Telefoon partner
woensdag 30 augustus 2017 om 14:48
woensdag 30 augustus 2017 om 14:55
Ik vind het echt heel gek dat je je partner wil 'testen'.
Mijn vriend en ik gebruiken elkaars telefoon gewoon als het uitkomt (bijvoorbeeld als er een van de twee boven ligt, of er een recept op een van de telefoons staat die we willen maken) en laten elkaar gesprekken lezen en meelezen wanneer dit relevant is voor ons beide (of gewoon leuk).
Ik zie echt geen enkele reden waarom ik zijn telefoon zou vragen om hem te testen, ik zie sowieso geen reden om hem met wat dan ook te testen als me wat dwars zit zeg ik dat gewoon. Klinkt bijna alsof jij wat te verbergen hebt (gevalletje, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten).
Mijn vriend en ik gebruiken elkaars telefoon gewoon als het uitkomt (bijvoorbeeld als er een van de twee boven ligt, of er een recept op een van de telefoons staat die we willen maken) en laten elkaar gesprekken lezen en meelezen wanneer dit relevant is voor ons beide (of gewoon leuk).
Ik zie echt geen enkele reden waarom ik zijn telefoon zou vragen om hem te testen, ik zie sowieso geen reden om hem met wat dan ook te testen als me wat dwars zit zeg ik dat gewoon. Klinkt bijna alsof jij wat te verbergen hebt (gevalletje, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten).
woensdag 30 augustus 2017 om 15:21
Ik zeg wel dat ik het ben. Jij vindt het raar voor ons is het normaal. Ik ben er blij mee dat er bij ons niet zo krampachtig wordt gedaan over dat soort dingen. Als ik een berichtje ergens binnen krijg en ik ben even bezig dan vraag ik aan hem ook weleens kijk even wie het is en reageer eventueel. Waarom niet?MoirenPhae schreef: ↑30-08-2017 14:19Je reageert op fb terwijl je doet alsof je hem bent?
Dat is raar.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:27
Ja dat doen ik en mijn vriend ook. Eventueel door erbij te zeggen dat ik het ben ipv dat hij het is, of door even te citeren voor elkaar.Sleutels schreef: ↑30-08-2017 15:21Ik zeg wel dat ik het ben. Jij vindt het raar voor ons is het normaal. Ik ben er blij mee dat er bij ons niet zo krampachtig wordt gedaan over dat soort dingen. Als ik een berichtje ergens binnen krijg en ik ben even bezig dan vraag ik aan hem ook weleens kijk even wie het is en reageer eventueel. Waarom niet?
woensdag 30 augustus 2017 om 15:32
woensdag 30 augustus 2017 om 15:33
Ja tuurlijk mag ik in zijn telefoon kijken. Niet dat ik dat vaak doe, maar soms komt het zo uit. Bijvoorbeeld als we in de auto zitten en er komen berichtjes binnen, of hij staat onder de douche en er belt iemand, dan pak ik gewoon op/lees zijn appjes.
Wij hebben niks voor elkaar te verbergen, maar zomaar in zijn telefoon neuzen doe ik niet. Ik vind dat onze vrienden ook privacy hebben.
Wij hebben niks voor elkaar te verbergen, maar zomaar in zijn telefoon neuzen doe ik niet. Ik vind dat onze vrienden ook privacy hebben.
woensdag 30 augustus 2017 om 16:21
Dit is op het moment wel een issue bij ons.
Een aantal maanden geleden waren mijn vriend en ik aan het koken, en pakte hij mijn telefoon erbij voor het recept. Op dat moment kwam er een bericht binnen van een vriend van me. Dit maakte hem nieuwsgierig, en daarom vroeg hij of hij het mocht lezen. Ik had hier geen enkel probleem mee. Wat ik minder leuk vond: Hij las niet alleen dat bericht. Hij liep alle eerdere gesprekken langs, en begon vragen te stellen als 'Waar gaat dit over?' en 'Wat bedoelt hij hier precies mee?'.
Mijn vriend denkt dat ik het niet gemerkt heb, maar ik weet dat hij daarna nog enkele keren in mijn telefoon heeft gekeken. Zelfs een keer om half 3 's nachts. De volgende ochtend vroeg een vriendin mij namelijk wat ik die nacht had uitgespookt, omdat ik zo laat nog online was geweest. Ondanks dat ik niet te verbergen heb, voelt het nu wel zo. Ik hou mijn telefoon nu toch wat beter in de gaten.
Een aantal maanden geleden waren mijn vriend en ik aan het koken, en pakte hij mijn telefoon erbij voor het recept. Op dat moment kwam er een bericht binnen van een vriend van me. Dit maakte hem nieuwsgierig, en daarom vroeg hij of hij het mocht lezen. Ik had hier geen enkel probleem mee. Wat ik minder leuk vond: Hij las niet alleen dat bericht. Hij liep alle eerdere gesprekken langs, en begon vragen te stellen als 'Waar gaat dit over?' en 'Wat bedoelt hij hier precies mee?'.
Mijn vriend denkt dat ik het niet gemerkt heb, maar ik weet dat hij daarna nog enkele keren in mijn telefoon heeft gekeken. Zelfs een keer om half 3 's nachts. De volgende ochtend vroeg een vriendin mij namelijk wat ik die nacht had uitgespookt, omdat ik zo laat nog online was geweest. Ondanks dat ik niet te verbergen heb, voelt het nu wel zo. Ik hou mijn telefoon nu toch wat beter in de gaten.
woensdag 30 augustus 2017 om 17:05
Echt??
Nav hetgeen TO hier schrijft was het een open vraag en inventariseert ze hier laagdrempelig hoe anderen hiermee om gaan. Geen gekat, geen gevit, geen verwijt richting partner. Kan me een voorstelling maken hoe het gesprek is gegaan. Je hoort iets, vraagt terloops of je de telefoon van partner zou mogen inzien en nav de daarop volgende reactie krab je je even achter je oor.
Vind het erg ver gaan om dan het probleem per direct bij TO neer te leggen en haar af te doen als wantrouwend.
woensdag 30 augustus 2017 om 17:17
Vind ik niet.
The gentleman doth protest too much, methinks .
Plus aan telefoon geplakt zijn en hem altijd op stil hebben staan (doe ik ook zodra scharrels gaan appen dus dat Is herkenbaar
Op naar een beter exemplaar.
To heeft trouwens nog steeds niet beantwoord of dit de ex van vorige maand was.
woensdag 30 augustus 2017 om 17:36
woensdag 30 augustus 2017 om 17:42
Queen, misschien was het niet classy, ik zou het eerder wat onhandig noemen, omdat ik mij op dat moment helemaal niet wantrouwend bezig was, het was eerder van hey jij zei dat ik toch altijd in je telefoon kon kijken , nou mag ik?eerder dat niveau, als dat de reden os om het uit te maken, heb ik hem denk ik goed geholpen, en ja heb zeker zo af en toe mijn twijfels gehad, maar was voor mij niet voldoende om de relatie te verbreken, want ik hield namenlijk van hem
woensdag 30 augustus 2017 om 20:27
Ja echt.Troeteltje schreef: ↑30-08-2017 17:05Echt??
Nav hetgeen TO hier schrijft was het een open vraag en inventariseert ze hier laagdrempelig hoe anderen hiermee om gaan. Geen gekat, geen gevit, geen verwijt richting partner. Kan me een voorstelling maken hoe het gesprek is gegaan. Je hoort iets, vraagt terloops of je de telefoon van partner zou mogen inzien en nav de daarop volgende reactie krab je je even achter je oor.
Vind het erg ver gaan om dan het probleem per direct bij TO neer te leggen en haar af te doen als wantrouwend.
Ze wil hem testen door te vragen of ze in zijn telefoon mag kijken.
Nu heeft ze de uitslag van de test.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:48
Wat naar voor je!
Ben het met beide partijen eens. Als je elkaar niet vertrouwd (wat blijkt uit dat je hem wilde testen) werkt een relatie niet, dus begrijpelijk. Aan de andere kant zou ik het ook erg gek vinden als mijn vriend me ineens vroeg of hij mijn telefoon mocht doorspitten en zou ik hem er echt heel gek om aankijken, maar zou ik hem wel zonder enige vorm van protest zijn gang laten gaan omdat ik niks te verbergen heb voor hem. Het protest komt dan later wel omdat bleek dat hij me onterecht niet vertrouwde ipv van te voren.
Ben het met beide partijen eens. Als je elkaar niet vertrouwd (wat blijkt uit dat je hem wilde testen) werkt een relatie niet, dus begrijpelijk. Aan de andere kant zou ik het ook erg gek vinden als mijn vriend me ineens vroeg of hij mijn telefoon mocht doorspitten en zou ik hem er echt heel gek om aankijken, maar zou ik hem wel zonder enige vorm van protest zijn gang laten gaan omdat ik niks te verbergen heb voor hem. Het protest komt dan later wel omdat bleek dat hij me onterecht niet vertrouwde ipv van te voren.