Partner vind me te slim...

15-09-2017 22:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat steeds slechter met de partner die ik nu 4 maanden heb. Zijn gedrag is in rap tempo steeds onzekerder geworden. Dit verpest ook actief de relatie. Na vele gesprekken komt het er op neer dat hij zich minder dan mij voelt en daardoor enorm onzeker van me wordt omdat ik slimmer ben. Als ik naar voorbeelden vraag zijn ze er niet, het is gewoon een gevoel zegt hij.

Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje :P maar jullie begrijpen de strekking met hoe ik naar onze intelligentie kijk.

Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.

Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.

Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
Misschien wil hij alle touwtjes in handen hebben en is hij nu teleurgesteld omdat jij dat zelf doet.
Dit zou dus ook een vorm van manipulatie kunnen zijn.
_Amand schreef:
15-09-2017 22:25
Ik vindt het wel meevallen.
:rofl:

Ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vindt*
dekentje11 schreef:
15-09-2017 23:34
Vindt*
LeesMee schreef:
15-09-2017 23:20
Waren zijn vorige partners 12?
Nee 17 volgens de OP, iets minder vies maar het is wel duidelijk dat haar vriend op kindvrouwtjes valt.
Het eng vinden om de tandarts te bellen....

Sorry TO, ik denk dat je te zelfstandig en zelfredzaam bent voor hem. (lees:volwassen)
_Amand schreef:
15-09-2017 22:25
Ik vindt het wel meevallen.
Wat een rotsmoes zeg. Lijkt wel alsof 'ie zoekt naar een reden... Ik ben bang dat 'ie 'just not that into you' is. Maar bij gebrek aan beter motief verzint 'ie zoiets...
Ik erger me kapot aan die grietjes met een paar weken een vriendje die ze hun partner noemen. En meisjes van 17 vrouwen? Echt, het tina forum zou voor dit soort TO's wellicht wat geschikter zijn.
Verdien je toevallig meer dan hij?
pantoffel81 schreef:
15-09-2017 23:54
Wat een rotsmoes zeg. Lijkt wel alsof 'ie zoekt naar een reden... Ik ben bang dat 'ie 'just not that into you' is. Maar bij gebrek aan beter motief verzint 'ie zoiets...
Ik denk in deze situatie niet.
Dan zou je niet de hele tijd appen, bellen, vragen wanneer we elkaar weer zien, uitnodigen voor weekenden weg, weekenden naar zijn familie, etc. Dat kon hij ook prima laten bij gebrek aan interesse.
Ik vind het eigenlijk behoorlijk cool dat hij dit zo bespreekt met je. Siert hem.

Verder moet hij vooral aan zijn onzekerheid werken ben ik bang.
roosje11 schreef:
15-09-2017 23:57
Ik erger me kapot aan die grietjes met een paar weken een vriendje die ze hun partner noemen. En meisjes van 17 vrouwen? Echt, het tina forum zou voor dit soort TO's wellicht wat geschikter zijn.
Ik erger me aan mensen die aannames doen over 'grietjes' en 'paar weken' zonder daadwerkelijk iets gelezen te hebben.
anoniem_336591 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 00:02
6.01% gewijzigd
Nav__ schreef:
15-09-2017 23:57
Verdien je toevallig meer dan hij?
Hij verdient 3x zoveel als mij.
Snoekbaars schreef:
16-09-2017 00:00
Ik erger me aan mensen die aannames doen over 'grietjes' en 'paar weken' zonder daadwerkelijk iets gelezen te hebben.
Awww, wel 16 hele weken, ja meid, dat is je levenspartner hoor :-D
Maar enfin;

Waar het nu ook vandaan komt of niet, wat kan ik nog doen?

- Ik wil mezelf niet als niet mezelf gaan gedragen. Door bijvoorbeeld nep-aandacht te geven o.i.d.
- Ik maak nu al eens oprechte complimenten, en die vertrouwd hij niet? Hij vind dat ik hem kleineer als ik hem een compliment geef... als ik zeg 'wow, die outfit staat je goed!' of 'Wow, kei goed optreden!' dan geloofd hij dat niet... bij elk gemeend compliment 'zeg ik dat toch vast omdat ik denk dat dat moet en meen ik het niet'.

Hoe haal je iemand hier uit? Of wat kun je bijdragen?
Ik heb zelf het geluk niet op deze manier onzeker te zijn, maar ik snap daardoor dus ook niet de gedachtegang. Wat verwacht hij van mij?
Tsja TO, je kunt hier niets aan doen. Hij zal hier zelf mee aan de bak moeten. Waarom heeft hij zo'n 'vaderrol'-complex? En wat kan hij doen om een gelijkwaardige relatie te bevorderen?

Maarja, tegelijk... 4 maanden en dan al dit?! Nou meid, dat wordt leuk na 40 JAAR. Wil je hier zelf wel mee verder en zo ja: waarom?
Waarom door zoveel hoepels springen voor een man die graag de "oudere, wijze man" wil uithangen? Zeker als het na 4 maanden al dit gedoe oplevert.
Gun jezelf een vriend die vrouwen van z'n eigen leeftijd waardeert en geen jong poppetje nodig heeft voor z'n eigenwaarde.
roosje11 schreef:
16-09-2017 00:11
Awww, wel 16 hele weken, ja meid, dat is je levenspartner hoor :-D
Ja, 16 weken geleden zagen we elkaar voor het eerst op het schoolplein en vroeg hij me meteen via een briefje verkering... :heart: :heart: :heart:

Mensen kunnen jaren vrienden zijn en maaaanden daten voor er een stempel op te plakken. In dit geval 6 jaar vrienden en 5+ maanden intensief daten.
Ik vind grietje en meid denigrerende woorden op de manier hoe jij ze gebruikt en ik zou het prettig vinden als je me niet op die manier aanspreekt. Dat is ook gewoon niet nodig eigenlijk.
Snoekbaars schreef:
16-09-2017 00:25
Ja, 16 weken geleden zagen we elkaar voor het eerst op het schoolplein en vroeg hij me meteen via een briefje verkering... :heart: :heart: :heart:

Mensen kunnen jaren vrienden zijn en maaaanden daten voor er een stempel op te plakken. In dit geval 6 jaar vrienden en 5+ maanden intensief daten.
Ik vind grietje en meid denigrerende woorden op de manier hoe jij ze gebruikt en ik zou het prettig vinden als je me niet op die manier aanspreekt. Dat is ook gewoon niet nodig eigenlijk.
Dus je wist van te voren dat hij op kinderen van 17 viel en van al zijn andere problemen en je hebt hem toch als "partner" genomen? En hij vind je slim?
Nav__ schreef:
16-09-2017 00:21
Tsja TO, je kunt hier niets aan doen. Hij zal hier zelf mee aan de bak moeten. Waarom heeft hij zo'n 'vaderrol'-complex? En wat kan hij doen om een gelijkwaardige relatie te bevorderen?

Maarja, tegelijk... 4 maanden en dan al dit?! Nou meid, dat wordt leuk na 40 JAAR. Wil je hier zelf wel mee verder en zo ja: waarom?
BRRRRRR... ik kreeg het even koud. Niet vanwege je ijsbeer plaatje... maar pfoe.. 40 jaar... brrrrr...

Alsnog wil ik hem toch graag helpen voor toekomstige partners vanwege lang vrienden zijn.
En ik wil zelf er graag beter mee leren omgaan, ik verdenk mezelf er toch ergens nog wel van om niet 'vrouwelijk' genoeg te reageren... ik twijfel wel eens of ik me afhankelijker op moet stellen... dat vinden veel mannen fijn... het zelfstandig v.s. koude bitch complex. Maar dat slaat dan weer nergens op aangezien ik zeer moeilijk boos of geirriteerd te krijgen ben en zelden 'hoofdpijn' heb.
Laat je niet opnaaien door de vivavisgleuven, TO.

En verder klinkt je vriend als de gekwelde muzikant met onstilbare aandachts- en bevestigingshonger. Maargoed, daarvoor is hij wss ook muzikant geworden.

Jammer dat hij denkt dat je meisjes moet redden door zijn eerdere ervaringen. Het lijkt alsof hij ergens is gestopt met ouder / volwassener worden, namelijk op het punt waarop men normaal gesproken in gaat zien dat dat géén normaal gedrag is in een relatie tussen 2 volwassen mensen.

Dat je na 4 maanden je al zo ergert aan iets toch wel belangrijks, lijkt me een dringende alarmbel.

Hoe is de relatie tussen hem en zijn ouders eigenlijk? En hoe gaat hij om met jouw ouders en wat vinden die van hem?
Dit vraag ik omdat je vaak toch wel eea kunt opmaken uit hoe je familie op een partnerkeuze reageert. (Niet per sé of altijd, maar vaak wel)
een muzikant die boterhammen smeert voor een partner en haar de hele dag overal naartoe brengt?
das een nieuw soort zeker.
wij slapen nooit.
dekentje11 schreef:
15-09-2017 23:34
Vindt*
:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Snoekbaars schreef:
16-09-2017 00:31
BRRRRRR... ik kreeg het even koud. Niet vanwege je ijsbeer plaatje... maar pfoe.. 40 jaar... brrrrr...

Alsnog wil ik hem toch graag helpen voor toekomstige partners vanwege lang vrienden zijn.

Niet jouw taak, zijn eigen taak! Of wil je hem proberen te bemoederen zoals hij bij jou probeerde? je maakt jezelf te belangrijk door dit te willen, en dit is echt geen goede reden om nu dan maar door te gaan met deze relatie als jij er de kriebels van krijgt bij het idee nog 40 jaar bij hem te zijn.
Ik hoop oprecht dat ik de rest van m'n leven bij mijn partner mag zijn. Dat lijkt me het allermooiste en allerfijnste wat er is! Daarom ben ik bij hem! Ik hun jou ook zo'n gevoel bij je partner. En dat is duidelijk niet degene met wie je nu bent.

En ik wil zelf er graag beter mee leren omgaan, ik verdenk mezelf er toch ergens nog wel van om niet 'vrouwelijk' genoeg te reageren... ik twijfel wel eens of ik me afhankelijker op moet stellen... dat vinden veel mannen fijn... het zelfstandig v.s. koude bitch complex. Maar dat slaat dan weer nergens op aangezien ik zeer moeilijk boos of geirriteerd te krijgen ben en zelden 'hoofdpijn' heb.
Afhankelijk opstellen is iets heel anders dan kwetsbaar opstellen. En vrijwel iedereen vindt het op gepaste tijden prettig als de ander zich in intiem emotioneel contact kwetsbaar opstelt (liefdesrelatie, vriendschap)
Je kwetsbaar opstellen is niet gekoppeld aan geslacht.

Vooral belangrijk dat je jezelf bent en voelt dat je moeiteloos jezelf kunt zijn in iemands gezelschap. Als je het gevoel hebt dat dat niet gaat dan ben je niet bij de juiste persoon.

Wat heeft het er trouwens mee te maken dat je niet makkelijk boos/ geïrriteerd te krijgen bent, die link volg ik even niet.
roosje11 schreef:
16-09-2017 00:31
Dus je wist van te voren dat hij op kinderen van 17 viel en van al zijn andere problemen en je hebt hem toch als "partner" genomen? En hij vind je slim?
Nee van de vrouw van 17 enkel. En die van 22. (17-22).
Was een vriendin van mij en haar moeder een vriendin van mij, ze zat actief vanaf 15 achter hem aan en hij heeft dat netjes met veel moeite uitgesteld. Dat is niet makkelijk als het lichaam vanaf 12 al een vrouw is en iemand zo actief achter je aan zit om dan te onthouden dat de geest mogelijk nog niet zo volwassen is. Ik ben er ook wel eens ingetrapt. Of niet ingetrapt; ik ken veel stellen die met een dergelijk leeftijdsverschil vanaf 15-16-17 nu 15 jaar later nog steeds bij elkaar zijn.
Zaken kunnen complex zijn.

Ja, hij vindt me slim. Dat is de titel.

Terug on-topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven