Hoe laat op Schiphol?
woensdag 13 september 2017 om 20:51
Ik vlieg volgende week op een doordeweekse dag om 07:00 naar Spanje. De eerste trein die ik kan pakken, komt om 05:45 aan op Schiphol. Dan heb ik 1:15 uur de tijd op Schiphol. Als ik thuis al heb ingecheckt en alleen handbagage heb, is dat dan genoeg? (ik vlieg met KLM ik geloof dat die gates vaak dichterbij zijn dan die van budgetmaatschappijen als Easyjet bijv) Of zal ik toch maar een Uber nemen om er 2 uur van te voren zijn?
woensdag 13 september 2017 om 20:57
Ik heb wel eens 50 minuten voor de beveiliging moeten wachten om 7 uur 's ochtends. Mijn vlucht ging toen om 9 uur en ik was blij dat ik rekening had gehouden met 2 uur.oldschoolchic schreef: ↑13-09-2017 20:56Ok overtuigd. Ik neem een taxi. Wel bizar hoor, dat het zelfs zo vroeg 's ochtends al zo druk is.
woensdag 13 september 2017 om 21:26
Dit. Om 7 uur wil de piloot eigenlijk al op de landingsbaan staan om te vertrekken. Niet wachten tot de laatste op het nippertje is ingestapt. Vliegen is nou helaas irritante tijden, lang wachten en vroeg aanwezig zijn. Ik zou het zeker niet op de trein gokken maar ik geloof dat je dat zelf ook al niet meet gaat doen haha
woensdag 13 september 2017 om 21:56
Waarom is dat bizar? Jouw vlucht gaat toch ook om 7 uur? Samen met nog tientallen andere vluchten..oldschoolchic schreef: ↑13-09-2017 20:56Ok overtuigd. Ik neem een taxi. Wel bizar hoor, dat het zelfs zo vroeg 's ochtends al zo druk is.
woensdag 13 september 2017 om 22:35
donderdag 14 september 2017 om 08:08
Kans op een vertraging bij de NS is aanzienlijk. Alleen daarom al zou ik het er niet op wagen.
Verder zou ik voor binnen schengen met alleen handbagage anderhalf a 2 uur aanhouden en wat marge nemen. Wij slapen altijd bij het v.d. Valk A4 schiphol hotel voor we gaan vliegen. Ze hebben een gratis shuttle service vanaf 5.00 (kwartiertje rijden).
Verder zou ik voor binnen schengen met alleen handbagage anderhalf a 2 uur aanhouden en wat marge nemen. Wij slapen altijd bij het v.d. Valk A4 schiphol hotel voor we gaan vliegen. Ze hebben een gratis shuttle service vanaf 5.00 (kwartiertje rijden).
Live long and prosper
donderdag 14 september 2017 om 08:12
Dit! Ik bedoel, de Ns heeft echt best vaak vertraging. En dat kan flink oplopen. Je hebt al weinig tijd (boarden zal inderdaad wel om 6.30 zijn). Zelfs een kwartiertje vertraging lijkt me al niet fijn.janena schreef: ↑14-09-2017 08:08Kans op een vertraging bij de NS is aanzienlijk. Alleen daarom al zou ik het er niet op wagen.
Ik heb op Schiphol verschillende ervaringen. Je kan in een kwartier door bij de gate zijn, maar het kan ineens ook een uur duren.
donderdag 14 september 2017 om 09:30
Ze reist met alleen handbagage, schrijft ze in de op.
Met ruimbagage zou ik het zelf ook wat royaler nemen, maar de laatste keer dat ik met ruimbagage reisde stond ik toch ook 20 minuten nadat ik uit de trein gestapt was aan de andere kant van de paspoort controle (reisde buiten Schengen), terwijl dat volgens de site van Schiphol een hele drukke dag zou zijn. 'Met ruimbagage gaat het niet lukken' is dus ook niet eens per se waar.
Met ruimbagage zou ik het zelf ook wat royaler nemen, maar de laatste keer dat ik met ruimbagage reisde stond ik toch ook 20 minuten nadat ik uit de trein gestapt was aan de andere kant van de paspoort controle (reisde buiten Schengen), terwijl dat volgens de site van Schiphol een hele drukke dag zou zijn. 'Met ruimbagage gaat het niet lukken' is dus ook niet eens per se waar.
donderdag 14 september 2017 om 09:49
Zelfs met een half uur vertraging redt ze het waarschijnlijk nog wel. Als ik het zelf zo krap plan, kijk ik wel als mijn wekker gaat al of de ns geen storingen meldt, zodat ik als dat nodig is toch nog iets anders kan regelen (taxi of zelf parkeren op Schiphol). Zelfs als ik al op het station sta, kan uitwijken naar een taxi nog. Als de trein midden in een weiland lang stil gaat staan, dan hang ik inderdaad. Afkloppen, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd.
De enige keer dat ik wél creatief moest zijn om mijn vroege vlucht niet te missen was juist de keer dat ik (ivm werkzaamheden van de ns) een taxi had besteld en die niet kwam opdagen. Of eigenlijk: drie uur na de bestelde tijd pas kwam opdagen ...
donderdag 14 september 2017 om 09:50
Wij gingen laatst, voor de zomervakantie, met alleen handbagage naar Engeland. Dat is kennelijk een vlucht waarvoor iedereen alleen handbagage meeneemt, dus we hebben daar zeker een half uur gestaan. Alle trolleys werden opengemaakt en uitgeplozen en alle flesjes en potjes werden gescand met een of ander apparaat. Ruimbagage gaat meestal zo door, maar die self service machines werken niet altijd vlekkeloos. Ik heb al twee keer meegemaakt dat het apparaat zei dat ik geen bagagelimiet had, en dan moet je weer in de rij bij een medewerker.
donderdag 14 september 2017 om 10:04