KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 15 september 2017 om 10:45
Lee83, wat vervelend zeg! Voel je je er ondertussen wat beter bij?
Innerpeace: wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Ik snap je angst na 2 miskramen. Hopelijk blijft deze keer alles goed gaan, het is je zo gegund!
Ik ben net thuis van Geertgen. Super goed nieuws! Er groeien 2 eitjes. Zit nu op cyclusdag 11. Eentje van 15.5 en eentje van 13.5
Zondag weer terug voor een follikelmeting en pregnyl. En dan waarschijnlijk maandag inseminatie!!
Er is dan een kleine kans op een tweeling, maar dit komt bijna niet voor zei ze.
Innerpeace: wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Ik snap je angst na 2 miskramen. Hopelijk blijft deze keer alles goed gaan, het is je zo gegund!
Ik ben net thuis van Geertgen. Super goed nieuws! Er groeien 2 eitjes. Zit nu op cyclusdag 11. Eentje van 15.5 en eentje van 13.5
Zondag weer terug voor een follikelmeting en pregnyl. En dan waarschijnlijk maandag inseminatie!!
Er is dan een kleine kans op een tweeling, maar dit komt bijna niet voor zei ze.
vrijdag 15 september 2017 om 15:45
Innerpeace, Gefeliciteerd, zal duimen dat het goed blijft gaan.
Lee83 en Roosje89, veel succes deze dagen
Ik ben vandaag voor een uitgangs echo geweest en ga nu met de halve dosering van clomid beginnen. Hoop dat ik deze keer niet weer te veel eitjes heb, of dat ze nu juist te klein blijven vanwege de lagere dosering
Ga over een week weer voor een echo , is dus nog even afwachten
Lee83 en Roosje89, veel succes deze dagen
Ik ben vandaag voor een uitgangs echo geweest en ga nu met de halve dosering van clomid beginnen. Hoop dat ik deze keer niet weer te veel eitjes heb, of dat ze nu juist te klein blijven vanwege de lagere dosering
Ga over een week weer voor een echo , is dus nog even afwachten
vrijdag 15 september 2017 om 17:19
@innerpeace, gefeliciteerd!! Wat spannend! Positief blijven en lekker genieten!
Alle anderen op het bankje of op weg naar het bankje; veel succes!
@biebke, hoe gaat het?
@lee, niet schuldig voelen. Natuurlijk vinden ze het jammer dat je niet komt. Beter dan dat ze zeggen ik ben blij dat je niet komt! Als je het gaat vertellen, begrijpen ze het vast!
Ik ben woensdag eindelijk ongesteld geworden. 7 weken na mijn miskraam, het duurde lang!
Ga vrijdag weer beginnen met bloedprikken, ronde 4.
Alle anderen op het bankje of op weg naar het bankje; veel succes!
@biebke, hoe gaat het?
@lee, niet schuldig voelen. Natuurlijk vinden ze het jammer dat je niet komt. Beter dan dat ze zeggen ik ben blij dat je niet komt! Als je het gaat vertellen, begrijpen ze het vast!
Ik ben woensdag eindelijk ongesteld geworden. 7 weken na mijn miskraam, het duurde lang!
Ga vrijdag weer beginnen met bloedprikken, ronde 4.
vrijdag 15 september 2017 om 18:11
Gefeliciteerd Innerpeace!!
Ik ben vandaag van het bankje gevallen
Maandag moet ik naar Geertgen voor een echo en dan krijg ik info over de medicatie die ik ga krijgen. (Omdat Mn baarmoederslijmvlies erg dun bleef met clomid, gaan ze nu over op iets anders)
Roosje ik had ook 2 eitjes. Ik gaf toen aan dat ik zeker geen tweeling wil, en toen zeiden ze ook dat de kans heeeel klein is dat beide bevrucht worden.

Ik ben vandaag van het bankje gevallen

Roosje ik had ook 2 eitjes. Ik gaf toen aan dat ik zeker geen tweeling wil, en toen zeiden ze ook dat de kans heeeel klein is dat beide bevrucht worden.
vrijdag 15 september 2017 om 19:55
Spannend weer pat36.. dan duurt het lang he, als de menstruatie zo lang op zich laat wachten.
Aah balen plien! Hopelijk is het de volgende ronde wel raak!
Baal je heel erg dat het niet gelukt is, of had je het ergens als verwacht?
Hoe dik moet het baarmoederslijmvlies eigenlijk zijn? Via internet word ik niet veel wijzer en ben het eigenlijk vergeten te vragen. Bij mij was het vandaag (cyclusdag 11) 6.5 mm
Aah balen plien! Hopelijk is het de volgende ronde wel raak!
Baal je heel erg dat het niet gelukt is, of had je het ergens als verwacht?
Hoe dik moet het baarmoederslijmvlies eigenlijk zijn? Via internet word ik niet veel wijzer en ben het eigenlijk vergeten te vragen. Bij mij was het vandaag (cyclusdag 11) 6.5 mm
vrijdag 15 september 2017 om 21:36
Gefeliciteerd Innerpeace!! Hopelijk kan snel voor een echo.
Wat balen Plien.
Ik mag dinsdag voor een eerste echo om te kijken hoe de eicel groeit maar ik verwacht pas die week erop mijn eerste iui. Twee jaar geleden had ik blijkbaar ook twee eitjes, allebei bevrucht maar helaas was de ene leeg uiteindelijk vanishing twin. Ben nu ook erg benieuwd of er een of twee eitjes groeien.
Wat balen Plien.
Ik mag dinsdag voor een eerste echo om te kijken hoe de eicel groeit maar ik verwacht pas die week erop mijn eerste iui. Twee jaar geleden had ik blijkbaar ook twee eitjes, allebei bevrucht maar helaas was de ene leeg uiteindelijk vanishing twin. Ben nu ook erg benieuwd of er een of twee eitjes groeien.

zaterdag 16 september 2017 om 15:46
Ik zit ook op het bankje nu. Er gaat van alles door me heen, maar vooral vermoeidheid van een slechte nacht
Spannend. Mag pas over 16 dagen testen, dat is best lang wachten.
Nog een vraagje. Wat doen jullie met de kattenbak? Moet dat met handschoenen? Mijn kat komt niet buiten, nooit. Ze is kerngezond en ieder jaar krijgt ze een check bij de dierenarts. Die bacterie is alleen als ze buiten lopen toch? Ik wilde het vandaag nog vragen, maar vergeten

Nog een vraagje. Wat doen jullie met de kattenbak? Moet dat met handschoenen? Mijn kat komt niet buiten, nooit. Ze is kerngezond en ieder jaar krijgt ze een check bij de dierenarts. Die bacterie is alleen als ze buiten lopen toch? Ik wilde het vandaag nog vragen, maar vergeten

zaterdag 16 september 2017 om 15:55
Dank jullie voor de lieve woorden!
Innerpeace : Ben blij voor je, gefeliciteerd! Dit is een plakkertje!
Plien1985: balen dat je van 't bankje bent gevallen
... ik moest het ff laten bezinken dus succes!
Succes allen op het wachtbankje! Ik sluit hopelijk einde van de week weer aan
Ik ben nu bezig met Gonal-F 37,5 mg spuiten tot a.s. maandag en dinsdag een echo om te kijken hoe het ervoor staat... spannend weekje weer! Volgens mij moest je baarmoederslijmvlies minstens 8 mm zijn... tenminste dat dacht ik gehoord te hebben...(bij mij was het 8,5 mm )
Wie weet zie ik sommige van jullie dinsdag in de kliniek!
Innerpeace : Ben blij voor je, gefeliciteerd! Dit is een plakkertje!

Plien1985: balen dat je van 't bankje bent gevallen

Succes allen op het wachtbankje! Ik sluit hopelijk einde van de week weer aan

Ik ben nu bezig met Gonal-F 37,5 mg spuiten tot a.s. maandag en dinsdag een echo om te kijken hoe het ervoor staat... spannend weekje weer! Volgens mij moest je baarmoederslijmvlies minstens 8 mm zijn... tenminste dat dacht ik gehoord te hebben...(bij mij was het 8,5 mm )
Wie weet zie ik sommige van jullie dinsdag in de kliniek!

zondag 17 september 2017 om 12:44
@Lee83 ; Toevallig vorige week aan mijn huisarts gevraagd hoe het nu zat met de kattenbak
ik was tijdens het schoonmaken/poep scheppen van de kattenbak (een tikje overdreven) bezig met handschoenen en een mondkapje hihi..
De handschoenen zou mijn huisarts altijd gebruiken maar het mondkapje hoeft niet perse. Toxoplasmose wordt alleen via uitwerpselen van dieren overgebracht en niet via de lucht zeg maar.

ik was tijdens het schoonmaken/poep scheppen van de kattenbak (een tikje overdreven) bezig met handschoenen en een mondkapje hihi..
De handschoenen zou mijn huisarts altijd gebruiken maar het mondkapje hoeft niet perse. Toxoplasmose wordt alleen via uitwerpselen van dieren overgebracht en niet via de lucht zeg maar.
zondag 17 september 2017 om 17:07
Vanaf morgen zit ik ook op het bankje! Vanmiddag de eerste dosis pregnyl gekregen (5000 eenheden) en 5 dagen na de iui moet ik zelf nog een halve ampul spuiten.
Ik heb het van het bms gevraagd. Ze zei dat het minimaal 7.5 moet zijn.
Ooh een goede, ik heb 3 katten! Komen ook nooit buiten, maar wil geen risico lopen!!
Ik heb het van het bms gevraagd. Ze zei dat het minimaal 7.5 moet zijn.
Ooh een goede, ik heb 3 katten! Komen ook nooit buiten, maar wil geen risico lopen!!
zondag 17 september 2017 om 21:54
Gek dat ze overal een andere richtlijn aanhouden... de eerste arts zei dat de grens op 5 ligt. De tweede arts zei dat de Amerikaanse grens 7 is. Hij hield liever de Amerikaans aan.
Ik moet zeggen dat t mij meeviel hoe ik eraan was toen ik eraf viel.
Maris, helemaal normaal dat je dat al spannend vindt! Ik vond naar de huisarts gaan voor een verwijsbrief al spannend en het intake gesprek ook!
Lee, succes op t wachtbankje!! Ik duim voor je! Ik gebruik ook tuinhandschoenen als ik poep schep
Ccb: volgens mij ga ik over op gonal f. Hoe werkt dat? Heb je veel last van bijwerkingen? Ik hoorde dat de kans op een meerling bij injecties nog hoger is dan bij pillen? Bij welke kliniek ben jij ook alweer?
Roosje succes morgen!!! Moet je na de iui ook pregnyl spuiten? Waarom?
Ik moet zeggen dat t mij meeviel hoe ik eraan was toen ik eraf viel.
Maris, helemaal normaal dat je dat al spannend vindt! Ik vond naar de huisarts gaan voor een verwijsbrief al spannend en het intake gesprek ook!
Lee, succes op t wachtbankje!! Ik duim voor je! Ik gebruik ook tuinhandschoenen als ik poep schep

Ccb: volgens mij ga ik over op gonal f. Hoe werkt dat? Heb je veel last van bijwerkingen? Ik hoorde dat de kans op een meerling bij injecties nog hoger is dan bij pillen? Bij welke kliniek ben jij ook alweer?
Roosje succes morgen!!! Moet je na de iui ook pregnyl spuiten? Waarom?
maandag 18 september 2017 om 06:57
Plien: om mijn luteale fase te verlengen. Die is net wat te kort.
Ik heb ook gonal-f gespoten.. Ik heb zelf gelukkig helemaal geen moeite met naalden en het was elke dag zo gepiept. Enige onhandige is dat het elke dag rond hetzelfde tijdstip moest.
Ik had niet veel bijwerkingen. Alleen wat hoofdpijn af en toe. Ooh en ik heb een keer een kleint vaatje geraakt dus loop nu rond met een mooie blauwe plek op mijn buik.
Ik heb ook gonal-f gespoten.. Ik heb zelf gelukkig helemaal geen moeite met naalden en het was elke dag zo gepiept. Enige onhandige is dat het elke dag rond hetzelfde tijdstip moest.
Ik had niet veel bijwerkingen. Alleen wat hoofdpijn af en toe. Ooh en ik heb een keer een kleint vaatje geraakt dus loop nu rond met een mooie blauwe plek op mijn buik.
maandag 18 september 2017 om 07:54
Dank voor jullie antwoord. Ik loop zo even naar de kruidvat voor een paar wegwerp en dan zal ik later deze week even tuinhandschoenen halen bij de welkoop ofzo.
Misschien beter om voor de zekerheid gewoon te doen.
Ik vind het wachtbankje nu al lang duren, en dit is nog maar dag 2 van 16. Geduld is nooit mijn sterke kant geweest
Mochten jullie ook pas na 16 dagen testen?
Misschien beter om voor de zekerheid gewoon te doen.
Ik vind het wachtbankje nu al lang duren, en dit is nog maar dag 2 van 16. Geduld is nooit mijn sterke kant geweest