Partner alimentatie
donderdag 14 september 2017 om 14:30
Hallo,
Mijn man en ik zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden 3 jaar geleden nu wil ik scheiden. Aangezien ik net afgestudeerd ben heb ik geen inkomen hij daar in tegen heeft een eigen bedrijf en verdient erg veel geld. Nu is mijn vraag of ik partneralimentatie kan verwachten. Ik hoef alleen maar het hoognodige te ontvangen en zsm een baan vinden dat ik alles zelf kan betalen. Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
Mijn man en ik zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden 3 jaar geleden nu wil ik scheiden. Aangezien ik net afgestudeerd ben heb ik geen inkomen hij daar in tegen heeft een eigen bedrijf en verdient erg veel geld. Nu is mijn vraag of ik partneralimentatie kan verwachten. Ik hoef alleen maar het hoognodige te ontvangen en zsm een baan vinden dat ik alles zelf kan betalen. Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
donderdag 14 september 2017 om 15:30
TO gaf precies genoeg informatieYongpeople schreef: ↑14-09-2017 15:16Het is logisch dat mensen gaan oordelen op een forum. Krijgen zo weinig informatie dat op basis van hoe jij schrijft, wij zelf een invulling geven.
Kan ik na drie jaar huwelijk alimentatie verwachten?
antwoord: ja, dat kan
Er is geen informatie die het antwoord anders maakt
donderdag 14 september 2017 om 15:38
Nou...TO schrijft ook:
Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
Dat kun je op verschillende manieren interpreteren:
kan ik dat van hem vragen? Kan ik het maken om dit van hem te vragen?
kan ik dat van hem vragen? Heb ik er recht op?
kan ik dat van hem vragen? Heb ik er wettelijk recht op?
Eerste interpretatie: nee, ik vind van niet. Golddiggermentaliteit.
Tweede interpretatie: nee, ik vind van niet, want na drie jaar huwelijk en zelf studeren, kun je niet echt spreken van samen iets opbouwen.
Derde interpretatie: ja, vast. Recht is wel vaker krom, dus het kan vast wel.
Maar TO, vraag het hem anders gewoon effe. Of weet hij niet dat je de stekker uit jullie huwelijk wil trekken?
donderdag 14 september 2017 om 15:39
Vermogen opbouwen als je studeert
Dan moet je wel veel werken én goed verdienen. Een beetje studie kost 2500 per jaar.
donderdag 14 september 2017 om 15:43
Jij wil zeggen dat je geld waar je recht op hebt laat liggen? Niks goldigger aan. Als het een vreemdgaande vent was zou ik zeggen To, pakken wat je pakken kan leeg trekken die handel. En gewoon opzoek gaan naar een baan natuurlijk.
donderdag 14 september 2017 om 15:47
Echt, maakt niet echt uit.nessemeisje schreef: ↑14-09-2017 15:38Nou...TO schrijft ook:
Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
Dat kun je op verschillende manieren interpreteren:
kan ik dat van hem vragen? Kan ik het maken om dit van hem te vragen?
kan ik dat van hem vragen? Heb ik er recht op?
kan ik dat van hem vragen? Heb ik er wettelijk recht op?
Eerste interpretatie: nee, ik vind van niet. Golddiggermentaliteit.
Tweede interpretatie: nee, ik vind van niet, want na drie jaar huwelijk en zelf studeren, kun je niet echt spreken van samen iets opbouwen.
Derde interpretatie: ja, vast. Recht is wel vaker krom, dus het kan vast wel.
Maar TO, vraag het hem anders gewoon effe. Of weet hij niet dat je de stekker uit jullie huwelijk wil trekken?
het gaat niet om meningen. Het maakt niet uit wat jij vindt, of ik, of de man van TO
Het gaat om recht.
heeft TO dit recht, Ja
donderdag 14 september 2017 om 15:52
Ze zegt niet dat hij afgrijselijk is. Maar ze gaat voor haar eigen geluk ipv het geluk voor anderen.nessemeisje schreef: ↑14-09-2017 15:20Dus hij is afgrijselijk, maar je wilt wel afhankelijk van hem blijven?
Ze kan dus ook verliefd zijn geworden op een ander.
donderdag 14 september 2017 om 15:58
Nondeju! Ik ben het zowaar woord voor woord met je eens!sugarmiss schreef: ↑14-09-2017 15:29Dus als jij recht hebt op huurtoeslag dan zeg jij ook laat maar zitten.
Of als je recht hebt op hypotheekrente aftrek zeg je ook nee dat hoef ik niet want ik red mij zonder ook wel.
Als je werkloos wordt zeg je ook ik hoef geen ww want mijn man verdient genoeg.
To heeft er gewoon recht op. Haar man heeft hiervoor getekend toen hij zijn handtekening onder de trouwakte zette.
Ze zal heus wel een reden hebben om te scheiden want als ze alleen maar een golddigger was dan bleef ze wel bij deze man die blijkbaar goed verdient in plaats van haar melkkoe te laten lopen.
Als to nu geen baan heeft en ze dus in de bijstand terecht komt dan verhaalt de bijstand het wel voor haar bij haar ex man.
Uiteindelijk maakt het voor haar ex niets uit of hij nu aan de gemeente moet betalen of aan to.
En als ze in de bijstand komt dan zetten ze haar heus wel onder druk om te solliciteren.
Precies zoals je het zegt.
donderdag 14 september 2017 om 16:08
Ik noem niemand hier een golddigger dus...sugarmiss schreef: ↑14-09-2017 15:29Dus als jij recht hebt op huurtoeslag dan zeg jij ook laat maar zitten.
Of als je recht hebt op hypotheekrente aftrek zeg je ook nee dat hoef ik niet want ik red mij zonder ook wel.
Als je werkloos wordt zeg je ook ik hoef geen ww want mijn man verdient genoeg.
To heeft er gewoon recht op. Haar man heeft hiervoor getekend toen hij zijn handtekening onder de trouwakte zette.
Ze zal heus wel een reden hebben om te scheiden want als ze alleen maar een golddigger was dan bleef ze wel bij deze man die blijkbaar goed verdient in plaats van haar melkkoe te laten lopen.
Als to nu geen baan heeft en ze dus in de bijstand terecht komt dan verhaalt de bijstand het wel voor haar bij haar ex man.
Uiteindelijk maakt het voor haar ex niets uit of hij nu aan de gemeente moet betalen of aan to.
En als ze in de bijstand komt dan zetten ze haar heus wel onder druk om te solliciteren.
Daarnaast zeg ik dat ik het in het algemeen niet snap. Ze kan werk zoeken en direct weg gaan.
Ik zou die afhankelijkheid van een expartner niet willen.
Tevens zou ik ook niet verantwoordelijk willen zijn voor iemand bij wie ik weg wil of ga.
donderdag 14 september 2017 om 16:11
Wat ik alleen zo gek vind is dat je het WIL!Blondine22 schreef: ↑14-09-2017 15:06Ik vroeg om advies niet om mij te veroordelen.. Als je de situatie niet kent kan je beter stil blijven. Laat ik het erop houden dat ik voor mijn eigen geluk ga kiezen ipv het geluk van anderen..
Alle anderen bedankt voor jullie antwoorden!
Je bent jong, net afgestudeerd, en dan wil je je hand ophouden bij je kersverse echtgenoot, soon te be ex.
Ik zou mezelf niet serieus meer nemen als ik na 3 jaar partneralimentatie zou gaan eisen bij mijn ex.
Ik zou nog liever terug gaan wonen bij mijn ouders op een zolderkamertje
Je zegt dat je geen inkomsten hebt
Daar had je toch voor kunnen zorgen?
Toen ik ooit in een grijs verleden studeerde had ik er gewoon een bijbaan bij hoor.
Ok, dat was geen vetpot, maar kon er wel van leven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 14 september 2017 om 16:13
Ik was 6 jaar getrouwd toen ik ging scheiden
Hij verdiende zo ongeveer het driedubbele van mij, maar ik heb vriendelijk bedankt voor de PA
Ik wilde juist los van hem zijn, en niet nog elke maand aan hem herinnert worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 14 september 2017 om 16:15
daar kun je voor kiezenSummerdance schreef: ↑14-09-2017 16:13Ik was 6 jaar getrouwd toen ik ging scheiden
Hij verdiende zo ongeveer het driedubbele van mij, maar ik heb vriendelijk bedankt voor de PA
Ik wilde juist los van hem zijn, en niet nog elke maand aan hem herinnert worden
Maakt het recht van TO op PA niet minder
donderdag 14 september 2017 om 16:20
Dan nog heeft To er recht op.Summerdance schreef: ↑14-09-2017 16:13Ik was 6 jaar getrouwd toen ik ging scheiden
donderdag 14 september 2017 om 18:29
Verhouding 1 op 100 ongeveer hou ik aan totdat iemand met de werkelijke cijfers komt.yourlocalhero schreef: ↑14-09-2017 18:18Er zijn andersom ook mannen die er iets van kunnen hoor (waarschijnlijk in mindere getalen maar toch)
donderdag 14 september 2017 om 18:31
Het lastige van huwelijkse voorwaarden, een verschil in inkomsten en een scheiding is dat je niet alleen recht hebt op partneralimentatie voor een paar korte jaren, maar ook dat het scheiden zelf je waarschijnlijk duizenden euro's gaat kosten en ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet op je rekening hebt staan. Gelukkig heb je waarschijnlijk recht op een toevoeging. In dat geval zou ik zo snel mogelijk proceskosten apart houden en voorlopige voorzieningen aanvragen.
donderdag 14 september 2017 om 18:33
Dan is die man een klaploper, uitzuiger. Maar ja, in het clubhuis van de Hell's Angels is het ook te verwachten dat je klappen krijgt wanneer je hardop verklaart dat alle mannen in leren kleding leernichten zijn.