Radeloos vanwege schoonmoeder
zondag 10 september 2017 om 07:31
Pffff, mag ik even stoom afblazen?
Ik ga nu ongeveer een jaar met vriend en schoonmoeder is vanaf begin af aan al moeilijk geweest. Na gisteravond ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Er was een etentje vanwege de verjaardag van zus van mijn vriend (vriend heeft nog een andere broer) en schoonmoeder heeft letterlijk de hele avond geen een vraag aan mij gesteld en hoogstens 10 worden met mij gewisseld. Ook niet op de weg heen of terug (ruim een uur rijden naar zus), ze reden met ons mee. Toen ik dit met vriend besprak gaf hij alleen aan dat ze nou eenmaal moeilijk is en door de ziekte van haar man dit nog erger is.
Een aantal weken was dit ook zo (en de keer ervoor ook), toen heb ik geprobeerd het gesprek gaande te houden en vragen te stellen. Maar er komt nooit een vraag terug.
Hoe moet/kun je met zo'n situatie omgaan?
Ik ga nu ongeveer een jaar met vriend en schoonmoeder is vanaf begin af aan al moeilijk geweest. Na gisteravond ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Er was een etentje vanwege de verjaardag van zus van mijn vriend (vriend heeft nog een andere broer) en schoonmoeder heeft letterlijk de hele avond geen een vraag aan mij gesteld en hoogstens 10 worden met mij gewisseld. Ook niet op de weg heen of terug (ruim een uur rijden naar zus), ze reden met ons mee. Toen ik dit met vriend besprak gaf hij alleen aan dat ze nou eenmaal moeilijk is en door de ziekte van haar man dit nog erger is.
Een aantal weken was dit ook zo (en de keer ervoor ook), toen heb ik geprobeerd het gesprek gaande te houden en vragen te stellen. Maar er komt nooit een vraag terug.
Hoe moet/kun je met zo'n situatie omgaan?
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 07:54
16.72% gewijzigd
zondag 10 september 2017 om 12:19
Joe hoe, je kan het ook zelf aankaarten bij je schoonmoeder. Je bent een volwassen vrouw neem ik aan, bespreek dit met haar. Dan weet je hoe het zit.missmadame schreef: ↑10-09-2017 11:28Vriend komt niet verder zij is nou eenmaal zo en het valt hem niet op. Ik probeer meestal maar met broer/zus/vader het gezellig te maken wat meestal goed lukt.
zondag 10 september 2017 om 12:25
Dat denk ik ook. Het valt niet te onderschatten hoe dat werkt binnen families. Hem dwingen om wél tegen zijn moeder in opstand te komen brengt hem waarschijnlijk in een heel lastige positie. Dat is dan echt gewoon heel erg moeilijk. Nog los van de vraag of het iets op zal leveren.
zondag 10 september 2017 om 12:32
Eens.Jufjoke schreef: ↑10-09-2017 12:25Dat denk ik ook. Het valt niet te onderschatten hoe dat werkt binnen families. Hem dwingen om wél tegen zijn moeder in opstand te komen brengt hem waarschijnlijk in een heel lastige positie. Dat is dan echt gewoon heel erg moeilijk. Nog los van de vraag of het iets op zal leveren.
Dan moet hij een gemaakt toneelstukje opvoeren wat niet uit hemzelf komt. Familiebanden zijn inderdaad complex.
Ik zou schoonmoeder niet belangrijker maken dan ze is.Die paar x per jaar dat je elkaar ziet..
Als ik een vriendin met zo'n schoonmoeder had, zou ik gewoon praten met de andere mensen die er zijn op dat moment. En de keren dat schoonmoeder alleen is, blijf ik lekker thuis. Ze zal mij vast niet missen.
zondag 10 september 2017 om 12:32
Eens.Jufjoke schreef: ↑10-09-2017 12:25Dat denk ik ook. Het valt niet te onderschatten hoe dat werkt binnen families. Hem dwingen om wél tegen zijn moeder in opstand te komen brengt hem waarschijnlijk in een heel lastige positie. Dat is dan echt gewoon heel erg moeilijk. Nog los van de vraag of het iets op zal leveren.
Dus in overleg blijven over wat ze nodig hebben van elkaar en of het reëel is om dit van de ander te vragen/verwachten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 10 september 2017 om 12:37
De een stimuleert de ander vooral naar zijn moeder te blijven gaan en de ander verwacht geen Disney taferelen van partner en laat haar vrij in de keus om mee te gaan of niet.
donderdag 14 september 2017 om 02:08
Deed schoonma ook zo tegen de exen van je vriend?
Wat vinden de partners van de broer/zus van je vriend van haar houding? Praten jullie daarover?
Verder vind ik die vent van je een slappe hap. Hij ziet heus wel dat het gedrag van moeders niet normaal is. Hij hoort voor jou op te komen. Hij kiest ervoor om jou te laten hangen om de lieve vrede te bewaren.
Wat vinden de partners van de broer/zus van je vriend van haar houding? Praten jullie daarover?
Verder vind ik die vent van je een slappe hap. Hij ziet heus wel dat het gedrag van moeders niet normaal is. Hij hoort voor jou op te komen. Hij kiest ervoor om jou te laten hangen om de lieve vrede te bewaren.
donderdag 14 september 2017 om 10:06