Werk & Studie alle pijlers

Mag baas werktelefoon monitoren?

08-09-2017 19:47 29 berichten
Hi!
anoniem_354348 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 09:54
99.55% gewijzigd
_Amand schreef:
08-09-2017 21:32
Adem in, adem uit, TO. Er is echt geen werkgever in NL die zijn handen gaat branden aan het schenden van jouw privacy (en al helemaal niet ten overstaan van een rechtbank). Zo'n beleid is niets anders dan al het andere beleid dat een werkgever uitvaardigt; wanneer hij goedschiks is een richtlijn zodat jij weet wat er van je verwacht wordt en wanneer hij kwaadschiks is een stok om mee te slaan.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit niet zo is. Er zijn echt domme werkgevers.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
08-09-2017 21:11
Van werkgevers die dit willen gaan controleren vraag ik me altijd af waarom ze mensen aannemen die ze niet vertrouwen.
Dat zou je dan andersom ook kunnen zeggen van werknemers die zich afvragen wat zij allemaal wel/niet mogen doen op hun werktelefoon en waar de werkgever allemaal wel/niet in zou mogen kijken: blijkbaar doen (of willen zij iets doen) wat zij liever niet gecontroleerd zien worden door degene die hen bij voorbaat voldoende vertrouwen schenkt door hen aan te nemen en hen vooralsnog onvoorwaardelijk voor ieder contractuur een salaris uitbetaalt.
Courage-- schreef:
09-09-2017 13:31
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit niet zo is. Er zijn echt domme werkgevers.
Of bij een werkconflict, dan komt het ook nog wel eens voor dat een wg een mw wil gaan controleren
Mijn werk telefoon gebruik ik alleen voor werk. Daarnaast een privé telefoon die in mijn tas blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven