Roaccutane
maandag 12 juni 2017 om 21:12
Al jaren heb ik op en af erg veel last van acne. Door de jaren heen al van alles geprobeerd, maar niets met een blijvend resultaat. Maar wel blijvende littekens.
Over een aantal weken heb ik een afspraak bij de dermatoloog staan. Ik ga om Roaccutane vragen.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik weet dat de bijwerkingen niet mis zijn. Maar hoe was bij jullie het resultaat? En blijft je huid daarna altijd zo droog en gevoelig?
Over een aantal weken heb ik een afspraak bij de dermatoloog staan. Ik ga om Roaccutane vragen.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik weet dat de bijwerkingen niet mis zijn. Maar hoe was bij jullie het resultaat? En blijft je huid daarna altijd zo droog en gevoelig?
maandag 12 juni 2017 om 22:19
Ik slik het nu 8 maanden en ben aan mijn laatste strip bezig. De enige bijwerkingen die ik heb zijn extreem droge lippen, scheurtjes in mijn ooghoeken en wat droge gevoelige huid.
Maar er kunnen ook ernstige bijwerkingen optreden.
Het resultaat is fantastisch !!! Ik schaam me eindelijk niet meer voor mijn gezocht.
Ik ben bijna klaar, dus weet nog niet hoe het gaat zijn als ik een tijdje gestopt ben. Hopelijk blijft mijn huid zo mooi.
Maar er kunnen ook ernstige bijwerkingen optreden.
Het resultaat is fantastisch !!! Ik schaam me eindelijk niet meer voor mijn gezocht.
Ik ben bijna klaar, dus weet nog niet hoe het gaat zijn als ik een tijdje gestopt ben. Hopelijk blijft mijn huid zo mooi.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 12 juni 2017 om 23:20
zondag 13 augustus 2017 om 23:10
Ik ben nu bijna zes weken bezig. Maar ik merk helaas nog geen verschil. Sterker nog: mij acne is erger dan ooit tevoren. Nu was daar wel voor gewaarschuwd, maar na zes weken nog steeds. Ik zie er vreselijk uit en heb daarnaast ook nog eczeem. Iemand ook dit gehad? Ik ga sowieso morgen de dermatoloog bellen, want ik word hier echt niet blij van.
maandag 14 augustus 2017 om 00:25
Duurde bij mij ook twee maanden denk ik voordat het ging verbeteren.
Wat vervelend dat je zelfs de deur niet meer uit wil nu. Hopelijk gaat het gauw de goede kant op!!!
Ik ben nu 2 maanden gestopt. Vette haar en huid zijn weer terug. (Voordeel daarvan is dat ik ook geen gescheurde ooghoeken en lippen meer heb). Maar nog geen enkel puistje gezien. (Klop af)
Wel merk ik dat mijn haar erg uitvalt/ gevallen is. Ook mijn wenkbrauwen zijn veel minder vol. Hoop dat dat nog bij trekt weer.
Sterkte mick !
Wat vervelend dat je zelfs de deur niet meer uit wil nu. Hopelijk gaat het gauw de goede kant op!!!
Ik ben nu 2 maanden gestopt. Vette haar en huid zijn weer terug. (Voordeel daarvan is dat ik ook geen gescheurde ooghoeken en lippen meer heb). Maar nog geen enkel puistje gezien. (Klop af)
Wel merk ik dat mijn haar erg uitvalt/ gevallen is. Ook mijn wenkbrauwen zijn veel minder vol. Hoop dat dat nog bij trekt weer.
Sterkte mick !
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 14 augustus 2017 om 07:01
Nee, dat herstelt zich weer. Bijwerkingen houden op zodra jij stopt met het middel. Niet binnen 24 uur natuurlijk maar uiteindelijk wel.
En terug gaan naar dermatoloog lijkt me verstandig. Wat is de dosering? Ik begon laag en voerde daarna op (dermatoloog bepaalde dat uiteraard).
zondag 3 september 2017 om 22:31
Het is nog steeds vreselijk. Zeer dikke grote ontstekingen op m'n kin en kaaklijn. Iedere keer als ik in de spiegel kijk moet ik huilen. Ik vind het zo erg. En ik ben erg bang voor de gevolgen van deze mega-uitbraak : littekens
Dit richt alleen maar meer schade aan dan waar ik t überhaupt voor ben gaan slikken.
M'n gemoedstoestand lijdt er ook zwaar onder. Ik ben ziekgemeld want heb Door dit gedoe serieuze depressieve klachten. Ik hoop echt dat t middel snel gaat aanslaan. Want dit is het me echt niet allemaal waard.
M'n gemoedstoestand lijdt er ook zwaar onder. Ik ben ziekgemeld want heb Door dit gedoe serieuze depressieve klachten. Ik hoop echt dat t middel snel gaat aanslaan. Want dit is het me echt niet allemaal waard.
zondag 3 september 2017 om 23:19
Ik heb dinsdag een afspraak. Dus ik ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik vind deze uitbraak extreem. Hoop op een ab-kuur erbij of zo. Om de onoteringen te verminderen. Ik baal hier zo ontzetten van. Na al die jaren dat acne een issue is heb ik weloverwogen voor roaccutane gekozen. En ik was zo blij dat ik na al die jaren iets ging doen wat echt zou gaan helpen. Eindelijk bijna verlost dacht ik. En nu dit
zondag 3 september 2017 om 23:20
Ik heb dinsdag een afspraak. Dus ik ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik vind deze uitbraak extreem. Hoop op een ab-kuur erbij of zo. Om de onoteringen te verminderen. Ik baal hier zo ontzetten van. Na al die jaren dat acne een issue is heb ik weloverwogen voor roaccutane gekozen. En ik was zo blij dat ik na al die jaren iets ging doen wat echt zou gaan helpen. Eindelijk bijna verlost dacht ik. En nu dit
maandag 4 september 2017 om 07:20
Niet bang zijn voor littekens! Je kunt een littekenbehandeling doen erna. Daar kwam mijn dermatoloog zelf mee, heb afgelopen vrijdag mijn eerste laserbehandeling gehad in het ziekenhuis.
Heb je sowieso niet na een maand roaccutane controle gehad bij je dermatoloog?
Bij mij was de acne na 2 maanden weg.
Heb je sowieso niet na een maand roaccutane controle gehad bij je dermatoloog?
Bij mij was de acne na 2 maanden weg.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maandag 4 september 2017 om 08:47
je zal het vast goed bedoelen. Maar ik krijg de kriebels van dit soort reacties. Ik Let al jaren op m'n voeding. Geen suiker, geen koffie zuivel etc. Maar het helpt gewoon niet. Ik heb hardnekkige acne. ontstekingen tot op het bot!!!!!! Was het maar zo makkelijk dat t wegging met voeding. Dat is dus niet zo. Ik krijg wat van die goedbedoelde adviezen. Ik worstel al meer dan 10 jaar met acne en heb werkelijk alles al geprobeerd.Shalalishalala schreef: ↑04-09-2017 07:15Je kan overwegen het probleem ook van binnenuit te behandelen. Zoals met een laagglycemisch dieet en bepaalde supplementen. En natuurlijke ontstekingsremmende middelen. Bij acne speelt insulineresistentie een rol.
maandag 4 september 2017 om 10:41
Trek je dit soort opmerkingen niet aan! Ik ken dit probleem van heel dichtbij en ik weet alles van mensen die zeggen dat je minder chocola moet eten. Jij hebt een ernstig huidprobleem, geen jeugdpuistjes, laat ze maar kletsen.mick87 schreef: ↑04-09-2017 08:47je zal het vast goed bedoelen. Maar ik krijg de kriebels van dit soort reacties. Ik Let al jaren op m'n voeding. Geen suiker, geen koffie zuivel etc. Maar het helpt gewoon niet. Ik heb hardnekkige acne. ontstekingen tot op het bot!!!!!! Was het maar zo makkelijk dat t wegging met voeding. Dat is dus niet zo. Ik krijg wat van die goedbedoelde adviezen. Ik worstel al meer dan 10 jaar met acne en heb werkelijk alles al geprobeerd.
Goed dat je een gesprek hebt, zet al je onzekerheden op papier en neem eventueel iemand mee.
maandag 4 september 2017 om 11:16
Ik heb dit ook een jaar geslikt.
Mijn bijwerkingen waren vrij pittig; kapotte lippen (barsten/scheuren standaard in mondhoeken en midden lip), neus kapot tot diep in mijn neus, hierdoor ontstonden er hele dikke korsten die maar niet knap wilden genezen, dagelijks bloedneuzen. Moodswings (erg down), door het medicijn werd mijn huid over mijn hele lijf extreem droog, ik kreeg rare wondjes/plekjes op mijn handen (schimmel bovenarm). Heel veel last van mijn onderrug, zere gewrichten. En extreme haar uitval, dat heb ik helaas nog steeds. Soms als ik mijn hand door m'n haren haal hangen de plukken er aan.
Ik moet wel zeggen dat ik het meest last heb gehad toen ik bij mijn eerste dermatoloog zat. Deze klooide maar wat aan met mijn dosering, hield amper aan controle. De periode dat ik dit medicijn slikte waren er ook aldoor problemen met het leveren van de medicatie. Hierdoor had ik bijvoorbeeld 1 maand wel de juiste dosering, dan een maand geen medicatie dan weer de helft en dan bv de ene dag de juiste dosering en de andere dag minder. Daarna ben ik naar een andere dermatoloog gegaan en deze gaat compleet anders te werk, dit nam zoveel stress weg dat al die nare bijwerkingen wat minder werden. Nou zei deze laatste dermatoloog ook dat ik wel erg veel pech had qua bijwerkingen, dus hou dat in je gedachten als je het leest, de kans is vrij klein dat je hetzelfde zal ervaren. Mijn laatste dermatoloog liet mij ong. Maandelijks terug komen (face to face een indruk hebben van hoe het met me ging, bloedwaardes controleren bespreken hoe verder (dosering bv gelijk houden of ophogen).
Heb jij geen controles meer gehad? Ik zou je wel sterk willen aanraden een dermatoloog te hebben/vinden die je serieus neemt en vertrouwelijk voelt, en die je goed begeleid in dit alles, achteraf heb ik echt spijt dat ik niet eerder ben overgestapt.
Ik heb ook heel lang ontstekingen op mijn kaak gehouden. Ik had een Mirena spiraal, nadat ik deze heb laten verwijderen zijn deze zga verdwenen. Veel artsen onkennen de invloed van Mirena op zulke ontstekingen maar als je gaat googelen merk je toch dat een hoop vrouwen dit wel zo ervaren.
Bij mij zijn de onderhuidse ontstekingen wel een beetje gebleven, vooral zeg maar 'onder' de littekentjes, herkend iemand dit? Dit vind ik wel erg jammer.
@CleopatraVII mag ik vragen welke laserbehandeling jij laat doen? Mijn dermatoloog adviseert een CO2 laser, kosten € 1.000,- en dan nog eventueel nabehandelen, best wat geld. Ik vroeg me af of jij dezelfde laserbehandeling laat doen of eventueel een ander?
Mijn bijwerkingen waren vrij pittig; kapotte lippen (barsten/scheuren standaard in mondhoeken en midden lip), neus kapot tot diep in mijn neus, hierdoor ontstonden er hele dikke korsten die maar niet knap wilden genezen, dagelijks bloedneuzen. Moodswings (erg down), door het medicijn werd mijn huid over mijn hele lijf extreem droog, ik kreeg rare wondjes/plekjes op mijn handen (schimmel bovenarm). Heel veel last van mijn onderrug, zere gewrichten. En extreme haar uitval, dat heb ik helaas nog steeds. Soms als ik mijn hand door m'n haren haal hangen de plukken er aan.
Ik moet wel zeggen dat ik het meest last heb gehad toen ik bij mijn eerste dermatoloog zat. Deze klooide maar wat aan met mijn dosering, hield amper aan controle. De periode dat ik dit medicijn slikte waren er ook aldoor problemen met het leveren van de medicatie. Hierdoor had ik bijvoorbeeld 1 maand wel de juiste dosering, dan een maand geen medicatie dan weer de helft en dan bv de ene dag de juiste dosering en de andere dag minder. Daarna ben ik naar een andere dermatoloog gegaan en deze gaat compleet anders te werk, dit nam zoveel stress weg dat al die nare bijwerkingen wat minder werden. Nou zei deze laatste dermatoloog ook dat ik wel erg veel pech had qua bijwerkingen, dus hou dat in je gedachten als je het leest, de kans is vrij klein dat je hetzelfde zal ervaren. Mijn laatste dermatoloog liet mij ong. Maandelijks terug komen (face to face een indruk hebben van hoe het met me ging, bloedwaardes controleren bespreken hoe verder (dosering bv gelijk houden of ophogen).
Heb jij geen controles meer gehad? Ik zou je wel sterk willen aanraden een dermatoloog te hebben/vinden die je serieus neemt en vertrouwelijk voelt, en die je goed begeleid in dit alles, achteraf heb ik echt spijt dat ik niet eerder ben overgestapt.
Ik heb ook heel lang ontstekingen op mijn kaak gehouden. Ik had een Mirena spiraal, nadat ik deze heb laten verwijderen zijn deze zga verdwenen. Veel artsen onkennen de invloed van Mirena op zulke ontstekingen maar als je gaat googelen merk je toch dat een hoop vrouwen dit wel zo ervaren.
Bij mij zijn de onderhuidse ontstekingen wel een beetje gebleven, vooral zeg maar 'onder' de littekentjes, herkend iemand dit? Dit vind ik wel erg jammer.
@CleopatraVII mag ik vragen welke laserbehandeling jij laat doen? Mijn dermatoloog adviseert een CO2 laser, kosten € 1.000,- en dan nog eventueel nabehandelen, best wat geld. Ik vroeg me af of jij dezelfde laserbehandeling laat doen of eventueel een ander?
maandag 4 september 2017 om 14:52
maandag 4 september 2017 om 14:57
Heb je al wel eens producten van The Ordinary geprobeerd? Het duurt even voordat je de goede routine hebt gevonden, maar het werkt super goed. Er is een groep of Facebook (The Ordinary Chat room oid) en daar kun veel info hierover vinden. Je kan het bedrijf ook mailen voor persoonlijk advies.
Succes, hopelijk kan de dermatoloog je helpen!
Succes, hopelijk kan de dermatoloog je helpen!
maandag 4 september 2017 om 15:18
Ik weet niet wat voor laserbehandeling het is... Ik kon kiezen tussen een peeling en een laserbehandeling. De peeling wordt afgeraden en klinkt ook niet iets als wat je graag wil laten doen en had ook nog eens minder resultaat dan de laser, dus die keus was gauw gemaakt. Ze noemen het bij mij gewoon laserbehandeling? Het kost 250 euro per behandeling. Ik zou eerst 6 behandelingen moeten (ik had het intakegesprek een half jaar geleden, toen ik nog aan de roaccutane was), maar ze schat het nu op 4, de littekens zijn al bijgetrokken. Dan kom ik ook uit op 1000 euro. Eerst zou het dus 1500 euro zijn (met 6 behandelingen).Pastelblauw schreef: ↑04-09-2017 11:16
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maandag 4 september 2017 om 16:03
Die peeling waar je het over hebt is zeker zo'n TCA peeling? Die heb ik in het verleden gehad, wat een verschrikkelijke behandeling is dat zeg! Ik heb die een paar x ondergaan, dan zie je er niet uit (zo'n anderhalve week) en het resultaat vond ik nihil.CleopatraVII schreef: ↑04-09-2017 15:18Ik weet niet wat voor laserbehandeling het is... Ik kon kiezen tussen een peeling en een laserbehandeling. De peeling wordt afgeraden en klinkt ook niet iets als wat je graag wil laten doen en had ook nog eens minder resultaat dan de laser, dus die keus was gauw gemaakt. Ze noemen het bij mij gewoon laserbehandeling? Het kost 250 euro per behandeling. Ik zou eerst 6 behandelingen moeten (ik had het intakegesprek een half jaar geleden, toen ik nog aan de roaccutane was), maar ze schat het nu op 4, de littekens zijn al bijgetrokken. Dan kom ik ook uit op 1000 euro. Eerst zou het dus 1500 euro zijn (met 6 behandelingen).
Denk dat het dan toch een andere laser is, die waar mijn dermatoloog het over had is € 1000.- per behandeling en dan eventueel een na behandeling, in ieder geval geen 'kuur' aan behandelingen, maar ik moet nog wat meer informatie bij hem inwinnen. Zal ook horen of hij weet van andere laserbehandelingen, vast wel. Bedankt voor je reactie!