Kinderverjaardag(en)
maandag 4 september 2017 om 17:59
Ik vraag me af; Tot hoe oud geven jullie een kinderverjaardag voor familie/vrienden?
Ik ben aan het nadenken voor mijn zoontje die wordt over een paar maanden 4 jaar wat we gaan doen. De verjaardagen zijn super leuk en gezellig maar merk ook wel dat ik me steeds meer aan irriteer dat familie of anderen niet of laat reageren. Ik vraag in de uitnodiging of ze het kunnen doorgeven ivm het eten. Uiteindelijk is het goed gekomen. Maar vraag me af hoe jullie dat allemaal doen?
Tweede vraagje; ik heb weer een uitnodiging gestuurd voor de verjaardag van mijn dochter. Nu zijn er toch weer die niet hebben gereageerd en er zijn een aantal afmeldingen die ik eigenlijk niet verwacht had. We zitten toch te twijfelen om het anders helemaal af te zeggen en anders maar gewoon met het gezin weg te gaan? Anderzijde ze gaat het echt heel leuk vinden het feestje en ik denk ook van, we maken er echt wel een mooi feestje van met de gene die wel komen. Wat zouden jullie doen?
Ik ben aan het nadenken voor mijn zoontje die wordt over een paar maanden 4 jaar wat we gaan doen. De verjaardagen zijn super leuk en gezellig maar merk ook wel dat ik me steeds meer aan irriteer dat familie of anderen niet of laat reageren. Ik vraag in de uitnodiging of ze het kunnen doorgeven ivm het eten. Uiteindelijk is het goed gekomen. Maar vraag me af hoe jullie dat allemaal doen?
Tweede vraagje; ik heb weer een uitnodiging gestuurd voor de verjaardag van mijn dochter. Nu zijn er toch weer die niet hebben gereageerd en er zijn een aantal afmeldingen die ik eigenlijk niet verwacht had. We zitten toch te twijfelen om het anders helemaal af te zeggen en anders maar gewoon met het gezin weg te gaan? Anderzijde ze gaat het echt heel leuk vinden het feestje en ik denk ook van, we maken er echt wel een mooi feestje van met de gene die wel komen. Wat zouden jullie doen?
maandag 4 september 2017 om 18:52
@Jufjoke; Eentje die moet werken, de ander had afgesproken en de ander gaat met de eigen kinderen een dagje weg. Het raakt me denk ik meer omdat ik de uitnodiging ook al eerder had gestuurd. Nu een extra berichtje en toen een reactie. Alleen het is al best snel en dat vind ik het gewoon niet leuk dat ze dat niet meteen hebben gestuurd.
@Star²; Ik heb niet iedereen uitgenodigd maar inderdaad de tantes; onze zussen, merendeels hebben kinderen. En nog een aantal ooms/tantes vanuit mijn kant. Maar die we wel vaker zien. Een ander deel van de familie niet uitgenodigd.
Dank je wel voor de reacties, ik denk dat we er inderdaad sowieso wel het beste van gaan maken. Maar ben dan nog wel aan het bedenken voor de volgende verjaardag. Lastig zeg. En ik snap natuurlijk wel dat niet iedereen kan komen en dat er ook wel veel verjaardagen zijn maar wat ik al eerder aangaf merk dat het me meer doet omdat het echt om onze zussen gaan.
@Star²; Ik heb niet iedereen uitgenodigd maar inderdaad de tantes; onze zussen, merendeels hebben kinderen. En nog een aantal ooms/tantes vanuit mijn kant. Maar die we wel vaker zien. Een ander deel van de familie niet uitgenodigd.
Dank je wel voor de reacties, ik denk dat we er inderdaad sowieso wel het beste van gaan maken. Maar ben dan nog wel aan het bedenken voor de volgende verjaardag. Lastig zeg. En ik snap natuurlijk wel dat niet iedereen kan komen en dat er ook wel veel verjaardagen zijn maar wat ik al eerder aangaf merk dat het me meer doet omdat het echt om onze zussen gaan.
maandag 4 september 2017 om 18:54
Wij houden altijd een groot feest met de verjaardagen van mijn dochters (zijn 12 dagen na elkaar jarig). We nodigen best veel mensen uit ongeveer 50 man in totaal. veel kinderen erbij. De groep werd door de jaren heen steeds groter en we gaan het dit jaar lekker buiten de deur vieren. smiddags borrel en daarna buffet. de kinderen kunnen lekker spelen op de locatie onder toezicht. ik verheug me er nu al op, want normaal ben ik altijd maar aan het rennen met man samen en dan spreken we de mensen amper. Ik zou het sowieso door laten gaan want kinderen verheugen zich erop. misschien kun je de mensen die niks hebben laten horen nog ff bellen of appen?
Don't cry, buy a bag and move on.

maandag 4 september 2017 om 18:55

maandag 4 september 2017 om 18:55
mommy2014 schreef: ↑04-09-2017 18:52@Jufjoke; Eentje die moet werken, de ander had afgesproken en de ander gaat met de eigen kinderen een dagje weg. Het raakt me denk ik meer omdat ik de uitnodiging ook al eerder had gestuurd. Nu een extra berichtje en toen een reactie. Alleen het is al best snel en dat vind ik het gewoon niet leuk dat ze dat niet meteen hebben gestuurd.
Kan ik me voorstellen.
maandag 4 september 2017 om 19:04
Nee heb de teleurstelling niet laten merken, denk dat ik nog even in soort van schok was. Op dat moment besefte ik het nog niet helemaal. Pas later ging ik alles nadenken en merkte ik wat het met me deed. Maar misschien ga ik dat nog wel doen, nog even een berichtje sturen. Wat zouden jullie doen met de ene zus die nog niks heeft laten horen?

maandag 4 september 2017 om 19:05
mommy2014 schreef: ↑04-09-2017 19:04Nee heb de teleurstelling niet laten merken, denk dat ik nog even in soort van schok was. Op dat moment besefte ik het nog niet helemaal. Pas later ging ik alles nadenken en merkte ik wat het met me deed. Maar misschien ga ik dat nog wel doen, nog even een berichtje sturen. Wat zouden jullie doen met de ene zus die nog niks heeft laten horen?
Appen of bellen, wat je normaal doet: 'zus, kom je zondag op de verjaardag van Jantje?'.
maandag 4 september 2017 om 19:07
In mijn omgeving de meeste kinderen onder de vier, en ik kan gewoon niks met peuters en kleuters. Ligt aan mij. Gedrein, gehuil... o en ik ben al vanaf mijn eigen kindertijd panisch voor ballonnen en daar ontkom je dan ook niet aan. Vooral als er kinderen mee gaan kloten.
En volwassen verjaardagen kun je vaak nog wat kletsen. En er zijn vaak geen andere kinderen.
maandag 4 september 2017 om 19:09
Ahh wel erg lief toch!Jufjoke schreef: ↑04-09-2017 18:55Ik ga altijd naar de verjaardag van neefjes en nichtjes. Ik bedoel dan de kinderen van (schoon) broers en zussen. Of ik moet echt doodziek zijn of een noodgeval o.i.d. hebben. Is nog nooit gebeurd.
Heb je je teleurstelling laten merken aan je zussen? Want dat mag best, hoor.

maandag 4 september 2017 om 19:14
Naar de verjaardagen van mensen die dichtbij wonen, gaan we doorgaans wel. Ik ga niet (meer) naar verjaardagen van familie of vrienden, die verder weg wonen.
Ik merk dat met name de kinderverjaardagen vaak erg druk zijn, de mensen waar je voor komt spreek je niet en de kinderen, die zich verheugen op het zien van en spelen met neefjes, nichtjes e.d., krijgen nauwelijks contact met ze, omdat het contact met de buurkinderen of vriendjes van school, die er dan ook vaak zijn, vanzelfsprekender is, omdat ze die bijna dagelijks zien.
Die moeite bespaar ik me zelf dus.
Ik spreek dan liever een andere keer af, zonder verjaardagen.
Ik vier de verjaardagen van mijn eigen kinderen ook, met familie en vrienden die dichtbij wonen. De mensen die verder weg wonen, nodig ik niet eens uit. Of hooguit voor de vorm. Ik wil mijn huis niet bomvol hebben, met een verjaardag. Een man of 20 vind ik genoeg. Mijn zwager is gelijk jarig met mijn oudste en een neefje met de jongste. Dan kan ik ze veilig uitnodigen, komen ze toch niet....
Ik merk dat met name de kinderverjaardagen vaak erg druk zijn, de mensen waar je voor komt spreek je niet en de kinderen, die zich verheugen op het zien van en spelen met neefjes, nichtjes e.d., krijgen nauwelijks contact met ze, omdat het contact met de buurkinderen of vriendjes van school, die er dan ook vaak zijn, vanzelfsprekender is, omdat ze die bijna dagelijks zien.
Die moeite bespaar ik me zelf dus.
Ik spreek dan liever een andere keer af, zonder verjaardagen.
Ik vier de verjaardagen van mijn eigen kinderen ook, met familie en vrienden die dichtbij wonen. De mensen die verder weg wonen, nodig ik niet eens uit. Of hooguit voor de vorm. Ik wil mijn huis niet bomvol hebben, met een verjaardag. Een man of 20 vind ik genoeg. Mijn zwager is gelijk jarig met mijn oudste en een neefje met de jongste. Dan kan ik ze veilig uitnodigen, komen ze toch niet....

maandag 4 september 2017 om 19:14
Immense familie en hier viert iedereen het binnen 't gezin.
Plus eventueel oma en opa en meter en peter.
Als de helft er geen zin in heeft, zou ik stoppen met de hele zwik uit te nodigen.
Of alleen oma en opa uitnodigen.
Doe iedereen met Kerst of Sint een verjaardagskalender met alle verjaardagen van heel de familie cadeau.
Kunnen ze als ze dat willen een kaartje (of e-card) sturen.
Plus eventueel oma en opa en meter en peter.
Als de helft er geen zin in heeft, zou ik stoppen met de hele zwik uit te nodigen.
Of alleen oma en opa uitnodigen.
Doe iedereen met Kerst of Sint een verjaardagskalender met alle verjaardagen van heel de familie cadeau.
Kunnen ze als ze dat willen een kaartje (of e-card) sturen.
maandag 4 september 2017 om 19:16
maandag 4 september 2017 om 19:22
Herkenbaar, mijn familie hebben ook de gewoonte om niet of nauwelijks naar de verjaardagen van mijn kinderen te komen. Omdat ze andere dingen hebben gepland (terwijl ze toch weten dat we de verjaardag de zondag na de 'echte' verjaardag vieren, al jaren! En daarnaast nodig ik ze ruim van tevoren uit...) Niet leuk, maar ik verwacht het ook niet meer. Erger vind ik het dat de kinderen nu ze ouder worden zich gaan afvragen waarom oma niet komt... laatste verjaardag (oudste werd 5), was ik het voor en zijn we lekker met ons gezin een dagje uit geweest. Was erg geslaagd! Echte verjaardag was op een doordeweekse dag, schoonouders kwamen toen wel, zijn al met pensioen. Dat mijn familie op die dag moest werken was een stuk beter te verkopen... misschien een tip voor jou?
Vrienden nodigen we niet uit, doen niet aan kinderverjaardagen. Helemaal prima. Behalve één vriendin, die komt wel altijd trouw, en ik ook bij haar!
Hopelijk wird het wel een leuk feestje!
Vrienden nodigen we niet uit, doen niet aan kinderverjaardagen. Helemaal prima. Behalve één vriendin, die komt wel altijd trouw, en ik ook bij haar!
Hopelijk wird het wel een leuk feestje!
florette wijzigde dit bericht op 04-09-2017 19:25
0.42% gewijzigd

maandag 4 september 2017 om 19:24
Jeetje wat lullig van de tantes zeg. De verjaardagen van mijn nichtjes en neefjes zijn hier gewoon prioriteit en alles wat ik wil doen plan ik daar omheen. En dan hebben wij ook onwijs veel verjaardagen achter elkaar en allemaal in de feestmaanden.
Begrijp dat je dat jammer vind, maar zou de verjaardag daardoor niet laten verpesten. Doe gewoon wat jullie gezelliger vinden en voel je vooral niet verplicht naar anderen toe om het thuis te vieren
Begrijp dat je dat jammer vind, maar zou de verjaardag daardoor niet laten verpesten. Doe gewoon wat jullie gezelliger vinden en voel je vooral niet verplicht naar anderen toe om het thuis te vieren
maandag 4 september 2017 om 19:38
Zolang de kinderen hun verjaardag willen vieren, doen we dat.
Maar bij een kinderverjaardag komen dezelfde mensen als op een verjaardag van een volwassene.
We vieren alle verjaardagen altijd op een zaterdag of zondag vanaf een uur of 16.00 met eten.
En ik zeg altijd wel 'laat even weten of je komt', maar dat werkt niet altijd. Ik ga er niet achteraan, dus zorg altijd dat er genoeg eten is en dat werkt prima. In de lente/zomerverjaardagen gaat de bbq aan en in de winter maak ik zelf eenvoudige rijsttafel of laat ik een toko komen.
Ik maak me gewoon nooit zo druk als ik niet precies weet hoeveel mensen er komen. Je hebt toch altijd wel teveel eten. Gebak maak ik ook ruim.
Werkt prima.
Maar bij een kinderverjaardag komen dezelfde mensen als op een verjaardag van een volwassene.
We vieren alle verjaardagen altijd op een zaterdag of zondag vanaf een uur of 16.00 met eten.
En ik zeg altijd wel 'laat even weten of je komt', maar dat werkt niet altijd. Ik ga er niet achteraan, dus zorg altijd dat er genoeg eten is en dat werkt prima. In de lente/zomerverjaardagen gaat de bbq aan en in de winter maak ik zelf eenvoudige rijsttafel of laat ik een toko komen.
Ik maak me gewoon nooit zo druk als ik niet precies weet hoeveel mensen er komen. Je hebt toch altijd wel teveel eten. Gebak maak ik ook ruim.
Werkt prima.
maandag 4 september 2017 om 19:42
Ik heb na aanleiding van jullie berichtjes toch de twee zussen een berichtje gestuurd dat ik het jammer vind dat ze er niet bij zijn en met name dat ze dat niet meteen hebben gezegd. Toen ik de uitnodiging heb gestuurd maar pas een reactie na mijn tweede berichtje. De andere zus heb ik ook gestuurd of ze nog komt. Ik twijfelde echt om het helemaal te cancelen maar inderdaad we doen het voor onze dochter en we gaan het vieren met de mensen die er komen en dan zien we het wel.
Inderdaad zit ik wel te denken om met de oudste maar een dagje weg te gaan of iets anders leuks en geen feestje te vieren, hij wordt 4 jaar. Maar wat ik me dan wel afvraag, gaan jullie dan wel nog naar iedere kinderverjaardag?
Inderdaad zit ik wel te denken om met de oudste maar een dagje weg te gaan of iets anders leuks en geen feestje te vieren, hij wordt 4 jaar. Maar wat ik me dan wel afvraag, gaan jullie dan wel nog naar iedere kinderverjaardag?
maandag 4 september 2017 om 19:55
Ik bereken het dus nooit echt. Zorg dat er altijd veel te veel is en als er dan 15 mensen bij komen, is het bij wijze van net genoeg.
Zorg ook altijd dat er genoeg in vriezer/koelkast ligt wat evt nog als opvulling zou kúnnen dienen, mochten er echt veel meer dan gedacht komen.
Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je baalt van de zussen! Van mij hoeft er niemand op onze (man, mij of kinderen) te komen. Maar grote broer en zus, tantes en opa en oma vinden de kinderen zélf heel belangrijk. Dus dat is wel heel fijn als die dan komen.
Mijn zus was de afgelopen jaren toevallig met twee kinderverjaardagen op vakantie. Helemaal prima natuurlijk, vind ik ook écht niet erg. Maar de kinderen misten haar wel op die dag. Dus als ze om een of ander wissewasje niet zou komen, zou ik het ook niet leuk vinden (voor mijn kinderen dus)

maandag 4 september 2017 om 20:23
Geen idee tot welke leeftijd we het zullen doen, in elk geval de basisschoolleeftijd lijkt me. Wij houden de verjaardagen overigens tamelijk klein geloof ik. Uitgenodigd zijn: onze eigen ouders (de opa's en de oma's van onze zoons), onze zussen met hun partner (de ooms en tantes van onze zoons) en de kinderen van onze zussen (vier kinderen in totaal). Ook het nichtje van mijn vrouw met haar twee kinderen en een vriendin van mijn vrouw met haar dochtertje komen meestal wel op bezoek. Ik nodig van mijn kant van de familie of vrienden verder niemand uit. Vind het zo wel druk genoeg.

maandag 4 september 2017 om 20:33
Ik vind geen enkele verjaardag echt heel leuk, want ik ben niet zo van de gezelligheid. Maar ik vind kinderverjaardagen niet tweederangs, als, dan juist iets minder stom, omdat een kind zo intens gelukkig kan zijn op zijn/haar verjaardag.
maandag 4 september 2017 om 21:10
Wij hebben vier bevriende echtparen die allemaal kinderen in dezelfde leeftijd als de onze hebben, leuk voor de kinderen om die uit te nodigen, en verder broer, zussen en buren met vergelijkbare kinderen. Grootouders geven we de ruimte om eerder/later te komen, die kunnen niet tegen de drukte.
Ik stuur bewust 1 uitnodiging voor de verjaardag van mij ('s avonds) en zoon (week of twee later, overdag). Mensen die het leuk vinden mogen twee keer komen. Mensen die een hekel hebben aan kindverjaardagen kunnen naar de mijne komen zonder dat ze verplicht een cadeautje voor zoon mee hoeven te nemen en andersom kan ook.
Mijn broer reageert vaak niet of zegt heel laks dezelfde dag nog af. Daar baal ik onwijs van maar aangezien hij niet zoveel met familie 'heeft' en de kinderen hem niet erg missen leg ik je er bij neer. Al kan Ik het niet laten om hem regelmatig te feliciteren met neefje x of nichtje y (die van mij of van m'n zussen).
Niet reageren: ben het zelf ook eens vergeten, zusje stuurde toen via de familie app een reminder en krijg toen alsnog van iedereen reactie. Geen probleem toch? Al zorgt iedereen (behalve broer) ervoor dat we hoe dan ook onze neus laten zien. Inderdaad, speciaal en in het belang van de jarige.
Ik stuur bewust 1 uitnodiging voor de verjaardag van mij ('s avonds) en zoon (week of twee later, overdag). Mensen die het leuk vinden mogen twee keer komen. Mensen die een hekel hebben aan kindverjaardagen kunnen naar de mijne komen zonder dat ze verplicht een cadeautje voor zoon mee hoeven te nemen en andersom kan ook.
Mijn broer reageert vaak niet of zegt heel laks dezelfde dag nog af. Daar baal ik onwijs van maar aangezien hij niet zoveel met familie 'heeft' en de kinderen hem niet erg missen leg ik je er bij neer. Al kan Ik het niet laten om hem regelmatig te feliciteren met neefje x of nichtje y (die van mij of van m'n zussen).
Niet reageren: ben het zelf ook eens vergeten, zusje stuurde toen via de familie app een reminder en krijg toen alsnog van iedereen reactie. Geen probleem toch? Al zorgt iedereen (behalve broer) ervoor dat we hoe dan ook onze neus laten zien. Inderdaad, speciaal en in het belang van de jarige.
maandag 4 september 2017 om 21:15
De verjaardagen zijn super leuk en gezellig maar merk ook wel dat ik me steeds meer aan irriteer dat familie of anderen niet of laat reageren. Ik vraag in de uitnodiging of ze het kunnen doorgeven ivm het eten.
Waarom maak je je druk om eten? Ik maak gewoon dingen die houdbaar zijn, in de vriezer kunnen of die de 2 dagen er na nog prima te eten zijn.
Komen er veel gaat het meeste op, komen er weinig hoef ik de dagen er na geen boodschappen te doen.
Waarom maak je je druk om eten? Ik maak gewoon dingen die houdbaar zijn, in de vriezer kunnen of die de 2 dagen er na nog prima te eten zijn.
Komen er veel gaat het meeste op, komen er weinig hoef ik de dagen er na geen boodschappen te doen.
maandag 4 september 2017 om 21:19
Geen drank hè

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!