Verdiend mijn partner wel genoeg?
zaterdag 2 september 2017 om 09:55
Hoi allemaal.
Mijn man werkt enorm hard. En dan bedoel ik keihard. Om 4 uur opstaan en om 8 uur 's avonds thuiskomen zijn geen uitzonderingen maar eerder regel. Ook werkt hij 6 dagen in de week. Nu kreeg ik van de week zijn loonstrook. Wat verdiend hij? €1399,06 netto. Is dit te weinig of gewoon normaal? Ik vind het best lastig om hier mee rond te komen (ik kan niet werken, en we hebben een zoontje van 1 jaar). Als ik kijk naar hoe lang hij werkt, en hoe zwaar (stratenmaker/hovenier), vind ik het echt tegenvallen.......
Mijn man werkt enorm hard. En dan bedoel ik keihard. Om 4 uur opstaan en om 8 uur 's avonds thuiskomen zijn geen uitzonderingen maar eerder regel. Ook werkt hij 6 dagen in de week. Nu kreeg ik van de week zijn loonstrook. Wat verdiend hij? €1399,06 netto. Is dit te weinig of gewoon normaal? Ik vind het best lastig om hier mee rond te komen (ik kan niet werken, en we hebben een zoontje van 1 jaar). Als ik kijk naar hoe lang hij werkt, en hoe zwaar (stratenmaker/hovenier), vind ik het echt tegenvallen.......
zaterdag 2 september 2017 om 09:58
Wat zielig voor je man zeg
!!!
Vaak is het met dat soort werk, hoeveel uur je ook per dag werkt, maar 8 uur uitbetaald krijgt...
Het is normaal dat een werkdag wat uitloopt, maar dit bedrijf spant dan echt wel de kroon!
En dan voor 6 dagen.... Nee je man verdient niet genoeg voor wat hij werkt.
Vaak is het met dat soort werk, hoeveel uur je ook per dag werkt, maar 8 uur uitbetaald krijgt...
Het is normaal dat een werkdag wat uitloopt, maar dit bedrijf spant dan echt wel de kroon!
En dan voor 6 dagen.... Nee je man verdient niet genoeg voor wat hij werkt.
wieoowiej wijzigde dit bericht op 02-09-2017 09:59
0.17% gewijzigd
zaterdag 2 september 2017 om 10:00
Tja, straatwerk is niet het best betaalde werk natuurlijk. Maar zoals jij het beschrijft zou hij 16 uur per dat werken, dat lijkt me onwaarschijnlijk. En dan is-ie over een jaar ook fysiek op, denk ik.
Kan hij niet voor zichzelf beginnen? Ik ken meerdere gasten die als ZZPee hovenier/stratenmaker zijn en die verdienen daar leuk aan.
Kan hij niet voor zichzelf beginnen? Ik ken meerdere gasten die als ZZPee hovenier/stratenmaker zijn en die verdienen daar leuk aan.
zaterdag 2 september 2017 om 10:01
Je man moet gewoon aangeven dat hij niet meer wil overwerken en / of dat hij zijn overuren betaald wil hebben.
Dit is gewoon uitbuiting.
Maar dan moet je wel zeker weten dat hij ook daadwerkelijk aan het werk is en niet om 8 uur thuis komt omdat hij na het werk nog uitgebreid met zijn maten wat gaat drinken.
Lekker rustig gaat vissen omdat hij geen zin heeft om naar huis te komen.
Of tijd met zijn minnares doorbrengt.
Dit is gewoon uitbuiting.
Maar dan moet je wel zeker weten dat hij ook daadwerkelijk aan het werk is en niet om 8 uur thuis komt omdat hij na het werk nog uitgebreid met zijn maten wat gaat drinken.
Lekker rustig gaat vissen omdat hij geen zin heeft om naar huis te komen.
Of tijd met zijn minnares doorbrengt.
zaterdag 2 september 2017 om 10:03
Nee, dat is een belachelijk lage beloning voor het werk dat hij doet, zelfs als je aannneemt dat overwerk niet vergoed wordt.
Alleen, wat doe je ertegen? Het zal wel marktconform zijn, ofwel alle mensen in dat beroep zullen wel belachelijk lage salarissen hebben voor het werk dat ze leveren.
Je zou zijn brutoloon eens moeten vergelijken met het minimum brutoloon dat een werkgever verplicht is te betalen.
Alleen, wat doe je ertegen? Het zal wel marktconform zijn, ofwel alle mensen in dat beroep zullen wel belachelijk lage salarissen hebben voor het werk dat ze leveren.
Je zou zijn brutoloon eens moeten vergelijken met het minimum brutoloon dat een werkgever verplicht is te betalen.
Dat is natuurlijk te weinig informatie. Want hoeveel uren hij werkt kan ik uit bovenstaande niet halen: 4u op en 8u thuis zegt mij niet hoeveel uren hij dan maakt (reistijd? lange pauzes? hoe vaak?) evenals 6d. Wat hij netto overhoudt hangt ook van van alles af. Dus: wat is zijn leeftijd, wat is zijn bruto uurloon en hoeveel uren maakt hij nou daadwerkelijk?
zaterdag 2 september 2017 om 10:05
zaterdag 2 september 2017 om 10:06
Tsja en daar geloof ik dus niet zoveel van. Daarnaast: krijgt hij dit loon het hele jaar door en maakt hij in de winter veel minder dan 40u per week?
zaterdag 2 september 2017 om 10:06
Natuurlijk wel, hij zit in een wurggreep want verantwoordelijk voor het totale gezinsinkomen. Als de financiële zekerheden gedeeld kunnen worden zal hij durven jobhoppen of op zijn strepen te staan bij zijn werkgever.
When they go low, we go high. (M.Obama)
zaterdag 2 september 2017 om 10:09
Is dit bedrag per maand, per 4 weken of per week (laatste zal niet gezien het bedrag?). Maakt ook nogal een verschil. Hoe oud is hij. Krijgt hij overuren uitbetaald of tijd voor tijd?
Is zijn werk het enige of doet hij die zaterdagen/ avonden ' voor zichzelf bijklussen'? Allemaal zaken die meespelen denk ik.
Wat ik raar vind dat jullie een kind van een jaar hebben en je nu pas zijn loonstrook ziet. Zeker als hij jou 'onderhoud' neem ik aan dat financiën iets is dat al eerder besproken is en wat je van elkaar weet.
Waarom kun je niet werken? Indien lichamelijk of psychisch dan kom je misschien in aanmerking voor een uitkering. Vanwege je kind dan kun je opvang regelen. Vanuit de belasting krijg je echt een groot deel terug en opvang heb je in duizenden vormen (ook kleinschalig en in huiselijke omgeving)
Is zijn werk het enige of doet hij die zaterdagen/ avonden ' voor zichzelf bijklussen'? Allemaal zaken die meespelen denk ik.
Wat ik raar vind dat jullie een kind van een jaar hebben en je nu pas zijn loonstrook ziet. Zeker als hij jou 'onderhoud' neem ik aan dat financiën iets is dat al eerder besproken is en wat je van elkaar weet.
Waarom kun je niet werken? Indien lichamelijk of psychisch dan kom je misschien in aanmerking voor een uitkering. Vanwege je kind dan kun je opvang regelen. Vanuit de belasting krijg je echt een groot deel terug en opvang heb je in duizenden vormen (ook kleinschalig en in huiselijke omgeving)
zaterdag 2 september 2017 om 10:10
Precies. We kunnen hier allemaal roepen dat het schandalig weinig is, uitbuiting, weet ik veel wat, maar zolang die info er niet is valt er geen zinnig woord over te zeggen.S-Groot schreef: ↑02-09-2017 10:03Dat is natuurlijk te weinig informatie. Want hoeveel uren hij werkt kan ik uit bovenstaande niet halen: 4u op en 8u thuis zegt mij niet hoeveel uren hij dan maakt (reistijd? lange pauzes? hoe vaak?) evenals 6d. Wat hij netto overhoudt hangt ook van van alles af. Dus: wat is zijn leeftijd, wat is zijn bruto uurloon en hoeveel uren maakt hij nou daadwerkelijk?
Misschien heeft hij reistijd, draaien ze nu extra uren ter compensatie van de winterperiode, enz enz.
zaterdag 2 september 2017 om 10:11
teletascha schreef: ↑02-09-2017 10:02Ik zou een andere baan zoeken... voor licht administratief werk 40 uur per week kom je ongeveer op hetzelfde uit. Lijkt me dan een veel betere werk-prive balans. En dan evt 's avonds of weekend een beetje bijhovenieren...
Ja want als je hovenier bent en je kan al een licht administratief vacature vinden ( volgens UWV is administratief medewerker een ander woord voor werkeloos zijn of worden, of je moet een financiele adminner zijn en dat is de man van TO niet en is ook geen licht administratief baantje)
http://daskapital.nl/2017/08/nieuw_woor ... _admi.html
http://www.flexnieuws.nl/2016/07/07/uwv ... dewerkers/
Word je ook vast aangenomen voor die baan als hovenier....
Hij kan beter een betere hovenierwerkgever vinden. Of minder voor hem werken ( zeg de normale uren en geen minuut meer) en zelf als zzp-er bijklussen.
zaterdag 2 september 2017 om 10:18
Zijn bruto uurloon is €9,76. Mijn man heeft ongeveer 2 a 3 uur reistijd per dag (vanuit R'dam naar Den Haag en dan vaak file). Deze word niet vergoed omdat de eigenaar van het bedrijf deze ook niet betaald krijgt. Dan gaat er ook nog een uur pauze vanaf. Hij is 22 jaar. Er worden maar 8 uren per dag uitbetaald, de rest word als overuren gezien en dat word eens per 3 maanden uitbetaald. We hebben eens in de 3 maanden zo'n 600 euro extra in de zomer. In de winter is dit veel lager, soms zelfs niets. Maandloon bruto is dus €1544,14.......
BTW: ik kan niet werken omdat ik leid aan het Chronisch Vermoeidheidsyndroom. En helaas word dat niet meer erkend door de overheid als ziekte dus krijg je geen uitkering hiervoor. We hebben wel recht op alle toeslagen maar er blijft per maand maar 300 euro over om boodschappen te doen. We hebben geen auto, geen tv, en letten op alle kleine beetjes maar zeker nu de kleine ouder word merk ik wel dat het steeds lastiger begint te worden...
BTW: ik kan niet werken omdat ik leid aan het Chronisch Vermoeidheidsyndroom. En helaas word dat niet meer erkend door de overheid als ziekte dus krijg je geen uitkering hiervoor. We hebben wel recht op alle toeslagen maar er blijft per maand maar 300 euro over om boodschappen te doen. We hebben geen auto, geen tv, en letten op alle kleine beetjes maar zeker nu de kleine ouder word merk ik wel dat het steeds lastiger begint te worden...
zaterdag 2 september 2017 om 10:21
Mam-mam schreef: ↑02-09-2017 10:18Zijn bruto uurloon is €9,76. Mijn man heeft ongeveer 2 a 3 uur reistijd per dag (vanuit R'dam naar Den Haag en dan vaak file). Deze word niet vergoed omdat de eigenaar van het bedrijf deze ook niet betaald krijgt. Dan gaat er ook nog een uur pauze vanaf. Hij is 22 jaar. Er worden maar 8 uren per dag uitbetaald, de rest word als overuren gezien en dat word eens per 3 maanden uitbetaald. We hebben eens in de 3 maanden zo'n 600 euro extra in de zomer. In de winter is dit veel lager, soms zelfs niets. Maandloon bruto is dus €1544,14.......
Een paar maanden terug was je nog aan het solliciteren, kan dat nu niet meer? En kan je man voor de wintermaanden niet iets anders zoeken? Wonen jullie erg duur?