Partner vind me te slim...
vrijdag 15 september 2017 om 22:23
Het gaat steeds slechter met de partner die ik nu 4 maanden heb. Zijn gedrag is in rap tempo steeds onzekerder geworden. Dit verpest ook actief de relatie. Na vele gesprekken komt het er op neer dat hij zich minder dan mij voelt en daardoor enorm onzeker van me wordt omdat ik slimmer ben. Als ik naar voorbeelden vraag zijn ze er niet, het is gewoon een gevoel zegt hij.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
maar jullie begrijpen de strekking met hoe ik naar onze intelligentie kijk.
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
vrijdag 15 september 2017 om 22:51
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 15 september 2017 om 22:52
Ik alsof ik niet kan pijpen.
vrijdag 15 september 2017 om 22:54
Ik meen het.
Maar het kwam er vast ongelukkig verwoord uit.
Het betekent dat ik niet constant de wijsneus uit ga hangen bij hem.
Ik heb die neiging namelijk, kan best krachtig overkomen.
Niet dat ik mezelf dom maak, maar ga hem ook niet op alles corrigeren wat ik denk beter te weten. Geef hem de ruimte om zijn ding te doen en te laten.
De vraag is waarom hij zich blijkbaar geintimideerd voelt door de intelligentie TO.
Niet dat ik mezelf dom maak, maar ga hem ook niet op alles corrigeren wat ik denk beter te weten. Geef hem de ruimte om zijn ding te doen en te laten.
De vraag is waarom hij zich blijkbaar geintimideerd voelt door de intelligentie TO.
vrijdag 15 september 2017 om 22:54
Ik doe ook alsof ik alleen klaar kan komen als er een compleet basketbal team bij betrokken wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 september 2017 om 22:56
Daar. Is . Een. Andere. Pijler. Voor.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2017 22:54Ik doe ook alsof ik alleen klaar kan komen als er een compleet basketbal team bij betrokken wordt.
Beetje jammer dat ik deze niet meer geloofwaardig in kan zetten.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2017 22:54Ik doe ook alsof ik alleen klaar kan komen als er een compleet basketbal team bij betrokken wordt.
Krachtig? Heet dat zo tegenwoordig?GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:54Ik meen het.
vrijdag 15 september 2017 om 22:57
Is het echt de intelligentie of toch meer een soort van wijsneuzerige dominantie?GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:54Ik meen het.
Want dat laatste daar kun je wat aan doen, het eerste niet.
vrijdag 15 september 2017 om 23:01
Je kunt hem toch in de waan laten dat je na je -ste als vrouw niet meer met 1 man kunt komen? Gelooft hij vast.MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 22:56Beetje jammer dat ik deze niet meer geloofwaardig in kan zetten.
Die van mij gelooft dat wat ik uit blik haal, dat dat zelf gekookt is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 september 2017 om 23:02
Dat laatste soiso.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2017 23:01Je kunt hem toch in de waan laten dat je na je -ste als vrouw niet meer met 1 man kunt komen? Gelooft hij vast.
Die van mij gelooft dat wat ik uit blik haal, dat dat zelf gekookt is.
Goed idee, ik ben bijna jarig, kan ik het dan introduceren. .
vrijdag 15 september 2017 om 23:14
vrijdag 15 september 2017 om 23:14
Jezus. TO geeft zelf aan zichzelf niet slimmer te vinden dan haar partner.
TO, ik begrijp dat dit lastig is, maar dat ligt echt aan hem. Bij geen enkel stel is de ene partner 100% even intelligent als de andere. Het kan natuurlijk zijn dat je slimmer bent, net als mijn partner slimmer is dan ik ben. Ik zit er niet zo mee. Je vriend moet echt aan zijn zelfbeeld werken.
TO, ik begrijp dat dit lastig is, maar dat ligt echt aan hem. Bij geen enkel stel is de ene partner 100% even intelligent als de andere. Het kan natuurlijk zijn dat je slimmer bent, net als mijn partner slimmer is dan ik ben. Ik zit er niet zo mee. Je vriend moet echt aan zijn zelfbeeld werken.
Veritas vos liberabit
vrijdag 15 september 2017 om 23:18
Ik weet niet waar het begonnen is.GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:31Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
Ik ben op bepaalde gebieden slimmer dan hij, maar laat hem in de waan dat hij slimmer is.
Het hangt er vanaf hoe je iets brengt. Welke gesprekken denk je dat hij onzeker van word?
Op welke onderwerpen? Persoonlijk zou ik niet warm lopen van een onzekere man na 4 maanden.
Zou best kunnen dat hij een gelijke relatie niet gewend is en zich nuttig voelt als hij de oude wijze man kan uithangen.
Maar het is nu al tijden zo dat hij juist onzeker wordt als ik hem aanspreek op zijn gedragingen die voortkomen uit deze onzekerheid. Hij vult veel zelf in tegenwoordig. Hij doet veel zaken juist wel of niet omdat hij denkt dat ik dat wil, maar vergeet dat te vragen. Of te luisteren. Of iets te zeggen. 'want ik zal waarschijnlijk wel dit en dat denken'. Zo hebben we een botsing gekregen omdat hij gelogen had dat hij met een vrouwelijke vriendin iets was gaan drinken... dat interesseert mij echt niks! Ik heb zelf stapels mannelijke vrienden... maar hij had dus zelf al een (heel slecht) verhaal bedacht wat hij was gaan doen die avond, doordat het zo slecht bedacht was, en ik bevriend ben met degene waar hij zogenaamd iets mee aan het doen was en die letterlijk bij mij zat... kwam dat al snel uit en vond ik dat vreemd dat hij dat zou verzwijgen en is het 'ja, maar ik dacht dat je vast boos zou worden'.
Ik weet door dit te typen overigens al waar het begonnen is denk ik. Bij zijn exen moest hij ze naar hun werk brengen en ophalen, hun ontbijt en lunch smeren en avondeten koken, de huisarts/tandarts bellen omdat ze dat niet durfden, meegaan naar die afspraken omdat ze niet alleen durfde, hun financiën regelen, hun post openen, het huishouden doen, etc.
Het is begonnen met dat ik daar anders op reageer. In het begin wou hij me continu naar mijn werk brengen met zijn auto, maar ik wijs dat snel af omdat het maar 2 minuten fietsen is? Toen ik liet vallen dat ik een afspraak moest maken voor de tandarts was het meteen 'zal ik anders voor je bellen?' 'Zal ik anders meegaan zodat je minder bang bent?' (vind ik niet eng, en ik vind bellen ook niet eng..)
Kan het zo zijn dat hij denkt dat het dergelijke zaken zijn die je een goede partner maakt en daar ook zijn zekerheid in de relatie uithaalt? Want dergelijk bemoeder wijs ik wel continu af. Ik wordt liever gepampert met zaken die ik zelf niet kan. (mezelf masseren, mezelf beffen, mezelf knuffelen, mezelf een lief berichtje sturen, met mezelf samen romantisch een weekende weg gaan, etc.).
vrijdag 15 september 2017 om 23:22
wat een gezeik.Snoekbaars schreef: ↑15-09-2017 23:18Ik weet niet waar het begonnen is.
Maar het is nu al tijden zo dat hij juist onzeker wordt als ik hem aanspreek op zijn gedragingen die voortkomen uit deze onzekerheid. Hij vult veel zelf in tegenwoordig. Hij doet veel zaken juist wel of niet omdat hij denkt dat ik dat wil, maar vergeet dat te vragen. Of te luisteren. Of iets te zeggen. 'want ik zal waarschijnlijk wel dit en dat denken'. Zo hebben we een botsing gekregen omdat hij gelogen had dat hij met een vrouwelijke vriendin iets was gaan drinken... dat interesseert mij echt niks! Ik heb zelf stapels mannelijke vrienden... maar hij had dus zelf al een (heel slecht) verhaal bedacht wat hij was gaan doen die avond, doordat het zo slecht bedacht was, en ik bevriend ben met degene waar hij zogenaamd iets mee aan het doen was en die letterlijk bij mij zat... kwam dat al snel uit en vond ik dat vreemd dat hij dat zou verzwijgen en is het 'ja, maar ik dacht dat je vast boos zou worden'.
Ik weet door dit te typen overigens al waar het begonnen is denk ik. Bij zijn exen moest hij ze naar hun werk brengen en ophalen, hun ontbijt en lunch smeren en avondeten koken, de huisarts/tandarts bellen omdat ze dat niet durfden, meegaan naar die afspraken omdat ze niet alleen durfde, hun financiën regelen, hun post openen, het huishouden doen, etc.
Het is begonnen met dat ik daar anders op reageer. In het begin wou hij me continu naar mijn werk brengen met zijn auto, maar ik wijs dat snel af omdat het maar 2 minuten fietsen is? Toen ik liet vallen dat ik een afspraak moest maken voor de tandarts was het meteen 'zal ik anders voor je bellen?' 'Zal ik anders meegaan zodat je minder bang bent?' (vind ik niet eng, en ik vind bellen ook niet eng..)
Kan het zo zijn dat hij denkt dat het dergelijke zaken zijn die je een goede partner maakt en daar ook zijn zekerheid in de relatie uithaalt? Want dergelijk bemoeder wijs ik wel continu af. Ik wordt liever gepampert met zaken die ik zelf niet kan. (mezelf masseren, mezelf beffen, mezelf knuffelen, mezelf een lief berichtje sturen, met mezelf samen romantisch een weekende weg gaan, etc.).
lijkt me weinig met slimheid van wie dan ook te maken hebben.
wij slapen nooit.
vrijdag 15 september 2017 om 23:25
Hoe kun je daar bij helpen, zonder te doen alsof ik geen vuilniszakken kan tillen en hij beter kan pijpen dan ik kan.Charlotte717 schreef: ↑15-09-2017 23:14Jezus. TO geeft zelf aan zichzelf niet slimmer te vinden dan haar partner.