Entertainment alle pijlers

Second Life, speel jij mee?

06-12-2006 21:11 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond een docu gezien bij Radar over deze virtuele wereld.

Wie kent dit of doet mee? Is het echt zo verslavend? En geef je er geld aan uit?

Ben benieuwd...
Ik kom er ook niet in! Ik heb het gedownload maar nu wil die niet opstarten. Heel irritant.
Ik krijg de melding driver components mis-match. Exit is the only option. In de blauwe balk staat nvidia opengl driver.
Lag niet aan jou Papua: sl was een groot gedeelte van de dag offline. Gisteravond was de geluidsqualiteit al slecht (kut want er is heel goede muziek te vinden), en zowel gisteren als eergisteren crashte het programma bij mij. Misschien voortekenen van de problemen met de grid van vandaag? Ze zijn net weer online gegaan. Succes.
las vandaag wel een leuk artikel over second life in de nieuwe "psychologie magazine"
Ik denk wel dat het aan mij ligt want hij doet het nog steeds niet. Mijn vriend denkt dat het aan mijn videokaart ligt en die gaat hij vervangen. We hebben er namelijk nog eentje liggen.
Second Life :D. Ik ben er nu 2 weken mee bezig en ik ben verslaafd. Nog geen idee hoe het allemaal werkt, maar ik vermaak me prima met shoppen ;). Als baantje dans ik in een club en verdien 1 Linden dollar per minuut.
Ik heb pas een accout aangemaakt maar kom er nog niet lekker in. Zoals ik hier ook al van iemand las ben ik een beetje stom aan het vliegen; ik kom op allerlei desolate plekken terecht waar niets te beleven valt.

Ik wil ook naar eens stad, een baantje, dansen en alles! Hoe doe ik dat?

Btw, als iemand me wil toevoegen als vriend: ik ben Antje Skall.
quote:

Ik heb pas een accout aangemaakt maar kom er nog niet lekker in. Zoals ik hier ook al van iemand las ben ik een beetje stom aan het vliegen; ik kom op allerlei desolate plekken terecht waar niets te beleven valt.

Ik wil ook naar eens stad, een baantje, dansen en alles! Hoe doe ik dat?

Btw, als iemand me wil toevoegen als vriend: ik ben Antje Skall.

De search functie gebruiken in "edit" bovenaan je scherm. Of op "map" klikken, rechtbovenaan zie je de legenda, kun je kijken welke plaatsen het meest populair zijn. Of je vraagt het aan iemand: hoe langer ze in sl rondlopen, hoe meer ze ervan weten. Als je op iemand zijn naam klikt zie je zijn of haar profiel waarin staat hoe lang die persoon lid is van sl: zo weet je of je met een nieuwkomer te maken hebt ja of nee.

SL is overigens een rechthoek en best wel goed te overzien en bestaat sinds 2003. (Het is geen spel zoals veel beginners denken maar een virtuele versie van rl).
Ik had er ook graag eens rondgewandeld om te kijken. Aanmelden lukt nog wel, en in het spel komen ook. Maar dan........... krijg ik de melding dat mijn computer geen programma heeft dat SL ondersteunt. Ik werd verwezen naar een pagina met downloads, daar heb ik alles gedownload wat er maar te halen was, maar mijn melding bleef gelijk . Ik heb Windows XP Professional, en kan nagenoeg alle spelletjes spelen via internet die ik maar wil, dus wie kan mij vertellen welk programma ik nou mis??????
Even nieuwsgierig hoe het met de verschillende SL-ers hier gaat. Na een enkele weken behoorlijk verslaafd te zijn (het kost gigantisch veel tijd), begint het nu weer beetje normaal te worden.

Hoe gaat het met de rest ? Meer actieve gebruikers ?
Overigens nog geen cent aan uitgegeven. Wel heel veel tijd met dingen bouwen, mensen ontmoeten, kletsen, etc.
FF uppen voor iemand die zich gisteren heeft aangemeld !

Misschien dat er nog tips in staan.
up
Hoi!

Ik heb ook net SL geinstalleerd!

Mamamira ik heb je toegevoegd als vriendinnetje. Mijn SL naam is Babsieblabla! Ik snap er nog niet zo bijster veel van helaas..

:?

Ik ga weer even verder experimenteren!!

Besos!
Ik ben nu een 2 weken aktief op sl en ik vind het echt geweldig, ik heb verschillende mensen ontmoet en in sommige clubs draaien ze echt goede muziek.
hallo,

even een vraagje over SL.

Ik heb een account, als ik inlog kom je eerst op een proefeiland toch? Ik heb begrepen dat ik daar vaardigheden moet oefenen, waarna ik naar het "echte" second life kan. Heb ik dit goed?

Nu mijn probleem,

wanneer ik stop en opnieuw inlog, moet ik al die vaardigheden weer opnieuw doen :S......... Plus dat op de een of andere manier dat schermpje waar staat wat ik moet doen weg is! Deze krijg ik op geen enkele manier terug.

Ik wilde een nieuw account aanmaken, maar een tweede account kost weer geld dus dat schiet ook niet op.

Iemand een idee hoe ik nu verder moet??

Alvast bedankt!
quote:

hallo,

even een vraagje over SL.

Ik heb een account, als ik inlog kom je eerst op een proefeiland toch? Ik heb begrepen dat ik daar vaardigheden moet oefenen, waarna ik naar het "echte" second life kan. Heb ik dit goed?

Nu mijn probleem,

wanneer ik stop en opnieuw inlog, moet ik al die vaardigheden weer opnieuw doen :S......... Plus dat op de een of andere manier dat schermpje waar staat wat ik moet doen weg is! Deze krijg ik op geen enkele manier terug.

Ik wilde een nieuw account aanmaken, maar een tweede account kost weer geld dus dat schiet ook niet op.

Iemand een idee hoe ik nu verder moet??

Alvast bedankt!

Inderdaad kom je eerst op een proefeiland. Als je uitlogt, en daarna weer inlogt kom je als het goed is uit op de plek waar je het laatste bent geweest. Je bent helemaal niet verplicht om alles opnieuw te doen!

Gewoon lekker doorlopen, en op zoek gaan naar de plek waar je van het eiland afkunt, en naar het 'main land'  kunt. Misschien mis je een of twee vaardigheden maar die leer je snel genoeg weer bij hoor.
hai!

bedankt voor je reactie!

Dus ik hoef al die vaardigheden niet te doen? Ik heb nu dat menu ook niet meer, dus zou ook niet weten wat nog te doen.

Zou ik dan nu al gewoon naar "main land" kunnen? en zo ja, hoe en waar vind ik dat?

Bedankt alvast!
Ik zit al 3 weken (af en toe) op dat eiland en ben op zoek naar die vaardigheden, maar ik kan ze nergens vinden. Help!
hihi t'is niet makkelijk he!

Ik had aan de linkerkant in het scherm een menu staan waar stond wat ik moest doen. Dat zijn dan vaardigheden m.b.t. communicatie, bewegen, dingen zoeken enz.

Heb jij dat menu niet? Ik kan je niet helpen, want bij mij is het menu ook ineens weg!

succes
Dan ga ik daar vanavond maar eens naar zoeken, nu lekker naar buiten, first life in :)
Ik heb het gisteravond weer geprobeerd en ik heb nergens een menu vaardigheden in mijn scherm staan. Zit dus nog steeds op dat stomme eiland! Verder loopt SL de hele tijd vast. Nogmaals, help!
Volgens mij kun je via communicatie naar dat main-land... 

En anders kun je ook de 'search'- functie gebruiken, daar bijv. 'popular places' aanklikken en dan via 1 van die plaatsen (aanklikken en dan 'teleport') SL verkennen. Of je typt bijv. iets in, zoals 'town'/'island', etc, je kiest wat leuks uit en laat je teleporten.

Ben ook pas sinds 2 dagen op SL, heb ontdekt dat je als newbee zeker even naar "NCI-Kulaa: New Citizens Incorporated" moet gaan (dus 'search', invullen en je laten teleporten)

Je krijgt daar veel uitleg over SL, veel freebees (oa gratis kleding!), tips om aan het werk te komen, een hele lijst met adresjes waar je bijv. gratis geld uit bomen kunt vinden op SL!!! (fruit, ieder stuk fruit staat voor munteenheid.. AANRADER!)

Wie me toe wil voegen: Manou Forcella.
Ok, dan ga ik dan proberen. Thanks. Ik ben trouwens Mayou Vella (als ik ooit van dat eiland afkom...).
He he gelukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven