Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Klopt Parel, Florian slaapt ook nog niet door (9 van de 10 keer wordt hij nog 1 en soms 2 x wakker). Hij slaapt na de voeding wel weer snel in. Het is niet altijd leuk om 's nachts wakker te worden maar aan de andere kant, ze zijn maar zo klein nog. Ik heb me erop ingesteld dat het een tijdje kan duren voor Florian doorslaapt en dat maakt het een stuk makkelijker. En niet op de klok kijken. Op die manier hou ik het aardig vol. (en het scheelt dat ik redelijk tegen wat minder slaap kan).
Kaj wordt sinds ie ziek geweest is niet 1 of 2 keer wakker, maar wel een keer of 8 en we krijgen hem niet meer stil.

En hij komt dus niet meer voor voeding, maar Joost mag weten waar ie wel voor komt... (speen werkt ook niet).

Was het maar voor de voeding, toen sliep ie na de fles idd vredig verder.

Daarbij hebben we Fenja nog die geregeld wakker wordt van haar jammerende/huilende broertje. Zij heeft er ook dagen bij dat ze met de wallen op stap is. Dat vind ik wel zielig...

Misschien staan er in dat boek nog nuttige tips waarvan ik denk 'oooooh maar dat zou het kunnen zijn' of 'dat zouden we eens kunnen proberen'. Baat het niet dan schaadt het niet.

Parel, ik zat net ff je foto's op hyves te bekijken maar damn zeg, Sem is echt een goeie mix tussen jou en Parelman.

Ik vind hem eigenlijk net iets meer op jou lijken dan op zijn papa!!
haha AnAn, leuk compliment!

Wij horen hier echt iedere dag wel een keer van iemand (ook van vreemden) oooh nou lijkt ie weer op jou, pasgeleden nog zo erg op je vriend haha

Hij is idd duidelijk een kind van zijn ouders.

Zelfs bepaalde manieren waarop hij kan reageren herkennen we van onszelf in hem.

Ik zal op zijn site eens kinderfoto's van onszelf zetten in vergelijking....

Tja dat vele wakker worden is idd ruk en zul je moeten doorbreken maarja, van mij kun je geen tips krijgen.....

(trouwens wel hele goede tips over het camoufleren van je wallen hoor hahahaha)

Slaapt kaj nog bij jullie op de kamer?

Hopelijk vind je goede tips!!
Zitah, jij vroeg laatst naar sem zn tandje toch?

Dat gaat hartstikke goed tot nog toe, het is te hopen dat in de loop van de jaren geen scheefstand gaat ontstaan (die kan is wel erg groot bij het missen van een voortand) maar nooit 1 seconde last van gehad.

Hij slist niet ofzo met praten.

Enige wat ie wel constant doet en heul intelligent staat (NOT!) is met zn tong in dat gat vissen, krijg je zoiets van:

Tja en verder is het gewoon balen, balen en nog eens balen dat ie eruit is, vind het zo zonde van zijn leuke bekkie.

Nu nog even dat litteken op zn wang laten verdwijnselen maar dat schijnt kwestie van tijd te zijn.

We smeren het wel in met littekencreme trouwens en dat helpt al een flink eind!

Dus ondertussen heeft ie echt een boevenkop zo
Pfff parelman is werken, sem wilde om 19:00 al naar bed en ik kan niet slapen....

Balen hoor, kan wel wat extra uurtjes gebruiken.

Morgenavond uit eten met mn schoonfamilie en ik heb zooooooo

geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!
Anan, poe 8 x is wel even andere koek! Kan je hem niet tijdelijk bij jullie op de kamer laten slapen? Of kunnen jullie dan helemaal niet meer slapen denk je? Dan hoort Fenja haar broertje iig niet (hopelijk). Lastig hoor!
Goedemorgen,

Zitah, wat fijn dat het beter gaat met je meisje!!

Ik vind je reactie ook niet vervelend op het andere topic, zo is helaas bij jou de realiteit..En hopelijk komt daar heel snel verandering in!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat die twee jaar dat het bij ons heeft geduurd ook wel heel lang duurde..Ik kon dat toen moeilijk relativeren en was bang dat het nooit zou lukken.

Anan en Kris, Jasmijn slaapt ook niet elke nacht goed door hoor. Dan gaat het en paar dagen goed en ineens wordt ze weer vaker wakker. Ik heb al wel door dat ze dan geen honger heeft maar ze jengelt dan even. Hoe sneller ik erbij ben hoe sneller ze weer slaapt. Als we wachten tot ze echt huilt duurt het alleen maar langer.

Ik ben het wel met adl eens. Ik denk dat het normaler is dan een baby van ong zes maanden wakker wordt dan niet. Maar ik snap wel dat je wilt weten wat er aan de hand is. En 8x is wel erg veel!

Ik ga me ook niets meer aantrekken van mensen die zeggen dat ze nu toch al eens moet doorslapen. Ik kan haar moeilijk dwingen en kan het beter accepteren dan me er druk om maken. Moe ben ik toch wel haha..!

MH, dacht het echt op jouw Hyves te hebben gelezen. Vond het al zo vreemd omdat kabouterman nog maar zo klein is..

Jannes, hoe is het met jouw mannetje dan nu?

Bloem, een dikke knuffel! Jullie hebben het zeker niet makkelijk de laatste tijd zeg..

Bieb, hoe gaat het met jullie? Hoe bevalt het met z'n vieren?

Hier gaat alles wel goed. Jasmijn is volgende week alweer zes maanden, gaat echt heel snel..

Ben nu lekker even helemaal alleen in de woonkamer. Lief slaapt nog( wij hebben alletwee een uitslaapdag in het weekend) en Jasmijn slaapt ook nog even. Is zo lekker, koffie, internet, muziekje aan...fijn!

Straks op kraamvisite, wat zijn pasgeboren babies dan ineens klein zeg naast een baby van zes maanden. Kan me voorstellen dat MH kabouter ineens een reus vond naast niewuwe kabouter!

Over dat erbij bungelen. Het is niet zo dat jullie me dat gevoel geven. Ik heb zelf het idee dat ik wat achter de feiten/verhalen aan hol. Wordt wel weer beter als ik iets minder moe ben.

Fijne zondag iedereen!
Ik moet er nog wel even bijzeggen dat Kaj een keer of 8 komt vanaf het moment dat ie op bed ligt (dus rond 19:30 uur).

We hebben alles geprobeerd, het bedje op een andere plek op zijn kamer, op onze kamer, hem uit bed halen en wiegen, hem laten liggen en over zijn bol aaien. Noem het maar op, maar niks lijkt te werken. Ja... meneer tussen ons in leggen dan slaapt ie wel lekker verder.

Tuurlijk is ie pas 6 maanden en hoeft ie nog niet door te slapen, maar het zou wel een stuk makkelijker zijn als we zouden weten wat er aan de hand is.

Zo las ik laatst ergens een topic van iemand die het wel tijd vond dat haar zoontje zou gaan doorslapen, hij was immers al 6 weken!!!!! Nou ja zeg, dat vind ik gewoon dom.

Overigens las ik net op de site van Oei ik Groei het volgende stukje:

Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.

Weer wat geleerd!
He meiden

HIer weer ff een wat lager berichtje van mij. Sinds we terug zijn van vakantie is het hier zo ontzettend druk met alles dat ik weinig tijd had om eens te reageren. Ga nu maar eens een poging wagen:

Ik las bij Bieb dat Felix vandaag naar huis mag. Ooooo wat heerlijk!!!!!!!!!!!

H5, las op je hyves dat Iris vandaag al haar verjaardag viert! Hele fijne dag. En gelukkig ben je zelf steeds meer aan de beterende hand, maar men wat heeft dat lang geduurt zeg!

Zitah, knuffel voor jou en je meisje! Wat zielig zeg wat ze de afgelopen week allemaal te vorduren heeft gehad. Hopelijk zet het nu door in de goede richting.

En voor jou blijf ik kaarsjes branden en mijn duimen draaien overuren.........

Parel, wat een ontzettend leuke foto's van Semmie op je hyves, lekker bekkie heeft dat ventje toch. Wat heerlijk dat jullie een vakantie geboekt hebben! Lekker vooruitzicht hoor!

Wat betreft dat slapen tussen de middag, Daan slaapt ongeveer 1 1/5 tot 2 uur. Gaat 's avonds tussen 19.30 en 20.30 uur naar bed en slaapt vervolgens de klok rond, soms zelfs nog wat langer. Wat we vaak op het werk adviseren om kinderen max een uurtje te laten slapen en bijv ook al rond 12u 12.30u op bed te leggen, na een uur wakker maken en dan 's avonds pas weer naar bed.

Ine hoe gaat het met jou????????

Bloem, och gut klein meiske zo aan rommelen. Hopelijk voelt ze zich snel beter. Hoe gaat het met haar grote broer? Vind de foto's op je hyves ook erg leuk!~Wat een schatjes. Hoe bevalt het in NL nu je er langere tijd bent?

Diamond jij ook actief op hyves? Zal eens rond gaan neuzen of ik je bij de rest kan vinden.

Mh, wat sneu voor kabouter dat ze niet lekker in haar velletje zit. Het is voor zo'n kleintje ook een behoorlijke verandering dat er een nog kleiner kaboutertje bij komt. Hopelijk is ze er snel aan gewend.

Roos, hoe gaat het met mupke en het lopen???? Geweldig filmpje trouwens

Kris, Anan en Adl, nog steeds aan de nachtvedingen of nachtwakkere kindjes dus. Wat betreft nachtvoeding mss een tip: laatste avond voeding vervroeger bijv naar 22.00 uur. Slapen veel kindjes beter op door. Er zit dan wel minder tijd tussen de voedingen de avond. Je voedt dan bijv om 19.00 en 22.00

En wat betreft Kay, erg lastig dat Fenja er ook wakker van wordt. Is het een idee om een doekje bij hem te leggen waar jouw geur aan zit, Anan? Werkt vaak op het werk als die kleintjes moeite hebben met slapen.

Hier gaat het goed. Rustig aan doen lukt me aardig. Vooral nu ik merk dat de klachten echt minder worden. Verder heb ik een klein stuiterballetje in mijn buik. Heerlijk om dat gevoel weer mee te mogen maken. Aanstaande woensdag de 20-weken echo. Spannend hoor

Kleine man is weer aan de snotter, maar het lijkt er op dat hij het voor het eerst zelf kan "overwinnen". Neusamandel eruit lijkt dus een succes te zijn. Ga nu ff lekker bankhangen. Kleine man slaapt en grote man is voetbal kijken
Anan, heb ook eens ergens gelezen over een of ander koliek. Mss ff googlen. Heeft met de leeftijd te maken. Hierna gaan ze vaak beter slapen.
quote:parel27 schreef op 14 februari 2009 @ 21:14:

AnAn & Krissie,

Ik begrijp dat het pittig is dat ze niet doorslapen maar ze zijn nog geen eens 6 maanden.

Ik kan dat eerlijk gezegd echt nog geen slaapprobleem noemen eigenlijk.

Volgens mij wordt florian van adl ook nog zo'n 2 keer wakker snachts.

Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon heel zwaar is hoor,

alleen ik denk dat het echt wel goedkomt!

Mannekes zijn nog maar zo mini....Je hoort mij niet zeggen dat Bram een slaapprobleem heeft, hoor! Idd, hij is nog maar klein en dat komt heus wel goed. Alleen word ik zelf zo moe! Lief tobt al 2,5 week met koorts en woelt het hele bed bij elkaar 's nachts, de meiden zijn steeds verkouden en aangezien ze er alleen in het weekend zijn, word ik daar ook van wakker omdat het nou eenmaal niet went als ze er weinig zijn. Dan komt Bram nog 1 of 2 keer per nacht en door al het gedoe met het KDV lig ik daarna steeds wakker van het piekeren. Niet hij, maar ik heb een slaapprobleempje denk ik....Er moet iig iets gaan gebeuren met MIJ, want ik trek het heel slecht momenteel.
Wat bij Bram overigens vaak goed helpt, is als ik mijn vinger in zijn mondje stop en met mijn andere hand over z'n beentje aai, dan ontspant hij meestal wel. Soms niet, maar goed, ik ben ook niet altijd te kalmeren met een aai over m'n bol, soms moet ik gewoon even flink mopperen. Hij ook kennelijk
quote:jannespannes schreef op 15 februari 2009 @ 13:02:

Anan, heb ook eens ergens gelezen over een of ander koliek. Mss ff googlen. Heeft met de leeftijd te maken. Hierna gaan ze vaak beter slapen.

Thanks. Het is niet zo dat hij onophoudelijk en/of hartverscheurend huilt. Het is meer piepen en jammeren alsof ie iets duidelijk wil maken. Kan het moeilijk uitleggen.

Ooit komt er een dag waarop ie door zal slapen... hihi.

Maar dat van die laatste fles ga ik wel eens uitproberen.

Ik reageer later uitgebreider op iedereen, we krijgen zo <niet lachen> kraamvisite!! Hahaha.

H5, een fijne (verjaar)dag vandaag! Knuffel voor Iris.

Bieb, ook hiep hiep hoera voor jullie want Felix mag naar huis!!
quote:krissie16 schreef op 15 februari 2009 @ 13:14:

[...]

Je hoort mij niet zeggen dat Bram een slaapprobleem heeft, hoor! Idd, hij is nog maar klein en dat komt heus wel goed. Alleen word ik zelf zo moe! Lief tobt al 2,5 week met koorts en woelt het hele bed bij elkaar 's nachts, de meiden zijn steeds verkouden en aangezien ze er alleen in het weekend zijn, word ik daar ook van wakker omdat het nou eenmaal niet went als ze er weinig zijn. Dan komt Bram nog 1 of 2 keer per nacht en door al het gedoe met het KDV lig ik daarna steeds wakker van het piekeren. Niet hij, maar ik heb een slaapprobleempje denk ik....Er moet iig iets gaan gebeuren met MIJ, want ik trek het heel slecht momenteel.

Dat van Kaj noem ik ook niet echt een slaapprobleem hoor.

Toevallig heet dat boek waar ik het over had iets in de trant van 'Kinderen met slaapproblemen'. Er zijn bepaalde periodes in een kinderleven waarin ze wat moeilijker (in)slapen en hier gaat het boek over. Fenja slaapt ook erg onrustig momenteel. Kan door Kaj komen, of door haar nieuwe bed, maar op deze leeftijd schijnen ze weer nachtmerries te kunnen hebben omdat peuters nog geen goed onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid kunnen maken.

Misschien staan er in het boek handige tips hoe hier mee om te gaan (zowel voor Kaj als voor Fenja).
Even snel jullie laten weten hoe het vorige week bij het consultatie buro was:

vriendje is 59 cm (10 cm gegroeid in 6 weken tijd) en 4550 gram (bijna een kilo gegroeid)

Verder was alles goed. Hij heeft/had alleen een stukje wild vlees in zn naveltje, maar dat is aangestipt (net als een wratje) en valt vanzelf af.

Ik wil iedereen die ziek is of een wakker kindje heeft een knuffel geven.

En natuurlijk iedereen die het nodig is.
quote:AnAn schreef op 14 februari 2009 @ 20:19:

Zitah, ik vind je reactie op dat topic wel meevallen hoor. Het is de realiteit (helaas geen leuke voor jou).

Ik heb hem ook gewijzigd
Bieb, wat fijn dat je kleine man naar huis mag! Genieten maar!!!

Parel, ik vind Sem ook een mix tussen jullie beide. Mooi om te zien. Had ik al gezegd dat ik je avator zo leuk vind?
@Marielle; dat je Jannes en mij door elkaar hebt gehaald komt waarschijnlijk door onze namen.... Die van haar is namelijk mijn afgekorte vorm als in An en Anne. Kan me voorstellen dat je daardoor even kwijt bent wie wie is. Of was dat het niet?

@Krissie; ook al horen zulke kleine jongens nog best wat slaapprobleempjes te hebben kan ik me voorstellen dat je er erg moe van wordt. Zoals je zelf zegt is dat ook niet het enige waar je last van hebt maar al was dat wel zo kan ik me voorstellen dat het je zwaar valt.

Durf het bijna niet te zeggen maar ik ben er al doodmoe van dat onze smurf 's nachts nog twee keer komt...... Kabouter sliep met 10 weken door en daar ga ik nu eigenlijk ook een beetje vanuit, maar weet dat de kans erop helaas niet zo groot is.

@AnAn; zou er helemaal moedeloos van komen om er 8 keer naartoe te moeten 's avonds en 's nachts.... Hoop dat het van zeer korte duur zal zijn!

Goed idee van dat mandje met speelgoed voor kabouter! Nu doe ik dus al zoiets met haar omdat ze een mooie pop met toebehoren krijgt en dat lijkt goed te gaan. Als ze die niet meer zo interesant vindt zal ik zo'n mandje maken.
Krissie, Heel rot dat je dan zelf ook door allerlei geluiden en gedachten niet lekker kan slapen.

Daar ga je idd niet lekker van in je vel zitten.

Toch door die gebroken nachten met bram zul je wel eens heel graag willen dat hij iig lekker snachts kan slapen.

Soms heb je dat je nét lekker in slaap valt en dan ineens je kindje weer hoort....doodvermoeiend!

Wat heb je nu besloten met het kdv? ga je nog eens praten?

AnAn, een slaapprobleem is het nog niet écht maar als het (lang) aanhoudt kan het nog wel eens veel zwaarder gaan worden!

Goed dat je dat boekje hebt gekocht, hopelijk vind je de gouden tip want 8,9 keer je bed uit snachts is echt heel zwaar.

I know....als ik er nu aan terugdenk begrijp ik echt niet dat ik overeind ben gebleven (ben ook wel vaak onderuit gegaan hoor hihi)

Zitah, dank je voor de opmerking over de "mix" :-)

Hoe gaat het met meisje? al uit zichzelf gepoept nu?

Wanneer moet je NIET ongesteld worden?

Jannes, een kleine stuiterbal?! Wat leuk!!

Merk je verschil met de zwangerschap van daan?

Jij dus ook al bijna de 20-weken echo, super hoor....

H5, ik las op hyves dat iris een ongelukje heeft gehad op haar verjaarsfeestje! hoe gaat het nu met r?

Bieb, HOERA!!!! felix is thuis!!!!

Hoe is de nacht gegaan? en hoe vindt nova het??

Lieve iris en mams en paps:

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

2 jaar alweer.....!
Bieb, wat fijn dat Felix thuis is!!

Iris heeft inderdaad gisteren een ongelukje gehad na afloop van het feestje. Was trouwens erg leuk en ze is goed verwend.

Ze was 's avonds aan het spelen met haar nieuwe fiets en toen is ze op de duwstang gevallen met haar hoofd. Het bloedde als een rund, een grote snee in haar wenkbrauw.

Natuurlijk gebeuren dat soort dingen altijd als ik alleen met haar ben . Ik zag meteen dat het gehecht moest worden ,maar wist ff niet hoe ik met een bloedend kind achterin de auto naar de eerste hulppost moest rijden. Toen heb ik schoonmoeder maar gebeld, die was er snel. Iris is zo'n bikkel, ze heeft helemaal niet gehuild verder in het ziekenhuis.

Ze hebben t gelijmd en we hopen op geen litteken, maar waarschijnlijk blijf je t wel zien.

Ze heeft er helemaal geen last meer van vandaag, maar is wel angstig. Als ze valt of bijna valt begint ze hartverscheurend te huilen en ze wil het liefst de hele tijd tegen me aan zitten.

Deed me wel weer erg denken aan twee jaar geleden, toen lag ze ook bovenop me. Voelde wel fijn dat dat twee jaar na dato nog zo is en zo fijn voelt.
Aah wat naar zeg, maar ze is dus wel een bikkel geweest.

Wat zul je geschrokken zijn zeg!

Misschien blijf je het een tijdje zien maar 1 voordeel is dat het is gelijmd en dat ze nog heel jong is.

Ze zeggen dat een litteken dan wel kan uitgroeien.

(heb je sems megaplek op zn wang al gezien??!!)

Niet dat het compleet verdwijnt maar wel een heel stuk minder zichtbaar.

Hopelijk is ze het gauw vergeten!
Ben nog niet goed bijgelezen, maar vast even Iris feliciteren met haar verjaardag!!!! 2jaar alweer, HOERA!!!!!

En niet meer vallen hoor!

Bieb, geniet je lekker nu Felix thuis is?

Ik heb een mega leuk kado gekregen voor valentijnsdag, we gaan 5 dagen naar Rome! En we vertrekken as donderdag al! Lief had alles geregeld met m'n ouders, Mup en de beesten gaan daar logeren. Heb er echt superveel zin in!

Moet alleen m'n ontbijtverrassing weer afzeggen haha, want lief is eind van de week jarig en dan zijn we dus weg.

Kom later weer, nu eerst fruit eten met meis en boodschappen doen.
H5, gefeliciteerd met Iris!!

Wel sneu van het ongelukje, hopelijk geneest het goed. Mijn wenkbrauw is na mijn duikeling 2 jaar terug ook gelijmd en je ziet er weinig meer van (leve de littekencreme óf de cremetjes speciaal voor rond de ogen, werken beide errug goed). Sowieso laat lijmen minder littekens achter....maar sneu is het wel! Zo te lezen is ze flink geschrokken. Gelukkig heeft ze een hele lieve mama om lekker bij weg te kruipen en kadootjes ter afleiding!
Lief (pechvogeltje) Iris, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!!!!!!!!!!!!

Verder weinig tijd om te reageren, maarre...

Parel, ik heb wel wat aan de tips om de wallen te camoufleren hoor, hahaha. Als ik mezelf voor de spiegel zie verheug ik me op de zomer (zonnebrillen!!!!!)

Janne, je pakje ligt klaar, ik ga vanmiddag een poging doen het naar het postagentschap te brengen.

Bieb, wat goed zeg, Felix thuis!! Joepie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven