Hulp gevraagd

30-08-2017 09:10 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ik heb eigenlijk een vraagje wij zijn een gezin met 5 kinderen we hebben ons ingeschreven bij de kamer van koophandel omdat me vriend voor zich zelf is begonnen nu hebben we gehoord dat we pas over 5 weken onze eerste factuur uit betaald krijgen nu wil ik graag weten waar ik in Rotterdam kan gaan voor boodschappen voor mij en me kids alvast bedankt voor het mee denken
Jij werkt zelf niet ?
Familie of vrienden waar je aan kunt kloppen ?
Bij alle supermarkten kun je boodschappen doen.
De markt;
dinsdag en zaterdag op Blaak
Woensdag en zaterdag op Afrikaanderplein
Eeehhh.. in de winkel?
Lekker duidelijke vraag.
Aahh bedoel je voor gratis boodschappen?
Nergens... :mrgreen:

(Wel eens van sparen gehoord trouwens?)
Ik wil graag weten of iemand weet waar ik hulp kan krijgen in Rotterdam wij zijn een gezin met 5 kinderen en hebben ons ingeschreven bij KvK om dat mijn vriend voor zich zelf werkt nu hebben wij gehoord dat hét 5 weken duurt voordat we ons eerste factuur uit betaald krijgen wij weten niet wat te doen bedankt voor het mee denken
Sommige uitzendbureau´s betalen een weekloon.

Gratis boodschappen krijg je, denk ik, nergens. Maar je zou eens een oproepje op je fb pagina kunnen plaatsen met de vraag of er iemand nog op korte termijn wat werk heeft. Je zou je als poetshulp kunnen aanbieden, krijg je in die omgeving rond de 15 euro per uur voor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En TO, je hebt 2 dezelfde topics geopend. Deze kun je laten samenvoegen op het mod topic. Dank alvast.
Duidelijke vraag ja sparen maar als je van uitzendloontje en 5 kindjes moet sparen is lastig als ik had geweten dat ik 5 weken moest wachten dan gaf ik je gelijk maar wist dit niet helaas en ja het gaat om gratis boodschappen want voor voor voedselbank kom ik niet in aanmerking omdat het maar voor 5 weken is
Waar heb je precies hulp mee nodig?
Ga naar maatschappelijk werk.
Wat is het probleem?
Hoe deed je dat tot voor kort dan?
met welk geld deed je waar boodschappen?
Dat ik 5 weken geen inkomen heb dus 5 weken geen loon en maatschappelijk hulp ben ik geweest maar omdat ik over 5weken loon krijg ivm de inschrijving KvK komen wij niet in aanmerking en is lastig met mijn kids
Dan aankloppen bij familie of op weggeef facebookgroepen kijken.
Misschien kun je zelf overbodige spullen wegdoen/ruilen tegen boodschappen.
Wat heb je nog in huis ?
Voedselbank heeft soms wel noodpakketten.

Bij de jumbo mag je (dacht ik) gratis meenemen wat over datum is. Je kunt mazzel hebben. En ga eens langs wat van die stadstuintjes. Mensen met een moestuin hebben doorgaans teveel, als je het heel lief vraagt krijg je misschien wel wat.

En zoek hier op het forum eens naar topics met als titel iets in de richting als `met tien euro nog tien dagen eten, wie heeft er tips?` Vind je hele ladingen recepten die maar heel weinig kosten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Helpmeaub1 schreef:
30-08-2017 09:21
Duidelijke vraag ja sparen maar als je van uitzendloontje en 5 kindjes moet sparen is lastig als ik had geweten dat ik 5 weken moest wachten dan gaf ik je gelijk maar wist dit niet helaas en ja het gaat om gratis boodschappen want voor voor voedselbank kom ik niet in aanmerking omdat het maar voor 5 weken is
kun je hulp vragen?
mee-eten bij vrienden?
Familie?
ergens wat geld lenen??
Facebook-pagina´s mbt ´weggeven´
iets verkopen?
Wat heb je nog in je voorraadkasten/vriezer/koelkast etc. ?
Wat heb je aan spullen in huis die je eventueel kunt verkopen/ruilen voor voedsel?
Zoek extra inkomsten, bijvoorbeeld tuinwerk, schoonmaaakwerk, oppassen etc. Dat soort klusjes worden direct uitbetaald.
Benader familie en vrienden, leg de situatie uit en vraag of ze kunnen helpen.
En je hebt 0 euro op je bankrekening?
Hoe kreeg je eerder je geld dan? Heb je een baan?
Oké dat kan ik proberen voor die tijd deden we met uitzendloontje geen vetpot en we zijn een gezin met 5 kinderen dus sparen zat er niet in gelukkig over ,,5 , weken beter loon en sparen
Helpmeaub1 schreef:
30-08-2017 09:24
Dat ik 5 weken geen inkomen heb dus 5 weken geen loon en maatschappelijk hulp ben ik geweest maar omdat ik over 5weken loon krijg ivm de inschrijving KvK komen wij niet in aanmerking en is lastig met mijn kids

Ik begrijp de link tussen 'loon' en 'KvK' niet. Ik denk dat het handig is als je wat meer uitleg geeft en daarbij de juiste termen gebruikt.
Je haalt wat dingen door elkaar, inschrijven Kvk heeft in de basis niets te maken met uitbetaling facturen. Ik weet niet wat de reden is om zelfstandig te worden, maar klinkt niet echt doordacht. Jullie hebben bijvoorbeeld geen buffer. Hebben jullie wel een duidelijk wat zelfstandige zijn inhoud?

Ga naar maatschappelijk werk, wellicht dat zij iets voor jullie kunnen betekenen.
TV verkopen? Andere niet-noodzakelijke dingen verkopen?
Op Facebook kun je je aanmelden bij 'samen eten delen'.
hij had een uitzendbaantje? en wat is jouw inkomen? Kun jij (tijdelijk) meer uur gaan werken? Voorschot vragen aan je baas?
Via zijn baas van uitzendbureau werd gezegd dat zzp'er beter was maar als zzp'er zegt zijn baas dat hij over 5 weken eerste loon krijg toen hij op uitzendkracht werkte verdiende hij net genoeg om te overleven ook 1 van de redenen om zzp'er te worden was meer inkomen zodat we ook een buffer op kunnen bouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven