meimama's 2018

04-09-2017 13:06 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven meimama's die zijn uitgerekend in de eerste helft van mei 2018.

:heart:
anoniem_354065 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:34
88.73% gewijzigd
put down the map and get wonderfully lost
Onee begint dat nu al 'tranen met tuiten" tijdens het programma met open armen
Veel berichten alweer!

Gefeliciteerd iedereen :D

Ik weet mijn uitgerekende datum echt niet, omdat ik zo onregelmatig was altijd. Ergens tussen 9 en 17 mei denk ik. Dus weet niet in welk topic ik dan hoor ;) Ik ben trouwens 28 en mijn man 32.

Qua eten hou ik me gewoon aan het voedingscentrum, vond het tot nu toe niet zo moeilijk.

Iemand vroeg hoe mensen het gingen vertellen: wij gaan voorleesboekjes kopen voor de opa's en oma's.
Prima om op te splitsen, maar ik kan de titel van dit topic niet aanpassen (of wel..?)
Dus misschien is het overzichtelijker om nieuwe topics te openen voor de twee helften van mei 2018. Iemand interesse om dat op zich te nemen? Ik niet persé, tenzij we de tabel weglaten. Ik ben de komende twee weken namelijk niet zo vaak online...

Of... we kiezen ervoor dat de tabel bij deze vol is (inclusief iedereen die voor dit bericht er nog bijgekomen is) zodat we met de huidige club verder kunnen.

Laat maar weten wat jullie willen :popcorn:
Haha Jinthe! Was het weer zo mooi? Morgen even terugkijken, heb het opgenomen.

Leuk Eland met voorleesboekjes! Wij zijn nog een beetje aan het verzinnen.

En zie idd dat er al een paar iets later (of misschien toch eerder blijkt straks) zijn uitgerekend. Beter voor een aantal gaan dan ipv de datum. Jullie horen er nu al gezellig bij toch :cheer2:
@Eland leuk idee van de boekjes! Ik denk dat wij dat bij twee van de drie ook doen.

Afspraak gepland op 28.09
Nog drie weken.. bah bah. Ik zie jullie daar Jinthe en Suze. Gezellig!

Gelukkig steeds meer hoop dat het goed zit!
ik zie net je bericht Jinthe over met open armen.... Hier precies hetzelfde, rol keukenpapier maar naast me neergezet op de bank.. :facepalm:
thuis sprak ik uit dat het me onzeker maakt dat ik niets geen symptomen heb, vriend heel nuchter, je hebt toch twee grote symptomen, geen menstruatie en wel een positieve test dus maak je niet zo druk.,.
Haha, ja Jinthe, altijd tissues bij de hand hebben vanaf nu!
Ik ben al een heel emotioneel, en nu nog erger, ook van de spanning en omdat ik zo blij ben en alles wat erbij hoort.

Ik vind een max aantal ook goed. Gaan we door tot een mooi aantal of zeggen we bij deze, het is vol?
@palouse, ik denk dat je je titel nog wel kunt aanpassen toch? Miss je eerste bericht bewerken, en anders IN je eerste bericht zetten, groep is vol of zoiets?

Leuk om boekjes te geven!
Mijn ouders waren de eerste keer op vakantie aantal weken, dus ik heb via Skype een kaartje laten zien met iets van oma en opa. Was ook erg leuk. Ben benieuwd hoe ze morgen reageren op het shirtje van m'n dochtertje.

@lolacola, ik had de eerste weken ook geen symptomen. En dat ging helemaal goed, ik ben nu alleen maar blij dat ik nog even geen kwaaltjes heb. Want dat gaat echt nog wel komen..
Monstertje, nu heb je een datum om naar toe te leven. Lijkt nog zoooo ver weg he! Willen jullie het nog even geheim houden of ga je het voor die tijd al vertellen?

Haha lolacola, heerlijk zo'n nuchtere vriend! Hij heeft wel gelijk wat betreft de 2 belangrijkste symptomen :hihi:

Leuk Yana, morgen vertellen! Wat heb je op het shirtje laten zetten?
Volgens mij kun je de titel niet zelf wijzigen, maat moet je dat even aan de mods vragen.

18/9 heb ik de eerste afspraak bij de gyn, morgen bloedtest. Ben benieuwd, de misselijkheid neemt toe.
Spannend morgen zojo!

@Days, ik heb er eentje gekocht, op de voorkant staat "dus..." en dan op de achterkant "ik word grote zus"
Vind het zo schattig staan. Ik zeg zelf best wel vaak dus... en daar grappen mijn ouders dan over, dus ik denk dat ze het niet gelijk doorhebben als ze alleen de voorkant zien :)
Ik probeer al 2x een bericht te type maar hij wordt niet geplaatst. Dus dus is even een check voor ik weer 10 min aan het type ben :cry:
Ah wat een leuke tekst Yana87. Ik heb het al mijn moeder al verteld en had mn dochter een shirtje aangedaan met sister op de voorkant. Beetje jammer wel dat ik moest zeggen 'mam kijk eens wat er op haar shirt staat ', maar ja het idee was leuk. En moeders natuurlijk superblij.

Ik moet straks naar de tandarts:( bleh. Hopelijk hoef ik de zwangerschap niet ter sprake te brengen
Wow dames, wat is er veel gekletst zeg!

Moet het nog even allemaal teruglezen hoor!

Wij hebben het nog niemand verteld. Wil eerst een goede echo hebben. Vind het dan toch ook makkelijker met de kinderen. De jongste is 6 dus dat er een broertje of zusje bij komt dat snappen ze wel. Echter als ik daarna zou moeten vertellen dat het mis is gegaan vind ik lastig..... en voor mezeld ook heb ik graag iets tastbaars zoals een goede echo...
Balen Jinthe, altijd vervelend, maar dat bericht is wel goed gegaan :thumbsup:

Haha Tess, soms zien ze het niet he.
Succes bij de tandarts. Bij mij zei ze - voor de eerste zwangerschap - volgende keer gaan we foto's maken. En toen heb ik maar gezegd dat ik bezig ben om zwanger te worden. Hebben ze toen die foto maar gelijk even gedaan.

Dat snap ik klavertje, lijkt me anders idd heel lastig.

Hebben jullie ook dat je constant voor de spiegel staat te kijken naar je buik?
Echt elke ochtend en avond, zou je al iets kunnen zien? :hihi:
Ik voel het wel, maar zie het nog niet echt.
Grappig Yana87!
Ik zie niks, maar heb momenteel nog categorie blokjes. Ben ik blij mee en mag nog wel even zo blijven :)
Ben ik een zeikerd?
Ik werk in een supermarkt als leidinggevende. Ik sta sinds na de vakantie in een filiaal waar helaas erg weinig omzet wordt gedraaid. Dit betekend dat wij maar weinig uren in mogen zetten en dat ik de hele dag alleen op mijn afdeling sta. Nu kwam er vanmiddag een container met dozen half volle melk binnen en een container met 12 x 13kg warsteiner blikken
Deze moest ik overstapelen. Kwam er achter dat ik op één dag meer sjouw dan ik dacht. Zal ik mijn bazin toch maar inlichten? Heb niet even een mannetje langs mij staan die het voor mij kan doen.
Ik lees verschillende dingen over tillen in het begin van de zwangerschap.
JINTHE ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voeld. Dan kan je later geen spijt krijgen.

Ik had net barbecue, best lastig wat je nou wel en niet kan eten. Heb wat huzaren salade en vis gegeten.

Wanneer belden jullie de vk? Ik wil het morgen doen (5,5 week), maar ik twijfel of dat te vroeg is?
ROZEMARINA schreef:
07-09-2017 19:01
JINTHE ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voeld. Dan kan je later geen spijt krijgen.

Ik had net barbecue, best lastig wat je nou wel en niet kan eten. Heb wat huzaren salade en vis gegeten.

Wanneer belden jullie de vk? Ik wil het morgen doen (5,5 week), maar ik twijfel of dat te vroeg is?
Ik ben misschien nog niet eens 5,5 week en ze vond het helemaal niet raar ofzo dat ik belde. Gewoon doen!
Dat eten is mog wel even wennen ja... lette er al wel n beetje op maar nu moet je echt opletten.. ik heb de eerste echo in het ziekenhuis,hoop dat ik daarna maar een verloskundige mag, dus weet niet wanneer je normaliter belt
Handig Yana foto's waren er toevallig bij mij ook de vorige keer al gemaakt. Ik had een nieuwe tandarts en ze vroeg hoe het met de algehele gezondheid was toen maar gelijk gezegd dat ik pril zwanger ben, gelukkig geen gaatjes! Nu weer een afspraak in maart, gek en leuk idee dat we dan alweer zo ver zijn he!

Haha ik kijk ook al naar m'n buik, wil het heel graag zien haha vind het zo leuk een zwangere buik, sowieso het hele zwanger zijn 😍

@jinthe als jij je er niet goed bij voelt zou ik het even voorleggen. Bij een week of 30 mag je dacht ik een keer of 3 per dag tillen, maar ik werk in de zorg en daar is dat ook niet haalbaar. Mijn verloskundige zei altijd als je lijf niet protesteert en je voelt je goed kan je gewoon rustig doorgaan. Als je twijfelt zou ik het wel voorleggen zodat je jezelf nooit iets kwalijk kan nemen.
Gewoon bellen naar de VK! Ik deed dat bijna meteen nadat ik twee positieve tests had. Heel fijn, want voordat ik de telefoon ophing zei ze nog even: "als er iets is, altijd bellen hoor!". Ik kan er nu dus gewoon al terecht met vragen.

Qua tillen... wat tess zegt. Naar je lijf luisteren en alleen dat doen wat je niet te erg uitput. Ik merk bij mezelf dat m'n psyche me op dit moment soms even in de weg zit (is dat niet te zwaar? waarom moet ik me nou weer zo bewijzen? bla bla...) terwijl een beetje inspanning heus geen kwaad kan zolang je niet over je grens gaat.
Ook fijn monstertje. Blokjes :biggrin:
Ik zie het op de sportschool ook wel, dames die in shape zijn, krijgen snel hun shape weer terug hoor. Maar de ene had een super dikke buik en bij de andere zag je het nauwelijks.

Zoals al gezegd Jinthe, gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Zolang je je goed voelt en geen pijntjes krijgt is het prima, maar als je je niet zeker erbij voelt moet je het niet doen.

@rozemarina, heb je al gebeld?
Kun je echt wel doen, de meeste dames hier hebben ook al vroeg gebeld zie ik. Dat is geen probleem. Ik ga volgende week bellen, dan ben ik 5 weken.

Hihi, tess, ben ik gelukkig niet de enige die zo vaak kijkt. Ja, gek idee dat je dan al zo ver bent. Ik denk nu heel erg terug naar mijn vorige zwangerschap. Ik loop nu redelijk gelijk met toen. Weer met kerst en oud en nieuw enz. Vanaf 20 weken een echt mooie buik. Ja, zin in :)

Vandaag m'n ouders verteld. Ik kwam binnen en mijn moeder zat aan de telefoon... en dat werd een lang gesprek. Dus ik zat al een beetje de chagrijnen.. kom ik ook een keer met iets leuks hoor.
Miley zat ondertussen aan het fruit (je zag de tekst aan de achterkant toch niet) en ik moest wat. En pas nadat alles op was kon ik het goede nieuws delen :)
Hehe. Wel super leuk, ze waren heel erg blij natuurlijk.
Ook de bloedtest geeft aan dat ik zwanger ben :-)!

Mijn volgende afspraak: 18-9 gyn
Zoja fijn dat de bloedtest het bevestigd heeft!Yana, wat leuk lijkt me .
lolacola wijzigde dit bericht op 25-05-2018 03:02
61.39% gewijzigd
Lolaloca, ook wij hebben gebruik gemaakt van een donor, maar eicel ipv zaadcel ;-)

We hebben vanmiddag onze ouders gebeld met het nieuws en onze beste vrienden. Zij waren ook op de hoogte van de poging in Spanje nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven