Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Solomio schreef:
15-09-2017 23:51
Ik steiger dan ook meteen als ik de indruk krijg dat iemand (Bruise) ook maar enigszins anti-labeltjes is.
Die labels zijn de redding voor mijn kinderen.
En dan zie ik ook nog best de nadelen van de labels, maar die vallen in het niet bij de voordelen.
Ik zie er ook best wat nadelen aan, eigenlijk, aan al die labels. Maar ik bedacht net ook dat dat waarschijnlijk komt doordat ik door oa dit forum leer dat ik eigenlijk in een heel bevoorrecht, sheltered milieu ben opgegroeid. En wellicht doordat ik zelf mensen vrij makkelijk accepteer zoals ze zijn. Want wat ik al zei, in hindsight zaten er waarschijnlijk een paar enorme autisten in mijn klas, echt compleet met Rainman gedrag en bijbehorende hyperintelligentie, maar als kind dacht ik daar helemaal niks van. Je maakte weleens een goedmoedig grapje over het Rainmangedrag maar als een buitenstaander dat ook deed dan sloeg je ze net zo hard op hun neus, want het was wel onze Rainman.
Am Yisrael Chai!
Bruise schreef:
15-09-2017 23:55
Dat mag, steigeren.
Maar dat label heeft hier als enige voordeel dat ze hem met rust laten. En dan ook echt. Stichting MEE komt misschien 2 keer per jaar langs wanneer ik ze weer een ellenlange mail heb geschreven. Met als resultaat, niks.
Dus neen, ik zie er zeker niet altijd het voordeel van in.
En zonder label? Dan kwam zelfs MEE niet meer 2x per jaar.
Een label levert geen begeleiding, het levert de mogelijkheid tot begeleiding.
Toevallig vandaag weer een overleg bijgewoond over zorgmijders.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Nou ja, ik heb andere ervaringen meegemaakt (en maak ze nog mee), maar is mooi te lezen dat het voor anderen wel oplossingen heeft geboden.
Ik moet eerlijk zeggen, sinds het op dit forum zoveel over autisme gaat (was in den beginne ook niet) en ik kennis heb opgedaan, loer ik naar mensen in mijn omgeving of die ik tegenkom en dan denk ik soms: iets in je spectrum zit vast niet goed ofzo.
Maar dat is natuurlijk niet zo, dat zijn gewoon vervelende mensen. In mijn optiek.
Ik ken verder niemand IRL die deze diagnose heeft, en ik heb een groot netwerk. Maar ik zie/herken ze niet.
Bruise schreef:
15-09-2017 23:55
Dat mag, steigeren.
Maar dat label heeft hier als enige voordeel dat ze hem met rust laten. En dan ook echt. Stichting MEE komt misschien 2 keer per jaar langs wanneer ik ze weer een ellenlange mail heb geschreven. Met als resultaat, niks.
Dus neen, ik zie er zeker niet altijd het voordeel van in.
Begrijp ik nu goed dat jij je zorgen maakt om dit familielid? En dat je niet gehoord wordt in jouw zorgen over hem/haar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Solomio schreef:
15-09-2017 23:56
Voordat mijn zoon zijn etiket kreeg ben ik overladen met kritiek op hoe ik hem opvoedde: van vriendinnen tot school, vrijwel iedereen vond dat ik de problemen veroorzaakte.
En ja, ik deed dingen vaak niet 'volgens de boekjes', omdat ik allang gemerkt had dat het bij mijn kind anders werkte.
Maar pas met een etiket kreeg ik wat meer 'erkenning' en ging bijv school ineens mee in mijn 'onorthodoxe' aanpak.
Dat is veel belangrijker nog dan geld.
Herkenbaar. Maar dat is ook een beetje het lot van de alleenstaande moeder. Zelfs met een modelkind had je dat om je oren gekregen. Want jeweettog, wat weet jij er nou van?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-09-2017 23:59
Ik zie er ook best wat nadelen aan, eigenlijk, aan al die labels. Maar ik bedacht net ook dat dat waarschijnlijk komt doordat ik door oa dit forum leer dat ik eigenlijk in een heel bevoorrecht, sheltered milieu ben opgegroeid. En wellicht doordat ik zelf mensen vrij makkelijk accepteer zoals ze zijn. Want wat ik al zei, in hindsight zaten er waarschijnlijk een paar enorme autisten in mijn klas, echt compleet met Rainman gedrag en bijbehorende hyperintelligentie, maar als kind dacht ik daar helemaal niks van. Je maakte weleens een goedmoedig grapje over het Rainmangedrag maar als een buitenstaander dat ook deed dan sloeg je ze net zo hard op hun neus, want het was wel onze Rainman.
Dus geen dorpsgek.
blijfgewoonbianca schreef:
15-09-2017 23:58
Afbeelding
:rofl:
Am Yisrael Chai!
Bruise schreef:
16-09-2017 00:01
Dus geen dorpsgek.
Wellicht een stadsgekkie? ;-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
fashionvictim schreef:
Herkenbaar. Maar dat is ook een beetje het lot van de alleenstaande moeder. Zelfs met een modelkind had je dat om je oren gekregen. Want jeweettog, wat weet jij er nou van?
Ow, dat zou idd ook nog kunnen.
Daar denk ik echt nooit aan, dat mensen daar (voor)oordelen over hebben.
Enn schreef:
16-09-2017 00:00
Begrijp ik nu goed dat jij je zorgen maakt om dit familielid? En dat je niet gehoord wordt in jouw zorgen over hem/haar?
Al jaren. Maar ik ben me ondertussen aan het neerleggen bij de situatie.
En vanaf welke leeftijd " kan&mag" je labelen? En wie dan?
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
fashionvictim schreef:
Zou je denken? Waarom dan? Is dat altijd het lot van een alleenstaande moeder?
Ik vind label zo'n nare term.
Enn schreef:
16-09-2017 00:02
Wellicht een stadsgekkie? ;-D
Dat zal het wezen. :proud:
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 00:03
Diagnose, stigma, etcetera.
netwakker schreef:
Wat autisme betreft is er momenteel veel aandacht voor vroege signalering en diagnostiek. Liefst al voordat kinderen naar school gaan.
Bruise schreef:
16-09-2017 00:04
Diagnose.

Stigma heeft een andere betekenis.
netwakker schreef:
Psychiater of GZ psycholoog en dat vanaf de leeftijd waarop zij vaststellen.
yasmijn schreef:
16-09-2017 00:00
Ik moet eerlijk zeggen, sinds het op dit forum zoveel over autisme gaat (was in den beginne ook niet) en ik kennis heb opgedaan, loer ik naar mensen in mijn omgeving of die ik tegenkom en dan denk ik soms: iets in je spectrum zit vast niet goed ofzo.
Maar dat is natuurlijk niet zo, dat zijn gewoon vervelende mensen. In mijn optiek.
Ik ken verder niemand IRL die deze diagnose heeft, en ik heb een groot netwerk. Maar ik zie/herken ze niet.
Ik dacht toen ik ging forummen dat er *kumbajatrala * zo veel mooie, lieve, interessante en slimme mensen op de wereld zijn.

:'(

Kwamen die kutfototopics.
En kwam ik te veel op het forum.

Nu bekijk ik de gehele mensheid argwanend. Ze kunnen allemaal het internet op. Brrrrrr.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Bruise schreef:
Dat vond ik altijd wel gek, een vriendin van mij had het altijd over een stigma.
yasmijn schreef:
Zou je denken? Waarom dan? Is dat altijd het lot van een alleenstaande moeder?
Nooit last van gehad.
Bruise schreef:
Ik vind een diagnose toch iets heel anders dan een stigma.
MoirenPhae schreef:
Vroeger zeiden we prijskaartje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven