe met zijn zus totaal negeren, die staat hier los van, het laatste wat je nu kunt gebruiken is bemoeizucht in je relatie.
Leg de focus terug op het werkelijke probleem, en dat is je partner, die in staat is om jou te belazeren en vervolgens niets doet met jouw verdriet.
op deze manier is goedmaken bijna onmogelijk, en dat moet je niet eens willen denk ik.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:30
Zwelgen in liefdesverdriet heeft iedereen wel eens gedaan en daar is an sich niets mis mee, tenzij je een moeder bent en te zorgen hebt voor het welzijn van je kinderen. De keuze om kinderen op de wereld te zetten heb je ooit gemaakt en die verantwoordelijkheid stopt niet bij je eigen ellende. Een kind van 16 krijgt nu de schuld, krijgt hier nu en later genoeg ellende mee en heeft bovendien nog een moeder die toont dat een partner boven eigenwaarde gaat. Dus ja, in het belang van het kind heb ik er geen probleem mee om er een schep bovenop te doen.Tarlin schreef: ↑25-08-2017 13:44Goeie post.
TO haar wereld is ingestort en de viva dames doen er gratis en voor niks een schepje bovenop. Of jullie hebben nooit echt liefdesverdriet meegemaakt of jullie hebben het inlevingsvermogen van een stoeptegel.
Als je gevoel uitschakelen zo makkelijk was werd er nooit meer een topic geopend.
Sterkte TO.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:51
Als hij vreemd is gegaan en terug bij jou is aan komen kloppen mag hij wel heel erg diep door het stof gaan om dat goed te maken.
Er niet over (mogen) praten is daar geen onderdeel van. Alsof jij er geen verdriet van mag hebben. Conclusie: hij is een klootzak, wegwezen. Ben je ook meteen van die zus af.
Er niet over (mogen) praten is daar geen onderdeel van. Alsof jij er geen verdriet van mag hebben. Conclusie: hij is een klootzak, wegwezen. Ben je ook meteen van die zus af.
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:59
Ohja. Alsof dat werkt. Hoe gezond denk je dat een relatie is wanneer de één een verwijt boven het hoofd van de ander kan houden als dreigement?Pijnboompitje25 schreef: ↑25-08-2017 14:51Als hij vreemd is gegaan en terug bij jou is aan komen kloppen mag hij wel heel erg diep door het stof gaan om dat goed te maken.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 15:00
0.27% gewijzigd
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:08
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:14
Niet als dreigement of verwijtend. Dat heeft ook helemaal geen zin.
Maar er samen moeite voor doen lijkt me het minimum. En als je zelfvertrouwen door zijn vreemdgaan een flinke knauw heeft gekregen kan het heel veel doen als hij net een beetje meer moeite doet om jou je terug geliefd en waardevol te doen voelen (omdat hij ziet dat hij fout zat, de juiste intenties heeft).
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:20
Tadderak30 schreef: ↑25-08-2017 14:30Een kind van 16 krijgt nu de schuld, krijgt hier nu en later genoeg ellende mee
Verzin je wel vaker dingen die er helemaal niet staan?
anoniem_299213 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 15:43
0.51% gewijzigd
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:36
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:43
Mijn collegae zijn je dankbaarjeansjacket schreef: ↑25-08-2017 15:36Ik zet Tammy Wynette in https://www.youtube.com/watch?v=DwBirf4BWew
koekies zijn lekker
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:50
Allemaal aan het line dancen
you go girl
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:13
Of het vreemdgaan was een symptoom. Wat het meestal is, gok ik.Pijnboompitje25 schreef: ↑25-08-2017 15:14Niet als dreigement of verwijtend. Dat heeft ook helemaal geen zin.
Maar er samen moeite voor doen lijkt me het minimum. En als je zelfvertrouwen door zijn vreemdgaan een flinke knauw heeft gekregen kan het heel veel doen als hij net een beetje meer moeite doet om jou je terug geliefd en waardevol te doen voelen (omdat hij ziet dat hij fout zat, de juiste intenties heeft).