Hulp gevraagd

30-08-2017 09:10 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ik heb eigenlijk een vraagje wij zijn een gezin met 5 kinderen we hebben ons ingeschreven bij de kamer van koophandel omdat me vriend voor zich zelf is begonnen nu hebben we gehoord dat we pas over 5 weken onze eerste factuur uit betaald krijgen nu wil ik graag weten waar ik in Rotterdam kan gaan voor boodschappen voor mij en me kids alvast bedankt voor het mee denken
Er zijn 133 spoed vacatures in de omgeving van Rotterdam..dat betekent dat je vrijwel.direct aan de slag kunt..zie Google. Als je zoekt op direct beginnen vind ik 492 vacatures in je omgeving..
Wat een ondoordachte beslissingen zijn er genomen, dit is kansloos.

Laat je man naar een ander uitzendbureau gaan voor werk, waardoor hij normaal betaald wordt en (sociale) zekerheden heeft.

En schrijf je weer uit bij de KvK, want dat kost ook ieder jaar geld (en je hebt misschien bepaalde verplichtingen) en ga zelf ook iets doen voor de kost, op tijden dat je man niet werkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben blij dat jullie mee denken en nee gat me niet om gratis dingen ik was met stichting uit de brand bezig aangezien ik deze tip kreeg dus niet denken als ik niet reageer dat ik niet blij ben met de info😀
himalaya schreef:
30-08-2017 10:48
Wat een ondoordachte beslissingen zijn er genomen, dit is kansloos.

En schrijf je weer uit bij de KvK, want dat kost ook ieder jaar geld (en je hebt misschien bepaalde verplichtingen) en ga zelf ook iets doen voor de kost, op tijden dat je man niet werkt.

Inschrijven KvK kost geld, daarna kost KvK geen geld meer. De jaarlijkse bijdrage bestaat al enige tijd niet meer.

To, ik hoop dat het lukt met de stichting en dat jullie nog eens goed gaan nadenken over de beslissing die jullie hebben genomen mbt het zzp-er zijn van je vriend. Laat hem zoeken naar een baan met meer vastigheid, zeker met een gezien met kinderen is dat belangrijk.
Helpmeaub1 schreef:
30-08-2017 10:54
Ben blij dat jullie mee denken en nee gat me niet om gratis dingen ik was met stichting uit de brand bezig aangezien ik deze tip kreeg dus niet denken als ik niet reageer dat ik niet blij ben met de info😀
Goed bezig! Kunnen ze je helpen?
:fortune: Ik zie een schuldtrajectje aankomen.. vijf kinderen, topicopener werkt niet en is duidelijk zeer laag opgeleid en man laat zich in de luren leggen door zijn werkgever en begint voor zichzelf zonder enige buffer.
Of een schuldtraject met laag opgeleid te maken heeft laat jouw opleidingsniveau zo reactie dus laten we het niet over opleiding hebben ja mijn man werkt laay hij zich volgens sommige on de liren leggen beter dan bijstand uitkering
TO, beseffen jullie dat jullie ook geen WW krijgen wanneer er geen werk is ?
Beseffen jullie dat er niets betaald wordt als hij (lang of kort) ziek is ?

Beseffen jullie dat jullie afstand gedaan hebben van nagenoeg alle sociale voorzieningen ?
Niet geschoten is altijd mis
Helpmeaub1 schreef:
30-08-2017 11:55
Of een schuldtraject met laag opgeleid te maken heeft laat jouw opleidingsniveau zo reactie dus laten we het niet over opleiding hebben ja mijn man werkt laay hij zich volgens sommige on de liren leggen beter dan bijstand uitkering
Het gaat niet om het schuldtraject op zich, maar om de totale onkunde over hoe je je financieel redt. In welk universum zijn de keuzes die jullie hebben gemaakt slim? Ik kan jullie werkelijk op geen enkele slimme keuze betrappen.
En als je dan een topic kunt openen op een forum, dan kun je toch ook een rondje googelen naar -ik noem maar wat- uitbetalingen, ZZP-ers, banen, goedkoop/gratis eten, financieel advies, anticonceptie, financiële buffers. Etc etc etc.
Helpmeaub1 schreef:
Nou dat laatste weet ik nog zo net niet. Als ik moest kiezen tussen niks of een bijstandsuitkering zou ik toch echt kiezen voor die uitkering.

Maar je man kan er ook nog voor kiezen om gewoon te stoppen met dat zzp gedoe en weer via een uitzendbureau te gaan werken, liefst morgen aan de dag. Dan heb je in ieder geval volgende week weer een beetje inkomen, en dat is altijd beter dan vijf weken wachten.

En zo veel meer gaat ie als zzp'er toch niet verdienen. Er komt misschien per maand wel meer op je rekening, maar daarvan ben je een groot deel kwijt aan verzekeringen, btw afdracht en andere narigheid.
Helpmeaub1 schreef:

Niemand beweert dat een schuldentraject met een lage opleiding te maken heeft, beter lezen.. Je kunt nu wel een partijtje kattig gaan doen maar zoals je merkt is iedereen hier het wel met elkaar eens. In dit geval is het maar de vraag of dit beter is dan bijstand. Je hebt helemaal nergens meer recht op. Als je man vanmiddag een ongeluk krijgt en een half jaar moet revalideren dan heb je helemaal nergens recht op, een half jaar lang niet. Als de opdrachtgever van je man de opdracht stopt en hij heeft geen nieuwe opdrachtgever dan heeft hij nergens recht op, geen rooie rot cent krijg je, 5 kinderen of niet. Zo te lezen hebben jullie je niet goed laten voorlichten en loop je al meteen tegen problemen aan. Eigenlijk is je man gewoon genaaid door zijn werkgever, die betaald nu geen premies meer voor je man en kan hem zo de laan uit sturen. Terwijl jullie nu al financiële problemen hebben terwijl hij nog niet eens begonnen is en als er ook maar iets misgaat zitten jullie tot je nek in de problemen. Als ik jullie was zou ik hiermee kappen en een baan in loondienst zoeken, dit is een veel te onzeker bestaan voor een gezin met 5 kinderen en jullie hebben duidelijk geen idee waar jullie aan begonnen zijn. Als hij hiermee doorgaat laat jullie dan heel goed voorlichten over het afdragen van premies enz. Anders zit je straks ook nog met een gigantische belastingschuld.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Als ze nu al geen enkele buffer hebben om wat te eten te kopen, heb ik zo'n flauw vermoeden dat reserveringen voor afdrachten er ook niet in gaat zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je gaat toch eerst informeren, en dan geld opzij doen voordat je iets doet?
MwTheelepel schreef:
30-08-2017 12:58
Niemand beweert dat een schuldentraject met een lage opleiding te maken heeft, beter lezen.. Je kunt nu wel een partijtje kattig gaan doen maar zoals je merkt is iedereen hier het wel met elkaar eens
Sorry maar ik vond die opmerking van Nessemeisje onnodig kwetsend en laag bij de grond dus dat TO daar kattig op reageert vind ik niet gek.

Verder wordt hier in het topic vergeten dat niet iedereen in staat is om lange lappen tekst te lezen of de juiste informatiebronnen te vinden.

TO, het enige advies is echt dat je man weer een baan in loondienst krijgt
bethweeter schreef:
30-08-2017 13:16
Sorry maar ik vond die opmerking van Nessemeisje onnodig kwetsend en laag bij de grond dus dat TO daar kattig op reageert vind ik niet gek.

Verder wordt hier in het topic vergeten dat niet iedereen in staat is om lange lappen tekst te lezen of de juiste informatiebronnen te vinden.

TO, het enige advies is echt dat je man weer een baan in loondienst krijgt
Nou als je bekijkt welke keuzes ze tot nu toe gemaakt hebben dan vermoed ik dat ze waarschijnlijk gelijk krijgt als ze zo doorgaan.. Zonder buffer als zzp'er beginnen terwijl je 5 kinderen te voeden hebt, afstand doen van zo een beetje elke vorm van sociale voorzieningen, terwijl je vijf kinderen hebt. Dat klinkt niet als een stel dat gezonde financiële keuzes maakt. Als er geen cent spaargeld is en ze lopen nu een maand achter met alle vaste lasten dan lopen ze dat ook niet zomaar in. De enige manier om het snel in te lopen is ook het deel dat naar de belasting moet ervoor gebruiken maar ja dan hebben ze een schuld bij de belastingdienst. Daarbij betwijfel ik of ze zich hebben gerealiseerd dat hij nu zelf moet betalen voor een verzekering ivm ziekte enz. Die verzekeringen kosten een bak geld dus er zal nog minder overblijven dan ze gedacht hadden. Niet verzekeren kan maar dan lopen ze het risico met 5 kinderen zonder inkomen te komen als hij wel ziek wordt. Niets in dit verhaal zorgt ervoor dat ik hun toekomst rooskleurig inzie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
30-08-2017 14:18
Nou als je bekijkt welke keuzes ze tot nu toe gemaakt hebben dan vermoed ik dat ze waarschijnlijk gelijk krijgt als ze zo doorgaan.. Zonder buffer als zzp'er beginnen terwijl je 5 kinderen te voeden hebt, afstand doen van zo een beetje elke vorm van sociale voorzieningen, terwijl je vijf kinderen hebt. Dat klinkt niet als een stel dat gezonde financiële keuzes maakt. Als er geen cent spaargeld is en ze lopen nu een maand achter met alle vaste lasten dan lopen ze dat ook niet zomaar in. De enige manier om het snel in te lopen is ook het deel dat naar de belasting moet ervoor gebruiken maar ja dan hebben ze een schuld bij de belastingdienst. Daarbij betwijfel ik of ze zich hebben gerealiseerd dat hij nu zelf moet betalen voor een verzekering ivm ziekte enz. Die verzekeringen kosten een bak geld dus er zal nog minder overblijven dan ze gedacht hadden. Niet verzekeren kan maar dan lopen ze het risico met 5 kinderen zonder inkomen te komen als hij wel ziek wordt. Niets in dit verhaal zorgt ervoor dat ik hun toekomst rooskleurig inzie.
Het ging om de woordkeuze van Nessemeisje maar misschien ben ik de enige die dat kwetsend vond.

Verder ben ik het met je eens. Maar ik maak daarbij dus wel de kanttekening dat niet iedereen in staat is om alles te overzien en op basis van de juiste informatie keuzes te maken.
_Marana_ schreef:
30-08-2017 09:35
Waarom gaat je vriend voor zichzelf beginnen? Op verzoek van een werkgever gaat hij zzp-en? Besef je wel dat hij van dat hogere loon dan ook omzetbelasting moet betalen, en een arbeidsongeschiktheidsverzekering, en ook zelf moet sparen voor zijn pensioen? Geef dat geld over 5 weken alsjeblieft niet allemaal uit, want dan kom je nog meer in de problemen...
Dit. dus sparen is vanaf volgende maand echt noodzakelijk want de belastingdienst komt vanzelf aankloppen. ik heb het idee dat jullie je ergens ingestort hebben terwijl jullie van toeten noch blazen weten. Bezoek eens een voorlichtingsbijeenkomst voor startende ondernemers bij de KvK. Je moet als ZZP-er zelf betalen wat een werkgever normaal voor je betaalt. Die werkgever van je man heeft hem dat niet voor niets gevraagd. En nergens krijg je salaris op je eerste dag, dus dat je nu niks hebt had je ook zelf wel kunnen bedenken. Voor nu; verkoop wat of klus ergens bij, of leen wat geld bij familie of ga daar eten.
En wat je man betreft, laat hem weer in loondienst gaan. Veel makkelijker in jullie geval.
Don't cry, buy a bag and move on.
Het advies is hierboven al gegeven: ga alsjeblieft zo snel mogelijk weer in loondienst want dit is een ramp in wording. Zéér onverstandig als je vijf kinderen hebt en geen spaargeld.

Die zogenaamde werkgever maakt gewoon misbruik van je. Heb je er bijvoorbeeld aan gedacht dat je als zzp'er al gauw vier keer zoveel moet verdienen omdat je alles zelf moet betalen? En dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben omdat het anders verkapte loondienst is, op straffe van allerlei boetes?

Echt, niet doen als je niet weet waar je mee bezig bent!
Flessen verzamelen en inleveren, ook bij de buren vragen

Op Facebook een oproepje zetten voor eten (blikjes, kliekjes, havermout, dat soort dingen). Gebruik het geld van de flessen vervolgens voor wat goedkope groente (wortel, ui, aanbieding op de markt, Turkse super). Je kunt prima een paar dagen zonder vlees of vis, dus doe dat max 2 keer per week.

Vraag aan iedereen die je kent of ze een klusje voor je hebben in ruil voor geld of eten.
Hoe oud zijn de kinderen TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven