Lijf & Lijn alle pijlers

Iemand bekend met de Citroensapkuur

08-09-2017 15:43 67 berichten
Hoi,
Is iemand bekend met de citroensapkuur. Hoor er eigenlijk vrij weinig over.
Vroeg me af of iemand hier ervaring mee had?

Thnx
afkicken? wat voor sprookjes vertel jij jezelf? voedsel is geen harddrug. het is je eerste levensbehoefte
Alle reacties Link kopieren
ImMorticia schreef:
08-09-2017 20:37
Ja.. overal is wat voor te zeggen en indd om dit vol te houden heb je ook discipline nodig maar wat iemand hierboven zei vond ik ook belangrijk... ik kies hier indd eerder voor omdat ik niet hoef na te denken.. daarom zijn dieeten als cambridge bijv voor sommigen ook zo aantrekkelijk (heb ik ook gedaan).. qua honger gevoel is het best te doen. Saai is het wel, maar misschien is dat ff wat ik nodig heb. Zit nu op de bank te netflixen.. nou guess wat ik normaal daarbij at .. pff moet echt afkicken en daarom ga ik er nu, zolang ik me goed voel, toch mee door.
je moet ook niet gaan netflixen, ga iets doen waarbij je iets in je handen hebt: handwerken, puzzelen, kleuren of weet ik welke hobby. Als je je handen vol hebt, kun je ze niet vullen met chips, chocola en ander spul
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je valt misschien ff af maar het zit er gauw weer aan en vaak nog meer dan voor het detoxen. Het welbekende jojo-effect dus!
Lijkt me enorm frustrerend. Vind detoxen geen aanrader om gewicht te verliezen.
S-Meds schreef:
09-09-2017 00:50
afkicken? wat voor sprookjes vertel jij jezelf? voedsel is geen harddrug. het is je eerste levensbehoefte
Ik bedoel afkicken van suiker.
ImMorticia schreef:
12-09-2017 16:29
Je moet ook geen suiker bij die citroen doen, dan werkt het niet.
Afkicken van suiker is onzin.
ImMorticia schreef:
12-09-2017 16:29
suiker is ook geen drug en het is niet verslavend. Sterker nog als jij geen suiker eet dan maakt je lichaam het zelf wel aan.
Volgens mij was de truc dat je vet kwijtraakte, en daar werd je doodziek van, want in vet zitten ook veel stoffen die er niet horen. Mijn ouders deden het vroeger wel eens, en ze zeiden dat ze de eerste dagen koppijn hadden, en een witte tong doordat er allerlei troep vrijkwam. daarna voelden ze zich wel fitter en levendiger. Mijn vader deed zwaar werk, dus hij ging wel weer vrij snel eten, anders trok hij het niet.
Zelf ben het afgelopen jaar 10 kilo kwijtgeraakt door veel minder granen, rijst en aardappelen te eten. En meer vis en vlees. Niet dat ik nou een fanaticus was trouwens. Gewoon de aardappelen/pasta/rijst skippen bij het avondeten. En brood vervangen door roggebrood. En veel minder bewerkt voedsel.
Het kan een tijdelijk hulpmiddel zijn om bijvoorbeeld af te kicken van hevige suikerverslaving.

Maar qua gewicht of zuivering zou ik er niet teveel van verwachten.
En ik zou het maximaal een paar dagen doen.
ekiM schreef:
12-09-2017 17:30
Volgens mij was de truc dat je vet kwijtraakte, en daar werd je doodziek van, want in vet zitten ook veel stoffen die er niet horen. Mijn ouders deden het vroeger wel eens, en ze zeiden dat ze de eerste dagen koppijn hadden, en een witte tong doordat er allerlei troep vrijkwam. daarna voelden ze zich wel fitter en levendiger. Mijn vader deed zwaar werk, dus hij ging wel weer vrij snel eten, anders trok hij het niet.
Zelf ben het afgelopen jaar 10 kilo kwijtgeraakt door veel minder granen, rijst en aardappelen te eten. En meer vis en vlees. Niet dat ik nou een fanaticus was trouwens. Gewoon de aardappelen/pasta/rijst skippen bij het avondeten. En brood vervangen door roggebrood. En veel minder bewerkt voedsel.
je voelt je slecht omdat je niet eet. Je verliest geen vet althans veel minder dan je zou willen. Als je stopt met eten gaat je lichaam op de meest eenvoudige manier energie halen, dat is door het verbranden van spierweefsel.
het duurt even voor je lichaam vet gaat verbranden ja. Maar uiteindelijk gebeurt het wel. Ik zeg ook niet dat zo'n kuur zaligmakend is. Schrap maar eens alle koolhydraten uit je eten, dan spartelt je lichaam ook even tegen en voel je je beroerd. Maar volgens mij komen we nu op geloofsterrein :-)
Nou nee het is harde wetenschap. Je verbrandt vooral spiermassa en in mindere mate vet.
Goh, vreemd is dat dan...... Ik heb minder vet en meer spieren.
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:06
Drink het met een rietje..
Nog steeds slecht voor je tanden.
ekiM schreef:
12-09-2017 18:51
Goh, vreemd is dat dan...... Ik heb minder vet en meer spieren.
dat is fijn maar niet wat ik bedoel. Als je vast dan gaat je lijf energie halen uit spierweefsel. Eerder uit je spierweefsel dan uit je vet.
Tornacense schreef:
12-09-2017 18:03
Het kan een tijdelijk hulpmiddel zijn om bijvoorbeeld af te kicken van hevige suikerverslaving.

Maar qua gewicht of zuivering zou ik er niet teveel van verwachten.
En ik zou het maximaal een paar dagen doen.
Precies, daar 'deed' ik het voor. Ben inmiddels gestopt...
Hoe kan dat nou toch helpen tegen een suikerverslaving? Er zit toch ook volop suiker in die ahornsiroop! Voor je lichaam maakt dat niet uit, hoor, suiker is suiker.

Ik geloof trouwens zelf niet in suikerverslaving. Wél in zeer hardnekkige, moeilijk te doorbreken gewoonten.
ja ook dat ahorn = suiker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven