Kat valt hond aan
woensdag 13 september 2017 om 15:11
Beste forummers,
Ik vroeg me af of iemand zoiets al eens bij de hand heeft gehad. Het probleem is dat we een grote kater hebben wonen 3 huizen verder die mijn hond al een aantal keer heeft aangevallen. 2 x bij dierenarts geweest met flinke krabbels op ze neus. Mijn hond is aangelijnd en hou ik strak. Als ik hem loslaat dan weet ik zeker dat hij de kat bijt en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik dit dus bij de eigenaars van de kater aangekaart maar hun lieve beestje zou dit nooit doen... in hoeverre sta ik in mijn recht de rekening van de dierenarts bij hun te verhalen? Het gaat om kleine bedragen maar ben het goed zat dat mijn hond last heeft van hun kater. Weet niet zo goed wat nou tedoen. Misschien hier iemand met een oplossing.
Ik vroeg me af of iemand zoiets al eens bij de hand heeft gehad. Het probleem is dat we een grote kater hebben wonen 3 huizen verder die mijn hond al een aantal keer heeft aangevallen. 2 x bij dierenarts geweest met flinke krabbels op ze neus. Mijn hond is aangelijnd en hou ik strak. Als ik hem loslaat dan weet ik zeker dat hij de kat bijt en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik dit dus bij de eigenaars van de kater aangekaart maar hun lieve beestje zou dit nooit doen... in hoeverre sta ik in mijn recht de rekening van de dierenarts bij hun te verhalen? Het gaat om kleine bedragen maar ben het goed zat dat mijn hond last heeft van hun kater. Weet niet zo goed wat nou tedoen. Misschien hier iemand met een oplossing.
woensdag 13 september 2017 om 16:05
woensdag 13 september 2017 om 16:05
kat afschudden is wat anders dan kat schoppen.
woensdag 13 september 2017 om 16:08
Ik heb mijn bidon niet in mijn tas zitten maar in de hand of op mijn fiets zo voor handen en ik heb een knijp bidon en die is altijd open dus gereed voor gebruik.
Of een elektrische kattenmepper.Agapanthus schreef: ↑13-09-2017 15:32En anders even een elektrische vliegenmepper meenemen? Is wel sneu maar vindt het ook sneu voor je hond.
World of Warcraft: Legion
ik denk dat ik zo'n vliegenmepper maar ga proberen. Het is meestal s'avonds en wil me hond daar niet los laten lopen ivm verkeer ed. 500 meter is losloop gebied en op nou helemaal met de fiets of om te lopen vind ik ook niet de oplossing voor dit probleem.
Ga proberen de kat voor te zijn met de vliegenmepper en dit melden bij de eigenaars. Maar ik laat me hond niet nogmaals pakken door dat beest.
Ga proberen de kat voor te zijn met de vliegenmepper en dit melden bij de eigenaars. Maar ik laat me hond niet nogmaals pakken door dat beest.
woensdag 13 september 2017 om 16:09
Bijzonder dat je altijd met een bidon in je handen loopt op straat....
Maargoed je vindt het wel ok om de hond los te laten (en dus om de kat wat aan te doen), maar niet om de kat (of hond) een schop te geven?
woensdag 13 september 2017 om 16:13
Een schop, afschudden, wegjagen is wat anders dan een rotschop geven. Toch?
Ik zou alleen een dier schoppen die jou of je hond echt wat aan kan doen. Zeg een grote hond met grote kaken die jou, je kind of hond/kat wil happen vind ik wat anders dan een kat die een hond krabt.
woensdag 13 september 2017 om 16:19
Fee-de-Goede schreef: ↑13-09-2017 16:13Een schop, afschudden, wegjagen is wat anders dan een rotschop geven. Toch?
Ik zou alleen een dier schoppen die jou of je hond echt wat aan kan doen. Zeg een grote hond met grote kaken die jou, je kind of hond/kat wil happen vind ik wat anders dan een kat die een hond krabt.
Ja rotschop neigt dan weer wel naar schedelbasisfractuur.
Maar dan nog, een kat kan mij niet op zo'n manier iets aandoen als bijvoorbeeld een pitbull, maar moet ik het dan maar laten gebeuren? Ik vind van niet.
En een normale kattenhaal over een hondenneus is ook inderdaad prima, maar in het geval van TO vermoed ik dat het net als de kat bij ons in de straat is, die valt letterlijk bijtend, blazend en krabbend aan.
Ik loop nu meestal op de straat, want de stoep vermijd ik. Mocht mijn hond ooit niet meer bang zijn en uithalen, dan is hij de lul en komt het zielige Poekie ermee weg, dus blijf wel op de straat lopen om dat te voorkomen.
woensdag 13 september 2017 om 16:31
Ik ben geen kopschopper, het zou een schop onder z'n hol worden.Star² schreef: ↑13-09-2017 16:19Ja rotschop neigt dan weer wel naar schedelbasisfractuur.
Maar dan nog, een kat kan mij niet op zo'n manier iets aandoen als bijvoorbeeld een pitbull, maar moet ik het dan maar laten gebeuren? Ik vind van niet.
En een normale kattenhaal over een hondenneus is ook inderdaad prima, maar in het geval van TO vermoed ik dat het net als de kat bij ons in de straat is, die valt letterlijk bijtend, blazend en krabbend aan.
Ik loop nu meestal op de straat, want de stoep vermijd ik. Mocht mijn hond ooit niet meer bang zijn en uithalen, dan is hij de lul en komt het zielige Poekie ermee weg, dus blijf wel op de straat lopen om dat te voorkomen.
woensdag 13 september 2017 om 16:32
Voor mij is een rotschop alles wat nodig is om die kat weg te krijgen. Schedelbasisfractuur is wellicht een beetje overdreven idd..Fee-de-Goede schreef: ↑13-09-2017 16:13Een schop, afschudden, wegjagen is wat anders dan een rotschop geven. Toch?
Lach hard, duik diep, kom terug..
woensdag 13 september 2017 om 16:40
Het zou best eens kunnen dat de hond voor de rest van z'n leven doodsbang van katten is, dus daar zou ik me niet druk om maken.
woensdag 13 september 2017 om 16:53
Ik zou gewoon een fles water meenemen en zo over dat beest leegkieperen. Ik herken het trouwens wel, mijn hond werd ook altijd aangevallen door katten omdat hij bang was. Toen de buurtkat zich vastkrabte bovenop zijn rug en ook nog eens mij aanviel was het de druppel.
Ik heb mijn hond uiteindelijk kunnen trainen om dominant te zijn naar katten en ze bang te maken zonder te bijten. Hoef alleen maar 'ksst' te zeggen en hij gaat fel blaffen en jaagt ze weg haha :') Mede dankzij dat ze telkens ook in de tuin kwamen, kon ik hem duidelijk maken dat ze niet welkom waren.
Ik heb mijn hond uiteindelijk kunnen trainen om dominant te zijn naar katten en ze bang te maken zonder te bijten. Hoef alleen maar 'ksst' te zeggen en hij gaat fel blaffen en jaagt ze weg haha :') Mede dankzij dat ze telkens ook in de tuin kwamen, kon ik hem duidelijk maken dat ze niet welkom waren.
woensdag 13 september 2017 om 17:18
Ik zou gewoon eerst de bidon enof paraplu proberen voordat ik honden los ga laten of ze rotschoppen ga geven. En dat ligt wel aan wat een dier voor schade aan kan richten.Star² schreef: ↑13-09-2017 16:19Ja rotschop neigt dan weer wel naar schedelbasisfractuur.
woensdag 13 september 2017 om 17:56
Mijn kleine hond heeft totaal niets tegen katten. Een tijd geleden liepen wij door een steegje waar een kat zat. De hond aan de ene kant van mij, de kat aan de andere kant. Toen we er voorbij waren hoorde ik vreselijk gekrijs en zat de kat bovenop mijn hond, die ook krijste. Mijn hond bijt niet en vecht niet.
Ook ik ben een dierenliefhebber maar ik heb uit alle macht de kat geschopt, niet één maar meerdere schoppen waren nodig om hem eraf te krijgen...
Toen moest ik hem ook nog wegjagen.
Echt absurd dat ik dat moest doen.
Later vond ik wondjes op rug van de hond en nagelgaten in zijn tuig.
Door dát steegje lopen we dus nooit meer. Het schijnt dat ook katten hun territorium verdedigen.
Een kat kan trouwens ook ernstige schade aanrichten bij een hond, denk vooral aan de ogen.
Ik zou het risico niet meer nemen. Vreemd dat jij precies weet waar de kat woont en de eigenaren dan toch ontkennen. Er móeten toch meerdere mensen last van die 'terrorkat' hebben??
Ook ik ben een dierenliefhebber maar ik heb uit alle macht de kat geschopt, niet één maar meerdere schoppen waren nodig om hem eraf te krijgen...
Later vond ik wondjes op rug van de hond en nagelgaten in zijn tuig.
Door dát steegje lopen we dus nooit meer. Het schijnt dat ook katten hun territorium verdedigen.
Een kat kan trouwens ook ernstige schade aanrichten bij een hond, denk vooral aan de ogen.
Ik zou het risico niet meer nemen. Vreemd dat jij precies weet waar de kat woont en de eigenaren dan toch ontkennen. Er móeten toch meerdere mensen last van die 'terrorkat' hebben??