Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 00:03
Ik vind label zo'n nare term.
Wat wil je er dan van maken? Etiket? Afkorting? Of diagnose? Dat laatste is juist een term wat mij tegen de borst stuit. "heb jij al een diagnose"?

Dat zeiden we wel hier heel vroeger: 'oh die en die begint weer over afko's'.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 00:06
Nooit last van gehad.
Een gescheiden moeder is iets anders dan een moeder die het vanaf het begin al alleen gaat doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Serieus? Dus vóórdat het kind 4 is?
Weet nou niet of ik dat zo'n goede ontwikkeling vind.
* denkt na
Solomio schreef:
16-09-2017 00:05
Wat autisme betreft is er momenteel veel aandacht voor vroege signalering en diagnostiek. Liefst al voordat kinderen naar school gaan.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
MarindaH schreef:
15-09-2017 21:58
Goeie tip. Neem hem ook zelf ter harte voor je een slachtoffer verwijt geen 'auw' te roepen.

Ik laat iedereen in zijn waarde. Ik geef gewoon tegengas. Dat is heel wat anders.
Hier moet je vooral braaf reacties aanhoren en verder je klep houden. No way.
feow schreef:
Ik dacht toen ik ging forummen dat er *kumbajatrala * zo veel mooie, lieve, interessante en slimme mensen op de wereld zijn.

:'(

Kwamen die kutfototopics.
En kwam ik te veel op het forum.

Nu bekijk ik de gehele mensheid argwanend. Ze kunnen allemaal het internet op. Brrrrrr.
Een verzamelplaats van gekkies :lol:
feow schreef:

Kwamen die kutfototopics.
.
O, die week was ik zeker net op vakantie.
vertel; heeft Meds haar zure sloot gepost? En Yas; heeft die echt een zwart gat?
yasmijn schreef:
16-09-2017 00:07
Wat wil je er dan van maken? Etiket? Afkorting? Of diagnose? Dat laatste is juist een term wat mij tegen de borst stuit. "heb jij al een diagnose"?

Dat zeiden we wel hier heel vroeger: 'oh die en die begint weer over afko's'.
Gewoon diagnose.
Je hebt het bij kanker of een longontsteking of een gebroken teen toch ook gewoon over diagnose?
netwakker schreef:
16-09-2017 00:08
* denkt na
Een kind met autisme vergt zo'n andere benadering. Juist fijn toch als je dat zo vroeg mogelijk kunt bieden?
blijfgewoonbianca schreef:
Een gescheiden moeder is iets anders dan een moeder die het vanaf het begin al alleen gaat doen.
Ligt er ook aan in wat voor dorp je als gescheiden moeder woont ;)
3 jaar geleden nog stond in het schooldossier van mijn zoon als risicofactor voor zijn ontwikkeling dat hij opgroeide in een éénoudergezin.
Volgens mij maakt het dan niet uit hie dat éénoudergezin ontstaan is.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
yasmijn schreef:
16-09-2017 00:03
Zou je denken? Waarom dan? Is dat altijd het lot van een alleenstaande moeder?
Ik herken wel dat ik altijd te horen kreeg dat ik het allemaal niet goed deed, dat hij gewoon zus of zo, dat ik te soft was en gewoon consequenter moest zijn en dat het kind gewoon een vader-invloed miste, you name it. Mijn ervaring is wel dat mensen als er geen vader is veel verder gaan in hun bemoeienis dan ze ooit bij een stel zouden doen. Dat ze echt verwachten dat je gaat beargumenteren waarom je opvoed zoals je opvoed en ook denken dat zij daar een stem in mogen hebben of wat van mogen vinden.

Het is mij in de loop der jaren opgevallen dat mensen dat niet doen bij vriendinnen die wel gewoon een partner hebben, dan vinden mensen toch sneller dat er een grens is tot waar je je mening mag geven. Misschien zeggen ze dan achter hun rug ook wel dat Truusje gewoon zus of zo of echt totaal niet kan opvoeden, maar als je niet dat filter van een tweeoudergezin hebt denken mensen dat ze dat ook met jou mogen delen, dat ze dat vinden.
Am Yisrael Chai!
netwakker schreef:
16-09-2017 00:08
* denkt na
Hoe eerder er juiste begeleiding is, hoe beter het is.
Dus ja, voor de kinderen die het betreft is het beter.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
16-09-2017 00:10
3 jaar geleden nog stond in het schooldossier van mijn zoon als risicofactor voor zijn ontwikkeling dat hij opgroeide in een éénoudergezin.
Nope. Het cb en de schoolarts hadden altijd de behoefte om er uitgebreid op door te vragen.
16-09-2017 00:06
Vroeger zeiden we prijskaartje.
Tis wel duur idd.
Bruise schreef:
16-09-2017 00:02
Al jaren. Maar ik ben me ondertussen aan het neerleggen bij de situatie.
Lijkt me wel lastig om te doen als je weet dat het wellicht beter voor hem/haar zou zijn als er op een andere wijze begeleiding geboden zou worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
16-09-2017 00:09
O, die week was ik zeker net op vakantie.
vertel; heeft Meds haar zure sloot gepost? En Yas; heeft die echt een zwart gat?
Nog erger: JOUW yoni na de cursus geef-je-yoni-een-makeover.
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
16-09-2017 00:10
Werkelijk! O_O
Echt, dat sommige mensen nog denken dat het alleen de zgn elite was die 20 jaar op forums vertoefden. Hoe kom je erop?
fashionvictim schreef:
16-09-2017 00:13
Nog erger: JOUW yoni na de cursus geef-je-yoni-een-makeover.
:rofl:
yasmijn schreef:
Werkelijk! O_O
Bij een officiële diagnose is het ook een risicofactor. Net als dat mijn diagnose ook een risicofactor is. Dat ik stabiel ben maakt niet uit.
fashionvictim schreef:
16-09-2017 00:11
Ik herken wel dat ik altijd te horen kreeg dat ik het allemaal niet goed deed, dat hij gewoon zus of zo, dat ik te soft was en gewoon consequenter moest zijn en dat het kind gewoon een vader-invloed miste, you name it. Mijn ervaring is wel dat mensen als er geen vader is veel verder gaan in hun bemoeienis dan ze ooit bij een stel zouden doen. Dat ze echt verwachten dat je gaat beargumenteren waarom je opvoed zoals je opvoed en ook denken dat zij daar een stem in mogen hebben of wat van mogen vinden.

Het is mij in de loop der jaren opgevallen dat mensen dat niet doen bij vriendinnen die wel gewoon een partner hebben, dan vinden mensen toch sneller dat er een grens is tot waar je je mening mag geven. Misschien zeggen ze dan achter hun rug ook wel dat Truusje gewoon zus of zo of echt totaal niet kan opvoeden, maar als je niet dat filter van een tweeoudergezin hebt denken mensen dat ze dat ook met jou mogen delen, dat ze dat vinden.
Bizar
Enn schreef:
16-09-2017 00:12
Lijkt me wel lastig om te doen als je weet dat het wellicht beter voor hem/haar zou zijn als er op een andere wijze begeleiding geboden zou worden.
Is heel lastig. Zeker daar ik weet wat wel zou kunnen helpen. En ik heb niet eens een opleiding daarvoor gevolgd.
Bruise schreef:
Echt, dat sommige mensen nog denken dat het alleen de zgn elite was die 20 jaar op forums vertoefden. Hoe kom je erop?
Huh? Waar doel je op?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
yasmijn schreef:
Werkelijk! O_O
Stond in mijn kinds dossier ook. Eenoudergezinnen zonder vader in beeld worden kennelijk op last van de overheid automatisch als risicogroep bestempeld, ongeacht de omstandigheden in dat gezin. Heeft mij de grootste moeite gekost om dat uit zoons dossier te krijgen.
Am Yisrael Chai!
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 00:15
Bij een officiële diagnose is het ook een risicofactor. Net als dat mijn diagnose ook een risicofactor is. Dat ik stabiel ben maakt niet uit.
Oke, dat snap ik in jouw geval, maar jouw kind heeft toch ook de vader in beeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven