Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
16-09-2017 16:16
Ja zoiets, ik kan er wel van genieten om het te doen ook al is het eigenlijk een duffe hobby :P
Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur is :D En heel leuk om te zien dat ze mijn breisels ook allemaal dragen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ginerva schreef:
16-09-2017 18:59
:hug:

Als ik zwaar ongesteld ben neem ik altijd een warmtekussen en ga ik zielig op de bank zitten. Sterkte en hopelijk doet de douche wonderen
Alles wat jij adviseert en warme (choco)melk met koekjes! Dit zijn de enige momenten dat ik 'troost' zoet wil.
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:17
Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur is :D En heel leuk om te zien dat ze mijn breisels ook allemaal dragen.
Heerlijk is dat he, dat het gewaardeerd wordt wat je maakt. Ik hoop voor je dat je ondanks dat je reuma handen hebt toch nog lang kan doorbreien

Ik ben nu bezig met een borduurtafellaken voor de kerst
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:20
Alles wat jij adviseert en warme (choco)melk met koekjes! Dit zijn de enige momenten dat ik 'troost' zoet wil.
Meestal is dat ook de enige keren dat ik trek heb in zoet, zal vast hormonaal zijn
Borduren heb ik ook veel gedaan. Vooral toen ik nog mijn eigen kleding maakte. Dan borduurde ik bijvoorbeeld ton-sur-ton bloemetje in de plooien van een rokje of zo. Maar dat fijne werk kan ik niet meer. Ik kantklos wel nog. Fijn en bewerkelijk werk, maar met grote klossen. Ik kan dan echt van de wereld zijn door mijn handen automatisch hun gang te laten gaan en te kijken hoe die fijne patroontjes vorm krijgen. Shit, ik ben echt een ouwe muts :O
Ginerva schreef:
16-09-2017 19:16
Dank je voor je knuffel :lips: , je hebt gelijk hij doet het er om.

Ik snap alleen niet waarom iemand zo kan zijn en als je om uitleg vraagt krijg je een vaag antwoord van hem waar je niks mee kan.
Dooddoeners uit ontmacht idd. Volgens hem hoor ik heel vaak de klok maar vindt de klepel meestal niet. Fijn leven heb ik! Ik hobbel maar wat door want ik snap toch niets. Heerlijk rustig lijkt me dat!
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:27
Borduren heb ik ook veel gedaan. Vooral toen ik nog mijn eigen kleding maakte. Dan borduurde ik bijvoorbeeld ton-sur-ton bloemetje in de plooien van een rokje of zo. Maar dat fijne werk kan ik niet meer. Ik kantklos wel nog. Fijn en bewerkelijk werk, maar met grote klossen. Ik kan dan echt van de wereld zijn door mijn handen automatisch hun gang te laten gaan en te kijken hoe die fijne patroontjes vorm krijgen. Shit, ik ben echt een ouwe muts :O
Ik vind je geen ouwe muts hoor :)

Kantklossen heb ik nog nooit gedaan, breien en haken kan ik ook niet. Ik kan alleen borduren, ben er mee begonnen naar aanleiding van creatief therapie. De herapeut rade mij aan dat te gaan doen zodat ik mijn hoofd leeg kan maken. En het werkt erg goed moet ik zeggen :D
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:29
Dooddoeners uit ontmacht idd. Volgens hem hoor ik heel vaak de klok maar vindt de klepel meestal niet. Fijn leven heb ik! Ik hobbel maar wat door want ik snap toch niets. Heerlijk rustig lijkt me dat!
Ja die opmerking had ik van hem gelezen, echt dat slaat nergens op. Ik vind jou juist een wijze forumster en ik waardeer je enorm om je bijdrage hier op dit forum.
Daremanda schreef:
16-09-2017 19:00
Ja, dan lekker met pyjama en dekentje op de bank
en ga toch maar even tegen vriend zeggen dat ik me zielig voel...
is morgen vast weer voorbij, maar is nu even kut

Als ik zwaar ongesteld ben, neem ik ibuprofen, thee en heb ik altijd trek in hartige snacks.
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:17
Wat leuk! En wat een eer van je werk.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ginerva schreef:
16-09-2017 19:33
Ja die opmerking had ik van hem gelezen, echt dat slaat nergens op. Ik vind jou juist een wijze forumster en ik waardeer je enorm om je bijdrage hier op dit forum.
Nou nou, me niet laten blozen want ik ben niets bijzonders. Al is het maar een anoniem forum: Een basis van respect verwacht ik overal. Niet posten is ook een optie. Die kies ik vaak en ook ik vlieg soms uit de bocht.
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:42
Nou nou, me niet laten blozen want ik ben niets bijzonders. Al is het maar een anoniem forum: Een basis van respect verwacht ik overal. Niet posten is ook een optie. Die kies ik vaak en ook ik vlieg soms uit de bocht.
Ik probeer ook altijd vanuit respect voor de medemens te reageren hier.
Oudblond schreef:
16-09-2017 19:27

Ik vind dat toch zo knap he, als iemand zulke dingen kan, zelf ben ik voor geen meter creatief helaas.
En leuk dat je breisels ook gedragen worden!
Ginerva schreef:
16-09-2017 19:43
Ik probeer ook altijd vanuit respect voor de medemens te reageren hier.

En dat is nu precies waarom ik niet begreep dat je "blijfgewoonbianca" bijviel op napraat. Daar was het respect nl ver te zoeken.
herfstappeltaart schreef:
16-09-2017 19:44
Ik vind dat toch zo knap he, als iemand zulke dingen kan, zelf ben ik voor geen meter creatief helaas.
Jij hebt weer andere kwaliteiten zoals appeltaart bakken enzo :D
Leuk Oudblond, je creativiteit en leuk ook dat het door de krijgers van je maaksels gewaardeerd wordt.

Ik zit even verder in de meeleesstand, heb eventjes niets te roepen. Ben aan het koken, that's it. :)
Ginerva schreef:
16-09-2017 19:46
Jij hebt weer andere kwaliteiten zoals appeltaart bakken enzo :D
Hahahaha zou het?
Annapicobella schreef:
16-09-2017 19:40
Wat leuk! En wat een eer van je werk.
Ja echt leuk. Het begon toen ik moest revalideren van een operatie aan mijn handen. Breien was een goede oefening, maar ik had nog veel pijn en kon me niet concentreren op de ingewikkelde patronen die ik voorheen breide. En na 1 jaar was het hek van de dam: de vrienden staan er op! Extra leuk is dat ik heel goedkope wol koop en het dus goedkope cadeautjes zijn waarvan zij ook weten dat het voor 1 seizoen is en volgend jaar weer een ander setje :)
16-09-2017 19:46
En dat is nu precies waarom ik niet begreep dat je "blijfgewoonbianca" bijviel op napraat. Daar was het respect nl ver te zoeken.
Die discussie kan ik me nog wel voor de geest halen, bijna niemand reageerde nog respectvol naar mijn inziens (of is het mijns inziens?)

Wellicht niet verstandig deze discussie weer aan te zwengelen.
16-09-2017 19:47
Hahahaha zou het?
Yep, je appeltaart ziet er heerlijk uit dus ja dat kan haast niet anders dan dat je goed bakt :-D
Ginerva schreef:
16-09-2017 19:48
Die discussie kan ik me nog wel voor de geest halen, bijna niemand reageerde nog respectvol naar mijn inziens (of is het mijns inziens?)

Wellicht niet verstandig deze discussie weer aan te zwengelen.

Je hebt gelijk :lips:
16-09-2017 19:49
Je hebt gelijk :lips:
:) :bigkiss:
Leuk oud blond dat je zo creatief bent. niks mutserigs aan. fijn dat je n hobby hebt .hoop dat he het nohpnog heel lang kunt doen.

Ik brei en haak ook niet meer sinds ik de computer ontdekt heb.op de iPad bezig ben.vermaak ik mij daar mee.
Lees veel.heel veel. Tijdschriften .en boeken op de ereader.
Kan mij helemaal in n boek verliezen. heerlijk.
Eerlijk gezegd verveel ik mij nooit.al ben ik in de zomer wel aktiever dan swinters .

Weet niet meer wie het zei.maar ik vond de zomer ook niet geweldig ,al beweerde n vriendin dat het wel n mooie zomer was.
Misschien ben ik de mooie dagen vergeten. 😇
Nee ik heb nog steeds het gevoel dat de zomer nog moet beginnen.ben nu al aan het denken hoe ik die vreselijke maanden
Januari en Februari moet overleven. denk dat ik maar n winterslaap ga houden.🌚🌚🌚
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
16-09-2017 19:44
Jij klinkt als mijn zus. Die was gisteren met haar volwassen kinderen op bezoek. Nicht van 21 die vorig weekend is gaan samenwonen had haar oude ijsbeerknuffel meegenomen. Want alleen Blond kan die opereren zodat hij er weer goed uitziet. Die knuffel was nog van zus en ik restaureer hem al zowat 30 jaar :rofl: Zus kan dat echt wel als ze zou willen maar het heeft gewoon haar interesse niet en dat is prima. Dus heb ik zowat een nieuw oor 'gepunnikt' en nicht was verguld want ijsbeer krijgt toch echt een plekje in hun eerste echte huis :heart:
Krijgt hier niemand RSI van breien? Voor een toneelproject moest ik voor de rekwisieten een stukje breien en tot mijn schrik kreeg ik opeens heel felle steken in armen en nek. Ik kon maar hele kleine stukjes breien voordat dat weer toesloeg. Gelukkig is het mij hobby niet en mis ik het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven