Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
16-09-2017 16:38
Ik ga maar eens een soepje maken, want verveel me lichtelijk. Lekker groenten en uien etc snijden is altijd fijn dan.
Klinkt ook lekker. Bij mij staat de pompoenstukjes, ui, 1 zoete aardappel en 1 gewone aardapel nu zacht te worden op het fornuis, zo de staafmixer erop en klaar om te eten. Lekker makkelijk
Het is ook lekker soepweer. De enige soep die ik altijd maak is de ouderwetse groentesoep naar het recept van wijlen mijn opoe. Met lekker veel vlees.
Mijn hulp bracht laatst een pannetje zelfgemaakte courgettesoep, was heel lekker. Ik had het nog nooit gegeten. (wist niet eens dat het bestond).
prada schreef:
16-09-2017 16:45
Het is ook lekker soepweer. De enige soep die ik altijd maak is de ouderwetse groentesoep naar het recept van wijlen mijn opoe. Met lekker veel vlees.
Mijn hulp bracht laatst een pannetje zelfgemaakte courgettesoep, was heel lekker. Ik had het nog nooit gegeten. (wist niet eens dat het bestond).
gourgette soep is idd erg lekker net als pompoesoep
Ginerva schreef:
16-09-2017 15:57
Hi ik roep wel ff, ik voel me k*t :cry:
Sterkte . :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
aviv_13 schreef:
16-09-2017 15:58
Ik zit weer zoals vaker op zaterdag bij een duur tentje op een A-locatie chai latte te drinken. Ik voel me altijd zo megarijk dat ik dat gewoon kan doen, zonder bang te zijn dat ik aan het eind van mijn geld nog maand over heb.
Heeft n mens nodig zo af en toe.👍
Terug van de verjaardag, was ook de bedoeling niet te lang te blijven.

Leuk Prada de dikke dames van diamanten😏 Zag er laatst een die n poster van Alfons Mucha gemaakt had.ook erg mooi.
Alfons Mucha is n Tsjechische kunstenaar. Als je zo veel van die kunstwerken maakt.wat moet je er dan mee doen als het klaar is?
Kunt moeilijk je hele huis er mee volhangen.

Zo kon en kan ik best wel goed breien , prachtige truien gebreid van lintjes garen.met de ouwe wijven steek,en nog andere ribbels. Prachtig mooi.maar in elkaar elkaar zetten lukte mij nooit mooi. Was er nooit tevreden over. Voorpand achterpand mouwen .zag er allemaal mooi uit.maar in elkaar gezet vond ik het niks .
Heb pas alle wol weggedaan aan n oudere dame die er heel erg blij mee was.
Had nog van alles liggen .maar brei al jaren niet meer.
Hier straks n kommetje groente soep.en dan nog n beetje snaaiwerk. Misschien n bakje chips tis zaterdag mag n keer,
Maar heb ook nog n paar druiven en mandarijnen.
Ik stop ze in een map. Het past niet in mijn huis qua interieur . Misschien breng ik ze eens naar een rusthuis als ze interesse hebben. Om wat kale gangen/kamers op te fleuren.
Behalve die van mijn kleindochter, die hou ik uiteraard zelf.
Morgen ga ik pompoentaart bakken. Dan zijn we weer met z'n vieren thuis, genoeg mensen om 'm op te eten.
Ginerva schreef:
16-09-2017 16:46
gourgette soep is idd erg lekker net als pompoesoep
Hier dus courgettesoup met een paar stronkjes broccoli en de steel van brocolli (dan bindt de soep lekker). Straks de staafmixer erop inderdaad en dan met een dot Griekse volle yoghurt.
Everything you see I owe to spaghetti!
Het giet weer eens, net op tijd thuis!
Cateautje schreef:
16-09-2017 09:37
Goedemorgen!

Ja Herfst, was een nieuwe en hij was leuk. Als je KPN of Telfort hebt kan je hem terugkijken.

We hebben geen KPN of Telfort maar vorig seizoen was het zo dat MM op vrijdagavond op België werd uitgezonden en de woensdag daarna op NPO 1. Dus dat ga ik maar in de gaten houden.
Ginerva: :hug:

Wij hebben gemaksvoer gegeten: volkoren boterhammen met ieder 2 ovenkroketten.....mjam!
Niet heel verantwoord, maar dat doen we de rest van de week al. :cheer:

Cateautje: was het eind van de griezelfilm dan iig nog wat?

En de creatievelingen: knap hoor wat jullie maken!

Wij hebben vandaag een cadeautje gekocht voor een jarige buurvrouw, de voortuin aangeveegd en een aflevering gekeken van "achter de dijken". Daar zag ik nog een filmpje van Prinsjesdag met allemaal mensen in korte mouwen buiten. Prachtig weer dus.

Trouwens Cateau, ik heb de zomer helemaal niet als slecht ervaren. Wij hebben ontzettend veel gefietst en zijn heel veel buiten geweest.
MM komt sowieso overal en nergens langs, dus je zult het waarschijnlijk niet hoeven missen. Was een leuke, iets met Jane Austen en drones.

We hebben hier in het westen een natte zomer gehad en het is nog steeds niet voorbij, dus ik ben het niet met je eens. :)
Annapicobella schreef:
16-09-2017 17:34
Hier dus courgettesoup met een paar stronkjes broccoli en de steel van brocolli (dan bindt de soep lekker). Straks de staafmixer erop inderdaad en dan met een dot Griekse volle yoghurt.
Ow wat klinkt ook wel erg lekker, zo had ik hem nog nooit gegeten maar daar komt deze week verandering in, ga de soep vrijdag proberen
Het einde van de griezelfilm liep voor velen niet goed af, maar wel voor twee onschuldigen en die eindigden met 2 1/2 miljoen dollar per persoon, alleen zaten ze in een lastige situatie waar ze eerst nog uit moesten zien te komen.
Ik voel me echt zielig, ben ZWAAR ongesteld, mijn ouders zijn een weekend weg
en ja, ik voel me alleen.
Normaal bel ik elke dag met mijn ouders maar wil ze nu niet storen...
En wil vriend niet lastig vallen want hij heeft eindelijk weekend.
:(
Ik ga zo lekker douchen, dat helpt vast.
Daremanda schreef:
16-09-2017 18:57
Ik voel me echt zielig, ben ZWAAR ongesteld, mijn ouders zijn een weekend weg
en ja, ik voel me alleen.
Normaal bel ik elke dag met mijn ouders maar wil ze nu niet storen...
En wil vriend niet lastig vallen want hij heeft eindelijk weekend.
:(
Ik ga zo lekker douchen, dat helpt vast.
:hug:

Als ik zwaar ongesteld ben neem ik altijd een warmtekussen en ga ik zielig op de bank zitten. Sterkte en hopelijk doet de douche wonderen
Ginerva schreef:
16-09-2017 18:59

Als ik zwaar ongesteld ben neem ik altijd een warmtekussen en ga ik zielig op de bank zitten. Sterkte en hopelijk doet de douche wonderen
Ja, dan lekker met pyjama en dekentje op de bank
en ga toch maar even tegen vriend zeggen dat ik me zielig voel...
is morgen vast weer voorbij, maar is nu even kut

Daremanda schreef:
16-09-2017 19:00
Ja, dan lekker met pyjama en dekentje op de bank
en ga toch maar even tegen vriend zeggen dat ik me zielig voel...
is morgen vast weer voorbij, maar is nu even kut

Ja gelijk heb je, je vriend staat echt wel voor je klaar
Ginerva schreef:
16-09-2017 18:55
Ow wat klinkt ook wel erg lekker, zo had ik hem nog nooit gegeten maar daar komt deze week verandering in, ga de soep vrijdag proberen
En uiteraard eerst wat uien en knoflook in olijfolie licht fruiten en daarna de courgettes erbij en de brocolli gedeelten. Ik doe er ook meestal wat tijm of italiaanse kruiden over. Daarna pas vocht (bouillon of gewoon water met bouillonblokjes) toevoegen.
Heb waxinelichtjes aangedaan her en der. Staat mooi en voel ik me niet zo Bor de Wolf. En voor iedereen die dat nodig heeft een warm dekentje van aandacht gewoven.
Annapicobella schreef:
16-09-2017 19:11
En uiteraard eerst wat uien en knoflook in olijfolie licht fruiten en daarna de courgettes erbij en de brocolli gedeelten. Ik doe er ook meestal wat tijm of italiaanse kruiden over. Daarna pas vocht (bouillon of gewoon water met bouillonblokjes) toevoegen.
Ik doe zelf het vocht er ook erna bij. Fruit al mijn soepen eerst aan, ben echt gek op soep :)

Bedankt voor je recept
Ginerva schreef:
16-09-2017 16:08
Komt door een topic die bij mij heftige herinneringen opgeroepen heeft. Gaat zodadelijk wel weer beter
Ik heb het allemaal gevolgd en -tig keer mijn kaak op moeten rapen zoals ik je in napraat al zei. Die forummer heeft zwaar last van een Napolion complex. Ik ben nu ook weer met hem in de clinch terwijl ik toch moet werken aan mijn conflicontwijkend stukje persoonlijkheid. En hij geeft gewoon ruiterlijk toe dat hij het er om doet. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:14
Ik heb het allemaal gevolgd en -tig keer mijn kaak op moeten rapen zoals ik je in napraat al zei. Die forummer heeft zwaar last van een Napolion complex. Ik ben nu ook weer met hem in de clinch terwijl ik toch moet werken aan mijn conflicontwijkend stukje persoonlijkheid. En hij geeft gewoon ruiterlijk toe dat hij het er om doet. :hug:
Dank je voor je knuffel :lips: , je hebt gelijk hij doet het er om.

Ik snap alleen niet waarom iemand zo kan zijn en als je om uitleg vraagt krijg je een vaag antwoord van hem waar je niks mee kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven