Gezondheid alle pijlers

Mijzelf

16-09-2017 15:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees net een stukje op een fb pagina over mensen die eenzaam zijn. Het is een mooie dag en ze hebben niemand om er samen van te genieten. Ik dacht meteen....."ruilen" .... Waar komt mijn drang van alleen willen zijn tegenwoordig toch vandaan. Ik vind het heerlijk om op een mooie dag in mijn eentje te genieten. Ik ben heel gezellig met mijzelf....praat met mijzelf en heb dan ook altijd gelijk. Ik kan doen wat ik wil want als ik samen met iemand ben heb ik altijd de neiging tot pleasen. Rust! Rust zowel in mijn hoofd als om mij heen. Een drukke veeleisende baan, druk gezin en een partner die mij ondersneeuwd. Ik ben zelf ook nogal een druk tiepie. Ik praat veel in gezelschap en het is altijd een mierennest in mijn hoofd. Dus als je eenzaam bent en drukte om je heen wilt.....kom maar op dan gaan we een keer ruilen. Dan ga ik in mijn eentje op het strand zitten, genietend van de zon en kijkend naar de golfjes. Zonder dat iemand "mam" roept of dat ik naar een terras moet verplaatsen omdat een zeker iemand dorst heeft. Laat mij maar lekker....vandaag.....morgen ben ik dan weer aanwezig, maar vandaag ben ik mijzelf.
Gelijk heb je!

Het zit hem denk ik in je balans. Jij vind het fijn om even een dagje op jezelf te zijn. Dat is heel wat anders dan dag in, dag uit onvrijwillig op jezelf te zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
16-09-2017 15:32
Gelijk heb je!

Het zit hem denk ik in je balans. Jij vind het fijn om even een dagje op jezelf te zijn. Dat is heel wat anders dan dag in, dag uit onvrijwillig op jezelf te zijn.
Precies, zij kiezen daar niet voor. Jij wel voor je relatie en je kinderen.
Lijkt me vreselijk om zo eenzaam te moeten leven.
Je kan gaan scheiden van je partner en je kinderen bij hem achterlaten. Je kan breken met je familie en vrienden.

Als je alleen wil zijn dan kan dat gewoon.

Of wil je liever bovenstaande toch niet.

Is het nou zo moeilijk voor te stellen dat echt altijd alleen zijn niet leuk is.
Waarom heb je het nodig om dat toch de hele wereld (forum) te laten weten, dat jij zo jezelf bent zonder iemand om je heen? Dat is een hele rare tegenstelling. Als je echt blij bent met jezelf, heb je het lijkt me niet nodig om dat de hele wereld te laten weten .......
Ritalin en alleen gaan wonen?

Je topic lijkt me helemaal niet zo leuk om te lezen voor mensen die eenzaam zijn en dolgraag met je zouden ruilen.
Beetje ondoordacht.
To, je snapt blijkbaar niet was eenzaamheid is. Waarom heb je de behoefte om dat gebrek aan begrip hier te etaleren?
Dajamy, eenzaamheid is heel wat anders dan rust en eens lekker alleen zijn.
Als jij het verlangen hebt om eens in alle rust alleen te zijn regel dat dan.

Wees blij dat je niet weet wat eenzaamheid is, en maak het niet belachelijk met zo'n verhaal als het jouwe. :eh:
nounou
triest verhaal
Je bent met je partner maar hij sneeuwt je onder en je was liever alleen.
Leuk voor je kids ook. :nooo:
Ha Miedo :) , je hebt een pb.
nounou
eenzaam is iets anders dan alleen zijn
Volgens mij heb ik nergens vermeld dat eenzaamheid niet erg is.....gaf alleen aan dat het leven soms zo druk is dat ik verlang naar een dag niks....
Ja maar een dag niks heeft dus niets te maken met eenzaam zijn. Snap je dat verschil niet?
dajamy schreef:
16-09-2017 16:55
Volgens mij heb ik nergens vermeld dat eenzaamheid niet erg is.....gaf alleen aan dat het leven soms zo druk is dat ik verlang naar een dag niks....
Nogmaals: die keuze heb je zelf gemaakt. Mensen die eenzaam zijn kiezen daar niet voor.
Als je zo graag rust om je heen wil: scheiden, 50% co-ouderschap. Moet je opletten hoe heerlijk rustig dat is.
Je gebruikt veel fijne woorden, maar toch lijk je pessimistisch.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Zielig hoor dit, even graag alleen willen zijn wetende dat je een gezin hebt is niet hetzelfde als effectief continu ongewild alleen zijn. Ik heb zelf een hekel aan mensen die zeggen dat ze het continu druk hebben en graag rust willen. Volgend mij kies je daar ook zelf voor. Ik zou ook continu werk kunnen hebben en bezig zijn maar toch voel ik mij vaak eenzaam omdat ik geen partner heb en vele vriendinnen al gesetteld zijn.
Maar je schreef in je OP : 'ik dacht meteen.... "ruilen"...' . Dat klinkt alsof je denkt dat het prettig is. Ik voel mezelf weleens eenzaam, en ik denk niet eens dat ik weet wat eenzaam zijn, echt eenzaam zijn is.
Maar waarschijnlijk bedoel je het niet zo als het overkomt. :)
Maar voor nogal wat mensen is eenzaamheid echt een groot probleem, hoor.
nounou
Ideaal was geweest als iedereen zoals TO zou zijn. ;-D Kon dat maar, he TO?
Siofra schreef:
16-09-2017 17:10
Ideaal zou natuurlijk zijn als iedereen zoals TO zou zijn. ;-D
Allemaal ruilen met elkaar, dan zouden we weten hoe het voelt om een ander te zijn. Dat zou echt goed helpen. ;-D
Of bedoelde je dat niet ?
nounou
zazamaenade schreef:
16-09-2017 17:13
Allemaal ruilen met elkaar, dan zouden we weten hoe het voelt om een ander te zijn. Dat zou echt goed helpen. ;-D
Of bedoelde je dat niet ?
Nee, dat bedoelde ik niet, maar ik vind het persoonlijk wel een beter idee. :)
Met alle respect maar het ging even niet om de eenzaamheid maar waar mijn drang soms vandaan komt om alleen te zijn.....heeel egoistisch maar het ging om mij
Ach lieverd, dat is toch helemaal niet egoïstisch om rust aan je hoofd te willen ?
Maar het is in jouw situatie blijkbaar moeilijk te regelen. Heb het er eens rustig met je partner over.
Je kunt ook leren om in een drukke situatie zelf rustig te worden en blijven.
Maar dat is nog niet zo gemakkelijk hoor, ik loop waarschijnlijk al heel wat jaren langer rond dan jij, maar mij lukt dat ook maar af en toe. ;-D
Sporten kan wel helpen, of leren mediteren.
Je bracht je vraag een beetje onhandig, vandaar dat zoveel mensen commentaar hadden.
Oefenen, oefenen, oefenen. :)
nounou
dajamy schreef:
16-09-2017 20:30
Met alle respect maar het ging even niet om de eenzaamheid maar waar mijn drang soms vandaan komt om alleen te zijn.....heeel egoistisch maar het ging om mij
Als ik je sarcastische bericht hier lees, vraag ik me af of je het wel snapt. Iedereen die het druk heeft, zal je drang naar alleen zijn en ff rust aan je hoofd wel begrijpen. Maar alleen zijn is iets anders dan eenzaam zijn. Eenzaam kun je ook zijn met een partner, kinderen, drukke baan etc.
Jij leest niet!!! Jij vormt een mening in je hoofd en gaat maar door......
oke, succes ermee dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven