Werk en privé
woensdag 13 september 2017 om 22:18
Hoe doen jullie dat buiten werktijd?
Ga je dan wel of niet naar een bruiloft van een collega.
Ga je dan wel of niet naar een activiteit die door je werk georganiseerd wordt?
Ik merk aan mezelf dat ik werk en privé probeer gescheiden te houden.
Vroeger vond ik het leuk om in privé tijd met collega's om te gaan. Nu niet meer eigenlijk. Op mijn werk ben ik echt sociaal en praat ik met een hoop collega's. Ben ook belangstellend.
Maar daarnaast wil ik er in mijn vrije tijd niet echt mee omgaan.
Het kan vaak ook niet ivm de kinderen en weinig oppas mogelijkheden.
Hoe doe jij dat?
Ga je dan wel of niet naar een bruiloft van een collega.
Ga je dan wel of niet naar een activiteit die door je werk georganiseerd wordt?
Ik merk aan mezelf dat ik werk en privé probeer gescheiden te houden.
Vroeger vond ik het leuk om in privé tijd met collega's om te gaan. Nu niet meer eigenlijk. Op mijn werk ben ik echt sociaal en praat ik met een hoop collega's. Ben ook belangstellend.
Maar daarnaast wil ik er in mijn vrije tijd niet echt mee omgaan.
Het kan vaak ook niet ivm de kinderen en weinig oppas mogelijkheden.
Hoe doe jij dat?
donderdag 14 september 2017 om 09:30
Het hangt er maar net vanaf wat en hoe. Mijn vorige werkplek was niet zo gezellig dus daar vertelde ik veel minder over mijn privé leven en ging ook niet zo vaak mee naar borrels, etentjes, enz. Nu werk ik met een kleine groep mensen waar ik het wel mee kan vinden en vind ik het gezellig af en toe wel mee te gaan. Maar ook niet altijd. Werk blijft voor mij toch werk, ik heb een intensieve baan, dus ik heb niet altijd zin om ook mijn vrije tijd nog eens met collega's door te brengen (mijn vrienden willen me ook wel eens zien). En met collega's blijf ik toch altijd professioneel, ik zal ze bijvoorbeeld nooit vertellen over mijn liefdesleven, terwijl ik dat met vrienden wel deel. Het is een kwestie van een balans vinden waar je je prettig bij voelt.
Overigens heb ik wel eens een collega gehad die helemaal niets los wilde laten over haar privéleven, dus ook niet of ze een partner had, wat ze in het weekend had gedaan en of ze hobby's had. Haar goed recht, maar ik snap die geheimzinnigheid nooit zo.
Overigens heb ik wel eens een collega gehad die helemaal niets los wilde laten over haar privéleven, dus ook niet of ze een partner had, wat ze in het weekend had gedaan en of ze hobby's had. Haar goed recht, maar ik snap die geheimzinnigheid nooit zo.
donderdag 14 september 2017 om 09:56
Als ik word uitgenodigd voor een bruiloft kom ik. Veel collega's zijn ook op mijn bruiloft geweest. Superleuk!
We hebben maandelijks een borrel en laatst ben ik nog op een surpriseparty van een collega geweest. Maar dat zijn gewoon collega's waar ik een goede band mee heb.
Ik heb echter geen collega's op facebook en privé spreek ik niet snel af. Dus werk en privé zijn wel gescheiden maar ook weer niet zo rigide.
We hebben maandelijks een borrel en laatst ben ik nog op een surpriseparty van een collega geweest. Maar dat zijn gewoon collega's waar ik een goede band mee heb.
Ik heb echter geen collega's op facebook en privé spreek ik niet snel af. Dus werk en privé zijn wel gescheiden maar ook weer niet zo rigide.
donderdag 14 september 2017 om 10:14
Ik heb geen collega's, dus dat is makkelijk.
Met mijn werkgever heb ik contact dat ik zou omschrijven als 'kennissen': we weten van elkaars gezinssituatie, vakanties, verbouwingen, hobby's,... maar we zien elkaar niet buiten de werkuren en hebben elkaar niet op fb.
Ik vind het wel fijn zo, heb geen behoefte aan nauwer contact en zou het met collega's waarschijnlijk ook zo doen.
Met mijn werkgever heb ik contact dat ik zou omschrijven als 'kennissen': we weten van elkaars gezinssituatie, vakanties, verbouwingen, hobby's,... maar we zien elkaar niet buiten de werkuren en hebben elkaar niet op fb.
Ik vind het wel fijn zo, heb geen behoefte aan nauwer contact en zou het met collega's waarschijnlijk ook zo doen.
donderdag 14 september 2017 om 10:22
Dat heb ik ook.minnimouse schreef: ↑13-09-2017 23:02Ligt eraan.
Met mijn huidige collega's niet. Op mijn vorige werk wel...
Ik mis mijn oude collega's echt.
donderdag 14 september 2017 om 14:01
donderdag 14 september 2017 om 16:55
Tuurlijk kun je dat maken.
Ik probeer aan te sluiten bij zoiets als een bruiloft of een uitje of een afscheidsfeestje als het lukt en ik er (een beetje) zin in heb. Maar als ik geen oppas heb, houdt het op hoor.
donderdag 14 september 2017 om 22:01
Oh hier genoeg 'prive' dingen die we met collega's delen hoor.
Nieuw huis? Housewarming
Baby geboren? Kraamvisite
Trouwen? Feestje
Overlijden in naaste kring? Condoleren of soms zelfs begrafenis
Daarnaast ook geregeld etentjes etc en ik ben zo vaak mogelijk van de partij. Vind het gezellig en collega's zijn leuke mensen, dus waarom niet?
Nieuw huis? Housewarming
Baby geboren? Kraamvisite
Trouwen? Feestje
Overlijden in naaste kring? Condoleren of soms zelfs begrafenis
Daarnaast ook geregeld etentjes etc en ik ben zo vaak mogelijk van de partij. Vind het gezellig en collega's zijn leuke mensen, dus waarom niet?
donderdag 14 september 2017 om 22:13