Huurwoning
vrijdag 8 september 2017 om 09:23
Afgelopen maandag de sleutel van mijn woning gekregen, superblij, maar de woning is nog niet opgeleverd zoals het hoort. Maandag komt er een klusbedrijf om alles op orde te maken. De medewerkster van de woningbouwvereniging gaf aan, dat ik waarschijnlijk meer dingen zou tegen komen, en dit gewoon door moest geven. Nu is in februari in deze woning een wietplantage aangetroffen en is de woning geruimd, in de tussentijd heeft de woning leeg gestaan. Ik betaal een meerprijs voor de woning omdat er in de keuken een oven & kookplaat zijn ingebouwd, maar nu het probleem. Tot vorige week zat er nog eten in de oven, de kookplaat en de oven zijn te vies om aan te raken, een gaspit is beschadigd, laat staan de stank, die uit de oven komt. Reactie van de woningbouw is: we komen alleen vervangen als hij het niet meer doet, en hij doet het dus. Maar ik baal hier dus flink van. Iemand nog tips of ik hier iets mee kan?
vrijdag 8 september 2017 om 09:42
Vervangen is dan misschien niet nodig, maar het is verre van professioneel dat de woning zo aangeboden wordt.
In de maanden die de woning heeft leeggestaan had deze met gemak schoongemaakt en opgeknapt kunnen worden.
Niet accepteren, woningbouwvereniging eropaan blijven spreken.
In de maanden die de woning heeft leeggestaan had deze met gemak schoongemaakt en opgeknapt kunnen worden.
Niet accepteren, woningbouwvereniging eropaan blijven spreken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 8 september 2017 om 09:58
vrijdag 8 september 2017 om 10:13
Het is redelijk om te verwachten dat de woning gebruiksklaar is. Als het te vies is om te gebruiken en de vraag is of je het überhaupt kunt schoonmaken dan kan je van de woningbouwvereniging verwachten dat zij een professioneel schoonmaakbedrijf sturen om de keuken te reinigen. Ik ga er nu wel van uit dat het niet gewoon vies is maar echt heel smerig. Als het klusbedrijf nog moet komen, en ik ga er ook maar van uit dat je nu al wel huur betaald, dan lijkt het er op dat de woningbouwvereniging zijn werk niet gedaan heeft. In dat geval mag je echt wel op je strepen staan. Als je er zelf niet uitkomt ga dan even langs het juridisch loket, zij kunnen je helpen.
vrijdag 8 september 2017 om 10:19
Laat het anders in een brief zetten hoe je het hebt aangetroffen en dat ze er niets aan doen.
Scheelt weer als je weggaat.
Maar niet stuk? een gaspit is beschadigd schrijf je Foto's maken ! En gooi ze de eigen regels voor de voeten.
Denk niet dat je schoonmaak krijgt maar misschien wel wat van de huur terug.
Scheelt weer als je weggaat.
Maar niet stuk? een gaspit is beschadigd schrijf je Foto's maken ! En gooi ze de eigen regels voor de voeten.
Denk niet dat je schoonmaak krijgt maar misschien wel wat van de huur terug.
vrijdag 8 september 2017 om 10:37
Lijkt me niet meer dan logisch dat de WBV de woning schoon oplevert, dus hier zou ik niet mee akkoord gaan. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je wel al de sleutel hebt, het lijkt alsof de oplevering dan al is gebeurd. Dan vallen reparaties nog wel onder de verantwoording van de WBV, maar schoonmaken niet meer zou ik denken.
vrijdag 8 september 2017 om 10:47
Inderdaad, maak foto's!
Ooit kwam ik in een huis waar de tuin een oerwoud was. Foto's gemaakt. Jaren gewond, tuin gerenoveerd, coniferen gerooid, schutting geplaatst, bestraat etc. Toen ik eruit ging, kreeg ik als verbeterpunt dat ik het onkruid (beetje) tussen de tegels weg moest halen. Heb toen die foto's laten zien een toen hoefde het toch niet meer..
Ooit kwam ik in een huis waar de tuin een oerwoud was. Foto's gemaakt. Jaren gewond, tuin gerenoveerd, coniferen gerooid, schutting geplaatst, bestraat etc. Toen ik eruit ging, kreeg ik als verbeterpunt dat ik het onkruid (beetje) tussen de tegels weg moest halen. Heb toen die foto's laten zien een toen hoefde het toch niet meer..
zaterdag 9 september 2017 om 09:09
Je mag wel gebreken door geven? Nou dan doet, oeps, je fornuis het toch niet toen je hem voor de eerste keer wilde gebruiken?
Ze hebben zelf aangegeven dat wat kapot is of niet meer werkt vervangen gaat worden.
En anders zou ik maandag heel blond tegen de klusjesmannen zeggen, oh komen jullie het fornuis niet doen, heb ik wel doorgegeven.
Ze hebben zelf aangegeven dat wat kapot is of niet meer werkt vervangen gaat worden.
En anders zou ik maandag heel blond tegen de klusjesmannen zeggen, oh komen jullie het fornuis niet doen, heb ik wel doorgegeven.
zondag 10 september 2017 om 18:57
Sorry voor de late reactie, ik ben heel het weekend flink aan het klussen geweest. Het schoonmaken van de oven is het probleem niet, ik vind het alleen een ontzettend vies idee dat er ruim 7 maanden eten in de oven heeft gestaan. Ik betaal wel extra huur voor die oven. Ik ga morgen zeker op mijn strepen staan. De medewerkster van de woningbouw was geschrokken van de staat van de woning, en had dit nog nooit zo meegemaakt. Ze verwachtte dat we, zodra we gingen klussen nog veel meer dingen zou tegenkomen, en dat zijn we ook. Ik heb intussen een lijstje met meer dan 30 punten (klein en groot) van wat door de woningbouw in orde moet worden gemaakt. Dus morgen ga ik een pittig telefoontje plegen, ik betaal natuurlijk wel al huur, zodat we kunnen gaan klussen. De 30e moet ik verhuizen. Maar ik ben ook afhankelijk van de klusjesmannen van de woningbouw. Sommige dingen kunnen we niet oppakken, omdat de woningbouw dat eerst moet oplossen. Ik heb er behoorlijk stress van
.
zondag 10 september 2017 om 23:37
Wow, wat een bizarre situatie!
Krijg je die lucht überhaupt nog wel uit de oven?
Is het anders een idee om tegen de woningbouw te zeggen dat je de oven niet hoeft.
Jij huurverlaging, zij halen de oven eruit en jij zoekt op marktplaats naar een betaalbare oven die er niet uitziet alsof er een ovenschotel 7 maanden in heeft lopen schimmelen.
Krijg je die lucht überhaupt nog wel uit de oven?
Is het anders een idee om tegen de woningbouw te zeggen dat je de oven niet hoeft.
Jij huurverlaging, zij halen de oven eruit en jij zoekt op marktplaats naar een betaalbare oven die er niet uitziet alsof er een ovenschotel 7 maanden in heeft lopen schimmelen.