Kinderverjaardag(en)

04-09-2017 17:59 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af; Tot hoe oud geven jullie een kinderverjaardag voor familie/vrienden?

Ik ben aan het nadenken voor mijn zoontje die wordt over een paar maanden 4 jaar wat we gaan doen. De verjaardagen zijn super leuk en gezellig maar merk ook wel dat ik me steeds meer aan irriteer dat familie of anderen niet of laat reageren. Ik vraag in de uitnodiging of ze het kunnen doorgeven ivm het eten. Uiteindelijk is het goed gekomen. Maar vraag me af hoe jullie dat allemaal doen?

Tweede vraagje; ik heb weer een uitnodiging gestuurd voor de verjaardag van mijn dochter. Nu zijn er toch weer die niet hebben gereageerd en er zijn een aantal afmeldingen die ik eigenlijk niet verwacht had. We zitten toch te twijfelen om het anders helemaal af te zeggen en anders maar gewoon met het gezin weg te gaan? Anderzijde ze gaat het echt heel leuk vinden het feestje en ik denk ook van, we maken er echt wel een mooi feestje van met de gene die wel komen. Wat zouden jullie doen?
Bij ons in de familie is het gebruikelijk de verjaardagen te vieren tot dat ze het huis uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo oud zijn mijn kinders nog niet dus tot hoe oud kan ik niet voor je beantwoorden maar ik heb altijd vanaf de 1e verjaardag familie en vrienden uitgenodigd om even langs te komen. Geen uitnodigingen verstuurd maar gewoon even een belletje of whatsappje gestuurd. Met het (avond)eten plan ik eigenlijk niets vooruit. In de middag snacks, chips, bitterballen, toastjes, etc.. op tafel en in de avond friet halen voor wie wil blijven eten.
Hier komen de opa's en oma's rond de verjaardagen op bezoek and that's it. Ik heb persoonlijk nooit de lol of zin ingezien van een feestje voor volwassenen ten gelegenheid van een kinderverjaardag en ga zelf ook nooit naar kinderverjaardagen.
Zelf ga ik enkel naar kinderverjaardagen van familie.
Aangezien ik niet van kinderverjaardagen hou ga ik niet ook nog naar die van kinderen van vrienden.
Dit is inmiddels bij iedereen wel bekend en geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij nodigen alleen familie uit die dichtbij staat, dus opa's, oma's onze broer en zussen met aanhang. Verder de beste vriend van mijn man en mijn 3 beste vriendinnen. Behalve mijn vriendinnen, die ver weg wonen, komt dan bijna altijd iedereen. We houden het dus redelijk klein en mijn kinderen vinden het alsnog super.

Ik denk dat we het vieren tot ze het huis uit zijn. Eerst overdag en nu mijn dochter 14 wordt voor het eerst 's avonds.
Wij vieren het met familie en vrienden die de kinderen ook goed kennen. De meeste daarvan hebben kinderen. Het is altijd een drukke maar gezellige boel. Echt groot feest.
Wij hebben ook wel is afmeldingen. Lijkt me logisch dat niet iedereen altijd kan.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het reageren, haha merk dat mijn hoofd vol raakt :) Hier is het ook merendeels volwassenen met kinderen, familie eigenlijk. Wij hebben best een grote familie maar nodig niet iedereen uit, heeft te maken met het contact en de band die je hebt. Ik heb zelf veel zussen alleen nu komt merendeels niet. Ik merk toch dat het me meer doet dan ik dacht eigenlijk. En dan ga je toch nadenken voor wie je het doet? En waarom? Hier doen wij eigenlijk ook overdag maar dan ook met avondeten. Dus al met al lees ik graag jullie reacties, even vanuit een andere kant lezen hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
04-09-2017 18:01
Bij ons in de familie is het gebruikelijk de verjaardagen te vieren tot dat ze het huis uit zijn.
Hier ook.
Misschien hebben de mensen die niet komen gewoon geen zin om elke kinderverjaardag te vieren. Dat hoor je vaker en dat is prima. Maak er geen groot probleem van. Het feestje afblazen! Waarom dan? Dat kun je toch niet maken?
Ik heb satnook gehad hoor, dat ik vrienden /kennissen uitnodigde die daar niet aan mee deden. De één zei dat gewoon, de ander liet niets weten. Prima, die nodigen we niet meer uit, want daar doen we ze geen plezier mee.
Een uitnodiging is niet meteen een verplichting. Iemand mag ermee doen wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Avondeten erbij doen wij ook. Daarom lijkt het me relaxed om het straks gewoon lekker ná het eten te vieren met een borrel en hapjes. En dan kan mijn dochter ook wat vriendinnen uitnodigen of zo, als ze nog niet echt zelf een feest geeft.
Alle reacties Link kopieren
@Jufjoke; Nee dat klopt ook wel wat je zegt alleen ik vind het wel zo netjes dat ze zich dan afmelden of tenminste een reactie geven. Maar ik merk dat het me meer doet omdat het echt om de tantes gaan van de kinderen. Overigens hebben ze ook zelf kinderen. En ik weet ondertussen dat er veel verjaardagen zijn omdat wat ik al zei we hebben best een grote familie en dan nog allemaal kinderen. Maar goed, ik weet het nu ook even niet, haha.
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
04-09-2017 18:13
Dank jullie wel voor het reageren, haha merk dat mijn hoofd vol raakt :) Hier is het ook merendeels volwassenen met kinderen, familie eigenlijk. Wij hebben best een grote familie maar nodig niet iedereen uit, heeft te maken met het contact en de band die je hebt. Ik heb zelf veel zussen alleen nu komt merendeels niet. Ik merk toch dat het me meer doet dan ik dacht eigenlijk. En dan ga je toch nadenken voor wie je het doet? En waarom? Hier doen wij eigenlijk ook overdag maar dan ook met avondeten. Dus al met al lees ik graag jullie reacties, even vanuit een andere kant lezen hoe en wat.
Dat zou ik ook niet leuk vinden, als het merendeel van mijn zussen niet zou komen. Is daar een (heel) goede reden voor?
Wat voor familie heb je het dan over? Grootouders en ooms en tantes of verder?
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
04-09-2017 18:13
Dank jullie wel voor het reageren, haha merk dat mijn hoofd vol raakt :) Hier is het ook merendeels volwassenen met kinderen, familie eigenlijk. Wij hebben best een grote familie maar nodig niet iedereen uit, heeft te maken met het contact en de band die je hebt. Ik heb zelf veel zussen alleen nu komt merendeels niet. Ik merk toch dat het me meer doet dan ik dacht eigenlijk. En dan ga je toch nadenken voor wie je het doet? En waarom? Hier doen wij eigenlijk ook overdag maar dan ook met avondeten. Dus al met al lees ik graag jullie reacties, even vanuit een andere kant lezen hoe en wat.
Als je het doet, doe het voor je kind en eventueel jezelf.
Ik vind kinderverjaardagen niet de allerleukste bezigheid en heb die indruk zowel in het echte leven en als op het forum dat dit geldt voor een hoop mensen. Ik ga omdat het erbij hoort en om de ouders/het kind een plezier te doen. Het kan dan best leuk zijn, maar uiteindelijk zie ik mensen liever in een rustigere setting.

Over het algemeen zou ik zeggen dat je geen kinderverjaardag hoeft te geven om je gasten een plezier te doen.
mommy2014 schreef:
04-09-2017 17:59
ze gaat het echt heel leuk vinden het feestje en we maken er echt wel een mooi feestje van met de gene die wel komen.
Ik lees dat vaak, dat mensen kinderverjaardagen niet leuk vinden. Wat maakt het niet leuk/stommer in vergelijking met een verjaardag van een volwassene? Ben ik wel benieuwd naar.

Voor mij persoonlijk ligt het meer aan de persoon/gezin dan de leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Kleine moeite om je familie die niet gereageerd heeft een herinnering te sturen.
'Ivm eten laat nog even weten of ik op je komst kan rekenen.'
Ik vergeet zelf ook wel eens een uitnodiging te beantwoorden, en krijg meestal na zo'n herinneringsmail van iedereen reactie.
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
04-09-2017 17:59
Tweede vraagje; ik heb weer een uitnodiging gestuurd voor de verjaardag van mijn dochter. Nu zijn er toch weer die niet hebben gereageerd en er zijn een aantal afmeldingen die ik eigenlijk niet verwacht had.
Vergeet niet dat families en vriendenkringen ook uitdijen naarmate kinderen ouder worden. Meer neefjes en nichtjes e.d. Afhankelijk van de grootte van de familie is het niet altijd meer te doen om naar iedere verjaardag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
04-09-2017 18:28
Ik lees dat vaak, dat mensen kinderverjaardagen niet leuk vinden. Wat maakt het niet leuk/stommer in vergelijking met een verjaardag van een volwassene? Ben ik wel benieuwd naar.

Voor mij persoonlijk ligt het meer aan de persoon/gezin dan de leeftijd.
Kinderverjaardagen zijn in omgeving vaak drukker. Er zijn veel mensen bijna de helft daarvan is kind en hier zijn veruit de meeste nog onder de 4. Met zo veel kinderen gebeurt er altijd iets. Er is er een gevallen, er gaan spullen om, er is er een aan het huilen. Ik heb nog geen kinderen en ik weet niet of het veranderd als je ze wel hebt maar ik raak daar wat gestrest van. Ik kom altijd moe thuis en heb niet het idee iemand gesproken te hebben.
Volwassen verjaardagen zijn vaker in de avond, met een kleiner gezelschap. Dan kan ik wel rustig zitten, bijpraten met mensen die ik langer niet gezien heb.

Maar goed, dit zal ook samenhangen met hoe in mijn omgeving verjaardagen worden gevierd.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt geheel aan wat binnen jouw familie gebruikelijk is.
Hier een kleine familie aan 1 kant. Ik heb enkel 2 neven en kom ook op de verjaardagen van hun kinderen.

Maar overal gaat het anders. Doe wat je zelf prettig vindt :)
Zwartvlekje schreef:
04-09-2017 18:41
Kinderverjaardagen zijn in omgeving vaak drukker. Er zijn veel mensen bijna de helft daarvan is kind en hier zijn veruit de meeste nog onder de 4. Met zo veel kinderen gebeurt er altijd iets. Er is er een gevallen, er gaan spullen om, er is er een aan het huilen. Ik heb nog geen kinderen en ik weet niet of het veranderd als je ze wel hebt maar ik raak daar wat gestrest van. Ik kom altijd moe thuis en heb niet het idee iemand gesproken te hebben.
Volwassen verjaardagen zijn vaker in de avond, met een kleiner gezelschap. Dan kan ik wel rustig zitten, bijpraten met mensen die ik langer niet gezien heb.

Maar goed, dit zal ook samenhangen met hoe in mijn omgeving verjaardagen worden gevierd.
Ja, dat zal het zijn. Hier hetzelfde gezelschap bij volwassenen en kinderen. En ook niet de helft kind, juist veel 50+.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier de verjaardagen zolang ze dit willen. Mijn twee oudsten willen niet meer dus klaar alleen oma en zus / broer van man komt. Prima.
Jongste wil wel dus vieren we.

Oudste is bijna 20 middelste bijna 18 jongste bijna 16
poldervrouw wijzigde dit bericht op 04-09-2017 18:47
14.21% gewijzigd
Verjaardagen van kinderen nodigen we geen vrienden voor uit. Alleen opa's, oma's en tante, ooms + neefjes en nichtjes. Die komen dan ook eigenlijk altijd mits ziek o.i.d. Familie die van verder komt eet 's avonds meestal mee.

Verjaardag vieren is voor het kind dus dat is ons uitgangspunt. Je doet hem echt geen plezier (en ons ook niet) iedereen uit te nodigen. In onze omgeving gaat het op dezelfde manier, ik kom nooit op verjaardagen van kinderen van vriendinnen.

Als je ergens een uitnodiging voor krijgt lijkt het me wel zo netjes even iets te laten weten inderdaad.
Dat vind ik ook zo irritant bij partijtjes, laatste keer was er een kind uitgenodigd die gewoon niet kwam opdagen (lag uiteraard aan de ouder) dat is gewoon onbeschoft, hoe moeilijk is het om even een berichtje te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit gevierd tot hun 4e, daarna gingen ze naar school en hielden ook een kinderpartijtje.


Opa en oma komen wel altijd, meer familie hebben wij niet.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Zwartvlekje schreef:
04-09-2017 18:41
Kinderverjaardagen zijn in omgeving vaak drukker. Er zijn veel mensen bijna de helft daarvan is kind en hier zijn veruit de meeste nog onder de 4. Met zo veel kinderen gebeurt er altijd iets. Er is er een gevallen, er gaan spullen om, er is er een aan het huilen. Ik heb nog geen kinderen en ik weet niet of het veranderd als je ze wel hebt maar ik raak daar wat gestrest van. Ik kom altijd moe thuis en heb niet het idee iemand gesproken te hebben.
Volwassen verjaardagen zijn vaker in de avond, met een kleiner gezelschap. Dan kan ik wel rustig zitten, bijpraten met mensen die ik langer niet gezien heb.

Maar goed, dit zal ook samenhangen met hoe in mijn omgeving verjaardagen worden gevierd.
O daar ken ik er maar eentje van, die zijn inderdaad best vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven