Man is een sloper

05-09-2017 09:11 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met een lieve maar heel onhandige man. In de afgelopen maanden zijn er al talloze spullen kapot gemaakt of kwijt gemaakt, met als klapper een splinternieuwe (dure) koekenpan die na 1 gebruik zo aangekoekt is dat hij weggegooid kan worden. Het gekke is dat zijn familie net zo als hij is - iedere keer als zijn moeder iets leent is het of kapot of kwijt. Ik begin het nu echt zat te worden - omdat het mijn (vaak dure) spullen zijn waar ik hard voor werk.
Hij voelt zich wel schuldig als het zo ver is maar verder haalt hij zijn schouders ervoor op, hij deed het toch niet expres? Nooit word er iets vergoed of opnieuw gekocht. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij ontzettend kwaad. Ik denk dat het is omdat het voor hem niet zoveel waarde heeft ( het is toch maar een koekenpan) maar voor mij is het meer een kwestie van respect. Heb ik gelijk?
Fee-de-Goede schreef: ↑
05-09-2017 10:04
Ik denk dat mijn man dan de wedstrijd wie heeft de lompste partner ga winnen. Ik ben dan die partner. :proud:

Al kon ik tot vorig jaar hem nomineren omdat hij eens een hele auto echt gesloopt heeft. Na afgelopen jaar win ik die bokaal.
ach, eentje maar? Waar maak jij je druk om.....
Mijn man heeft dat inmiddels al bij twee autos gedaan, en het mooie is, niet eens terwijl hij er in reed.
MarijeMarije schreef: ↑
05-09-2017 09:31
Hier ook zo'n sloper, alleen ben ik het zelf :-$ Er sneuvelt meer servies door mij dan door de kinderen en als een vriendje een glas drinken omgooit zeggen de kinderen "geeft niets, dat doet mijn moeder zo vaak". Slechte motoriek ofzo, mijn armen zijn opeens langer dan ik inschat en dan praat ik ook nog met veel gebaren.

Heel lang dacht ik ook "zo ben ik eenmaal" tot ik er zelf ook helemaal klaar mee was. En hoewel ik nog steeds wat lomper dan gemiddeld ben, sneuvelt er echt veel minder dan vroeger. Goed opletten hoe je met dingen omgaat, wat extra zorgvuldig met geleende spullen, aandacht erbij houden. En als ik druk in gesprek ben zet ik mijn glas drinken wat meer naar het midden van de tafel.

Wat iemand hiervoor ook zegt: je man moet eerst beseffen dat het niet ok is, dat het niet "helaas pindakaas" is en dat hij er echt wat aan kan doen.
Ik ben ook niet de handigste, maar heb nooit gedacht 'helaas pindakaas', vond het altijd erg vervelend. Het punt is dat ik het niet door heb wanneer ik minder scherp begin te worden en heel kleine onhandige dingetjes doe. Vaak gewoon dagelijkse dingen die elke dag goed gaan en die ik voor mijn gevoel op precies dezelfde manier doe als altijd.
Getraind worden als een soort puppy heeft bij mij een averechts effect, want dan ga ik er alleen maar spastischer en gefrustreerder mee om als er iets gebeurd is en dat kan voor extra schade zorgen. :lol: Diep ademhalen en rustig nadenken over wat de beste oplossing is werkt dan het beste.

Dingen waarbij ik eerst kan nadenken (netjes omgaan met een geleende pan, een tafel met servies verplaatsen) zijn bij mij nooit het probleem. Sowieso zou ik door mij veroorzaakte ellende nooit zomaar op anderen afwentelen, maar ben proactief in het oplossen.
florence13 schreef: ↑
05-09-2017 10:00
@kastella: onverwoestbare kwaliteit???? Als je mijn man zou kennen weet je dat niets onverwoestbaar is..... Daarnaast, je suggestie over gietijzeren pannen klinkt leuk, maar weet je wat je allemaal stuk kunt maken met behulp van zo'n gietijzeren pan? Ik spreek hier uit ervaring, je moet niet alleen nadenken over of die pan stuk kan, je moet ook denken aan wat voor andere dingen je stuk kunt maken met zo'n pan.
:HA:
05-09-2017 10:06
ach, eentje maar? Waar maak jij je druk om.....
Mijn man heeft dat inmiddels al bij twee autos gedaan, en het mooie is, niet eens terwijl hij er in reed.
Nee, niet eentje. Maar wel maar 1 sinds we samen zijn. ;) En ik maak me niet druk. Ik kan dat alleen niet meer tegen hem gebruiken als ik weer eens wat sloop. ;)

Ik loop flink voor qua gesloopte spullen. Kleine dingen maar ook keuken, auto en badkamer ect. Zo erg heeft hij het nog niet gemaakt.

Ben wel benieuwd naar hoe hij dat kan doen als hij niet er niet in reed. Onder een hijskraan gezet en dan per ongeluk de lading eroplossen ofzo? :-D
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 10:11
21.46% gewijzigd
05-09-2017 10:09
Nee, niet eentje. Maar wel maar 1 sinds we samen zijn. ;)

Ben wel benieuwd naar hoe hij dat kan doen als hij niet er niet in reed. Onder een hijskraan gezet en dan per ongeluk de lading eroplossen ofzo? :-D
bijna, het was een verhuislift en de lading was een wasdroger. In alle eerlijkheid, het was niet zijn schuld, het bedrijf van die verhuislift heeft ook de schade vergoed, maar het gebeurt natuurlijk wel weer bij hem, ik zei nog: zet die auto aan de kant.
Die tweede heeft hij helemaal bekrast toen hij met zware spullen er langs liep en struikelde, ook geen opzet dus maar hijzelf en die spullen deukten en bekrasten de auto dusdanig dat het ding totalloss was. (economisch dus, hij reed wel nog)
florence13 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 10:13
21.64% gewijzigd
05-09-2017 10:11
bijna, het was een verhuislift en de lading was een wasdroger. In alle eerlijkheid, het was niet zijn schuld, het bedrijf van die verhuislift heeft ook de schade vergoed, maar het gebeurt natuurlijk wel weer bij hem .
:biggrin:
Ow en 2 vloeren.... dakramen herhaaldelijk open laten staan...als het regen dat het giet.
op zich zorgt dat wel weer voor bekendheid in je nieuwe wijk waar je net bent heen verhuisd, we kenden meteen alle buren (of in elk geval, die kenden ons)
@florence13: Oei. Ik geloof dat ik sprakeloos sta.
05-09-2017 10:13
Ow en 2 vloeren.... dakramen herhaaldelijk open laten staan...als het regen dat het giet.
ja dat dus, of er iets op laten vallen, of een andere lompe actie, de vraag is altijd, welke vloer te nemen: tegels zijn het meest robuust, maar als dat stuk gaat heb je ook weer een probleem (en geloof mij nou maar, mijn man krijgt tegels stuk). tapijt en zeil zijn goedkoper, maar dat kan ook makkelijker kapot (snijden in het zeil, knippen per ongeluk in het tapijt of fles smeerolie uit je handen laten vallen). laminaat heeft hij sowieso in no-time stuk, want daar kan bijna niks zwaars op vallen. Ik vind vloeren maar lastig.
Moet echt zeggen dat het door de jaren heen beter is geworden, de "stop en denk" methode werkt echt. Nu is hij alleen onhandig, en veel minder nonchalant. Dus TO er valt nog vanalles te winnen.
05-09-2017 10:11
bijna, het was een verhuislift en de lading was een wasdroger. In alle eerlijkheid, het was niet zijn schuld, het bedrijf van die verhuislift heeft ook de schade vergoed, maar het gebeurt natuurlijk wel weer bij hem, ik zei nog: zet die auto aan de kant.
Die tweede heeft hij helemaal bekrast toen hij met zware spullen er langs liep en struikelde, ook geen opzet dus maar hijzelf en die spullen deukten en bekrasten de auto dusdanig dat het ding totalloss was. (economisch dus, hij reed wel nog)
Met wat voor spullen liep hij langs die auto dan? Denk nu aan een berg in elkaar geknoopte staaldraden met allemaal losse eindjes voor maximale kraspotentie. :proud:
Respect voor wie of wat? De koekepan?
Ik had een ex vriendin en die was ook tamelijk onhandig. Regelmatig liet ze wat uit haar handen kletteren met afwassen. Zonde, ja, maar meer ook niet. Ik was al blij dat ze zelf ongeschonden de dag door kwam. Het zijn maar spullen.
masala schreef: ↑
05-09-2017 10:20
Met wat voor spullen liep hij langs die auto dan? Denk nu aan een berg in elkaar geknoopte staaldraden met allemaal losse eindjes voor maximale kraspotentie. :proud:
Jullie kunnen je met z'n allen echt goed inleven.....Het was bij dezelfde verhuizing als het verhuislift incident maar een half jaar later, de vorige bewoners hadden een schutting van metaaldraad (waar je handig planten kunt laten klimmen zeg maar), wij wilden de tuin anders dus daar waren we mee bezig. Hij wilde dat naar de container brengen (die we dus gehuurd hadden) en had dus die panelen vast en nog wat ander bouw materiaal. hij valt en steekt dus zo met die metalen dingen door de zijruit van de auto en bekrast de volledige zijkant. Ik zei nog: neem nou niet zoveel in een keer mee, loop liever wat vaker....
05-09-2017 10:16
ja dat dus, of er iets op laten vallen, of een andere lompe actie, de vraag is altijd, welke vloer te nemen: tegels zijn het meest robuust, maar als dat stuk gaat heb je ook weer een probleem (en geloof mij nou maar, mijn man krijgt tegels stuk). tapijt en zeil zijn goedkoper, maar dat kan ook makkelijker kapot (snijden in het zeil, knippen per ongeluk in het tapijt of fles smeerolie uit je handen laten vallen). laminaat heeft hij sowieso in no-time stuk, want daar kan bijna niks zwaars op vallen. Ik vind vloeren maar lastig.
Je man maakt alles stuk en jij vindt de vloer lastig
05-09-2017 10:25
Jullie kunnen je met z'n allen echt goed inleven.....Het was bij dezelfde verhuizing als het verhuislift incident maar een half jaar later, de vorige bewoners hadden een schutting van metaaldraad (waar je handig planten kunt laten klimmen zeg maar), wij wilden de tuin anders dus daar waren we mee bezig. Hij wilde dat naar de container brengen (die we dus gehuurd hadden) en had dus die panelen vast en nog wat ander bouw materiaal. hij valt en steekt dus zo met die metalen dingen door de zijruit van de auto en bekrast de volledige zijkant. Ik zei nog: neem nou niet zoveel in een keer mee, loop liever wat vaker....
Dan ben je gewoon met een kneus getrouwd. Niks aan te doen.
05-09-2017 10:25
:rofl:
Evihere2 schreef: ↑
05-09-2017 09:42
Ik ben dus niet de enige met zo'n sloper in huis :) het geeft me hoop dat verandering dus wel mogelijk is en dat ik het niet gewoon hoef te accepteren.

Natuurlijk was hij zo ook tijdens de begin van onze relatie maar toen had ik alleen maar studenten- Ikea spul in huis dus toen wijtte ik het ook aan de kwaliteit.
Ik heb al jaren Ikea meubels in huis, waarvan sommigen 15 jaar oud, en die zijn nog prima :)

Chapeau dat je dit allemaal al jarenlang tolereert. Ik zou er niet eens mee willen samenwonen, iemand die zo slordig omgaat met mijn spullen. Da's voor mij een "dealbreaker". Ik hoop dat jullie hier uit komen.
SinDudas schreef: ↑
05-09-2017 10:27
Je man maakt alles stuk en jij vindt de vloer lastig
ja, dat is zo lastig lompe-mannen proof te maken. Maar nogmaals, het is echt beter geworden (hoe het slechter zou kunnen worden weet ik ook niet maar goed) Verder is het hele lieve man hoor, heeft mij ook nog nooit stuk gemaakt.
05-09-2017 10:30
ja, dat is zo lastig lompe-mannen proof te maken. Maar nogmaals, het is echt beter geworden (hoe het slechter zou kunnen worden weet ik ook niet maar goed) Verder is het hele lieve man hoor, heeft mij ook nog nooit stuk gemaakt.
Ja dat snap ik, alleen het stond er zo grappig. Oh dat is wel fijn, dat hij jou heel laat :biggrin:
SinDudas schreef: ↑
05-09-2017 10:34
Ja dat snap ik, alleen het stond er zo grappig. Oh dat is wel fijn, dat hij jou heel laat :biggrin:
ja vond ik ook nogal cruciaal....

To: jouw man, is hij ook erg groot? Want bij mijn man is dat wel een probleem, hij heeft gewoon een enorme spanwijdte met zijn armen waardoor de oppervlakte van de 'dangerzone' ook groter is.
Oh ik ben zelf die sloper...
Ik ben zo iemand die roept, nee nee dat doe ik wel zelf
Neehee laat me nou even
Ja bijna....
Oh kak....kapot

Mijn man heeft er mee leren leven , verder ben ik namelijk best leuk X-D
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
05-09-2017 09:52
precies dat: onhandigheid kun je niets aan doen, maar gewoon niet nadenken dat is wat vervelend is (zie mijn tafel verhaal). Andere anecdote (eindelijk een topic waarin ik ook anecdotes heb): 3 maanden oud gasfornuis met oven (duur ding) volledig gesloopt. Manlief wilde een schroef indraaien in een houten plank. In plaats van dat in de tuin of de garage te doen bedacht hij dat hij dat wel even in de keuken ging doen (want daar was hij toch al) Hij legt dus die plank op dat (mooie roestvrijstalen) fornuis en begint te schroeven. Lukte niet, dus hij pakt een hamer en begint op die schroef te slaan. Lukte ook niet, zoekt een grotere hamer (je voelt hem aankomen) en mept als een dolle op die schroef, slaat ernaast en deukt en breekt het fornuis dusdanig dat al het leidingwerk er binnen in kapot was.
Op mijn vraag waarom hij in godsnaam met een hamer op het fornuis stond te meppen en waarom hij dat niet gewoon buiten deed was het antwoord: een fornuis moet daar tegen kunnen, ze maken die dingen van slechte kwaliteit.....
Ik stelde vervolgens dat hij dan maar eens met de leverancier van dat fornuis moest gaan praten en moest gaan klagen, een fornuis kan toch zeker er wel tegen dat je met een sloop hamer erop slaat???
Wat was ik toen kwaad.....
OMG :nut: :nut:
Waarom wordt je man "ontzettend kwaad" als je hem vraagt dingen te vergoeden of te kopen? Dat zou ik haast nog erger vinden dan zijn lompe gedrag.

Voor mij was dit alles een enorme dealbreaker geweest. Heel onaantrekkelijk gedrag alles bij elkaar.
Echt, ik lig hier achter de laptop in een deuk. Mijn man kan niets, maar doet ook niets. Is ook handig, er sneuvelt hier nauwelijks iets. Als er iets gedaan moet worden, moeten we wel overal klusjesmannen voor inhuren. Maar ik ben na dit topic wel extra blij met mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven