Welke agenda?
dinsdag 12 september 2017 om 10:31
Vanmorgen heb ik alweer de eerste afspraak voor in 2018 ingepland. Maar ik heb nog geen agenda voor 2018. Afgelopen jaar heb ik alles in bullet journal style gedaan. Opzich beviel dat wel, maar ik denk dat ik volgend jaar toch wel weer een agenda wil, omdat ik dit toch overzichtelijker vind. Ik twijfel alleen nog aan wat voor agenda.
Ik ben van mezelf best wel ongeorganiseerd en heb het echt nodig om alles duidelijk op te schrijven. Ook wil ik graag voldoende ruimte om afspraken van mijn man en zoontje bij te kunnen houden. Wat dat betreft zou zo'n agenda met een raster handig zijn. Alleen als je dan meerdere afspraken op 1 dag hebt verlies ik weer het overzicht of al die dingen qua tijd wel op 1 dag passen, dus eigenlijk is een agenda met 1 kolom met verschillende tijden ook wel weer handig. Zouden er ook combinaties van beide bestaan?
Ik ben benieuwd wat voor agenda's jullie dit jaar hebben en hoe dat is bevallen. EN hoe zou jou perfecte agenda-indeling eruit zien als alles kon?
Ik ben van mezelf best wel ongeorganiseerd en heb het echt nodig om alles duidelijk op te schrijven. Ook wil ik graag voldoende ruimte om afspraken van mijn man en zoontje bij te kunnen houden. Wat dat betreft zou zo'n agenda met een raster handig zijn. Alleen als je dan meerdere afspraken op 1 dag hebt verlies ik weer het overzicht of al die dingen qua tijd wel op 1 dag passen, dus eigenlijk is een agenda met 1 kolom met verschillende tijden ook wel weer handig. Zouden er ook combinaties van beide bestaan?
Ik ben benieuwd wat voor agenda's jullie dit jaar hebben en hoe dat is bevallen. EN hoe zou jou perfecte agenda-indeling eruit zien als alles kon?
dinsdag 12 september 2017 om 10:38
Je bedoelt zo eentje met een raster waar je voor de verschillende mensen afspraken in kunt zetten? Die heb ik een aantal jaar geleden geprobeerd en opzich werkt dat wel, alleen als er meerdere afpsraken met tijden instaan verlies ik het overzicht hiermee...
dinsdag 12 september 2017 om 10:49
Ik gebruik gewoon een compacte.... deed eerst alles op telefoon maar dat was echt niet handig met extra werken, afspraken voor kinderen, eigen afspraken etc ik raakte daarmee echt de draad mee kwijt nu dus toch weer papier en voor mij werkt dit beter. Gezinsagenda vond ik vooral onoverzichtelijk.... maar kinderen zijn nog klein dus waar zij gaan gaat of papa of mama mee dus zelden afspraken tegelijk dat gaat nu eenmaal niet.
dinsdag 12 september 2017 om 10:56
Is een Erin Condren Life Planner dan niet iets voor je?
Bullet Journal achtig, maar wel met aangegeven weken/dagen, die dan weer verdeeld zijn over vakken.
En anders de Mascha planner (via bol.com) die heeft dezelfde stijl, maar daar moet je nog wel maanden/weken/dagen aan toevoegen zelf.
Bullet Journal achtig, maar wel met aangegeven weken/dagen, die dan weer verdeeld zijn over vakken.
En anders de Mascha planner (via bol.com) die heeft dezelfde stijl, maar daar moet je nog wel maanden/weken/dagen aan toevoegen zelf.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
dinsdag 12 september 2017 om 10:58
Zoiets iets voor je:

Structuur aanbrengen en overzicht creëren in werkzaamheden en financiën, blijkt voor veel studenten, volwassenen en ondernemers een groot probleem.
Lukt het u niet om structuur aan te brengen in uw werkzaamheden of financiën? Of heeft u geen overzicht van wat er van u verwacht wordt? Dit kan soms tot verwarring leiden, waardoor stress en onrust ontstaat, zowel in uw dagelijkse leven als in uw werk.
https://1blik.nl/producten/1blik-jaaragenda

Structuur aanbrengen en overzicht creëren in werkzaamheden en financiën, blijkt voor veel studenten, volwassenen en ondernemers een groot probleem.
Lukt het u niet om structuur aan te brengen in uw werkzaamheden of financiën? Of heeft u geen overzicht van wat er van u verwacht wordt? Dit kan soms tot verwarring leiden, waardoor stress en onrust ontstaat, zowel in uw dagelijkse leven als in uw werk.
dinsdag 12 september 2017 om 11:05
Ik heb ervoor gekeken, voor die life planner. Alleen ik snap niet zo goed hoe het werkt. Is dat dan met losse bladen waardoor je zelf de indeling kunt bepalen?juffrouw_m schreef: ↑12-09-2017 10:56Is een Erin Condren Life Planner dan niet iets voor je?
De mascha planner heb ik inderdaad ook wel eens een filmpje van bekeken, ik ga er nog eens naar kijken. Thanks
dinsdag 12 september 2017 om 11:06
KalindaSharma schreef: ↑12-09-2017 10:58Zoiets iets voor je:
Ook hier ga ik eens goed naar kijken, ziet er lekker strak uit in elk geval!
dinsdag 12 september 2017 om 11:07
Ik heb ook een Erin Condren Life planner en werkt voor mij heel goed.juffrouw_m schreef: ↑12-09-2017 10:56Is een Erin Condren Life Planner dan niet iets voor je?
Het zijn hele fijne overzichtelijke agenda's.
Edit: Ze zijn alleen niet goedkoop. Ik heb de mijne vorig jaar van een familielid gekregen die hem mee nam uit Amerika. Met verzendkosten en alles wordt het wel heel prijzig.
zwartvlekje wijzigde dit bericht op 12-09-2017 11:10
20.09% gewijzigd
dinsdag 12 september 2017 om 11:08
Ik heb hetzelfde probleem. Voor mij is een digitale agenda (Google Calendar) de oplossing. Daarin kan ik makkelijk twee dingen tegelijkertijd noteren, bijvoorbeeld dat ik zelf een afspraak heb en mijn vriend ook later thuis is. Ook kan ik heel makkelijk onder voorbehoud iets noteren en later weer verschuiven naar een andere dag/tijdstip zonder dat je daarvan nog sporen ziet... Mijn vriend heeft ook een digitale agenda en kan die er makkelijk even naast leggen en relevante dingen overnemen in mijn eigen agenda.
Toen ik nog thuis woonde hadden we op die manier ook een gezinskalender. Familieverjaardagen, bijbaantjes, wie de auto wanneer nodig heeft enz. kwamen daarin te staan. Een echte familie agenda kun je op verschillende manieren vormgeven, je kan per persoon een 'eigen' agenda bijhouden(en tegelijkertijd openklappen voor een volledig overzicht) of werken met kleuren. Is maar net wat je handig vindt.
Toen ik nog thuis woonde hadden we op die manier ook een gezinskalender. Familieverjaardagen, bijbaantjes, wie de auto wanneer nodig heeft enz. kwamen daarin te staan. Een echte familie agenda kun je op verschillende manieren vormgeven, je kan per persoon een 'eigen' agenda bijhouden(en tegelijkertijd openklappen voor een volledig overzicht) of werken met kleuren. Is maar net wat je handig vindt.
dinsdag 12 september 2017 om 11:18
De life planner kun je zelf indelen. Als je googelt op afbeeldingen, of op Pinterest kijkt, zie je genoeg ideeën qua indeling etc.
Ik werk zelf met een bullet journal, maar hou wel een soortgelijke indeling aan om eigenlijk hetzelfde als jou bij te houden:
- mijn eigen afspraken
- afspraken gezin
- overigen / to do
Ik kon ook nooit de agenda vinden die echt bij me pastte, maar met de bullet journal kan ik alles aanpassen naar mijn wensen.
Ik werk zelf met een bullet journal, maar hou wel een soortgelijke indeling aan om eigenlijk hetzelfde als jou bij te houden:
- mijn eigen afspraken
- afspraken gezin
- overigen / to do
Ik kon ook nooit de agenda vinden die echt bij me pastte, maar met de bullet journal kan ik alles aanpassen naar mijn wensen.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
dinsdag 12 september 2017 om 11:18
Hier ook de Google Calendar. Ik was altijd fervent aanhanger van een papieren agenda, maar man man, dit had ik veel eerder moeten doen. Je kunt ook agenda's koppelen, bijvoorbeeld die van je partner, zodat je in elkaars afspraken kunt kijken, maar ook afzonderlijk. Ik krijg een reminder van tevoren (als ik dat wil), ik kan mensen uitnodigen voor een afspraak... superhandig.
dinsdag 12 september 2017 om 11:56
Ik ben ook sinds een aantal jaar over naar Google Calender. Naast de eerdergenoemde voordelen vind ik het ook prettig dat ik een widget kan gebruiken op m'n Android smartphone, waardoor ik, iedere keer dat ik m'n telefoon pak, een kort overzicht heb van wat er op de planning staat. Ik gebruik zelf kleurcodes om verschillende soorten afspraken inzichtelijk te maken. Je kan makkelijk afspraken herhalen, en je kan de locatie toevoegen. Zo navigeer je makkelijk naar je afspraak, en krijg je een seintje als het (bijna) tijd is om te vertrekken.canvas schreef: ↑12-09-2017 11:18Hier ook de Google Calendar. Ik was altijd fervent aanhanger van een papieren agenda, maar man man, dit had ik veel eerder moeten doen. Je kunt ook agenda's koppelen, bijvoorbeeld die van je partner, zodat je in elkaars afspraken kunt kijken, maar ook afzonderlijk. Ik krijg een reminder van tevoren (als ik dat wil), ik kan mensen uitnodigen voor een afspraak... superhandig.
dinsdag 12 september 2017 om 12:10
Wat knap. Dat zou mij echt niet lukken. Eigen dingen heel misschien nog net, maar de combi met afspraken van andere gezinsleden...pamelacourson schreef: ↑12-09-2017 10:35Ik heb sinds vorig jaar geen papieren agenda meer en ik mis hem totaal niet. Voor belangrijke dingen zet ik een reminder in (de agenda op) mijn telefoon en het meeste onthoud ik gewoon.
Er staan hier in de papieren kalender per dag meerdere afspraken.
Digitaal van Google was een crime, op papier overzichtelijker, lekker heen en weer bladeren.
Gewoon een zo simpel mogelijke kalender van een paar euro bij de ako ofzo.
dinsdag 12 september 2017 om 12:28
Toen ik nog op school zat heb ik in mijn laatste jaar gewerkt met de schoolagenda van '1blik' en man, dat had ik veel eerder moeten doen. Super duidelijke agenda was dat en een fijn systeem om te (leren) plannen.
Ik kan me dus zo voorstellen dat de volwassen variant net zo fijn moet zijn. Reminder voor mezelf!
Ik kan me dus zo voorstellen dat de volwassen variant net zo fijn moet zijn. Reminder voor mezelf!
zaterdag 28 oktober 2017 om 14:01
Papier vind ik ergens wel fijner en overzichtelijker. Ik raak ook iets minder afgeleid dan. Zit er sterk over na te denken om een bullet-journal te starten. Maar zat nog met her volgende, je maakt per maand ongeveer je 'agenda' (een spread) en daarna je daily/weekly. Maar wat nou als je in de toekomst wilt plannen, meerdere afspraken op een dag, dan kan dat niet echt, of zo. Wat kan je hier dan voor gebruiken in je bullet journal?