Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Selin :( :hug: :hug: . Wat ontzettend verdrietig, meis. Heel veel sterkte :rose: .
Ahhhh nee rucio en selin wat een ontzettend €@&#%**$ nieuws zeg!!! Word er echt even stil van. Kan me niet voorstellen hoe rot dit is maar leef met jullie mee. Dikke knuffels :hug:

Ik ben er even helemaal uit geweest. Ook mbt het forum. Donderdag naar het ziekenhuis, kijken hoe mn cyclus is. Als eisprong nog niet geweest is (heb een redelijk lange cyclus) mag ik ovulatietesten gaan doen om te kijken naar een cryo tp. Ben benieuwd hoe ver ik ben en of mijn cyclus uberhaupt iets doet na de hormoonstoot van afgelopen tijd. Heb PCOS maar ondanks dit mijn cyclus redelijk onder controle (mede dankzij acupunctuur dames!!!). Maar kan me voorstellen dat het even van slag is.
Blossum welkom en veel succes! Hopelijk lukt het je om je op te laden voor een cryo tp.
Windmolen fijn zeg dat je cyclus weer normaal is. :yes:
Selin oooh neee meid wat ontzettend verdrietig zeg! Ik had er zo’n goed gevoel bij jou en dit komt als een klap aan..Jeetje heel veel sterkte. :hug: :cry:
Zizo ben heel benieuwd wat acupunctuur voor je kan betekenen, veel succes. Hoe vaak moet je langskomen?
Shine bright like a diamond
@Blossum: welkom hier! Wat een traject al achter de rug... Veel succes met wat nog komen gaat!

@Rojali: ik vond de Decapeptyl spuitjes ook altijd vervelend. De Gonal-F was beter te doen. Ik heb ook wel momenten gehad dat ik meerdere keren moest proberen, maar dat was aan het eind van de stimulatieperiode. Ik heb echt héél lang moeten stimuleren (ongeveer vier weken!) en volgens de gynaecoloog wierp mijn huid toen een soort 'verdedigingsmechanisme' op door te gaan verdikken. Toen was het echt moeilijk om de naald erdoorheen te krijgen en werd het steeds pijnlijker. Maar bij de 2e spuit Decapeptyl zou het eigenlijk nog gewoon 'makkelijk' moeten gaan lijkt me. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Vaker zo moeizaam? Of wel iets makkelijker?

@Smurf112: spannend weer. Steeds maar dat afwachten, daar word ik zelf echt hoorndol van op een gegeven moment. Jij hebt dus goede ervaringen met acupunctuur? Misschien ook iets voor mij voor in de toekomst, mocht het zo lopen... Ik houd het in gedachte.

@hier: vanochtend echo gehad. Baarmoederslijmvlies was iets dikker vergeleken met vóór de Provera, maar nog niet erg dik. Ook geen groeiende follikels in de eierstokken te zien. Alles nog rustig / klein. Ik mag vandaag starten met de Progynova (eerste tabletje net gehad bij mijn andere 'lunch-medicijnen' voor de lever). Heb even de bijsluiter doorgelezen, maar ik word echt niet blij van de mogelijke bijwerkingen... Man, wat een ellende. Hoe hebben anderen dat ervaren? Viel het mee, of viel het tegen? Ik weet dat het voor iedereen anders kan zijn natuurlijk. Ik wacht het af, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen... Vrijdag 22 september weer een echo om te bekijken hoe dik het baarmoederslijmvlies dan is. Ben heel benieuwd... Spannend weer!
Doces: Ik werd van de Progynova heel erg emotioneel. Dat was eigenlijk het enige middel waardoor ik wat uit balans raakte. Maar verder heb ik weinig last gehad van bijwerkingen van medicatie. Ik vond het slikken en spuiten eigenlijk een 'eitje' vergeleken met de wachtweken en de (wan)hoop die je soms hebt met dit soort trajecten.

Smurff: Succes donderdag.

Windmolen: Fijne vakantie gehad?

Even een zwaai naar alle andere meiden!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Selin ik kon binnen een week terecht bij de acupunctuurpraktijk. Ik hoop echt dat het je verder kan helpen. En dat halfuur liggen is al rustgevend, dat kijkt me in jouw geval ook wel fijn om wat rust in je lichaam te krijgen.

Dazzle ik ben benieuwd hoe jouw ervaring met acupunctuur is. Ga jij een keer per week? Ik hoop dat we met z'n allen een babyboom veroorzaken.
Ik moet voorlopig een keer per week. Gelukkig vergoedt mijn verzekering 40 euro per behandeling dus dat scheelt. Ik heb gisteren voor het eerst zelf mijn koude plek op de buik gevoeld. Ik blijf het wel bijzonder vinden.

Animal heb jij al meer gehoord van Düsseldorf? Ik ben erg benieuwd.

Baggal dan is donderdag weer een spannende dag voor je. At gaat het snel!

Miekje, Flipje, Rojali en Diamond hoe gaat het met prikken en slikken? Gaat het al beter met de deca spuiten Rojali? Ik heb zelf geen problemen met de naalden gehad. Ik pak een stuk vel tussen twee vingers en ram dan met veel kracht en snelheid die spuit er in een keer in. Alsof ik met een hamer timmer zeg maar (Hmm bizarre omschrijving door mezelf :bonk: ) Zo heb ik geen tijd om te twijfelen en gaat elke naald erin. Wel warm ik de spuit eerst op tussen mijn handen en ook na het spuiten wrijf ik even over het ingespoten gebied. Helaas raak ik ook weleens een adertje en zijn die bloeduitstortingen irritant.

Over 3 weken moet ik weer naar het zkh voor controle en evaluatie icsi1. Ik ben inmiddels vragen aan het verzamelen. Ik merk dat ik ineens onzeker over alles in mijn lichaam ben, terwijl ik normaal mijn lichaam goed vertrouw. Ik heb gelezen dat vitaminewaarden van grote invloed kunnen zijn op zwangerschap en vruchtbaarheid. Er zijn al verloskundigen die dit standaard laten prikken. Ik wil de gyn vragen of ze mij ook op vit B en D wil laten prikken.
Verder zou ik graag opnieuw mijn progesteron laten checken. Dat is anderhalf jaar geleden in een ander zkh geprikt een week na de eisprong. Mij is toen verteld dat die waarde boven de 20 moet zijn. Bij mij was die waarde 12. Toen zij die arts dat het niet zo erg is, want de waarde was boven de 10. Ik vind dat tegenstrijdig en merk dat ik ook daar onzeker van wordt. Misschien wordt dat sowieso al opgevangen door de utro die na de punctie gebruikt moet worden. Als dat zo is, hoop ik dat de arts mij daarin kan geruststellen.
Doces ik heb geen ervaring met progynova.
Van bijsluiters wordt je nooit vrolijk bij de middelen die wij voor de mmm moeten gebruiken. Ik probeer dat deel te negeren en te kijken naar hoe mijn lichaam reageert. Ik hoop dat het meevalt en je er weinig last van hebt.
Zizo: Que vitamines kan ik je aanraden om foliumzuur te slikken, Q10 en ook vitamine D. En zoals jij het spuiten beschrijft heb ik het ook altijd gedaan. Gewoon doorzetten zonder te twijfelen dan heb je er doorgaans de minste last van.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
doces 4 weken stimuleren is wel echt heel lang, kan me voorstellen dat je huid op een gegeven moment gaat verdikken..
De 3e dag ging prima, gisteren weer het idee dat de naald zo bot was dat hij er pas bij ongeveer de 10e poging in wou.

Zizo misschien is dat het ook wel een beetje, dat ik te voorzichtig ben, zoals jij het beschrijft doe ik het dus niet.
Krijg al rillingen als ik het zo lees, de spuit er in rammen haha

Heb ook al een paar keer gelezen dat vrouwen het zien als darten :lol:
Baggal dank voor je tip. Foliumzuur gebruik ik inmiddels al jaren. Die q10 en d nog niet. Ik gebruik wel een multivitamine, maar daarbij heb ik meer het gevoel dat dat van allee een beetje is.

Rojali ik snap je prikangst wel hoor. Ik merkte zelf dat als ik het voorzichtig op jouw manier deed, dat ik dan ging twijfelen en de naald snel terugtrok en opnieuw op een ander plekje ging proberen. En als ik het dan opnieuw deed, lukte het ook niet en had ik meerdere pijnlijke plekken. Ik bleef dan bezig. Mijn huidige tactiek werkt voor mij daarom beter en is veel minder pijnlijk. Maar inmiddels heb ik er al zeven prikrondes op zitten, dan gaat het steeds beter. Succes ermee, het is voor een goed doel.
@Zizo als meelezer breek ik even in en wil ik reageren op je vraag omtrent vitamines en zwanger worden. Ik raad je aan het boek (of alleen al de website) van rika Lucas door te bladeren. Ik wil niet zeggen dat wat zij schrijft de waarheid is, maar er komt wel heel wat aan het licht waarvan gynaecologen zeggen dat je er niks aan kunt doen. Ik geloof sowieso dat voeding/vitamines echt invloed kunnen hebben, dus dit was voor mij wel een eyeopener. Dat wil niet zeggen dat ik alles gedaan heb wat zij schrijft hoor! Integendeel!

Na 5 tp uit ICSI 1 (ben zelf 25 en kerngezond), geen enkele zwangerschap. Daarna gekozen om naar de osteopaat te gaan, de vitamines chlorella, spirulina en selenium erbij te slikken. Nu ben ik van de eerste TP uit ICSI 2 23 weken zwanger.

Nogmaals; ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is, maar voor mijn gevoel heeft het er wel aan bijgedragen!
Zizo bij de prik les moest ik mezelf prikken met de gonal-f naald, deze ging zo makkelijk!!
Vanavond maar weer een poging wagen en dan misschien toch met iets meer van jouw tactiek (als ik het durf haha)
Jeetje, al 7 prikrondes. Ik hoop dat het heel snel raak mag zijn voor jou!
Xkussie dank voor je tip. Ik ken het niet. Ik ga googelen. :-]

Rojali ik snap je hoor. Ik hoop dat stimuleren straks vlot gaat en dat je niet te lang meer hoeft te spuiten.
Baggal schreef:
11-09-2017 12:22
Zizo: Que vitamines kan ik je aanraden om foliumzuur te slikken, Q10 en ook vitamine D. En zoals jij het spuiten beschrijft heb ik het ook altijd gedaan. Gewoon doorzetten zonder te twijfelen dan heb je er doorgaans de minste last van.
Ik dacht dat foliumzuur voldoende was, maar niet dus.
Xkussie ga de site ook ff doorlezen, lijkt mij wel interessant
Rojali schreef:
11-09-2017 13:33
Zizo bij de prik les moest ik mezelf prikken met de gonal-f naald, deze ging zo makkelijk!!
Vanavond maar weer een poging wagen en dan misschien toch met iets meer van jouw tactiek (als ik het durf haha)
Jeetje, al 7 prikrondes. Ik hoop dat het heel snel raak mag zijn voor jou!
Prikken met Gonal vond ik ook altijd erg makkelijk en soepel, ik houd ook altijd een huidplooi vast en zet dan de prik. Deze cyclus ga ik voor het eerst starten met menopur, binnenkort krijg ik daar instructies voor. Ze zeiden in het zkh al dat deze wel lastiger is dan gonal. Dus ben benieuwd hoe dat mij zal vergaan.
doces hier geen enkele last van de progynova :) hoop dat dat voor jou ook zo is!
Thanks voor vragen baggal, prikken gaat goed. Nog steeds moe maar dat kan ook wel aan nieuwe baan liggen. Verder nog weinig pijntjes en geloof dat ik ook nog wel te pruimen ben. Maar dat zal ik thuis na moeten vragen... ;)
Alleen prikken lijkt deze ronde pijnlijker dan vorige. Vrijdag controle
Ik hoop het, Piene!
Diamond ik heb alle zeven rondes ervaring met Menopur. Het prikken ging bij mij prima. Wat ik onhandig vond, is dat je als een apotheker eenheden moet mengen. Eerlijk gezegd vind ik dat gepruts. Mijn tip: voordat je begint direct alles uit de verpakkingen halen en de dopjes van de ampullen die je gaat gebruiken afhalen. Ik vergat dat soms en kwam dan handen te kort. Vervolgens echt stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing werken. Dan gaat het prima. En goed opletten dat je een naald hebt voor het opzuigen van de vloeistoffen en een andere voor het prikken.
Inmiddels hebben ze ook ampullen van 150 IE. Ik weet niet hoeveel jij moet spuiten, maar dat kan veel gepruts schelen. Verder vond ik het spuiten niet zo vervelend.

Miekje wat fijn dat het goed gaat met prikken en dat je er weinig van merkt. Ik hoop dat het er vrijdag goed uitziet.
Zizo bedankt voor je tips & tricks, lijkt het een beetje op de ampullen bij pregnyl? Ik moet 300 IE prikken straks. Dus die van 150 komen dan wel goed van pas..
diamond: Bij de IUI's had ik 75 IE menopur, dat was 1x poeder en 1x oplosvloeistof. Bij de ivf moest ik 225 IE, wat betekende 3 ampullen poeder en 1 oplosvloeistof. Je moet dan telkens alles van ampul naar ampul overhevelen. Net wat zizo zei: het is wel een gedoe, maar je krijgt er wel handigheid in. Ik denk ook dat ze dat in het zkh bedoelden met dat het lastiger is, want het prikken op zich vond ik ook geen probleem, het is wel veel vloeistof, maar gewoon langzaam inspuiten en wanneer het pijnlijk wordt even stoppen. Bij mij deed het aan de rechterkant van mijn buik altijd meer pijn dan links, dus heb altijd alles links gespoten. Succes ermee, hier goede opbrengsten met menopur, dus hopelijk voor jou ook!

Hier: woensdag alweer 7 weken! Ben al bijna een week urine aan het inzamelen voor moeders voor moeders. Dat geeft een goed gevoel! Kan daar weer mooi pregnyl van gemaakt worden :-)
Sef: Goed dat je meedoet aan MVM. Heb je overigens al een eerste echo gehad? Zo ja - dan hoop ik dat jij in tegenstelling tot Rucio en Selin wel een mooi :heart: hebt gezien.

Miekje: Succes vrijdag bij de echo! Fijn dat je je verder goed voelt. Bevalt de nieuwe baan?

En ook voor jou is het D-Day vrijdag Lilly! Ik duim voor een mooi broertje of zusje voor de lieve M.! :smooch:

Xkussie: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik weet nog dat je incidenteel meeschreef destijds. Fijn dat het gelukt is en je al 23 weken ver bent :thumbsup: goed bezig!
Diamond30 schreef:
11-09-2017 16:30
Zizo bedankt voor je tips & tricks, lijkt het een beetje op de ampullen bij pregnyl? Ik moet 300 IE prikken straks. Dus die van 150 komen dan wel goed van pas..
Diamond het systeem van mengen lijkt erg op Pregnyl, maar ik vind Menopur veel simpeler. Bij Pregnyl zijn de ampullen lastig te openen. Bij Menopur zit er een soort dekseltje/lipje op. Maar met Pregnyl-ervaring is Menopur prima te doen. Pregnyl is erg vervelend klaarmaken en die vloeistof brandde vaak wat na in mijn buik. Dat had in met Menopur niet.

Sef wat goed dat je voor mvm bezig bent! Hoe voel je je verder? Heb je al een echo gehad?
Zizo bedankt voor je woorden van vandaag.
Ik heb net weer een spuit deca gezet en deze er zonder na te denken in 1 keer in mijn buik gezet.
Trouwens zizo en diamond ik heb laatst nieuwe pregnyl ampullen gekregen. Nu ook met zo'n lipje als bij menopur. Je hoeft niet meer het glazen puntje te breken. Ik vind dat mengen wel leuk...is net een beetje scheikunde spelen... haha jammer dat je t daarna moet prikken maar ach. Fijn rojali dat dat nu beter ging.

Over menopur: er is zelfs een app van waarop een filmpje te zien is hoe dat mengen enz. Gaat
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 19:13
Reden: Aanvulling
13.02% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven