Hoe lang nog daten?
zondag 27 augustus 2017 om 09:49
Ik ben in maart van dit jaar benaderd door een leuke man. Ik kende hem al langer, maar we hadden beiden een relatie. Toen hij hoorde dat ik gescheiden was, vroeg hij me uit. Ik zocht er niets achter en ging in mei gezellig mee. Die avond hebben we lang gesproken over onze vorige relaties, ervaringen en wensen. We zijn beiden dik in de 40. Hij gaf aan dat hij nog wel een kinderwens heeft. Ik heb toen gezegd dat ik dik in de 40 ben en geen "garantie" kan geven dat het zou lukken. Dat zag hij ook wel in. Hij gaf toen aan dat hij mij heel leuk vind, maar wist niet zeker of hij ervoor moest gaan en of het nog steeds zou werken als we geen kinderen zouden krijgen. Ik zag op dat moment duidelijk dat hij in een tweestrijd zat.
We zijn inmiddels een paar maanden verder. We zien elkaar bijna elk weekend. Als we elkaar zien, is het erg gezellig. Maar sinds dat ene gesprek, hebben we het er nooit meer over gehad. Ik begin hem leuk te vinden, maar ik heb ook veel moeite met het feit dat we nergens meer inhoudelijk over praten. Hij heeft me inmiddels aan veel vrienden voorgesteld en voor feestjes uitgenodigd waar ook zijn vrienden bij zijn. Iedereen vermoedt wel dat we daten, maar hij spreekt het niet uit en is erg gestresst als er andern bij zijn. Als we alleen zijn, is hij erg lief en zorgzaam, maar hij vraagt bijna nooit iets persoonlijks en als we afscheid nemen, wordt er nooit uitgesproken wanneer we elkaar weer zien. Hij appt mij elke dag, een paar keer per dag met allerlei dingetjes, maar voor mijn gevoel blijven we nu hangen in iets waarvan we niet weten wat het is. Ik vraag me nu af of ik ermee moet stoppen. Ik vind hem erg leuk, maar voor mijn gevoel zit er geen ontwikkeling in hoe we met elkaar omgaan. What to do?
We zijn inmiddels een paar maanden verder. We zien elkaar bijna elk weekend. Als we elkaar zien, is het erg gezellig. Maar sinds dat ene gesprek, hebben we het er nooit meer over gehad. Ik begin hem leuk te vinden, maar ik heb ook veel moeite met het feit dat we nergens meer inhoudelijk over praten. Hij heeft me inmiddels aan veel vrienden voorgesteld en voor feestjes uitgenodigd waar ook zijn vrienden bij zijn. Iedereen vermoedt wel dat we daten, maar hij spreekt het niet uit en is erg gestresst als er andern bij zijn. Als we alleen zijn, is hij erg lief en zorgzaam, maar hij vraagt bijna nooit iets persoonlijks en als we afscheid nemen, wordt er nooit uitgesproken wanneer we elkaar weer zien. Hij appt mij elke dag, een paar keer per dag met allerlei dingetjes, maar voor mijn gevoel blijven we nu hangen in iets waarvan we niet weten wat het is. Ik vraag me nu af of ik ermee moet stoppen. Ik vind hem erg leuk, maar voor mijn gevoel zit er geen ontwikkeling in hoe we met elkaar omgaan. What to do?
zondag 27 augustus 2017 om 10:04
zondag 27 augustus 2017 om 10:13
Ok, ik denk echt dat hij gewoon niks concreets aandurft, daar lijkt het tenminste op, maar wat anderen hier ook zeggen: jullie zijn veel samen, benut die tijd ook om te praten over wat jou bezighoudt in het heden, over jullie en de toekomst.
zondag 27 augustus 2017 om 10:30
Wil je zelf wel kinderen, of wilde je hem tijdens eerste gesprek niet wegjagen? Ik zou hem toch echt wel vragen wat hij verwacht, want realistisch gezien is de kans dat jullie samen kinderen krijgen vrij klein. Wil je tijd verspillen aan een man die geen toekomst met je wil?Bonita75 schreef: ↑27-08-2017 09:49Ik ben in maart van dit jaar benaderd door een leuke man. Ik kende hem al langer, maar we hadden beiden een relatie. Toen hij hoorde dat ik gescheiden was, vroeg hij me uit. Ik zocht er niets achter en ging in mei gezellig mee. Die avond hebben we lang gesproken over onze vorige relaties, ervaringen en wensen. We zijn beiden dik in de 40. Hij gaf aan dat hij nog wel een kinderwens heeft. Ik heb toen gezegd dat ik dik in de 40 ben en geen "garantie" kan geven dat het zou lukken. Dat zag hij ook wel in. Hij gaf toen aan dat hij mij heel leuk vind, maar wist niet zeker of hij ervoor moest gaan en of het nog steeds zou werken als we geen kinderen zouden krijgen. Ik zag op dat moment duidelijk dat hij in een tweestrijd zat.
zondag 27 augustus 2017 om 10:38
Hij vindt je leuk. Hij zou best een relatie met je willen als je hem nog kinderen zou kunnen geven.
Maar ja je bent dik in de 40 schrijf je dus dat gaat niet meer.
Ondertussen Kent hij geen jongere vrouw die hij leuk vindt en alleen zijn wil hij ook niet.
Want hij kan jou wel opgeven maar als die jongere vrouw nooit komt heeft hij alsnog geen kind en ook geen relatie.
Als jullie met zijn tweeën zijn schuift hij zijn kinderwens naar de achtergrond.
Als jullie in gezelschap zijn gaat hij zich afvragen wat vrienden en familie zouden denken als hij jou ineens zou dumpen voor een jongere vrouw. Daardoor voelt hij zich ongemakkelijk.
Ondertussen Kent hij geen jongere vrouw die hij leuk vindt en alleen zijn wil hij ook niet.
Want hij kan jou wel opgeven maar als die jongere vrouw nooit komt heeft hij alsnog geen kind en ook geen relatie.
Als jullie met zijn tweeën zijn schuift hij zijn kinderwens naar de achtergrond.
Als jullie in gezelschap zijn gaat hij zich afvragen wat vrienden en familie zouden denken als hij jou ineens zou dumpen voor een jongere vrouw. Daardoor voelt hij zich ongemakkelijk.
zondag 27 augustus 2017 om 10:59
Erg zuur om te lezen, komt heel hard aan, maar dat zou inderdaad zomaar eens de werkelijkheid/waarheid kunnen zijn. Dat zou een reden zijn om zelf mijn conclusies te trekken.Flowerspowers schreef: ↑27-08-2017 10:52Wat ik zo lees, ik denk dat hij jou heel leuk en lief vind, maar als er een jongere vrouw inclusief kind en/of kinderwens voorbij komt, jij exit bent.
Dus enige wat je kunt doen is praten met hem.
zondag 27 augustus 2017 om 11:03
Ik voel me ook niet helemaal lekker bij zijn gestresstheid.sugarmiss schreef: ↑27-08-2017 10:38Hij vindt je leuk. Hij zou best een relatie met je willen als je hem nog kinderen zou kunnen geven.
De hele situatie maakt dat ik na een date niet super enthousiast kan zijn. Ik vind het heel stom van mezelf dat ik me nu zo afhankelijk en afwachtend opstel.
zondag 27 augustus 2017 om 11:10
Wat raar dat je onbevangen die date inging en jullie het al meteen over kinderen hadden. Ik denk dat jullie beiden te oud zijn, ja hij kan altijd nog, maar denk dat kinderen gewoon geen optie zijn. Dus bespreek dat en kijk wat hij dan wil. Je bent dik in de 40. Wat wil jij eigenlijk? Dat telt toch ook?
zondag 27 augustus 2017 om 11:16
Raar en naïef misschien, maar dat was wel zo. En dat gesprek kwam gewoon. Ja voor hem zou dat geen probleem moeten zijn. De leeftijd van een man maakt niet uit. En wellicht is het inderdaad zo dat hij nog hoopt op een wat jongere vrouw waarmee hij wel kansen heeft.prinsesmaxima schreef: ↑27-08-2017 11:10Wat raar dat je onbevangen die date inging en jullie het al meteen over kinderen hadden. Ik denk dat jullie beiden te oud zijn, ja hij kan altijd nog, maar denk dat kinderen gewoon geen optie zijn. Dus bespreek dat en kijk wat hij dan wil. Je bent dik in de 40. Wat wil jij eigenlijk? Dat telt toch ook?
Ik had graag kinderen gewild, maar realiseer me ook goed dat ik nu te laat ben.
zondag 27 augustus 2017 om 11:17
Wat is dat toch dat je perse kinderen moet hebben ?
Een relatie zonder kinderen kan ook heel leuk zijn. Als je beiden 40+ bent krijgen de kinderen wel heel oude ouders, lijkt me ook niet leuk voor hen. Maar aan het nageslacht denken is kennelijk de mens niet eigen, gezien de milieuschade en overbevolking.
8 miljard mensen op deze wereld is meer dan genoeg, de bevolking mag best minder hard groeien, goed voor milieu, huidige en toekomstige generaties (als die er nog zijn want als we zo doorgaan verstikken de de aarde met vervuiling en overbevolking).
Een relatie zonder kinderen kan ook heel leuk zijn. Als je beiden 40+ bent krijgen de kinderen wel heel oude ouders, lijkt me ook niet leuk voor hen. Maar aan het nageslacht denken is kennelijk de mens niet eigen, gezien de milieuschade en overbevolking.
8 miljard mensen op deze wereld is meer dan genoeg, de bevolking mag best minder hard groeien, goed voor milieu, huidige en toekomstige generaties (als die er nog zijn want als we zo doorgaan verstikken de de aarde met vervuiling en overbevolking).
zondag 27 augustus 2017 om 11:28
creativeguy schreef: ↑27-08-2017 11:17Wat is dat toch dat je perse kinderen moet hebben ?
Een relatie zonder kinderen kan ook heel leuk zijn.
Sterker nog: kinderloze stellen zijn over het algemeen zelfs gelukkiger dan koppels met kinderen.
zondag 27 augustus 2017 om 11:48
Praat met hem voordat je conclusies trekt. Misschien heeft hij zijn toekomstbeeld wel bijgesteld. Kinderen zijn echt niet zaligmakend hoor. Weg geld, weg vrijheid. En als hij er op zijn leeftijd nog aan gaat beginnen is hij straks al met pensioen en zijn ze nog niet de deur uit.
zondag 27 augustus 2017 om 11:56
Is '75 je geboortejaar? Je bent dus 42?
Wat houdt je eigenlijk tegen om het gesprek met hem aan te gaan? Je kunt toch gewoon benoemen wat je voelt, wat je wilt, en ook wat je merkt bij hem. Dan ontstaat er een gesprek.
Ik vind het zo gek als mensen niet durven te praten, zeker op jullie leeftijd.
Overigens vind ik je leeftijd wel oud, maar niet te oud voor een kind. Maar dan moet de relatie natuurlijk wel superstabiel zijn, en zo klinken jullie niet. Ik denk dat dat een groter probleem is dan je leeftijd.
De levensverwachting neemt alleen maar toe, alsook de medische wereld qua screening etc, dus ik zou het echt niet gek vinden als je er nog voor zou willen gaan.
Wat houdt je eigenlijk tegen om het gesprek met hem aan te gaan? Je kunt toch gewoon benoemen wat je voelt, wat je wilt, en ook wat je merkt bij hem. Dan ontstaat er een gesprek.
Ik vind het zo gek als mensen niet durven te praten, zeker op jullie leeftijd.
Overigens vind ik je leeftijd wel oud, maar niet te oud voor een kind. Maar dan moet de relatie natuurlijk wel superstabiel zijn, en zo klinken jullie niet. Ik denk dat dat een groter probleem is dan je leeftijd.
De levensverwachting neemt alleen maar toe, alsook de medische wereld qua screening etc, dus ik zou het echt niet gek vinden als je er nog voor zou willen gaan.
zondag 27 augustus 2017 om 11:57
zondag 27 augustus 2017 om 18:55
Sorry, ik wil je geen vervelend gevoel geven. Ik heb geschreven zoals het op mij overkomt. Sterkte met alles
Always look on the bright side of life