KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 8 september 2017 om 10:39
Geniet van je verlof Mita!
Spannend Roosje-89! Nu gaat het spannend worden inderdaad.
Ik vind het wachtbankje werkelijk verschrikkelijk. nu pas op dag 5 en uiteraard voel ik van alles. pijn in mijn liezen, krampen, speldenprikjes enz enz. is mijn lijf die mij voor de gek houdt. Van de vorige zwangerschappen weet ik dat ik 2 dagen voor NOD het gevoel had dat de menstruatie heftig door zou breken en had ik echt vreetaanvallen. Maar zover zijn we nog lang niet. Ik heb wel, hoe vaker ik een IUI heb gehad hoe moeilijker ik de wachtweken vindt. Ik probeer van alles te doen, zodat ik lekker bezig ben maar je bent er toch mee bezig. Jullie nog tips?
Spannend Roosje-89! Nu gaat het spannend worden inderdaad.
Ik vind het wachtbankje werkelijk verschrikkelijk. nu pas op dag 5 en uiteraard voel ik van alles. pijn in mijn liezen, krampen, speldenprikjes enz enz. is mijn lijf die mij voor de gek houdt. Van de vorige zwangerschappen weet ik dat ik 2 dagen voor NOD het gevoel had dat de menstruatie heftig door zou breken en had ik echt vreetaanvallen. Maar zover zijn we nog lang niet. Ik heb wel, hoe vaker ik een IUI heb gehad hoe moeilijker ik de wachtweken vindt. Ik probeer van alles te doen, zodat ik lekker bezig ben maar je bent er toch mee bezig. Jullie nog tips?
vrijdag 8 september 2017 om 20:17
Ik ben er juist helemaal niet mee bezig en voel eigenlijk niets. Ook geen bijwerking van de pregnyl ofzo, die me voor de gek kunnen houden. Helemaal niets. Vandaag wat meer afscheiding, maar dat wil niet zoveel zeggen denk ik.
Ben dus erg rustig en maak me er niet zo druk om. Maar dat zal vast komen omdat dit de eerste keer is. Het zou ook wel heel bijzonder zijn als het de eerste keer raak zou zijn, dus daar ga ik eigenlijk ook niet echt van uit. Ook omdat ik niets voel. Vanaf welke dag voel jij meestal iets? Innerpeace
Ben dus erg rustig en maak me er niet zo druk om. Maar dat zal vast komen omdat dit de eerste keer is. Het zou ook wel heel bijzonder zijn als het de eerste keer raak zou zijn, dus daar ga ik eigenlijk ook niet echt van uit. Ook omdat ik niets voel. Vanaf welke dag voel jij meestal iets? Innerpeace
zaterdag 9 september 2017 om 09:50
He dames, ik heb niet meer gereageerd, terwijl het juist even gezellig druk was. Laatste week voelde ik me niet lekker, weinig slaap en nog steeds hele zere eierstok. Heb net een week clomid gehad. Maandag een echo om te kijken of ik al een redelijk mooi eitje heb. Maar die zeurende pijn nu, dat is vervelend. Hopelijk zegt dat niet over de kwaliteit ofzo. Ik voel me best wel belabberd zeg maar..
Ik verwacht volgende week ergens bij te schuiven op het wachtbankje. Hoe is het daar? Mag er al bij iemand bijna getest worden. Duim duim duim!
Plien, lijkt me ook wel fijn geen tekenen te voelen. Dan vraag je jezelf ook niet af of je lichaam je voor de gek houd ofzo. Wanneer mag jij testen? Trouwens de eerste keer kan zomaar raak zijn. Daar hopen we allemaal op en soms gebeurd het ook nog. Fingers crossed ook voor jou!
Ik verwacht volgende week ergens bij te schuiven op het wachtbankje. Hoe is het daar? Mag er al bij iemand bijna getest worden. Duim duim duim!
Plien, lijkt me ook wel fijn geen tekenen te voelen. Dan vraag je jezelf ook niet af of je lichaam je voor de gek houd ofzo. Wanneer mag jij testen? Trouwens de eerste keer kan zomaar raak zijn. Daar hopen we allemaal op en soms gebeurd het ook nog. Fingers crossed ook voor jou!
zondag 10 september 2017 om 13:05
Komt het door de clomid dat je je niet lekker voelt? Lee 83? Hopelijk is de echo goed maandag!
Ik mag volgens de arts de 18e testen, al mogen de meeste hier na 14 dagen testen. Ik heb de 2e inseminatie gehad. Volgend internet mag je na 16 dagen testen. De 18e is een maandag, maar ik denk dat ik dan zondagavond ga testen (als ik dan mijn menstruatie dan nog niet is).
Ik mag volgens de arts de 18e testen, al mogen de meeste hier na 14 dagen testen. Ik heb de 2e inseminatie gehad. Volgend internet mag je na 16 dagen testen. De 18e is een maandag, maar ik denk dat ik dan zondagavond ga testen (als ik dan mijn menstruatie dan nog niet is).
zondag 10 september 2017 om 13:59
Ik denk het Plien. Hormonen zijn compleet van slag. Morgen dan weet ik ong wanneer inseminatie is. Spannend.
Voor jou helemaal, nog een week wachten. Heb je genoeg afleiding ingepland aankomende week?
Weten mensen in je omgeving het ook? Ik ben deze week alles aan elkaar aan het liegen tegen mensen (kan niet, druk, voel me niet lekker, heb al iets), maar onder verjaardagen kom ik niet uit. Zo onhandig.
Voor jou helemaal, nog een week wachten. Heb je genoeg afleiding ingepland aankomende week?
Weten mensen in je omgeving het ook? Ik ben deze week alles aan elkaar aan het liegen tegen mensen (kan niet, druk, voel me niet lekker, heb al iets), maar onder verjaardagen kom ik niet uit. Zo onhandig.
zondag 10 september 2017 om 17:42
Ik moet gewoon werken de hele week. Zit in t onderwijs dus heb tijdens t werk geen tijd om er over na te denken, gelukkig.
Mijn familie, vrienden en een aantal collega's weten dat ik een keer een kind wil van een donor. Maar ze weten verder niets. 1 vriendin van mij weet alles. Ook de details (ze is niet meegeweest). Mijn zus weet de grove lijnen en mijn directeice weet een beetje (ivm met vervanging aanvragen). Alle drie heb ik ze gezegd dat ze nergens naar mogen vragen, ik vertel wel als ik er behoefte aan heb. Ik merkte dat ik gek werd van de vragen en liegen als ik iets niet wilde zeggen.
Mijn familie, vrienden en een aantal collega's weten dat ik een keer een kind wil van een donor. Maar ze weten verder niets. 1 vriendin van mij weet alles. Ook de details (ze is niet meegeweest). Mijn zus weet de grove lijnen en mijn directeice weet een beetje (ivm met vervanging aanvragen). Alle drie heb ik ze gezegd dat ze nergens naar mogen vragen, ik vertel wel als ik er behoefte aan heb. Ik merkte dat ik gek werd van de vragen en liegen als ik iets niet wilde zeggen.
zondag 10 september 2017 om 19:28
@plien1985 vorige keren kreeg ik een paar dagen voor nod gevoel dat ik heftig ongesteld zou worden en overal trek in! mijn broeken pasten dus al snel niet meer lekker haha.
Hier op 7dpo. Ben sinds 2 dagen doodmoe. Ik slaap 's-nachts gewoon 8 uur maar ik sta al doodmoe op en kan geen reden vinden waarom ik zo moe zou zijn. Heb sinds paar dagen last van mijn liezen. Sinds inseminatie al krampen in buik maar dat heb ik de vorige keren ook gehad. Geen idee dus wat te denken. ik probeer het allemaal te negeren maar dat valt niet mee.
Hoe voelt de rest zich?
Hier op 7dpo. Ben sinds 2 dagen doodmoe. Ik slaap 's-nachts gewoon 8 uur maar ik sta al doodmoe op en kan geen reden vinden waarom ik zo moe zou zijn. Heb sinds paar dagen last van mijn liezen. Sinds inseminatie al krampen in buik maar dat heb ik de vorige keren ook gehad. Geen idee dus wat te denken. ik probeer het allemaal te negeren maar dat valt niet mee.
Hoe voelt de rest zich?

dinsdag 12 september 2017 om 18:59
Balen CCB53 
Hoe is het op het wachtbankje plien en innerpeace?
Ik ben zo benieuwd of mijn ei wil groeien door de gonal-f.. vrijdag krijg ik weer een follikelmeting.. zit dan op cyclusdag 11
Met een beetje geluk zit ik over anderhalve week ook op het wachtbankje!!

Hoe is het op het wachtbankje plien en innerpeace?
Ik ben zo benieuwd of mijn ei wil groeien door de gonal-f.. vrijdag krijg ik weer een follikelmeting.. zit dan op cyclusdag 11
Met een beetje geluk zit ik over anderhalve week ook op het wachtbankje!!
anoniem_312739 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 19:04
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.37% gewijzigd
woensdag 13 september 2017 om 07:34
Spannend Lee83.
Roosje-89 ik hoop dat het een prachtig groot ei mag worden.
Hier gaat het goed. Veel klachten die ik probeer te negeren. Afgelopen weekend niet lekker geweest. Heb het voortdurend heet en koud. Lijkt op opvliegers. Last van liezen en moe. Dit komt mij allemaal bekend voor
. Ik mag zondag testen maar misschien waag ik er vrijdag al 1.
@plien hoe voel jij je?
Roosje-89 ik hoop dat het een prachtig groot ei mag worden.
Hier gaat het goed. Veel klachten die ik probeer te negeren. Afgelopen weekend niet lekker geweest. Heb het voortdurend heet en koud. Lijkt op opvliegers. Last van liezen en moe. Dit komt mij allemaal bekend voor

@plien hoe voel jij je?
woensdag 13 september 2017 om 08:16
@roosje ik loop net iets voor op jou. Zit nu op cyclesdag 12
@innerpeace wat spannend zeg. Ik denk dat ik ook misschien stiekem al iets eerder test.. Poeh... Welke test heb jij eigenlijk? Ik moet die nog kopen. Volgens mij haal ik gewoon 2 soorten, net als de ovulatietesten. Ik ben een beetje van de dubbelcheck geloof ik

@innerpeace wat spannend zeg. Ik denk dat ik ook misschien stiekem al iets eerder test.. Poeh... Welke test heb jij eigenlijk? Ik moet die nog kopen. Volgens mij haal ik gewoon 2 soorten, net als de ovulatietesten. Ik ben een beetje van de dubbelcheck geloof ik

woensdag 13 september 2017 om 09:53
@Lee83 ik gebruik eerst altijd action en KV testen. als de streep duidelijk is gooi ik er een clearblue tegenaan. Met de ovulatietesten gebruikte (op advies van het ziekenhuis) de action testen. Maar als deze donkerder werden gebruikte ik ook een clearblue voor zekerheid. Werd gek van die ovulatietesten.
woensdag 13 september 2017 om 14:31
@innerpeace die van de action zijn wel redelijk betrouwbaar dus? Ik gebruik de Kruidvat en als deze donkerder worden ook Clearblue. En dan nog, ei sprong niet de vorige keer. Pas 4 dagen later. Vandaar dat we nu een injectie doen.
Maar ik moet nog zwangerschapstesten halen, dan kijk ik wel even bij de action (en clearblue sowieso). Dank je wel.
Hoop voor je dat de tijd een beetje snel voorbij gaat tot aan vrijdag/zondag.
Maar ik moet nog zwangerschapstesten halen, dan kijk ik wel even bij de action (en clearblue sowieso). Dank je wel.
Hoop voor je dat de tijd een beetje snel voorbij gaat tot aan vrijdag/zondag.
woensdag 13 september 2017 om 14:45
donderdag 14 september 2017 om 15:07
Ah verdorie, ik heb net een verjaardag voor vanavond afgezegd omdat ik moet spuiten. Zaterdag is is de inseminatie. Maar nu voel ik me zooooo lullig. Heb een appje gestuurd dat ik het erg vind, maar verhinderd ben. Want daar spuiten valt gelijk op.
Ze dachten dat ik een geintje maakte dat ik afzei.. Dat ik niet geloofd werd is mijn fout; ik haal altijd grapjes uit en verzin de gekste dingen, maar ben er altijd voor iedereen en nu dus niet. Dus nu belde ik toch maar om te zeggen dat het echt waar was. Ik kan niet liegen dus gaf aan dat er
iets tussen is gekomen en ik kan niet zeggen wat. Vonden ze niet leuk, echt niet leuk. Zucht. Zal blij zijn als ik open kaart kan spelen zeg.
Edit; ingekort.
Ze dachten dat ik een geintje maakte dat ik afzei.. Dat ik niet geloofd werd is mijn fout; ik haal altijd grapjes uit en verzin de gekste dingen, maar ben er altijd voor iedereen en nu dus niet. Dus nu belde ik toch maar om te zeggen dat het echt waar was. Ik kan niet liegen dus gaf aan dat er
iets tussen is gekomen en ik kan niet zeggen wat. Vonden ze niet leuk, echt niet leuk. Zucht. Zal blij zijn als ik open kaart kan spelen zeg.
Edit; ingekort.
vrijdag 15 september 2017 om 09:11
@Lee83 dat zijn lastige dingen ja. Ik heb het aan mijn vrienden verteld dus die injectie zou ik gewoon bij hun kunnen zetten (heb ook een paar vriendinnen in de zorg dus die zouden dat dan mooi kunnen doen).
Vanochtend heb ik een testje gewaagd.... en hij is positief! Vermoeden had ik al. Al overvalt de angst mij direct dat het weer mis zou kunnen gaan (gezien de 2 eerdere miskramen), maar wie weet is 3x scheepsrecht.....
Vanochtend heb ik een testje gewaagd.... en hij is positief! Vermoeden had ik al. Al overvalt de angst mij direct dat het weer mis zou kunnen gaan (gezien de 2 eerdere miskramen), maar wie weet is 3x scheepsrecht.....
vrijdag 15 september 2017 om 09:26
Ohhhh @innerpeace wat ongelofelijk geweldig nieuws voor je! Wat spannend, hoe voel je je? Ik zou echt lopen te stuiteren van adrenaline denk ik. Geeft wel moed zo'n goed nieuws. Ik los je plekje op de bank morgen af!
Niet al mijn vrienden weten ervan. Dat maakt het zo ingewikkeld soms. Nouja het is niet anders. Ik ben voor jou echt heel blij!
Niet al mijn vrienden weten ervan. Dat maakt het zo ingewikkeld soms. Nouja het is niet anders. Ik ben voor jou echt heel blij!
vrijdag 15 september 2017 om 09:30
dankjewel Lee83. ik ben ergens wel blij maar ik heb enorme angst. maandag bellen voor de 1e echo. daarna verloskundige. Deze zal een stappenplan maken voor mij om mij er doorheen te slepen. Wat wel erg fijn is.
Hoe ik mij voel? vorig weekend voelde ik mij een aantal dagen niet fit (innesteling?). nu voornamelijk moe, moe en moe! wat last van mijn liezen en snel geïrriteerd (dat is wel goed nieuws
). Voor de rest voel ik mij vooralsnog prima. Vorige keer kwam de misselijkheid e.d. ook pas met 6 weken ongeveer.
Ik ga voor jou duimen! Succes morgen.
Hoe ik mij voel? vorig weekend voelde ik mij een aantal dagen niet fit (innesteling?). nu voornamelijk moe, moe en moe! wat last van mijn liezen en snel geïrriteerd (dat is wel goed nieuws

Ik ga voor jou duimen! Succes morgen.